MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Lijken mij vrij "normale" waarden zo vlak na dergelijke blast.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.723
Heb m'n bloedwaarden laten testen.
Zie dat de leverwaarden licht verhoogd zijn als ook een verminderde nierfunctie.
Vallen deze waardes mee? Of toch best verder laten herstellen?

9cf9f580f500fcad8617af3daa89a964.png

053c3dabf5234fc6f82855054b845a4d.png

110a4693416b84ab4d69b73173952da0.png

Best verder laten herstellen.

Alle waardes kunnen verhoogt zijn door training en hogere eiwitinname, maar verhoging van creatinine kan wijzen op overbelasting nieren zeker icm hoger natrium gehalte (alhoewel maar zeer licht verhoogt).

Zelfde voor je lever, gamma gt en bilirubine is binnen de perken maar wil niet zeggen dat er geen overbelasting op je lever is.

Probleem is dat een constante verhoging uiteindelijk voor schade zou kunnen zorgen. Bij je lever zal bilirubine dan verhogen (bij cholestase) en/of gamma-gt. Deze laatst geeft zeker schade aan icm andere leverwaardes.

Bij de nierwaardes zal creatinine verder kunnen stijgen en bepaalde elektrolyten.

Maar dat is alleen als we spreken van een overbelasting, dat is moeilijk te zeggen tijdens aas gebruik of zelfs krachttraining. Meestal weet je het pas zeker als er schade is.

Laatst bewerkt:
wanneer heb je meer kan op gyno met 500mg test of 250test,500mg bold of met 250test-250nandrolon? gr

Best verder laten herstellen.

Alle waardes kunnen verhoogt zijn door training en hogere eiwitinname, maar verhoging van creatinine kan wijzen op overbelasting nieren zeker icm hoger natrium gehalte (alhoewel maar zeer licht verhoogt).

Zelfde voor je lever, gamma gt en bilirubine is binnen de perken maar wil niet zeggen dat er geen overbelasting op je lever is.

Probleem is dat een constante verhoging uiteindelijk voor schade zou kunnen zorgen. Bij je lever zal bilirubine dan verhogen (bij cholestase) en/of gamma-gt. Deze laatst geeft zeker schade aan icm andere leverwaardes.

Bij de nierwaardes zal creatinine verder kunnen stijgen en bepaalde elektrolyten.

Maar dat is alleen als we spreken van een overbelasting, dat is moeilijk te zeggen tijdens aas gebruik of zelfs krachttraining. Meestal weet je het pas zeker als er schade is.
Super, bedankt!

Cools, zoals je weet ben ik ondertussen 5 weken bezig met mijn PCT na 14 maanden ON.

Ik merk aan mijn fysiek dat ik minder droog ben en er toch wat vet bij gekomen is... Zijn er tips die je hebt om tijdens PCT fat gains te beperken? Zou clenbuterol een positief effect hebben tijdens de resterende duur van de PCT of er (kort) achter?

Nogmaals androgenen stimuleren de vetverbranding. Dit wel zeggen dat je vet kan verliezen zonder je voeding aan te passen net zoals bij clenbuterol of hgh bv. maar dan anders.

Op onderhoud zal je bij aas gebruik (zelfs zonder trainen) spiermassa aankomen.

Wat voor doseringen aas moet je dan aan denken. Neem als voorbeeld iemand. Van 1,90m 95kg en 10%vp. Heb al meerdere onderzoeken gelezen dat mensen die aas gebruikten en niet trainden, meer massa aanzetten dan mensen die wel trainen en geen aas gebruikten bij dezelfde voeding. Hoever je richting je natty limiet zit zal natuurlijk een grote rol spelen ?

Cools, zoals je weet ben ik ondertussen 5 weken bezig met mijn PCT na 14 maanden ON.

Ik merk aan mijn fysiek dat ik minder droog ben en er toch wat vet bij gekomen is... Zijn er tips die je hebt om tijdens PCT fat gains te beperken? Zou clenbuterol een positief effect hebben tijdens de resterende duur van de PCT of er (kort) achter?

ik zou gewoon wat clen pakker mis low dose en kijken wat het doet.

Hey cools,

Heb 9 weken test-mast prop kuur achter de rug 100/100mg eod. 2x 500hcg per week.

Ben nu in mijn 2e week nakuur 20mg nolva. Raad je het aan om clomid erbij te nemen ? of beter 2weken 20mg nolva en dan 2weken 50mg clomid?

Hey Cools,

-Ik ga in de nabije toekomst een gynecomastie operatie ondergaan, en zoek nu naar wat middelen die mijn herstel zouden kunnen versnellen. Het herstel is vooral bedoeld om de hechting tussen de huid en de spier/ het vetweefsel te herstellen, dus vroeg ik mij af of glucosamine en gelatine een gunstig effect zouden hebben op die hechting (collageen)?

-Ook ben ik van plan een lage dosis AAS (300mg test E) te laten lopen tijdens het herstel en erna door te gaan met een kuur op lage dosis. Denk je dat dat het herstel zou kunnen bevorderen (of misschien anavar?).

350 test - 200 deca - 200 mast

Als je liever hoger doseert kan test en mast hoger, deca zou ik niet te hoog doen icm hgh.

De cycles die ik aanraad zijn niet de doseringen die jij wil nemen vermoed ik :p Maar ik kan altijd een goede verhouding tussen middelen aanraden.

Kan deze eenmaal per week gezet worden of voorkeur 2 maal?

En betreft 250 test op trt, voorkeur voor e7d of e5d?

• #9.734

Normaal zou verlaging van oestrogeen dit al moeten beperken. Clenbuterol is niet aan te raden in je pct voor gezondheidsredenen.

Je voeding aanpassen en cardio is beste manier. Met supplementen zou je een dopamine verhogend middel kunnen nemen zoals mucuna pruriens.

• #9.735
Wat voor doseringen aas moet je dan aan denken. Neem als voorbeeld iemand. Van 1,90m 95kg en 10%vp. Heb al meerdere onderzoeken gelezen dat mensen die aas gebruikten en niet trainden, meer massa aanzetten dan mensen die wel trainen en geen aas gebruikten bij dezelfde voeding. Hoever je richting je natty limiet zit zal natuurlijk een grote rol spelen ?

Klopt. Mensen die niet trainen kunnen makkelijker aankomen in spiermassa omdat ze stuk verder van hun grens zitten. Hoe korter bij die maximale grens hoe moeilijker het wordt. Maar ze verliezen nadien het meeste ook zonder trainen.

• #9.736
Hey cools,

Heb 9 weken test-mast prop kuur achter de rug 100/100mg eod. 2x 500hcg per week.

Ben nu in mijn 2e week nakuur 20mg nolva. Raad je het aan om clomid erbij te nemen ? of beter 2weken 20mg nolva en dan 2weken 50mg clomid?

Nooit combineren, is zwaar overkill en alleen maar ongezond. Apart/opeenvolgend kan wel.

• #9.737
Hey Cools,

-Ik ga in de nabije toekomst een gynecomastie operatie ondergaan, en zoek nu naar wat middelen die mijn herstel zouden kunnen versnellen. Het herstel is vooral bedoeld om de hechting tussen de huid en de spier/ het vetweefsel te herstellen, dus vroeg ik mij af of glucosamine en gelatine een gunstig effect zouden hebben op die hechting (collageen)?

-Ook ben ik van plan een lage dosis AAS (300mg test E) te laten lopen tijdens het herstel en erna door te gaan met een kuur op lage dosis. Denk je dat dat het herstel zou kunnen bevorderen (of misschien anavar?).

Dit zou het herstel kunnen bevorderen, whey heeft mogelijk ook een positief effect.

Maar dit is niet iets wat moeilijk hersteld, dus aas gaan nemen hiervoor is onnodig.

• #9.738
Kan deze eenmaal per week gezet worden of voorkeur 2 maal?

En betreft 250 test op trt, voorkeur voor e7d of e5d?

Dit kan eenmaal per week gezet worden.

250mg test e7d is meer dan voldoende en eigenlijk al geen TRT meer. 125 tot max 150mg/week is TRT.

Hey Cools, als je lang gekuurd hebt zoals ik (14 maanden), hoe lang na je laatste injectie heb je dan ongeveer de grootste klap gehad? Maw: Wanneer voel je je dan volgens jou over het algemeen het zwakst, vermoeidst, ...?

Ik voel me nog steeds redelijk goed (iets vermoeider en libido iets lager dan normaal), en vraag me af of ik nog een grote terugval zal kennen...

Terug
Naar boven