Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

-witte en rode bloedcellen (leucocyten totaal is voldoende voor witte bloedcellen)
-Alle cholesterolwaardes (ook triglyceriden)
-leverwaardes (alat, asat, gamma-gt en bilirubine)
-nieren (creatinine en ureum)

Hormonen hebben geen nut om te meten tijdens kuur. Nadien wel -> testosteron, LH, FSH, oestrogeen en prolactine.
Bedankt.
 
Cools

Wat is jouw mening over Proviron? Wat ik lees is dat het een perfect middel is om verlies van libido en energie te voorkomen tijdens/vlak na de kuur. Verder maakt het andere compounds tijdens een kuur effectiever (weet niet precies hoe). En het schijnt ook ervoor te zorgen dat oestrogeen binnen de perken blijft. Dat allemaal zonder al teveel onderdrukking van je eigen test en weinig belasting voor je lever. Klinkt goed in ieder geval.
 
rob91
Even de zoekfunctie gebruiken en zoeken op 'proviron' in dit topic helpt ook
-Libidoverlies door tekort aan dht oplossen:
Proviron, primo of mast toevoegen.
-Proviron is niet/nauwelijks anabool en onderdrukt je eigen testosteron. Sowieso niet tijdens of na pct gebruiken dus. Je kunt tijdens een kuur eigenlijk beter kiezen voor masteron, want dat is zowel androgeen als anabool.
-Proviron verlaagd shbg, maar cools zegt dat alle AAS dit doen. Ook verander je de A:E verhouding daardoor blijft 'oestrogeen binnen de perken'
 
350mg test - 500iu hcg 2x/week - 200mg mast.
1. Sorry voor de herhaling maar zonder hcg is 500mg test - 200mg mast e ook een goede a-e ratio?
2. En hoeveel mg primo zou voor een goede a-e ratio zorgen bij 500 test?
3. En ik vroeg me af of bij bovenstaande kuren nog steeds dezelfde nakuur geld van 10 dagen 50mg clomid?
4. Verder kan ik hier in de zoekfunctie niet veel vinden maar ik lees in buitenlandse forums dat er wel eens 6 bromo word gebruikt tijdens de pct omdat het oestrogeen blokkeert en helpt eigen test productie op gang te brengen. Wat is jou visie hierop?

verder wou ik nog even meldden dat ik als eerste kuur de 250 test e met anavar heb gedaan en zeer tevreden waren weinig bijwerkingen op toename lichaamsbeharing en puisten op schouders na. Nu pompoenpitolie het slikken en puisten worden minder. Begonnen met de kuur met de volgende stats 1.70 bij78 kg en 14% huidplooimeter. Nu 5 maanden na nakuur 82kg bij 13% en dit is al een dikke 2 maanden stabiel.
 
Cools

Wat is jouw mening over Proviron? Wat ik lees is dat het een perfect middel is om verlies van libido en energie te voorkomen tijdens/vlak na de kuur. Verder maakt het andere compounds tijdens een kuur effectiever (weet niet precies hoe). En het schijnt ook ervoor te zorgen dat oestrogeen binnen de perken blijft. Dat allemaal zonder al teveel onderdrukking van je eigen test en weinig belasting voor je lever. Klinkt goed in ieder geval.

Is een niet-aromatiserende aas met vrijwel geen anabole werking. De androgene werking verhoogt libido en energie. Masteron is een betere optie (beetje anabool).

Het heeft een anti-katabole werking vooral (zoals alle anabolen) door die androgene werking. Het gaat oestrogeen zelf niet verlagen maar voor een beter evenwicht zorgen. Na je kuur best niet nemen omdat het ook onderdrukt, dus gewoon nakuren.

rob91
Even de zoekfunctie gebruiken en zoeken op 'proviron' in dit topic helpt ook
-Libidoverlies door tekort aan dht oplossen:
Proviron, primo of mast toevoegen.
-Proviron is niet/nauwelijks anabool en onderdrukt je eigen testosteron. Sowieso niet tijdens of na pct gebruiken dus. Je kunt tijdens een kuur eigenlijk beter kiezen voor masteron, want dat is zowel androgeen als anabool.
-Proviron verlaagd shbg, maar cools zegt dat alle AAS dit doen. Ook verander je de A:E verhouding daardoor blijft 'oestrogeen binnen de perken'

