AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.561
Zoals beloofd een terugkoppeling op mijn kuur, kun je eventueel bij je resultaten voegen alhoewel het wel iets afwijkt van jouw opzet.

1-8 350 Test-Primo /week
1-10 HCG 500iu 2x /week
10-12 Clomid 50mg /ed

Voeding begonnen op +300-350 op trainingsdagen en 0-+100 op rust. Beide zo'n 400 kcal hoger geëindigd met dezelfde opzet.

Kilo's einde kuur; +9
Kilo's begin PCT: +11
Kilo's einde PCT: +8,5

Vetpercentage, vind altijd moeilijk om daar een oordeel over te geven.. Als dan toch wat moet noemen zeg ik 1 tot zo'n 2% erbij.
Blijf tot de volgende gewoon op deze calorieën in de hoop zoveel mogelijk vast te houden. Ik wil minimaal 7kg overhouden de komende maanden.

Positief: pomp, kracht en massagains, beetje baardgain, libido toch ook wel en overall goed gevoel.
Negatief: Acne op me rug sinds PCT, licht gekrompen ballen ondanks HCG, iets hoger volgende keer. Snel zweten plus pikante geur :P en libido atm.

Zijn je ballen terug op formaat gekomen na de nakuur?

• #6.562
cools,

maatje van mij gebruikt in zijn bridge 25mg clomid 5 weken lang naast 125mg test. Op aanraden van zijn coach. Wat is hier het voordeel van? (als deze er al is)

Heeft geen nut. Je eigen productie zal het niet stimuleren en op 125mg test e heb je niet teveel oestrogeen als het goed is (afhankelijk van kuur en invloed op aromatase enzym activiteit en/of oestrogeen receptor gevoeligheid).

• #6.563
Cools,
Ik zit momenteel in eind week 5 van m'n kuur met 600 tren en 400 test (Was ook van plan om HCG te doen). Heb de eerste 4 weken winny als kickstart gepakt. Tijdens m'n 5e inject heb ik 600/600 gedaan, omdat dit mij werd geadviseerd. Achteraf na onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit superdom is. Ik heb op dit moment "opkomend" gyno aan beide tepels (rechts meer dan links). Ze zijn gevoelig en bij drukken/raken doet het pijn (heel zacht raken niet). Ik heb uiteraard al zelf onderzoek gedaan en neem nu sinds 2 dagen Nolva (20mg).

Dit is m'n 3e kuur en heb hiervoor zelfs 3 compounds gebruikt. Tren, test en mast. Nooit last van Gyno gehad. Ik heb op dit moment 14% bf.

Aan de hand van m'n onderzoek denk ik dat het slim is om m'n Test te verlagen naar 250/300 vanwege een te hoge oestrogeen waarde. Wat is nu verstandig om te doen? Ik heb eventueel arimidex bij de hand, maar kan ook binnen een aantal dagen aan alles komen. Doorgaan met Nolva? Zo Ja, hoe lang? Wel of geen HCG? Letro regelen? Eventueel Mast bijprikken? Helemaal stoppen (Het liefst niet)?

Ik moet overigens morgenochtend weer prikken.

Waardeer overigens heel erg dat je iedereen hier helpt met eventuele problemen die ze hebben.

Altijd low dose test bij hogere dosis tren inderdaad, anders gyno. En sowieso mast erbij ter compensatie. Alleen bij low dose tren 200mg en test 250mg is het niet nodig.

Test verlagen naar 125mg en tren naar 400mg, even kijken wat dit doet. Nolva is niet aan te raden vanwege mogelijke rebound na de nakuur. Hcg erbij zetten nu is zeker geen goed idee.

Wat ik aanraad is 125mg tot max 250mg test icm 400mg tren max en 200mg mast.

Altijd low dose test bij hogere dosis tren inderdaad, anders gyno. En sowieso mast erbij ter compensatie. Alleen bij low dose tren 200mg en test 250mg is het niet nodig.

Test verlagen naar 125mg en tren naar 400mg, even kijken wat dit doet. Nolva is niet aan te raden vanwege mogelijke rebound na de nakuur. Hcg erbij zetten nu is zeker geen goed idee.

Wat ik aanraad is 125mg tot max 250mg test icm 400mg tren max en 200mg mast.

Duidelijk verhaal. Vandaar dat m'n vorige kuur vlekkeloos verliep.
Ik gebruik wel enanthate (vorige kuurtjes korte esters gedaan). Verlagen ga ik sowieso doen, maar is het nu verstandig om Mast E of Prop te gebruiken?
Is als nakuur nolva only met 40/40/20/20 voor mijn geval afdoende? Heb ook gelezen dat meer dan 20mg geen nut heeft, dus is 20/20/20/20 niet beter?
Is het ook niet verstandig om toch maar Letro en Aromasin te bestellen en het al hier te hebben liggen? Geld is niet echt een probleem voor me.

