XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

walnoten of hazelnoten....who cares...lol

Waarom zou je dat doen als alles goed gaat? Als je libido goed is en je voelt je prima zie ik niet in waarom je een onnodige bloedtest zou laten doen. Ben jij dan zo iemand die na elk kuurtje je testosteron laat meten?
neen, heb slechts 1kuur achter de rug zelf. Ik was 6maand off en moest een bloedtest laten afnemen, kvroeg er dan meteen bij of hij test zou kunnen checken.
lijkt me geen overbodige luxe als je met je hormonen loopt te klooien

neen, heb slechts 1kuur achter de rug zelf. Ik was 6maand off en moest een bloedtest laten afnemen, kvroeg er dan meteen bij of hij test zou kunnen checken.
lijkt me geen overbodige luxe als je met je hormonen loopt te klooien
Eén kuurtje, ik dacht het al. Een testosterontest is niet nodig als je je na een paar maanden top voelt. En al zeker niet na een licht kuurtje van 6 weken. De meeste dokters zijn al niet bereidwillig om een testosterontest uit te voeren. Allszins niet wanneer er geen reden voor is. En ik begrijp al zeker niet waarom je tegen je dokter zou moeten liegen over moe zijn, geen libido hebben terwijl het helemaal niet waar is. Gewoon omdat je een overbodige test wil laten doen. Wil je je testosteron laten meten, moet je dat maar laten doen bij bledwaardentest waar je de volle pot betaalt en niet het ziekenfonds laat betalen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.364
Hoi cools, heb jou 6 weken test primo kuur gedaan, is nu ongeveer 3maand geleden. Ballen zijn goed op formaat, libido goed, gewoon zoals voorheen de kuur. Is het toch nog verstandig om bloed te trekken, of kan ik er van uit gaan dat ik "goed" hersteld ben? Dit omdat ik toch liever niet naar Mn huisarts stap. Wil over +- n maand beginnen met Mn volgende kuur.

Binnen een maand kan je gerust terug een kuur doen. 4-6 maanden rust raad ik aan. 6 maanden is beter natuurlijk omdat de hormoonwaardes meestal nog stabiliseren vanaf het moment dat je goed hersteld voelt (meestal 3 maanden na kuur).

Een bloedonderzoek geeft meer zekerheid, maar eigenlijk moet je dit vergelijken met eentje van net voor je kuur om zeker te zijn.

• #8.365
Misschien een rare vraag, maar hoe groot is ongeveer het 'normale' formaat van de teeballen. Nu verschild het bij iedereen maar er moet wel ongeveer iets zijn waar het mee te vergelijken valt :p

Dat kan je vergelijken met het formaat dat je had voor je kuurde :p Tov anderen kan niet omdat formaten nu eenmaal verschillen.

Eén kuurtje, ik dacht het al. Een testosterontest is niet nodig als je je na een paar maanden top voelt. En al zeker niet na een licht kuurtje van 6 weken. De meeste dokters zijn al niet bereidwillig om een testosterontest uit te voeren. Allszins niet wanneer er geen reden voor is. En ik begrijp al zeker niet waarom je tegen je dokter zou moeten liegen over moe zijn, geen libido hebben terwijl het helemaal niet waar is. Gewoon omdat je een overbodige test wil laten doen. Wil je je testosteron laten meten, moet je dat maar laten doen bij bledwaardentest waar je de volle pot betaalt en niet het ziekenfonds laat betalen.
ik heb voor de visite en de bloedtest apart betaald. Mijn punt was gewoon wanneer je zekerheid wilt, dan doe je gewoon een test. niet om te profiteren van het systeem oid

Als je alleen hormonen en schildklier wil testen zie onderaan. Makkelijkste is 7 dagen na injectie, daar heb ik gegevens van zodat je kan zien of je test goed is.

Algemeen:
-Bezinking
-Witte bloedcellen (Leukocyten)
-Rode bloedcellen
-Bloedplaatjes

-Vitamine D

Lever:
-ALAT
-ASAT
-Gamma-GT
-Bilirubine

(extra: LDH, AF)

Nieren:
-Creatinine
-Ureum

Hormonen:
-Testosteron
-SHBG
-LH
-FSH

-Oestrogeen
-Progesteron
-Prolactine

Schildklier:
-TSH
-T3

Cools, ik heb begrepen dat er verschillende soorten testen zijn voor je schildklier. Welke wordt er gedaan als je het bovenstaande laat controleren en geeft dit een juiste beeld?

• #8.369
Cools, ik heb begrepen dat er verschillende soorten testen zijn voor je schildklier. Welke wordt er gedaan als je het bovenstaande laat controleren en geeft dit een juiste beeld?

TSH (thyreoïdstimulerend hormoon) kan je al wat aan zien, dit wordt door je hypofyse aangemaakt en stimuleert de aanmaak van T3 en T4.

Normaal bepalen ze vrij T4 daarbij om te kijken of er een afwijking is indien er een te hoge of lage TSH waarde wordt gevonden. Maar ik vind T3 belangrijk omdat dit de actievere vorm is en een goede conversie is ook belangrijk van T4 naar T3.

Je leydig cellen en zeer waarschijnlijk je sertoli cellen reageren slecht op LH en FSH.

