MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.601
Ik ben een paar weken geleden gestopt met mijn kuur, en heb een beetje onenigheid met degene die mijn spul verschil. Ik zou nog Clomid van hem krijgen maar dat komt er nu niet meer van denk ik. Ik heb tijdens mijn kuur HCG gezet, kun je dan af zonder een nakuur met clomid, of is dat wel een vereiste?

cc @Cools

Als je snel wil herstellen is clomid nodig. Hcg onderdrukt ook en zorgt er alleen voor dat je leydig cellen sneller reageren op je LH. Maar om LH sneller te laten stijgen na een kuur is clomid nodig of een andere anti-e. Ik kan wel wat natuurlijke anti-e's voorstellen.

Afhankelijk van de lengte van je kuur is het misschien niet nodig om clomid te gebruiken, maar als je langer dan 6 weken hebt gezet zou ik het risico niet nemen. Of het zou al een lage dosis moeten geweest zijn.

Als je snel wil herstellen is clomid nodig. Hcg onderdrukt ook en zorgt er alleen voor dat je leydig cellen sneller reageren op je LH. Maar om LH sneller te laten stijgen na een kuur is clomid nodig of een andere anti-e. Ik kan wel wat natuurlijke anti-e's voorstellen.

Afhankelijk van de lengte van je kuur is het misschien niet nodig om clomid te gebruiken, maar als je langer dan 6 weken hebt gezet zou ik het risico niet nemen. Of het zou al een lage dosis moeten geweest zijn.

12 weken met een best hogere dosering, Wat zijn natuurlijke anti-e's dan?

• #7.603
12 weken met een best hogere dosering, Wat zijn natuurlijke anti-e's dan?

- mangosteen extract (+20% mangostins)
- framboos extract (geconcentreerd in ellaginezuur 40% anders gaat het niet werken).
- Artisjok extract (alleen van merk cypar gezien dit zeer geconcentreerd is, 3 per dag voor een goede werkzaamheid)

1 van bovenstaande 3 kan je nemen. Ellaginezuur zit ook nog in wat andere extracten, dus hoef niet framboos te zijn. Artisjok is nog eens goed voor je lever.

enkele tips om hoge bloeddruk te verlagen? buiten zout mijden want dat doe ik zo al
neem sinds enkele dagen een beta blokker icm met bloeddruk verlager (logimat) maar voel dat het een zeer groot effect heeft op men prestaties.

• #7.605
enkele tips om hoge bloeddruk te verlagen? buiten zout mijden want dat doe ik zo al
neem sinds enkele dagen een beta blokker icm met bloeddruk verlager (logimat) maar voel dat het een zeer groot effect heeft op men prestaties.

Hangt van je bloeddruk af en andere aandoeningen. Wat ter vervanging van een beta blokker en logimat is meestal niet aan te raden.

Spijtig genoeg is er inderdaad een negatief effect op prestaties. Er zijn wat natuurlijke bloeddrukverlagers zoals kokoswater en rode bietensap.

ben je er dit keer wel van gegroeid dan niet zo als de vorige keer met hoge doseringen en amper resultaat.
Meer is beter goddamnit whatever it takes hnggg!!!11!1!

@sRoovers Ben idd met 350-350 Test/Primo begonnen. Zeer fijne kuur, geen sides (echt nada), wel de positieve sides als pump ofc. +9-10kg. Vp + 2-3 denk ik. Achteraf minder snel cals moeten uppen en dealen met 6-7kg en ongeveer gelijkend vp, van je fouten leer je. Verder wat Cools zegt; > androgeen dan oestrogeen = hardheid. Met welke middelen je dit doet, daar zit wel een verschilletje in natuurlijk gezien je met MT/Tren toch een scherpere look krijgt dan Primo of Mast. Maar die combi die Cools opnoemt is wel the most safe uiteraard, wat hoog in Cools zijn prioriteitenlijstje staat :)

Zit even te denken in mezelf; als met met 'veilige' middelen zo hard mogelijk wilt komen te staan zou ik kiezen voor low Test, High primo, moderate Mast en Anavar. Mast kan ook high misschien maar dan komt je androgeen misschien veel te hoog te liggen?

Laatst bewerkt:
Cools wat is in jouw opzicht de beste aanpak voor training en voeding tijdens pct? Hoe frequent trainen? Voeding op of boven onderhoud?

Meer is beter goddamnit whatever it takes hnggg!!!11!1!

