XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.421
"samenvatting: dit artikel maakt duidelijk dat krachttraining kan leiden tot verhoogde lever waarden in bloedonderzoek. Dit geldt specifiek voor ASAT en ALAT. Dit komt niet omdat krachttraining belastend is voor de lever, maar omdat bij spierafbraak deze enzymen in verhoogde mate in het bloed komen."

bron: http://www.robbertwolters.com/artikelen/krachttraining-en-leverwaarden

dit, + op het forum zie ik dit vaak passeren + mijn waarden waren ook verhoogd en ik kuurde toen nog niet

Klopt inderdaad, maar het vormt dan ook een probleem omdat het een stuk moeilijker wordt om te bepalen of dit door krachtraining komt of overbelasting van de lever.

Gamma-GT gaat pas stijgen in een gevorderd stadium en bilirubine pas als er onvoldoende gal aangemaakt wordt of afgevoerd. LDH is ook wel interessant dan en AF is weer in een later stadium.

• #7.422
Hey @Cools

Maatje van me wilt het volgende ondernemen, we twijfelen beide of de gewonnen massa zal blijven, hoor graag jouw mening:

Hij runt momenteel: 1gr test (bulk)
Wilt naar 12wk overgaan op een 6wks cut op 500mg test e.

Het plan van hem is om -500 kcal onder onderhoud te eten en hierbij nog 1500kcal cardio te gaan doen per week. (Gemiddeld dus -700 onder onderhoud)
Hij wilt in week 1,2 en 5,6 nog clen toevoegen

Wellicht een lastige .. maar zal dit icm met 500mg test e leiden tot spierverlies gelijk naar het bulken?

Groetjes

Als je onder onderhoud gaat eten en dus cut zou ik max 375mg test doen, meer is onnodig. Spierverlies gaat niet snel optreden dan. Vocht ga je natuurlijk wel verliezen, dus het is belangrijk om daar rekening mee te houden.

cools hierbij de uitslag, als ik kijk dat ik nog maar 6/7 weken kuren wil hoef ik me behalve me HDL geloof ik niet zoveel zorgen te maken maar ik ben geen expert natuurlijk

bezinking - 2 REF ( <15) mm
HB - 11.5 REF ( 8.5-11.0) MMOL/L
HT - 0.54 REF ( 0.4 -0.5) L/L
Erytrocieten - 5,78 REF ( 4.5 - 5,5) TERA/L
MCV - 94 REF ( 80-100) FL
MCH - 2.0 REF ( 1.7- 2.1) FMOL
MCHC - 21 REF ( 19-22.5) MMOL/L
LEUKOCYTEN - 5,4 REF ( 4,0-10.0) GIGA/L
TROMBOCYTEN - 425 REF ( 150-400) GIGA/L
DIFFERENATIE -
EO'S - 0.2 REF (0.0-0.4) GIGA/L
BASO'S - 0.1 REF ( 0.0-0.2) GIGA/L
SEGMENTEN - 2.6 REF ( 1.9-6.9) GIGA/L
LYMFOCYTEN - 2.1 REF ( 0.8-3.2) GIGA/L
MONO'S - 0.5 REF ( 0.3-0.9) GIGA/L

NATRIUM - 142 REF ( 137-145) MMOL/L
KALIUM - 4.3 REF ( 3.5-5.0) MMOL/L
KREATININE - 93 REF ( 65-105) UMOL/L
EGFR (MDRD) - >60 REF ( >60- ) ML/min
ALAT - 46 REF ( <45 - ) U/L
HDL-CHOLESTEROL - 0.2 REF ( 0,9-1,7) MMOL/L
CHOLESTEROL - 4.2 REF ( 4.0 - 6.5) MMOL/L
TRIGLYCERIDEN - 0.94 REF ( 0.85-1.95) MMOL/L
LDL- CHOLESTEROL - 3.6 REF ( 3.0-5.0) MMOL/L
CHOL-HDL-CHOL - 21.0
GLUCOSE - 5,1 REF ( 3,9- 6.5) MMOL/L
TSH - 1.43 REF ( 0,3- 4.2) mU/L

volgens mij is dit helemaal zo bar slecht nog niet, wel? HDL zit me wel dwars

Laatst bewerkt:
Cools, mijn Mast is een combi van 200mg E en 100 P /ml. Stel ik wil 400mg Mast E /week gaan zetten. Is het dan noodzaak om de Mast te verdelen over 2x /week of kan ik in principe ook gewoon 400mg E en die 200mg Prop in één keer zetten?

