XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Beste Batman,

Bv. 150mg test - 350mg primo. Als je dan nog gyno krijgt ben je een goeie.

we zullen het gaan zien, ik heb mijn 2x vials primo 1.000mg, 1x vial testp 1.000mg en 100tabs anavar 10mg (100tabs clen 20mcg en 50tabs clomid 50mg) binnen, allemaal van Keifei. dus het wordt een low test high primo voor bijna 6 weken:
1-6; 150 testp (2xweek 75)
1-5; 400 primo (2xweek 200)

ik ga cutten en hoop ondertussen dat mijn puffy nipples minder worden, ik ben benieuwd!
heeft het nog zin om in de eerste weken minder primo te zetten zodat ik het in de laatste weken hoger kan doseren, bv 100test 500primo voor 3 weken?
heeft het toevoegen van de anavar nog meerwaarde?

Ik ben dan geen cools maar ik zou hele kuur hetzelfde nemen.
Waarom heb je voor test p gekozen en niet voor test e aangezien je toch maar 2x per week wil gaan prikken?

Cools,

Wij hadden tijdje geleden over haaruitval gehad en je adviseerde shampoo die mijn oestrogeen weer zou stimuleren en zit al vanaf mijn kuur aan pompoenpitolie.

Ben echter er al een tijdje mee bezig en al tijdje gestopt met chlomid wat mijn oestrogeen zou kunnen blokkeren.

Echter waar ik verwacht had dat het zou minderen wordt het alleen maar meer met uitvallen. Gelukkig heb ik nog een dikke bos haar, maar ik begin me wel zorgen te maken.

Jij nog enig idee waar het aan kan liggen en wat te doen?

Ps: bloedwerk wil ik volgende maand laten testen.

Ik ben dan geen cools maar ik zou hele kuur hetzelfde nemen.
Waarom heb je voor test p gekozen en niet voor test e aangezien je toch maar 2x per week wil gaan prikken?

ik verwacht inderdaad ook dat hij dat zal zeggen, maar misschien dat een primo hoger eindigen meer bij mijn doel past en ik ben sowieso benieuwd naar hoger primo doseren al heb ik dat nu ook al met 400, of ik had gewoon meer moeten kopen haha.

ik heb voor testP gekozen omdat ik sneller wil herstellen, dus snel er in en snel er uit, dat is me prima bevallen de afgelopen keer. en cools gaf aan dat 2x per week (dus om de 3,5 dag) net kan met testp.

Hierna wil ik testp en NPP gaan doen op dezelfde manier en ik denk inmiddels ook voorzichtig aan bridgen met dit soort cools-kuurtjes, maar daar moet ik me verder in verdiepen ;-)

@Cools
Ik lees hier boven dat test P 2x per week NET kan.

Zou je dan test p / tren a / mast p
Op ma / woe / vrij kunnen zetten ipv eod ....?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.467
we zullen het gaan zien, ik heb mijn 2x vials primo 1.000mg, 1x vial testp 1.000mg en 100tabs anavar 10mg (100tabs clen 20mcg en 50tabs clomid 50mg) binnen, allemaal van Keifei. dus het wordt een low test high primo voor bijna 6 weken:
1-6; 150 testp (2xweek 75)
1-5; 400 primo (2xweek 200)

ik ga cutten en hoop ondertussen dat mijn puffy nipples minder worden, ik ben benieuwd!
heeft het nog zin om in de eerste weken minder primo te zetten zodat ik het in de laatste weken hoger kan doseren, bv 100test 500primo voor 3 weken?
heeft het toevoegen van de anavar nog meerwaarde?

Hou er rekening mee dat test p iets meer actieve stof bevat, maar dat valt mee op die dosis. Je kan test p altijd iets verlagen indien nodig.

Minder primo zetten heeft geen nut en is eerder nadelig voor je spiergroei. Er komt dagelijks vrij uit de depot, eerste dagen meer, en dat is alleen maar voordelig. Anavar toevoegen heeft dan geen meerwaarde, voldoende androgeen en dagelijkse hoeveelheid aas dat vrijkomt met deze combi.

• #7.468
Cools,

Wij hadden tijdje geleden over haaruitval gehad en je adviseerde shampoo die mijn oestrogeen weer zou stimuleren en zit al vanaf mijn kuur aan pompoenpitolie.

Ben echter er al een tijdje mee bezig en al tijdje gestopt met chlomid wat mijn oestrogeen zou kunnen blokkeren.

Echter waar ik verwacht had dat het zou minderen wordt het alleen maar meer met uitvallen. Gelukkig heb ik nog een dikke bos haar, maar ik begin me wel zorgen te maken.

Jij nog enig idee waar het aan kan liggen en wat te doen?

Ps: bloedwerk wil ik volgende maand laten testen.

Dat is normaal, dit kan nog een tijdje aanhouden en verergeren tot je hormonen weer op pijl zijn omdat haaruitval met verschillende factoren heeft te maken.

Bloedonderzoek is alvast een goed idee om te kijken hoe het ervoor staat. Ik zou nu even stoppen met de shampoo en pompoenpitolie, dit heeft geen voordeel meer en kan zelfs nadelig zijn nu (hormonen zijn nu lager). Vermoed daarom ook dat stoppen hiermee voor een betere hormoonbalans zal zorgen en haaruitval remmen.

• Like
Waarderingen: GruX
  • #7.469
@Cools
Ik lees hier boven dat test P 2x per week NET kan.