@sRoovers Ben idd met 350-350 Test/Primo begonnen. Zeer fijne kuur, geen sides (echt nada), wel de positieve sides als pump ofc. +9-10kg. Vp + 2-3 denk ik. Achteraf minder snel cals moeten uppen en dealen met 6-7kg en ongeveer gelijkend vp, van je fouten leer je. Verder wat Cools zegt; > androgeen dan oestrogeen = hardheid. Met welke middelen je dit doet, daar zit wel een verschilletje in natuurlijk gezien je met MT/Tren toch een scherpere look krijgt dan Primo of Mast. Maar die combi die Cools opnoemt is wel the most safe uiteraard, wat hoog in Cools zijn prioriteitenlijstje staat :)

Zit even te denken in mezelf; als met met 'veilige' middelen zo hard mogelijk wilt komen te staan zou ik kiezen voor low Test, High primo, moderate Mast en Anavar. Mast kan ook high misschien maar dan komt je androgeen misschien veel te hoog te liggen?
hoe meer androgenen hoe beter, goddamnit whatever it takes hnggg!!!11!1!

@Cools :

Hoe lang kunnen halfvolle vials volgens jou nog gebruikt worden? In de veronderstelling dat exp. datum nog niet overschreden is? Half jaar, jaar, ... ?

Met orals mag de exp. datum overschreden zijn meen ik me te herinneren. Werking wordt gewoon iets minder. Klopt dit?

Waarom zou je risico lopen met half volle vials. Gooi ze gewoon weg en gebruik bij je nieuwe kuur nieuwe. Kost maar paar tientjes

@Cools oke beetje stomme vraag misschien, ben opnieuw begonnen met trainen en zou graag test-deca 250-200 willen gebruiken, zit momenteel enkel nog met wat stijve stramme spieren en soms wat spierkramp, zouden aas dit verbeteren of erger maken?

@Cools :

Hoe lang kunnen halfvolle vials volgens jou nog gebruikt worden? In de veronderstelling dat exp. datum nog niet overschreden is? Half jaar, jaar, ... ?

Met orals mag de exp. datum overschreden zijn meen ik me te herinneren. Werking wordt gewoon iets minder. Klopt dit?

Het feit dat je met halve vials zit betekent al dat je niet hard genoeg gekuurd hebt. :D

Het feit dat je met halve vials zit betekent al dat je niet hard genoeg gekuurd hebt. :D

Ik blast/cruise nog een tijd verder hoor :P Het zijn vials van een vorige blast die ik nog zou willen gebruiken.

Waarom zou je risico lopen met half volle vials. Gooi ze gewoon weg en gebruik bij je nieuwe kuur nieuwe. Kost maar paar tientjes

Het gaat over een duur merk, werp je niet zomaar weg als het nog goed zou zijn (vandaar de vraag).

@Cools :

kun je gewoon gebruiken.

• #7.618
Cools wat is in jouw opzicht de beste aanpak voor training en voeding tijdens pct? Hoe frequent trainen? Voeding op of boven onderhoud?

Tijdens pct rustiger aan want tijdens herstel is je lichaam gevoeliger aan blessures. Meestal is je kracht omhoog gegaan tijdens de kuur en wordt ook ondersteund door androgenen. Tijdens de nakuur zakt dit in alsook oestrogeen wat gewrichten, spieren en pezen beschermd. Vetinname is belangrijk voor je eigen productie goed op gang te krijgen, dus ook verzadigde vetten.

Dus ik zou de training dan iets terugschroeven en ook het aantal kg aan gewicht dat je gebruikt bij de oefeningen. Kcal zou ik op onderhoud zetten en na x aantal weken na de nakuur kan je weer alles aanpassen.

• #7.619
@Cools :

Blijft vrij lang goed door de bewaringsmiddelen erin en om dat het olie is (bacteriën groeien hier minder goed in). De rubber goed ontsmetten voor je erin prikt blijft ook belangrijk. Is dus van verschillende factoren afhankelijk en moeilijk te zeggen.

Orals kun je zeker tot 2 jaar na vervaldatum nog gebruiken, dit is ook zo voor meeste medicatie bij de apotheek. Waarschijnlijk nog langer voor sommige dingen. Bij (droge) tabletten groeien bacteriën al helemaal niet en de actieve stof blijft vrij stabiel met de jaren.

• #7.620
@Cools oke beetje stomme vraag misschien, ben opnieuw begonnen met trainen en zou graag test-deca 250-200 willen gebruiken, zit momenteel enkel nog met wat stijve stramme spieren en soms wat spierkramp, zouden aas dit verbeteren of erger maken?

Als het goed is zou dit juist goed zijn voor stramme spieren, maar de nakuur is weer wat anders.

Terug
Naar boven