Low dose hcg voor paar weken 500-750iu 2x/week gevolg door clomid 25mg/dag tot je teelballen weer op formaat zijn.

Test is niet nodig omdat je hypofyse het nog goed doet, hopelijk herstellen de teelballen en dan is het goed ;)

Hoelang is je laatste kuur geleden tot aan het bloedonderzoek?

Oke thx ik loop nu bij de dokter dus ga zelf niks lopen klote hou hcg wel in me achter hoofd heb dit ook nooit gebruikt

Ik heb totaal 5a6 kuurtjes gedaan dit waren alle middelen die ik in de jaren heb gebruikt
Tren e test e winny
Altijd met nakuur van 6weken

Mijn laast pil van me nakuur was november 2015

Hoi cools,
Hoelang duurt het nou ongeveer voordat pompoenpitolie moet gaan werken tegen acne? Vind her nog steeds erg raar dat ik on cycle (jou test primo kuurtje) 0,0 acne had. Daarvoor wel, ook nu na Mn kuur (3maand geleden) is het weer op zn oude niveau terug. Mocht pompoenpitolie nou niet werken, is er dan naast roa nog iets anders aan te raden?

Thanks!

Waarom zou je dat doen als alles goed gaat? Als je libido goed is en je voelt je prima zie ik niet in waarom je een onnodige bloedtest zou laten doen. Ben jij dan zo iemand die na elk kuurtje je testosteron laat meten?
Ben ik dan de enige die alleen last krijgt van zen libido en wat minder kracht.. merk er verder nooit wat van eigenlijk

Cools nu het hier toch over formaat van de ballen gaat.

Ik ben nu zon 2.5 maand klaar met een lange nakuur. Heb hcg, nolva en clomid genomen.
Ballen zijn nog niet zo groot als voor de kuur maar voel me opzich prima. Libido is goed (kan elke dag seks soms 2x per dag) ben alleen nog wat moe. Maar denk dat dit meer toe te schrijven is aan de rare werktijden/slechte slaap.
Zou jij je zorgen maken over de kleinere ballen of denk je dat t zo goed is?

Ik ben nu zon 2.5 maand klaar met een lange nakuur. Heb hcg, nolva en clomid genomen.
Ballen zijn nog niet zo groot als voor de kuur maar voel me opzich prima. Libido is goed (kan elke dag seks soms 2x per dag) ben alleen nog wat moe. Maar denk dat dit meer toe te schrijven is aan de rare werktijden/slechte slaap.

Ben ook benieuwd of het formaat van de ballen in direct verband staat met de hoeveelheid testo in een persoon?

• #8.376
Oke thx ik loop nu bij de dokter dus ga zelf niks lopen klote hou hcg wel in me achter hoofd heb dit ook nooit gebruikt

Ik heb totaal 5a6 kuurtjes gedaan dit waren alle middelen die ik in de jaren heb gebruikt
Tren e test e winny
Altijd met nakuur van 6weken

Mijn laast pil van me nakuur was november 2015

Ah dat je het nog nooit gebruikt heb verklaart het dan ook ;) Zonder hcg zal je dokter niet veel kunnen doen.

• #8.377
Hoi cools,
Hoelang duurt het nou ongeveer voordat pompoenpitolie moet gaan werken tegen acne? Vind her nog steeds erg raar dat ik on cycle (jou test primo kuurtje) 0,0 acne had. Daarvoor wel, ook nu na Mn kuur (3maand geleden) is het weer op zn oude niveau terug. Mocht pompoenpitolie nou niet werken, is er dan naast roa nog iets anders aan te raden?

Thanks!

Daar kan ik geen tijd op plakken. Reden is waarschijnlijk door betere A:E verhouding.

Red maca kan ook werken.

• #8.378

Komen na nog eens 2-4 maanden volledig op formaat als het goed is. Je bent na 2.5 maand dan ook nog niet hersteld.

• #8.379
Ben ook benieuwd of het formaat van de ballen in direct verband staat met de hoeveelheid testo in een persoon?

Dat is weer wat anders. De vraag is dan of grotere teelballen gelijk is aan meer leydig cellen en hieruit verder testosteron. Dit hangt weer af van leydig cel activiteit en gevoeligheid (wat weer effect kan hebben op de grootte).

Bij schapen alvast wel.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwje2azkhPLQAhVCeFAKHVozBZsQFggtMAE&url=http://www.lancaster.ac.uk/staff/wilsonk4/publications-files/Soay%20T%202011.pdf&usg=AFQjCNHR9UyDL4vZhvLMZ220AhNvQd7rmA&sig2=Q-0cQt9fUhYaN-pG8YzJcg

https://dl.sciencesocieties.org/publications/jas/abstracts/58/2/JAN0580020416

En krimpen doet het bij ouder worden.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/000293437490850X

Hier zie je ook dat sperma hoeveelheid meer effect zou hebben op teelbalgrootte (LH) dan sperma kwaliteit (FSH).
[Link niet meer beschikbaar]

#bigballs #hightestosterone

Hier ook benieuwd naar, maar ik zie de reactie van Cools.
Laat ik de vraag dan anders formuleren: kun je er vanuit gaan dat als je ballen weer op hetzelfde formaat zijn als voor de kuur, dat je testproductie hersteld is (op het niveau van voor de kuur)?

Terug
Naar boven