Dit dus, exact :P
 
1. Sorry voor de herhaling maar zonder hcg is 500mg test - 200mg mast e ook een goede a-e ratio?
2. En hoeveel mg primo zou voor een goede a-e ratio zorgen bij 500 test?
3. En ik vroeg me af of bij bovenstaande kuren nog steeds dezelfde nakuur geld van 10 dagen 50mg clomid?
4. Verder kan ik hier in de zoekfunctie niet veel vinden maar ik lees in buitenlandse forums dat er wel eens 6 bromo word gebruikt tijdens de pct omdat het oestrogeen blokkeert en helpt eigen test productie op gang te brengen. Wat is jou visie hierop?

verder wou ik nog even meldden dat ik als eerste kuur de 250 test e met anavar heb gedaan en zeer tevreden waren weinig bijwerkingen op toename lichaamsbeharing en puisten op schouders na. Nu pompoenpitolie het slikken en puisten worden minder. Begonnen met de kuur met de volgende stats 1.70 bij78 kg en 14% huidplooimeter. Nu 5 maanden na nakuur 82kg bij 13% en dit is al een dikke 2 maanden stabiel.

1. Dat is te doen maar 350 test - 200 mast is beter.
2. 300mg bij 500 test, maar zelfde als bij punt 1.
3. Nee, bij hogere dosis of langere kuren kan je best langer nakuren. 3-4 weken 25mg clomid bv.
4. Dat is een voorloper van superdrol als ik het goed heb. Niet aan te raden, gaat ook gewoon onderdrukken.

Goed resultaat :thumbs:
 
Cools

Ik vroeg me af wat volgens jou de beste dosering test/bold Is.
Is een lage dosis test icm een hoge dosis bold geschikt om mee te bulken?

En hoe lang van te voren moet je pompoenpitolie slikken voor je gaat kuren?

Alvast bedankt!
 
Bold vind ik niet zo een geweldig middel, maar voor extra honger is het misschien wat.

Beiden kan, bv. 500mg test en 200mg bold of lage dosis test 250mg en 500 bold. Pompoenpitolie kan je gelijk beginnen.
 
-witte en rode bloedcellen (leucocyten totaal is voldoende voor witte bloedcellen)
-Alle cholesterolwaardes (ook triglyceriden)
-leverwaardes (alat, asat, gamma-gt en bilirubine)
-nieren (creatinine en ureum)

Hormonen hebben geen nut om te meten tijdens kuur. Nadien wel -> testosteron, LH, FSH, oestrogeen en prolactine.
Dag Cools, alles was goed behalve de b1 en b6 waren wat verhoogd. Dokter raadde me aan geen vit sups meer te nemen. Ik slik geen vit b maar het zal in de multi vitamine zitten denk ik. Ben jij het met de dokter eens? Vit c en d slik ik ook nog.
 
Dag Cools, alles was goed behalve de b1 en b6 waren wat verhoogd. Dokter raadde me aan geen vit sups meer te nemen. Ik slik geen vit b maar het zal in de multi vitamine zitten denk ik. Ben jij het met de dokter eens? Vit c en d slik ik ook nog.
Neem je ook iets van ZMA. Zit vaak ook b6 in.
 
Nee mijn sups zijn whey, vit c en d, multi vit en aminos.
Kijk gewoon eens op je multi hoeveel vit B erin zit en hoveel % ADH het is. Dan weet je eigenlijk al voldoende of het daarvan is.
 
Even een update omtrent mijn Bold-kuur;
Ik ben nu 6 weken onderweg met 100mg sust - 300mg bold - 500iu hcg 2x/week. begonnen met 40 anavar erbij maar mijn slaap werd er verschrikkelijk onrustig van dus ben ermee gestopt.
Tot nu toe vind ik de bold tegenvallen want het effect van dezelfde hoeveelheid mg primo is groter.
Ik ga nu de laatste 3 weken de 300 bold om de 5 dagen zetten, de hcg verhogen naar 750iu 2x/week omdat de afgelopen week mijn ballen toch gekrompen zijn.

Nu twijfel ik of ik de sust ook om de 5 dagen zou gaan zetten, iemand advies?