Heb nog een ander vraagje.
Een paar vrienden van me doen nu ook ong dezelfde cycle en ze willen 12 weken tren e & test e gaan doen. Stoppen dus tegelijk met tren en test.
Twee weken na laatste inject gaan ze beginnen met hun PCT. Dit is toch ten strengste af te raden? 10 weken tren e en 12 weken test e zou ideaal zijn, toch?
Ik kan niets concreets vinden waardoor ik ze eventueel zou kunnen overhalen. Wat zijn hier de voor en/of nadelen van? Is het uberhaupt af te raden?

Wordt platter, meestal zetten je darmen ook op tijdens kuur. 2kg vocht verlies je ongeveer en wat je voor de rest houd hangt af van herstel, training en voeding.

Moet je blijven eten het zelfde aantal kcal direct na de kuur om geen spiermassa in te leveren?
Voor hoe lang, en wanneer is je lichaam gewent aan die "nieuwe" massa? 2 maanden later?

Super bedankt weer Cools

• #6.567
Duidelijk verhaal. Vandaar dat m'n vorige kuur vlekkeloos verliep.
Ik gebruik wel enanthate (vorige kuurtjes korte esters gedaan). Verlagen ga ik sowieso doen, maar is het nu verstandig om Mast E of Prop te gebruiken?
Is als nakuur nolva only met 40/40/20/20 voor mijn geval afdoende? Heb ook gelezen dat meer dan 20mg geen nut heeft, dus is 20/20/20/20 niet beter?
Is het ook niet verstandig om toch maar Letro en Aromasin te bestellen en het al hier te hebben liggen? Geld is niet echt een probleem voor me.

Heb nog een ander vraagje.
Een paar vrienden van me doen nu ook ong dezelfde cycle en ze willen 12 weken tren e & test e gaan doen. Stoppen dus tegelijk met tren en test.
Twee weken na laatste inject gaan ze beginnen met hun PCT. Dit is toch ten strengste af te raden? 10 weken tren e en 12 weken test e zou ideaal zijn, toch?
Ik kan niets concreets vinden waardoor ik ze eventueel zou kunnen overhalen. Wat zijn hier de voor en/of nadelen van? Is het uberhaupt af te raden?

Mast p of e maakt niet uit. Letro of aromasin is niet nodig als je de verhouding aanpast icm mast.

Nooit meer dan 40mg nolva inderdaad, 20mg is voldoende, 10mg zelfs.

Je kan gewoon gelijk met test e en tren e stoppen en daarna pct.

• #6.568
Moet je blijven eten het zelfde aantal kcal direct na de kuur om geen spiermassa in te leveren?
Voor hoe lang, en wanneer is je lichaam gewent aan die "nieuwe" massa? 2 maanden later?

Super bedankt weer Cools

Hangt allemaal van je eigen productie af vooral en voeding en training natuurlijk. Zelfde aantal kcal dan in kuur is moeilijk ivm vettoename en de vraag is of dat nodig is om je gewonnen massa te behouden. Even kijken wat het doet zelfde aantal kcal blijven eten en als jet vet% niet omhoog gaat is het aan te raden.

• #6.570
Wat is het grote verschil tussen die 2. En ik heb namelijk de eerste keer pct meer acne gekregen dan tijdens de kuur op nolva

Tijdens pct is er altijd meer kans op acne dan bij anti-e gebruik tijdens kuur. Clomid is mogelijk een gezondere keus dan nolva en voldoende voor pct op 25mg voor langere duur.

cools wat raad je aan als nakuur bij een 16 weekse kuur? Betreft 250test600 primo, geen HCG gebruikt. Clomid 50mg heb ik liggen.

Is HCG op hoge dosis nog effectief de laatste weken tot aan nakuur?

Laatst bewerkt:
  • #6.572
cools wat raad je aan als nakuur bij een 16 weekse kuur? Betreft 250test600 primo, geen HCG gebruikt. Clomid 50mg heb ik liggen.

Is HCG op hoge dosis nog effectief de laatste weken tot aan nakuur?

Hcg op hoge dosis gaat eigen aanmaak sterk verhogen, dus ook meer oestrogeen in die weken. Ik zou dan de week na laatste inject met hogere dosis hcg beginnen, 3 injecties om de 4-5 dagen is voldoende gevolg door je nakuur 25mg clomid voor 4 weken.

Cools,

Ikzelf neem vergeleken met vele anderen erg lage dosis kuren. Ik merk dat ze zeer effectief zijn en de sides ook aanwezig zijn, terwijl anderen dit pas hebben aan meer dan 7x mijn dosis.
Betekent dat dan dat mijn lichaam reactiever is oid of komt dat gewoon puur neer op de hoeveelheid kuren je achter de rug hebt, hoe lang etc waardoor je receptoren minder gevoelig worden oid?