Zou je dan test p / tren a / mast p
Op ma / woe / vrij kunnen zetten ipv eod ....?

Op ma / woe/ vrij is zelfs perfect en beter dan 2x/week. Van vrijdag tot maandag overbruggen kan met een prop ester. Voor tren a is het een randgeval, want elke dag is in principe nodig met een acetaat ester, om de 2 dagen zou nog kunnen. Vraag is of dit zoveel kwaad kan, je zit nog met andere aas in je bloed, dus vermoed van niet.

Ja ik bekijk het net anders, waarom meer als het net met minder ook kan

Ik zeg niet dat je meer moet zetten.. De dosis blijft gewoon hetzelfde maar dan kies je de verstandige manier. En als je al EOD wil doen (ik had het even over ED) dan is er toch amper verschil tegenover iedere ma wo vr? Dan zet je m namelijk ma wo vr zo maar de week erna is het gewoon di do za :o

Hi Cools, heb net men bloeduitslag terug (2maand na pct) maar enkele waardes zijn verhoogd,waaraan zou dit kunnen liggen? Thx bij voorbaat
Ureum 62mg/dl
GOT 101 U/L
GPT 66U/L
LDH 311U/Lm
Verder zijn alle andere resultaten inorde, hormonaal wel wat aan de lage kant maar normaal zeker voor iemand van 35J?
oestradiol <25ng/L , testosteron 2nd gen 8.02nmol/L , °IGF1 167ng/mL

• #7.473
Hi Cools, heb net men bloeduitslag terug (2maand na pct) maar enkele waardes zijn verhoogd,waaraan zou dit kunnen liggen? Thx bij voorbaat
Ureum 62mg/dl
GOT 101 U/L
GPT 66U/L
LDH 311U/Lm
Verder zijn alle andere resultaten inorde, hormonaal wel wat aan de lage kant maar normaal zeker voor iemand van 35J?
oestradiol <25ng/L , testosteron 2nd gen 8.02nmol/L , °IGF1 167ng/mL

Ureum heeft te maken met je nieren, maar is normaal bij hoge eiwitinname bv. Als creatinine goed is dan is het goed.

GOT en GPT zijn leverwaardes (LDH is ook een merker). Beiden kunnen verhoogt zijn door aas gebruik en krachttraining, maar kan ook een overbelasting van de lever betekenen. Bilirubine en Gamma-GT moet je daar voor checken.

Test mag een stuk hoger, maar dat is nog wat maandjes wachten hopelijk.

Ureum heeft te maken met je nieren, maar is normaal bij hoge eiwitinname bv. Als creatinine goed is dan is het goed.

GOT en GPT zijn leverwaardes (LDH is ook een merker). Beiden kunnen verhoogt zijn door aas gebruik en krachttraining, maar kan ook een overbelasting van de lever betekenen. Bilirubine en Gamma-GT moet je daar voor checken.

Test mag een stuk hoger, maar dat is nog wat maandjes wachten hopelijk.

Even inpikken op die leverwaarden: als ik het goed heb dan is verhoging van ALAT en ASAT vrij normaal tijdens AAS gebruik maar wanneer Gamma GT EN Bilirubine gelijktijdig verhoogd zijn, is schade aan lever mogelijk meen ik me te herinneren?

thx Cools, creatine is 1mg/dl is goed dus, gamma GT 15U/L, bilirubine niet gemeten. Had ook wel een week op 1500kcal gecut wat zeker ook niet goed gedaan heeft denk ik, oogwit was wat geel, maar is nu al weggetrokken.

• #7.476
Even inpikken op die leverwaarden: als ik het goed heb dan is verhoging van ALAT en ASAT vrij normaal tijdens AAS gebruik maar wanneer Gamma GT EN Bilirubine gelijktijdig verhoogd zijn, is schade aan lever mogelijk meen ik me te herinneren?

Niet bij iedereen, meestal ASAT wel, maar ALAT kan ook. Probleem is dat dit ook op levercelschade kan wijzen. LDH en AF zijn daarom ook belangrijk om te kijken. En bilirubine en Gamma-GT stijgen pas als er wat aan de hand is. Beiden hoeven niet verhoogt te zijn daarvoor. Bilirubine betekent te weinig galafvoer.

Niet bij iedereen, meestal ASAT wel, maar ALAT kan ook. Probleem is dat dit ook op levercelschade kan wijzen. LDH en AF zijn daarom ook belangrijk om te kijken. En bilirubine en Gamma-GT stijgen pas als er wat aan de hand is. Beiden hoeven niet verhoogt te zijn daarvoor. Bilirubine betekent te weinig galafvoer.

Bedankt voor de verduidelijking Cools. Appreciate it!

Ik zeg niet dat je meer moet zetten.. De dosis blijft gewoon hetzelfde maar dan kies je de verstandige manier. En als je al EOD wil doen (ik had het even over ED) dan is er toch amper verschil tegenover iedere ma wo vr? Dan zet je m namelijk ma wo vr zo maar de week erna is het gewoon di do za :o

Hmm ja verschuift idd gwn 1 dag
Nee was omdat ik door een verpleegster kon laten zetten en k rekening moest houden met Wnnr zij dus ook kon/ kan .

Snap niet wat sommigen moeilijk doen om het te laten zetten. Spuitje erin kan iedereen toch wel.. Glute, delt, chest, quad, kuit enz.. Nooit begrepen :roflol:

Terug
Naar boven