Cools het is nu 1 week geleden dat ik voor het laatst test mast npp heb gezet. Ik heb nog steeds last van vocht, acne en hogere bloeddruk.. Dus oestrogeen nog steeds verhoogd. Pregnyl zet ik er ook bij. Aromasin lijkt eigenlijk niks te doen. Misschien ander merk proberen. Ik wil nog even 250 test icm hcg doorzetten.

Wat kan ik doen? Dat oestrogene gedoe begint me nu een beetje de keel uit te hangen.

@Cools

Hoe zit t volgens jou met Bold?
Wat is de te aanraden dosis (verhouding effect/zo min mogelijk sides)
En nodig om +12weken en +800mg te doseren zoals overal te lezen valt?

• #7.427
cools hierbij de uitslag, als ik kijk dat ik nog maar 6/7 weken kuren wil hoef ik me behalve me HDL geloof ik niet zoveel zorgen te maken maar ik ben geen expert natuurlijk

bezinking - 2 REF ( <15) mm
HB - 11.5 REF ( 8.5-11.0) MMOL/L
HT - 0.54 REF ( 0.4 -0.5) L/L
Erytrocieten - 5,78 REF ( 4.5 - 5,5) TERA/L
MCV - 94 REF ( 80-100) FL
MCH - 2.0 REF ( 1.7- 2.1) FMOL
MCHC - 21 REF ( 19-22.5) MMOL/L
LEUKOCYTEN - 5,4 REF ( 4,0-10.0) GIGA/L
TROMBOCYTEN - 425 REF ( 150-400) GIGA/L
DIFFERENATIE -
EO'S - 0.2 REF (0.0-0.4) GIGA/L
BASO'S - 0.1 REF ( 0.0-0.2) GIGA/L
SEGMENTEN - 2.6 REF ( 1.9-6.9) GIGA/L
LYMFOCYTEN - 2.1 REF ( 0.8-3.2) GIGA/L
MONO'S - 0.5 REF ( 0.3-0.9) GIGA/L

NATRIUM - 142 REF ( 137-145) MMOL/L
KALIUM - 4.3 REF ( 3.5-5.0) MMOL/L
KREATININE - 93 REF ( 65-105) UMOL/L
EGFR (MDRD) - >60 REF ( >60- ) ML/min
ALAT - 46 REF ( <45 - ) U/L
HDL-CHOLESTEROL - 0.2 REF ( 0,9-1,7) MMOL/L
CHOLESTEROL - 4.2 REF ( 4.0 - 6.5) MMOL/L
TRIGLYCERIDEN - 0.94 REF ( 0.85-1.95) MMOL/L
LDL- CHOLESTEROL - 3.6 REF ( 3.0-5.0) MMOL/L
CHOL-HDL-CHOL - 21.0
GLUCOSE - 5,1 REF ( 3,9- 6.5) MMOL/L
TSH - 1.43 REF ( 0,3- 4.2) mU/L

volgens mij is dit helemaal zo bar slecht nog niet, wel? HDL zit me wel dwars

Is allemaal goed en normaal tijdens en even na een kuur.

• #7.429
@Cools

Hoe zit t volgens jou met Bold?
Wat is de te aanraden dosis (verhouding effect/zo min mogelijk sides)
En nodig om +12weken en +800mg te doseren zoals overal te lezen valt?

Niet nodig om +12 weken en +800mg te doseren. Injecteerbare aas met ester werken vanaf dag 1. Waarom mensen denken dat het na x aantal weken pas begint te werken is omdat ze dan een groot verschil in kracht en massa opmerken. Maar dat wil dus zeggen dat die weken voordien er een serieuze opbouw in spiermassa is geweest.

Bij langere esters is die opbouw langzamer omdat er minder vrij komt uit de ester de eerste dagen en verder. Iets hoger doseren is voldoende, maar bij wekelijkse injecties is dat niet nodig omdat je de week erna met een overlapping zit en dus meer in je bloed door een 2de depot.

250 test - 400 bold is bv. een goede dosis/verhouding.

Damn Cools, loopt dit topic nu nog?
Respect :)

@Cools

Ik heb HCG laten meelopen tijdens mijn kuur, is het dan aan te raden om het ook nog na mijn kuur te doen?