Daarnaast is mijn libido erg laag, is dit op te lossen met er primo naast te zetten of test te verhogen, en hoe snel hersteld het als de kuur klaar is?

***EDIT***
dit heeft Cools nog wel eens gezegd over libido problemen bij Bold:
"Te weinig DHT. Test verhogen wil wel eens helpen dan (en bold verlagen dan) of een puur androgeen zoals mast, primo of proviron kan ook werken."
 
Laatst bewerkt:
Dag Cools, alles was goed behalve de b1 en b6 waren wat verhoogd. Dokter raadde me aan geen vit sups meer te nemen. Ik slik geen vit b maar het zal in de multi vitamine zitten denk ik. Ben jij het met de dokter eens? Vit c en d slik ik ook nog.

Zit in Multivit. Wat hogere b1 en b6 kan geen kwaad, maar je zou dosis kunnen verlagen. 50% van adh is meestal voldoende icm voeding.

D en C mag altijd wat hoger dan ADH.
 
  • Like
Waarderingen: Boca
Even een update omtrent mijn Bold-kuur;
Ik ben nu 6 weken onderweg met 100mg sust - 300mg bold - 500iu hcg 2x/week. begonnen met 40 anavar erbij maar mijn slaap werd er verschrikkelijk onrustig van dus ben ermee gestopt.
Tot nu toe vind ik de bold tegenvallen want het effect van dezelfde hoeveelheid mg primo is groter.
Ik ga nu de laatste 3 weken de 300 bold om de 5 dagen zetten, de hcg verhogen naar 750iu 2x/week omdat de afgelopen week mijn ballen toch gekrompen zijn.

Nu twijfel ik of ik de sust ook om de 5 dagen zou gaan zetten, iemand advies?

Daarnaast is mijn libido erg laag, is dit op te lossen met er primo naast te zetten of test te verhogen, en hoe snel hersteld het als de kuur klaar is?

***EDIT***
dit heeft Cools nog wel eens gezegd over libido problemen bij Bold:
"Te weinig DHT. Test verhogen wil wel eens helpen dan (en bold verlagen dan) of een puur androgeen zoals mast, primo of proviron kan ook werken."

hcg verhogen naar 750iu is een goed idee, dit verhoogt je testosteron ook wat. Ik zou de dosis sust verhogen en bold om 300mg laten. Dit zou je libido wat moeten verbeteren.
 
hcg verhogen naar 750iu is een goed idee, dit verhoogt je testosteron ook wat. Ik zou de dosis sust verhogen en bold om 300mg laten. Dit zou je libido wat moeten verbeteren.
Bedankt voor je snelle reactie weer! Wat raad je aan voor de verhouding test bold? 300:300?
 
Bedankt voor je snelle reactie weer! Wat raad je aan voor de verhouding test bold? 300:300?

icm hcg is 200-250mg test voldoende met 300mg bold.
 
icm hcg is 200-250mg test voldoende met 300mg bold.
Oké top!
Komt het dan door te lage test? Of de bond te hoog tov de test?
En zou primo/mast toevoegen hetzelfde effect hebben? En heeft dan nog steeds het verhogen van test de voorkeur? Ik begin zo langzaam aan ook echt een primo liefhebber te worden ;-)
 
Oké top!
Komt het dan door te lage test? Of de bond te hoog tov de test?
En zou primo/mast toevoegen hetzelfde effect hebben? En heeft dan nog steeds het verhogen van test de voorkeur? Ik begin zo langzaam aan ook echt een primo liefhebber te worden ;-)

Waarschijnlijk door te lage test, 100mg is ook vrij weinig en de hcg was waarschijnlijk niet hoog genoeg voor jou. Verhogen naar 750 iu is misschien al voldoende, maar test verhogen is zeker een goed idee om zeker te zijn (kan je ook nadien nog doen indien nodig). Primo of mast toevoegen heeft een soortgelijk effect en dit heeft voorkeur als je oestrogeen wil beperken.
 
Cools. Ik ga binnenkort beginnen met mn eerste kuur, test 250 / primo 200 voor 6 weken + 2 week pct

Wat voor sups (vitaminen) kan je aanraden erbij te nemen tijdens en na kuur?

Tot nu toe naturel geweest en neem, DHEA, vit C,D, E, Glucosamine en Visolie, verder BCAA en whey
 
Back
Naar boven