AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.201
Dan gaat het inderdaad niet werken. Ik ging er vanuit dat er in het begin van een kuur een proces, verantwoordelijk voor de vochtretentie als gevolg van de aromatase, actiever is dan later in de kuur en je deze dus tijdelijk zou kunnen onderdrukken met een AI. Maargoed, als er linksom of rechtsom een bepaalde hoeveelheid vocht hoort bij een zekere hoeveelheid AAS dan houdt het inderdaad op. Dan stel je het inderdaad alleen maar uit. Bedankt voor je antwoord.

Dat zou alleen werken als je aromatase minder actief maakt, maar daar kan ik niet van terugvinden.

• #9.202
Heren,

Als ik na 2 maanden, op wat stijve tepels na, geen last heb van gyno op 500mg test (incl. de 125mg van de HCG) kan ik er dan vanuit gaan dat ik simpelweg niet gyno gevoelig ben of kan dit na meerdere kuurtjes uiteindelijk toch ontstaan? Bij voorkeur zou ik het het liefste namelijk gewoon bij 1 middel houden (test-only dus). Zijn er andere redenen om toch de volgende keer voor een compound te gaan? (op wat extra kracht en minder vocht na). Ik vraag me namelijk af of zo'n kuur van Cools van bijv. 20mg Anavar - 250 test netto meer oplevert dan een 500mg test (ik begrijp inmiddels dat Cools dat laatste niet aanraadt). En daarnaast moet ik eerlijk bekennen, dat er toch een zekere angst is voor nieuwe bijwerkingen als ik er een 2e soort AAS (bijv. Anavar waarover ik lees: verhoogde hartslag, vermoeidheid, onrust etc.) bij ga nemen terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

Alvast bedankt.

Dat kan toch ontstaan door gevoeligere oestrogeenreceptoren en actiever aromatase enzym.

1 of 2 soorten aas maakt niet uit, je kan zelfs 5 soorten combineren zonder dat het meer bijwerkingen geeft dan 1 middel.

Anavar is een androgeen dat niet omzet naar oestrogeen. Dit zal licht andere bijwerkingen kunnen geven als je het alleen neemt tov testosteron bv. Testosteron zet om naar oestrogeen en DHT wat weer andere bijwerkingen kan geven of versterken of verlichten. Dit hangt van de dosis ook af en je gevoeligheid aan androgenen en oestrogenen.

Als je anavar combineert met testosteron en een soortgelijke dosis neemt als testosteron only heb je minder oestrogeen en DHT tijdens de kuur. Bij een goede balans geeft dit bij de meesten minder kans op bijwerkingen, maar is ook weer dosisafhankelijk.

Anavar blijft ook een oral wat de lever kan belasten en zo de kans op bepaalde bijwerkingen kan verhogen.

• #9.203
Ik heb de kuur gedaan die in de eerste post stond, ik heb 'm toen zelf besloten te verhogen, en toen raadde Cools me aan de mast tot 250 te verhogen als ik zelf de test ging verhogen.
Excuus, dat had ik erbij moeten zetten. Ik zal ook inderdaad even zoeken, niet gedaan.

Dat kan kloppen, als je toch test wilde verhogen heb ik waarschijnlijk aangeraden om masteron ook te verhogen. herinner me er iets van dat het was om een bepaalde bijwerking te voorkomen. ik krijg elke week 10 tot soms 20 pm's dus ben niet zeker :p

• #9.204
Dat kan toch ontstaan door gevoeligere oestrogeenreceptoren en actiever aromatase enzym.

1 of 2 soorten aas maakt niet uit, je kan zelfs 5 soorten combineren zonder dat het meer bijwerkingen geeft dan 1 middel.

Anavar is een androgeen dat niet omzet naar oestrogeen. Dit zal licht andere bijwerkingen kunnen geven als je het alleen neemt tov testosteron bv. Testosteron zet om naar oestrogeen en DHT wat weer andere bijwerkingen kan geven of versterken of verlichten. Dit hangt van de dosis ook af en je gevoeligheid aan androgenen en oestrogenen.

Als je anavar combineert met testosteron en een soortgelijke dosis neemt als testosteron only heb je minder oestrogeen en DHT tijdens de kuur. Bij een goede balans geeft dit bij de meesten minder kans op bijwerkingen, maar is ook weer dosisafhankelijk.

Anavar blijft ook een oral wat de lever kan belasten en zo de kans op bepaalde bijwerkingen kan verhogen.
Ik heb inmiddels mn test-only kuur afgebroken en 2 weken terug begonnen met de HCG. Zo te lezen dus toch een goede beslissing genomen :) Zat in week7 en er leek ineens ook niet heel veel schot meer in te zitten en viel zelfs een klein beetje af.
Na het doorlezen van je topic wil ik nu gaan kijken of ik 3 van jouw kuurtjes in 1 jaar kan proppen icm HCG (dus 2 maanden herstel ipv 3). Ik had dan het liefste die test primo combi geprobeerd maar test anavar geeft, van wat ik lees, nog betere resultaten (en heb daar bovendien nog enorm veel van liggen thuis). Ik vroeg me dus eerst af waarom je voorkeur toch naar test primo uitgaat maar waarschijnlijk dus omdat Anavar toch meer belastend is voor de lever dan de primo. Ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
  • #9.206
Anavar blijft een oral, maar volgens onderzoek (vreemd genoeg) vrij licht voor je lever.

Is er een bepaalde verhouding gewenst tussen Test en Masteron? 1:1 of is dit weer persoonsgebonden?

Hey Cools,

Ik heb in het verleden al een paar keer gekuurd maar heb nu bijna 2 jaar niks meer gebruikt. Ik ben eigelijk op zoek naar iets waarmee ik mijn lichaam weer een leuke boost kan geven maar dit hoeft niet te heftig te zijn. Laatste keer heb ik testosterone gebruikt met hcg maar vermoedelijk was die testosterone fake want vrienden van mij (lag niet aan dieet/training) hadden dezelfde en niemand maakte gains, alleen ik. Dus ik vermoed dat dit van de HCG kwam. Nu komt de vraag:

Zou het effect hebben om 8 weken lang HCG te pakken zonder enkele steroïden erbij? Kan dit schadelijk zijn ? Ik ben toen niet massa's bijgekomen maar wel iets droger en toch net genoeg massa bijgekomen waar ik tevreden mee was. Ik heb al opgezocht maar kom eigenlijk alleen maar meningen en aannames tegen van mensen. Dus wat heb jij hierover te zeggen :P ?

Is er een bepaalde verhouding gewenst tussen Test en Masteron? 1:1 of is dit weer persoonsgebonden?

'350mg test e - 200mg mast e: Ook 6 weken. Voor degenen die liever masteron dan primo gebruiken. Test mag wat hoger dan omdat het iets minder anabool dan primo is. '

Aldus post nummer 1 in dit topic. Moeimaker

• #9.210

Persoonsgebonden voor een deel, hangt vanaf hoe je op oestrogeen reageert van de test. Maar met mast kan bv. 350 test - 200 mast. Als je wat droger wil komen te staan 250 test - 350 mast bv.

• #9.211
Hey Cools,

Ik heb in het verleden al een paar keer gekuurd maar heb nu bijna 2 jaar niks meer gebruikt. Ik ben eigelijk op zoek naar iets waarmee ik mijn lichaam weer een leuke boost kan geven maar dit hoeft niet te heftig te zijn. Laatste keer heb ik testosterone gebruikt met hcg maar vermoedelijk was die testosterone fake want vrienden van mij (lag niet aan dieet/training) hadden dezelfde en niemand maakte gains, alleen ik. Dus ik vermoed dat dit van de HCG kwam. Nu komt de vraag:

Zou het effect hebben om 8 weken lang HCG te pakken zonder enkele steroïden erbij? Kan dit schadelijk zijn ? Ik ben toen niet massa's bijgekomen maar wel iets droger en toch net genoeg massa bijgekomen waar ik tevreden mee was. Ik heb al opgezocht maar kom eigenlijk alleen maar meningen en aannames tegen van mensen. Dus wat heb jij hierover te zeggen :P ?