Cools, ik zit nog even in het voortraject van mijn research mbt mijn vraag, maar miscshien kan jij voor wat opheldering/sturing zorgen.
Ik wil dus voor het eerst een cut-kuur doen wederom met test-primo voor 6 weken. En ik zit er aan te denken om t3 bij te gebruiken.
Wat is jouw visie hierop?

en zie nu trouwens in OP dat je test/mast ook ertussen hebt staan ipv primo.
Wat is het verschil met de primo-variant?

Laatst bewerkt:
Hcg op hoge dosis gaat eigen aanmaak sterk verhogen, dus ook meer oestrogeen in die weken. Ik zou dan de week na laatste inject met hogere dosis hcg beginnen, 3 injecties om de 4-5 dagen is voldoende gevolg door je nakuur 25mg clomid voor 4 weken.
Ok dus in die 2 weken tot aan nakuur om de 4/5 dagen 3 injecties a 500iu dus 4500iu totaal in 2 weken correct? Ik heb aromasin en letro voorradig wat raad je aan die weken en eventueel in de nakuur nog aangezien ik flink gyno gevoelig ben

Cools,

Ik zit nu eind week 6 van mijn eerste blast.
Nu bezig met:
Test-e 450 mg ew
Mast-e 200 mg ew
hCG 500 iu 2x/week
Dit doe ik nog tot en met week 9. Week 10 ga ik cruisen voor 6 weken.
Ben van 89 kg 10% naar nu circa 96 kg gegaan. Vet lijkt ene moment wat opgelopen maar andere moment ook weer niet? Kan dit door vocht komen en is het verstandig om in de cruise onder kcal behoefte te gaan eten om weer wat droger mn 2e blast in te gaan?
Of is cutten in cruise direct uit een bulk blast niet aan te raden?

• #6.577
Cools,

Ikzelf neem vergeleken met vele anderen erg lage dosis kuren. Ik merk dat ze zeer effectief zijn en de sides ook aanwezig zijn, terwijl anderen dit pas hebben aan meer dan 7x mijn dosis.
Betekent dat dan dat mijn lichaam reactiever is oid of komt dat gewoon puur neer op de hoeveelheid kuren je achter de rug hebt, hoe lang etc waardoor je receptoren minder gevoelig worden oid?

De een is gewoon gevoeliger aan de bijwerkingen van hormonen dan de ander. Zelfde voor medicatie en andere stoffen.

Heb wel al gezien dat mensen gevoeliger worden door veel en zwaar kuren, maar dat is niet voor iedereen zo.

• #6.578
Cools, ik zit nog even in het voortraject van mijn research mbt mijn vraag, maar miscshien kan jij voor wat opheldering/sturing zorgen.
Ik wil dus voor het eerst een cut-kuur doen wederom met test-primo voor 6 weken. En ik zit er aan te denken om t3 bij te gebruiken.
Wat is jouw visie hierop?

en zie nu trouwens in OP dat je test/mast ook ertussen hebt staan ipv primo.
Wat is het verschil met de primo-variant?

Zolang je dosis niet te hoog is en het icm cardio doet vind ik het goed. Anders zou het wel eens een stuk zwaarder kunnen zijn voor je hart.

Heb er mast tussen gezet omdat het goedkoper is ;) Mast is androgener, maar minder anabool.

• #6.579
Ok dus in die 2 weken tot aan nakuur om de 4/5 dagen 3 injecties a 500iu dus 4500iu totaal in 2 weken correct? Ik heb aromasin en letro voorradig wat raad je aan die weken en eventueel in de nakuur nog aangezien ik flink gyno gevoelig ben

Injectie van 1500iu bedoel je? Ja, dat is voldoende. Aromasin of letro is niet nodig als je de week na laatste injectie aas begint.

• #6.580
Cools,

Ik zit nu eind week 6 van mijn eerste blast.
Nu bezig met:
Test-e 450 mg ew
Mast-e 200 mg ew
hCG 500 iu 2x/week
Dit doe ik nog tot en met week 9. Week 10 ga ik cruisen voor 6 weken.
Ben van 89 kg 10% naar nu circa 96 kg gegaan. Vet lijkt ene moment wat opgelopen maar andere moment ook weer niet? Kan dit door vocht komen en is het verstandig om in de cruise onder kcal behoefte te gaan eten om weer wat droger mn 2e blast in te gaan?
Of is cutten in cruise direct uit een bulk blast niet aan te raden?

Zit zeker een hoop vocht bij, denk 3kg minimaal door de combi high test en hcg.

Als je onder kcal behoefte gaat eten tijdens cruise kan je ook wat gewonnen spiermassa inleveren alhoewel dit beperkt zal blijven doordat je test goed is.

Terug
Naar boven