MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hoi Cools, wanneer ik hersteld ben van mijn 14 maanden AAS gebruik (hopelijk +- januari 2018) zou ik overwegen om een galeatomie te laten uitvoeren.

Ik had namelijk al VOOR mijn AAS gebruik beginnende haaruitval en de voorbije jaren is dat toch steeds erger geworden. Om het nu volledig te stoppen overweeg ik dus die ingreep. Als de situatie blijft zoals nu kan ik er mee leven, op mijn kruin is het duidelijk dunner maar nog niet volledig kaal.

Twee vragen:

- Heb je een idee of een galeatomie echt verder haarverlies tegen zou gaan?

- Stel ik onderga de ingreep, zal toekomstig AAS gebruik dan nog tot haaruitval kunnen leiden?

Waarom ga je niet voor een FUE behandeling?

Ja, icm paracetamol ook.....wtf
Ik weet niet of je wtf voor mij bedoeld is?Powerful reageerde op een kuurvoorstel waarbij ook hcg gebruikt wordt
Hcg houdt de eigen testproductie op gang, dus het lijkt me nogal een open deur dat hcg op zichzelf niet zorgt voorspiergroei of kracht.

Ik weet niet of je wtf voor mij bedoeld is?Powerful reageerde op een kuurvoorstel waarbij ook hcg gebruikt wordt
Hcg houdt de eigen testproductie op gang, dus het lijkt me nogal een open deur dat hcg op zichzelf niet zorgt voorspiergroei of kracht.
Opnieuw inlezen...

Powerful ja. Wat @IkWilGrootWorde zegt is gewoon correct. Als je enkel hCG zet zal je niet aankomen in spiermassa, aangezien het gewoon je eigen productie vervangt = testniveau onveranderd... als je hCG naast AAS zet zorgt het gewoon voor testproductie. Hoe meer hCG je zet, in welke situatie dan ook, zorgt voor meer test. Als je eenmaal suprafysiologische doseringen bereikt, dan zal het voor extra spiergroei zorgen ja.

Powerful ja. Wat @IkWilGrootWorde zegt is gewoon correct. Als je enkel hCG zet zal je niet aankomen in spiermassa, aangezien het gewoon je eigen productie vervangt = testniveau onveranderd... als je hCG naast AAS zet zorgt het gewoon voor testproductie. Hoe meer hCG je zet, in welke situatie dan ook, zorgt voor meer test. Als je eenmaal suprafysiologische doseringen bereikt, dan zal het voor extra spiergroei zorgen ja.
Het is niet zo dat hoe meer hcg je zet naast je AAS, hoe meer testosteron je lichaam zal aanmaken. Hcg zet je ballen aan het werk maar het is niet omdat je 10.000 iu zet dat je ballen 10 keer zoveel testosteron zullen aanmaken dan indien je 1.000 iu zet. Een suprafysiologische grens zal je niet bereiken met hcg, dat krijg je door een bepaalde dosis testosteron te nemen.

Hoe zit dat dan met mensen die cruisen op HCG?

Het is niet zo dat hoe meer hcg je zet naast je AAS, hoe meer testosteron je lichaam zal aanmaken. Hcg zet je ballen aan het werk maar het is niet omdat je 10.000 iu zet dat je ballen 10 keer zoveel testosteron zullen aanmaken dan indien je 1.000 iu zet. Een suprafysiologische grens zal je niet bereiken met hcg, dat krijg je door een bepaalde dosis testosteron te nemen.
Aha, ik wist dat er een bovengrens was maar ik was me er niet van bewust dat die bovengrens binnen fysiologische grenzen lag.

Wat is nu eigenlijk de vraag over HCG?

HCG zal op een dosering van +- 2*500 IU per week testosteron gaan opleveren die iets hoger ligt dan wat een normale gezonde man in zijn lichaam heeft (pakweg 100 mg).

Zoals Skydirk zegt: het is niet omdat je 10* zoveel HCG zet dat je 10* zoveel testosteron in je lichaam krijgt, dat is dus beperkt.

Cruisen op HCG kan, want je hebt dan in je cruise een iets hoger dan normaal testosteron niveau. Je zal natuurlijk massa inleveren als je al wat spiermassa hebt (dat is op pakweg 250mg test e in een cruise ook zo). Let hier wel op dat als je wil cruisen op HCG dat je dan HCG vanaf het begin moet zetten van je blasten/cruisen, want als je na pakweg 15 weken wil gaan cruisen en je start dan pas met HCG, dan zal de HCG allicht niet meteen aanslaan (omdat je leydigcellen inactief zijn) en zit je dus zonder testosteron in je cruise = bye bye gains.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.835
Wat ik heb gelezen en begrepen is dat de test verhoging door HCG geen invloed heeft op spiergroei en kracht.

Test door hcg is zelfde als exogeen test. Als je alleen hcg gebruikt zal de maximale verhoging van endogene test dosisafhankelijk zijn maar er zit een maximum aan wat je leydig cellen zelf kunnen produceren.

Als je 500mg test zet of 350mg en de rest vervangt door hcg zal exact hetzelfde zijn. Buiten wat extra aromatisatie, maar dat heb je ook al bij exogeen test.

• #9.836
Cools, ik wil binnenkort beginnen aan men eerste kuur. Ik zat eerst te denken aan test e 500mg voor 10 weken icm hcg 500iu 2x p/w. Maar ben toch van gedachten verandert om er mast naast te zetten voor een betere a:e verhouding.

Mijn vraag aan jou. Welke verhoudingen (test e, mast) raad jij aan om hetzelfde resultaat te halen als met de kuur die ik eerst voor ogen had?

350mg test - 500iu hcg 2x/week - 200mg mast.

• #9.837
Hoi Cools, wanneer ik hersteld ben van mijn 14 maanden AAS gebruik (hopelijk +- januari 2018) zou ik overwegen om een galeatomie te laten uitvoeren.

Ik had namelijk al VOOR mijn AAS gebruik beginnende haaruitval en de voorbije jaren is dat toch steeds erger geworden. Om het nu volledig te stoppen overweeg ik dus die ingreep. Als de situatie blijft zoals nu kan ik er mee leven, op mijn kruin is het duidelijk dunner maar nog niet volledig kaal.

Twee vragen:

- Heb je een idee of een galeatomie echt verder haarverlies tegen zou gaan?

- Stel ik onderga de ingreep, zal toekomstig AAS gebruik dan nog tot haaruitval kunnen leiden?

Ik betwijfel dat het gaat werken voor beide vragen.

Hoi cools, ik heb van mn dokter een formulier gekregen om bloed te gaan prikken. Maar ik moet zelf de kruisjes zetten. Welke moet ik sowieso doen? Ben nu 5 maanden aan het kuren met tren deca test en diana. Dank alvast.

Test door hcg is zelfde als exogeen test. Als je alleen hcg gebruikt zal de maximale verhoging van endogene test dosisafhankelijk zijn maar er zit een maximum aan wat je leydig cellen zelf kunnen produceren.

Als je 500mg test zet of 350mg en de rest vervangt door hcg zal exact hetzelfde zijn. Buiten wat extra aromatisatie, maar dat heb je ook al bij exogeen test.

Dus je zou dus toch kunnen gainen op HCG only?
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld volgens anderen...

Terug
Naar boven