Niet nodig om +12 weken en +800mg te doseren. Injecteerbare aas met ester werken vanaf dag 1. Waarom mensen denken dat het na x aantal weken pas begint te werken is omdat ze dan een groot verschil in kracht en massa opmerken. Maar dat wil dus zeggen dat die weken voordien er een serieuze opbouw in spiermassa is geweest.

Bij langere esters is die opbouw langzamer omdat er minder vrij komt uit de ester de eerste dagen en verder. Iets hoger doseren is voldoende, maar bij wekelijkse injecties is dat niet nodig omdat je de week erna met een overlapping zit en dus meer in je bloed door een 2de depot.

Je moet Bold toch hoger zetten dan 600 wil het effect hebben?

• #7.433
@Cools

Ik heb HCG laten meelopen tijdens mijn kuur, is het dan aan te raden om het ook nog na mijn kuur te doen?

Is niet nodig dan, je kan de nakuur 10-14 dagen na laatste inject gebruiken (afhankelijk van de ester, bij enanthaat 10 dagen). Hcg kan je best 5 dagen voor je de nakuur stoppen.

Tijdens mijn 8 weken kuur was het me sterk opgevallen dat dit idd klopt en het na 6 weken minimaal is.
Wel merkte ik dat ik toch nog flink droger werd in die laatste 2 weken,

Vraag 1
Is het dan wel mogelijk dat het vet percentage wel nog flink ( véél sneller dan natturel ) blijft / kan zakken in de weken die na week 6 volgen?

Vraag 2
Dus bv eerste 5 weken boven onderhoud ( massa pakken)en laatste 4 weken cutten ( massa behouden dankzij gear) en vervolgens flink vet percentage te droppen?

• #7.436
Tijdens mijn 8 weken kuur was het me sterk opgevallen dat dit idd klopt en het na 6 weken minimaal is.
Wel merkte ik dat ik toch nog flink droger werd in die laatste 2 weken,

Vraag 1
Is het dan wel mogelijk dat het vet percentage wel nog flink ( véél sneller dan natturel ) blijft / kan zakken in de weken die na week 6 volgen?

Vraag 2
Dus bv eerste 5 weken boven onderhoud ( massa pakken)en laatste 4 weken cutten ( massa behouden dankzij gear) en vervolgens flink vet percentage te droppen?

Dat zou je dan moeten meten ;) Maar het kan omdat androgenen de vetverbranding stimuleren. Ook kan het zijn dan vocht wat verminderd en daarom zo lijkt. Je gewicht en vetpercentage meten is enige manier om het zeker te weten. Vocht kan je zien bij een huidplooimeting (vet%), afhankelijk van de hoeveelheid vocht gaat er nog wat van de meting af (als je de tangen langer op de huidplooi laat zitten).

Eerste 5 weken boven onderhoud en laatste 4 cutten is misschien een goed idee. Zeker het proberen waard.

Denk dat je eroverheen gelezen hebt Cools.

Bij deze repost;

Cools, mijn Mast is een combi van 200mg E en 100 P /ml. Stel ik wil 400mg Mast E /week gaan zetten. Is het dan noodzaak om de Mast te verdelen over 2x /week of kan ik in principe ook gewoon 400mg E en die 200mg Prop in één keer zetten?

Denk dat je eroverheen gelezen hebt Cools.

Bij deze repost;

Heb je een blend van mast e en p ??? Waarom zou iemand dat maken bro :p

Heb je een blend van mast e en p ??? Waarom zou iemand dat maken bro :p
Als je 600mg Mast E wilt zetten kun je dat over 3x/ week verdelen en nog profiteren van de 100mg P ofzo :D Merk wat ik heb gaat op korte termijn ook Mast E only maken maar vooralsnog hebben ze alleen deze mix en Mast P. En aangezien ik alles van 1 brand wou hebben heb ik gewoon deze gepakt.

Als je 600mg Mast E wilt zetten kun je dat over 3x/ week verdelen en nog profiteren van de 100mg P ofzo :D Merk wat ik heb gaat op korte termijn ook Mast E only maken maar vooralsnog hebben ze alleen deze mix en Mast P. En aangezien ik alles van 1 brand wou hebben heb ik gewoon deze gepakt.

Heb er nog nooit van gehoord haha welk merk is dat? Oja dat mogen we niet bespreken :mad:

Terug
Naar boven