Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Tijdens pct rustiger aan want tijdens herstel is je lichaam gevoeliger aan blessures. Meestal is je kracht omhoog gegaan tijdens de kuur en wordt ook ondersteund door androgenen. Tijdens de nakuur zakt dit in alsook oestrogeen wat gewrichten, spieren en pezen beschermd. Vetinname is belangrijk voor je eigen productie goed op gang te krijgen, dus ook verzadigde vetten.

Dus ik zou de training dan iets terugschroeven en ook het aantal kg aan gewicht dat je gebruikt bij de oefeningen. Kcal zou ik op onderhoud zetten en na x aantal weken na de nakuur kan je weer alles aanpassen.

Ik dacht juist dat het oestrogeen vrij hoog was tijdens de pct, niet dus?

je slikt middelen om je oestrogeen te blokken toch

Jaa klopt maar omdat er geen tot nauwelijks test aanmaak is lijkt het me dat de oestrogeen aanmaak enorm omhoog schiet. Weet niet in hoeverre dit omhoog schiet ongeacht de serm

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.626
Ik dacht juist dat het oestrogeen vrij hoog was tijdens de pct, niet dus?

Nee. Een serm zoals clomid en nolva blokkeert je receptor, dus oestrogeen dat je aanmaakt kan vrijwel niet binden. Hoog oestrogeen, maar ben je niet veel mee.

• #7.627
Jaa klopt maar omdat er geen tot nauwelijks test aanmaak is lijkt het me dat de oestrogeen aanmaak enorm omhoog schiet. Weet niet in hoeverre dit omhoog schiet ongeacht de serm

Je oestrogeenaanmaak is afkomstig van testosteron (door omzetting via het aromatase enzym). Door gebruik van serms maar ook aas kan dat enzym actiever zijn waardoor je met een hoger oestrogeen zit in verhouding tot testosteron.

Meer is beter goddamnit whatever it takes hnggg!!!11!1!

@sRoovers Ben idd met 350-350 Test/Primo begonnen. Zeer fijne kuur, geen sides (echt nada), wel de positieve sides als pump ofc. +9-10kg. Vp + 2-3 denk ik. Achteraf minder snel cals moeten uppen en dealen met 6-7kg en ongeveer gelijkend vp, van je fouten leer je. Verder wat Cools zegt; > androgeen dan oestrogeen = hardheid. Met welke middelen je dit doet, daar zit wel een verschilletje in natuurlijk gezien je met MT/Tren toch een scherpere look krijgt dan Primo of Mast. Maar die combi die Cools opnoemt is wel the most safe uiteraard, wat hoog in Cools zijn prioriteitenlijstje staat :)

Zit even te denken in mezelf; als met met 'veilige' middelen zo hard mogelijk wilt komen te staan zou ik kiezen voor low Test, High primo, moderate Mast en Anavar. Mast kan ook high misschien maar dan komt je androgeen misschien veel te hoog te liggen?
Nee. Een serm zoals clomid en nolva blokkeert je receptor, dus oestrogeen dat je aanmaakt kan vrijwel niet binden. Hoog oestrogeen, maar ben je niet veel mee.
wat gebeurt er met de oestrogeen die zich niet kan binden?

Cools wat raadt jij voor nakuur aan na 16 weken test e? Eerste zes weken was op 300mg en laatste tien op 600mg. Heb er geen HCG laten bijlopen. Ik dacht zelf aan korte hcg blast gevolgd met clomid 25mg voor 4 weken, heb alleen geen idee hoeveel hcg.

Bij voorbaat dank

Tijdens pct rustiger aan want tijdens herstel is je lichaam gevoeliger aan blessures. Meestal is je kracht omhoog gegaan tijdens de kuur en wordt ook ondersteund door androgenen. Tijdens de nakuur zakt dit in alsook oestrogeen wat gewrichten, spieren en pezen beschermd. Vetinname is belangrijk voor je eigen productie goed op gang te krijgen, dus ook verzadigde vetten.

Dus ik zou de training dan iets terugschroeven en ook het aantal kg aan gewicht dat je gebruikt bij de oefeningen. Kcal zou ik op onderhoud zetten en na x aantal weken na de nakuur kan je weer alles aanpassen.

Is het wel oke om 6 dagen pw te trainen en dan 1 spiergroep per keer. Dit hanteer ik nu, kan ik me goed focussen op 1 bepaalde groep en ben ik ook sneller klaar.

Teveel oestrogeen door de test? Liever geen gyno, bij 375 test ook genomen en het kleine gyno probleem dat ik toen had was snel weg
Zo veel oestrogeen van 500mg Test dat je Ari (moet) slikken is er toch niet..? En als je al een gyno issue hebt en bang bent dat het erger word neem dan lekker 300 Test/400 Primo of 500 Test/200 Mast bijv.

• #7.638
  • #7.639
Cools wat raadt jij voor nakuur aan na 16 weken test e? Eerste zes weken was op 300mg en laatste tien op 600mg. Heb er geen HCG laten bijlopen. Ik dacht zelf aan korte hcg blast gevolgd met clomid 25mg voor 4 weken, heb alleen geen idee hoeveel hcg.

Bij voorbaat dank

Hcg 1500iu 2x/week voor 1 week gevolgd door 750iu 2x/week 1 week moet voldoende zijn. Dan inderdaad 25mg clomid voor weekje of 4.

Zijn je teelballen sterk gekrompen trouwens?

Hcg 1500iu 2x/week voor 1 week gevolgd door 750iu 2x/week 1 week moet voldoende zijn. Dan inderdaad 25mg clomid voor weekje of 4.

Zijn je teelballen sterk gekrompen trouwens?

Cools ik had hier op een vrij oud topic gelezen..kan het helaas niet meer terug vinden
Dat het eigenlijk wel een must is om altijd hcg mee te laten lopen evt samen met hmg?
Gewoon minder onderdrukking en beter en sneller herstel?

Terug
Naar boven