Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.441
Denk dat je eroverheen gelezen hebt Cools.

Bij deze repost;

Cools, mijn Mast is een combi van 200mg E en 100 P /ml. Stel ik wil 400mg Mast E /week gaan zetten. Is het dan noodzaak om de Mast te verdelen over 2x /week of kan ik in principe ook gewoon 400mg E en die 200mg Prop in één keer zetten?

Er zit mast p in, vreemd genoeg, dus je zal toch 2x/week minstens moeten zetten voor een beetje stabiele bloedwaardes.

@Cools : heel leerzaam topic dit, bedankt!

Mijn vraag voor jou: stel dat je na 30 weken kuren beslist om alsnog HCG te gaan zetten omdat je in totaal een jaar on zult zijn, is het dan voldoende om de HCG te starten aan 2x 500iu per week of toch de eerste weken hoger doseren? --> Testes zijn een beetje gekrompen.

• #7.445
@Cools : heel leerzaam topic dit, bedankt!

Mijn vraag voor jou: stel dat je na 30 weken kuren beslist om alsnog HCG te gaan zetten omdat je in totaal een jaar on zult zijn, is het dan voldoende om de HCG te starten aan 2x 500iu per week of toch de eerste weken hoger doseren? --> Testes zijn een beetje gekrompen.

Is sommige gevallen niet, maar daar ben je alleen zeker van door het te testen. De dosis hcg kan je nog verhogen indien nodig (als teelballen er niet/onvoldoende op reageren).

moeten je ballen ALTIJD groeien van hcg? of op formaat blijven?

• #7.447
moeten je ballen ALTIJD groeien van hcg? of op formaat blijven?

Het heeft effect op je leydig cel activiteit en dus volume. Maar bij sommigen krimpen de teelballen vrijwel niet en is het effect verwaarloosbaar/bijna niet merkbaar. Je sertoli cellen hebben ook effect op dat volume, maar meeste merken toch meer volume op door hcg gebruik.

Het heeft effect op je leydig cel activiteit en dus volume. Maar bij sommigen krimpen de teelballen vrijwel niet en is het effect verwaarloosbaar/bijna niet merkbaar. Je sertoli cellen hebben ook effect op dat volume, maar meeste merken toch meer volume op door hcg gebruik.

Klopt het dat de middelen die gebruikt worden tijdens een kuur ook invloed hebben op het krimpen van de testikels? Hoe hoger de dosis hoe sneller/kleiner ze krimpen?

• #7.449
Klopt het dat de middelen die gebruikt worden tijdens een kuur ook invloed hebben op het krimpen van de testikels? Hoe hoger de dosis hoe sneller/kleiner ze krimpen?

Ja dat klopt en ook dosis. Dit zou kunnen te maken hebben met verhoogde toxiciteit in de teelballen, maar ook een sterker onderdrukkend effect. LH en FSH wil nog wel eens even aan de gang blijven eerste weken in een kuur.

cools, na blast cruise blast

9weken (6weken 250test-20mg anavar)(3weken test300primo300)
10weken cruise 150mg test
8weken blast 400mg test / 400mg mast)

nu 2weken 25mg clomid ed, deze nog iets langer doorzetten of moet het voldoende zijn?

• #7.451
cools, na blast cruise blast

9weken (6weken 250test-20mg anavar)(3weken test300primo300)
10weken cruise 150mg test
8weken blast 400mg test / 400mg mast)

nu 2weken 25mg clomid ed, deze nog iets langer doorzetten of moet het voldoende zijn?

Langer doorzetten, zeker zonder hcg tijdens kuur en op 25mg. Hoe is het formaat van je teelballen momenteel tov tijdens de kuur en zonder aas gebruik?

Langer doorzetten, zeker zonder hcg tijdens kuur en op 25mg. Hoe is het formaat van je teelballen momenteel tov tijdens de kuur en zonder aas gebruik?
sorry laatste 2weken voor nakuur nog 4000iu hcg gepakt. formaat was geslonken nu weer redelijk op maat gekomen maar nog niet helemaal. heb nog hcg en clomid genoeg liggen.

