AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad ;)

Cools,

Ik heb nog steeds, 3 weken na de laatste inject, 4kg over.
Wat me wel opviel is dat ik niet zo heel veel krachtwinst heb geboekt.

Daarom dacht ik aan een volgende kuurtje, ook voor 6 weken:

Test-e 375mg
Anavar 40mg/dag 6 weken

Ik hoop hiermee toch dezelfde winst te boeken als test-e/primo.
Het is meer belasting voor je lever, dat wel, maar je hoeft ook niet zoveel olie in je lichaam te duwen...
anavar is duur, maar kost evenveel als primo voor die zelfde aantal weken.
In je openingspost stel je zelf dat een kleine dosis testosteron en anavar gelijk is aan een megadosis testosteron.

@Cools:

Ik heb last van mijn aanhechtingen in mijn borst en schouders.
Nu denk ik aan Deca ipv primo gecombineerd met TestE
Ik denk ook dat je met Deca ook meer massa opbouwt dan met Primo. daarbij is Deca safer voor de prostaat en haren.

Als nakuur ook 10 dagen clomid?

Dus Test-Deca 250-200

Bedankt!

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 19:08 ----------

Helpt anavar only ook om blessures sneller te doen herstellen?

@Cools:

Ik denk ook dat je met Deca ook meer massa opbouwt dan met Primo. daarbij is Deca safer voor de prostaat en haren.

Dus Test-Deca 250-200

Bedankt!

Heb je daar een bron voor? Ben er wel benieuwd naar :)

Cools,

Ik heb nog steeds, 3 weken na de laatste inject, 4kg over.
Wat me wel opviel is dat ik niet zo heel veel krachtwinst heb geboekt.

Daarom dacht ik aan een volgende kuurtje, ook voor 6 weken:

Test-e 375mg
Anavar 40mg/dag 6 weken

Ik hoop hiermee toch dezelfde winst te boeken als test-e/primo.
Het is meer belasting voor je lever, dat wel, maar je hoeft ook niet zoveel olie in je lichaam te duwen...
anavar is duur, maar kost evenveel als primo voor die zelfde aantal weken.
In je openingspost stel je zelf dat een kleine dosis testosteron en anavar gelijk is aan een megadosis testosteron.

Dat kan aan je training ook liggen. Maar we doen het net voor de kracht he :p Volgend kuurtje kan dit wel zijn, hangt van veel factoren af.

Beter wat meer olie dan orals ;) Maar ivm dosis klopt wel ja. 250test e en 30mg anavar dan.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 19:23 ----------

@Cools:

Dus Test-Deca 250-200

Bedankt!

Deca bouwt iets meer massa op, maar we willen toch spiermassa vooral ;)

Deca is door zijn oestrogene werking safer voor je haren en prostaat(groei) idd.

Nakuur is zelfde op 6 weken.

Anavar only gaat oestrogeen te laag brengen en dit is nodig voor blessure herstel. Dus deca-test is beste optie.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 19:24 ----------

Heb je daar een bron voor? Ben er wel benieuwd naar :)

Pagina 1, post 1 ;) In de tabel zie je effect op prostaat.

Het Anabole Dilemma: Meer is vooral gevaarlijker
http://www.ergogenics.org/eerst.html

Laatst bewerkt:
Wat voor soort actie zou er genomen moeten worden indien er toch gyno ontstaat tijdens de cycle? Test omlaag?

Wat voor soort actie zou er genomen moeten worden indien er toch gyno ontstaat tijdens de cycle? Test omlaag?

wil niet voor me beurt spreken maar vlgns mij is het zo dat wanneer je gevoelige tepels krijgt en schijfjes beginnen te vormen onder je tepel, dat je het beste dan 10 mg (weet dosis niet zeker) nolva kan mee laten lopen met je kuur...

Test omlaag en primo omhoog ;) Dus 200test-250primo. Indien nog teveel oestrogeen 150test-300primo.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 14:14 ----------

wil niet voor me beurt spreken maar vlgns mij is het zo dat wanneer je gevoelige tepels krijgt en schijfjes beginnen te vormen onder je tepel, dat je het beste dan 10 mg (weet dosis niet zeker) nolva kan mee laten lopen met je kuur...

Dan kan je beter geen test gebruiken, alleen primo. Dus nolva is onnodig, gewoon test omloog en primo gelijk omhoog.

Cools,

Kun je de anti oestorgenen werking van primo en mast met elkaar vergelijken?
Zijn deze ongeveer gelijk?
Behalve dat primo anaboler is dan mast.

Heb je geen studies waar je zelf onderzocht hebt welke invloed mangosteen nu juist heeft op de resultaten van een kuur?
Als je last krijgt van die sides (gyno of vocht) die veroorzaakt worden door teveel oestrogeenomzetting en je neemt mangosteen, wat mag je dan verwachten?