Heeft geen effect buiten meer oestrogeen :p Je kan je testosteron wel iets hoger brengen dan je normale waarde met hcg maar nadien verlies je die kleine winst die je hebt opgebouwd weer vermoed ik.

hcg only

Toch beter min. 100-200 test erbij zonder oestrogene sides?

Volgens mij waren er in het verleden ook mensen die wilden gaan cruisen op hcg (ik kwam er zelf ook ineens op). Werd echter afgeraden omdat enkel hcg op de lagere termijn ontstekingen in de hand zou werken. Weet alleen niet meer of dat Cools was die dat zei.

• #9.215
Volgens mij waren er in het verleden ook mensen die wilden gaan cruisen op hcg (ik kwam er zelf ook ineens op). Werd echter afgeraden omdat enkel hcg op de lagere termijn ontstekingen in de hand zou werken. Weet alleen niet meer of dat Cools was die dat zei.

Cruise kan, maar kan inderdaad bepaalde ontstekingswaardes verhogen. Bij anavar hcg combo moet je ook oppassen daarom, maar is persoonsgebonden.

Cruise kan, maar kan inderdaad bepaalde ontstekingswaardes verhogen. Bij anavar hcg combo moet je ook oppassen daarom, maar is persoonsgebonden.
Is er dan specifiek iets waar ik op moet letten bij die combo of bedoel je gewoon achteraf bloedtest doen?

Heeft geen effect buiten meer oestrogeen :p Je kan je testosteron wel iets hoger brengen dan je normale waarde met hcg maar nadien verlies je die kleine winst die je hebt opgebouwd weer vermoed ik.
Ik meen dat ik eens in dit topic geadviseerd ben om minder test-e te injecten omdat de hcg al voor een toename van test zou zorgen ? ik meen rond de 150mg ofzo.
Ik had op amerikaanse forums gelezen dat er paar gasten waren die ook met hcg + nolva of clomid weet niet meer welke, toch wat gains hadden gemaakt.

Mja met roids raak je het uiteindelijk ook allemaal kwijt als je definitief stopt met kuren :p iig veel

Ik meen dat ik eens in dit topic geadviseerd ben om minder test-e te injecten omdat de hcg al voor een toename van test zou zorgen ? ik meen rond de 150mg ofzo.
Ik had op amerikaanse forums gelezen dat er paar gasten waren die ook met hcg + nolva of clomid weet niet meer welke, toch wat gains hadden gemaakt.

Mja met roids raak je het uiteindelijk ook allemaal kwijt als je definitief stopt met kuren :p iig veel
Test is goedkoper dan hcg, dus waarom zou je.

Test is goedkoper dan hcg, dus waarom zou je.
Ik wil graag mijn lichaam een boost geven en als dit kon met hcg had ik dit graag uitgeprobeerd, als ik de oestroegeen goed kan blokkeren en geen kans loop op gyno's.
Test kuurtje kan ook maar dan wordt het alweer test, andere compound, hcg, nolvadex terwijl ik liever van de aas afblijf voorlopig. Mijn lichaam hoeft maar minimaal gestimuleerd te worden, hoef geen 5-8kg erbij te komen want sta nog redelijk droog en massa ondanks 2 jaar geen cycle.

Zou ook anavar willen pakken maar omdat er super veel fake anavar in omloop is heb ik zoiets van laat maar, vandaar de vraag of HCG veilig is en op welke manier ik de oestroegeen kon blokkeren. Vorige keer toen de test fake was, toen heb ik ook hcg geinjecteerd en gewoon nakuur gepakt erna. Moet wel zeggen je zag het wel, het was niet heftig veel maar toch 2-3kg zwaarder geworden toen en harder en droger, natuurlijk niet te vergelijken met 500mg test 5 weken maar wel mooi resultaat, vond ik.

Terug
Naar boven