• #7.453
sorry laatste 2weken voor nakuur nog 4000iu hcg gepakt. formaat was geslonken nu weer redelijk op maat gekomen maar nog niet helemaal. heb nog hcg en clomid genoeg liggen.

Hcg is niet meer nodig. Gewoon clomid doorzetten tot formaat weer goed is. Sowieso minimum 4 weken op 25mg na zo een kuur.

Cools ik zet nu nog 250 test 200 mast en 1000 pregnyl, ik ga over 2 weken off. Ik wil niet met veel oestrogeen mn nakuur in gaan. Merk dat ik nu nog wel wat vocht vast houd en mn bloeddruk verhoogd is, hoe kan dit?

• #7.457
Cools ik zet nu nog 250 test 200 mast en 1000 pregnyl, ik ga over 2 weken off. Ik wil niet met veel oestrogeen mn nakuur in gaan. Merk dat ik nu nog wel wat vocht vast houd en mn bloeddruk verhoogd is, hoe kan dit?

Omdat je op 375mg test eigenlijk zit met de hcg. Sommigen zijn hier gevoeliger aan door gevoeligere receptoren of actiever aromatase enzym oa.

Beste is je test naar 125mg te brengen en mast te verhogen naar 300mg bv.

@Cools

Beste Cools,

Ten eerste waardeer ik het enorm dat je dit forum van zoveel kennis voorziet, je bent letterlijk een schat aan waardevolle informatie! Keep up the good work!

Ten tweede wil ik graag vragen of ik ook Nolvadex 20mg/dag kan gebruiken na 6 weken 200mg Primo/250mg Test-Cyp. Ik kan niet aan Clomid komen, en wil om deze reden graag Nolvadex gebruiken. Welke dosering raad je aan?

Is Nolva als nakuur bij Primo/Test echt zoooo veel slechter dan Clomid?

En raad je aan om Arimidex .25mg om de dag te gebruiken ter preventie van gyno etc?

• #7.459
@Cools

Beste Cools,

Ten eerste waardeer ik het enorm dat je dit forum van zoveel kennis voorziet, je bent letterlijk een schat aan waardevolle informatie! Keep up the good work!

Ten tweede wil ik graag vragen of ik ook Nolvadex 20mg/dag kan gebruiken na 6 weken 200mg Primo/250mg Test-Cyp. Ik kan niet aan Clomid komen, en wil om deze reden graag Nolvadex gebruiken. Welke dosering raad je aan?

Is Nolva als nakuur bij Primo/Test echt zoooo veel slechter dan Clomid?

En raad je aan om Arimidex .25mg om de dag te gebruiken ter preventie van gyno etc?

Beste Batman,

Altijd goed om te horen ;) Blijf zo lang ik kan ermee doorgaan ook.

10mg nolva zou ik dan doen, meer dan voldoende. Nolva heeft mogelijk wat toxiciteitsproblemen, maar moet nog verder onderzocht worden. Momenteel blijft clomid het veiligste en doet zijn werk goed.

Ik raad zeker geen arimidex aan ter voorkoming. Je hebt een bepaalde hoeveelheid oestrogeen nodig ter bescherming van gewrichten, organen, cellen enz.. En dit is perfect/veilig op te lossen door je verhoudingen aan te passen.

Bv. 150mg test - 350mg primo. Als je dan nog gyno krijgt ben je een goeie.

Beste Batman,

Altijd goed om te horen ;) Blijf zo lang ik kan ermee doorgaan ook.

10mg nolva zou ik dan doen, meer dan voldoende. Nolva heeft mogelijk wat toxiciteitsproblemen, maar moet nog verder onderzocht worden. Momenteel blijft clomid het veiligste en doet zijn werk goed.

Ik raad zeker geen arimidex aan ter voorkoming. Je hebt een bepaalde hoeveelheid oestrogeen nodig ter bescherming van gewrichten, organen, cellen enz.. En dit is perfect/veilig op te lossen door je verhoudingen aan te passen.

Bv. 150mg test - 350mg primo. Als je dan nog gyno krijgt ben je een goeie.

Thanks! Ik probeer nog aan de Clomid te komen en anders 10mg Nolva!

Terug
Naar boven