Cools,

Kun je de anti oestorgenen werking van primo en mast met elkaar vergelijken?
Zijn deze ongeveer gelijk?
Behalve dat primo anaboler is dan mast.

Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb geen idee hoe sterk beiden aan het aromatase enzym hechten.

Heb je geen studies waar je zelf onderzocht hebt welke invloed mangosteen nu juist heeft op de resultaten van een kuur?
Als je last krijgt van die sides (gyno of vocht) die veroorzaakt worden door teveel oestrogeenomzetting en je neemt mangosteen, wat mag je dan verwachten?

Mangosteen als extract gaat aromatase zeer sterk remmen. Dus tijdens een kuur voorkomt dit gyno, maar onnodig. Je kan de dosis test-promo gewoon aanpassen.

Cools, welke maca is 't beste om prostaatbijwerkingen tegen te gaan en waar haal je die vandaan? Bij de DA hier geweest maar die vent keek me aan alsof ik een pratende slingeraap was.

Cools,

je ziet vaak dat Masteron wordt aangeraden bij een cut kuur. Is dit door de hechting aan het aromatase enzym? Kan dit dan ook vervangen worden door een gelijke dosis primo bijvoorbeeld? Welk van de twee is anaboler? Of maakt dat weinig uit in cut kuur?

Ik bedoel een kuurtje als volgt

1-12: 250mg test e pw
1-12: 400mg masteron pw
1-10: 200mg tren e pw

Zou het dan slim zijn om de masteron te vervangen door primo? Misschien dat je zo wat meer masse kan pakken?

Cools,

je ziet vaak dat Masteron wordt aangeraden bij een cut kuur. Is dit door de hechting aan het aromatase enzym? Kan dit dan ook vervangen worden door een gelijke dosis primo bijvoorbeeld? Welk van de twee is anaboler? Of maakt dat weinig uit in cut kuur?

Zou het dan slim zijn om de masteron te vervangen door primo? Misschien dat je zo wat meer masse kan pakken?

Uit ervaring zou ik zeggen maakt niet uit qua massa, tren overheerst toch.

Cools,

Dit is omdat het niet omzet naar oestrogeen inderdaad. Hierdoor veranderd de androgeen-oestrogeen ratio meer naar androgeen toe.

Dit kan vervangen worden door primo met betere resultaten. Primo is dus anaboler.

Ik zou trenbolone nooit gebruiken. Meest toxische en belastende aas dat er is. 10 maal de dosis testosteron is even veilig, dus dan weet je al genoeg.

Cools, welke maca is 't beste om prostaatbijwerkingen tegen te gaan en waar haal je die vandaan? Bij de DA hier geweest maar die vent keek me aan alsof ik een pratende slingeraap was.

Kun je niet beter Saw Palmetto of Finasteride gebruiken voor je prostaat?
Helpt ook tegen evt haaruitval door de anabolen

@Cools: Je hebt het vaak over Red Maca. maar Red Maca helpt helemaal niet tegen dht verlagingen.
Red Maca helpt je libido een beetje, voor de rest toch niks
Heb je ander bewijs hiervoor?

Zie onderstaande link

http://en.wikipedia.org/wiki/Lepidium_meyenii

Saw Palmetto voorkomt gedeeltelijk de omzetting naar DHT, maar is niet zo sterk als Red Maca. Deze kan zelfs de prostaat terug laten krimpen ;)

Finasteride is zeker niet aan te raden, Red Maca werkt iets beter in onderzoek en is nog een stukken veiliger.

---------- Post toegevoegd 4 July 2013 om 15:41 ----------

@Cools: Je hebt het vaak over Red Maca. maar Red Maca helpt helemaal niet tegen dht verlagingen.
Red Maca helpt je libido een beetje, voor de rest toch niks
Heb je ander bewijs hiervoor?

Zie onderstaande link

http://en.wikipedia.org/wiki/Lepidium_meyenii

Ik heb hier onderzoek voor ;) Komt eraan.

Red maca (Lepidium meyenii) reduced prostate size in rats
http://www.rbej.com/content/3/1/5

Effect of red maca (Lepidium meyenii) on prostate zinc levels in rats with testosterone-induced prostatic hyperplasia.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21762188

Dose-response effect of Red Maca (Lepidium meyenii) on benign prostatic hyperplasia induced by testosterone enanthate.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17289361

Red Maca administered orally in rats seems to exert an inhibitory effect at a level post DHT conversion, on the BPH-induced experimentally, although a direct measure of reductase action would still be required.

En zo zijn er nog een paar ivm prostaat. Laatste is enigste die de link met DHT aangeeft. Maar sowieso moet er een verlaging van DHT zijn om groei te remmen en zelfs om te keren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven