AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

@Cools: ik wil met een anavar only beginnen 30 mg per dag voor 30 dagen.
Daarbij neem ik Red Maca

Kun je stellen dat wanneer ik toch ongewenste dht bijwerkingen zal krijgen ik dit met Test/Primo 250/200 erger zal gaan ervaren?

Natuurlijk zijn de stoffen niet identiek aan elkaar maar het zegt wel iets over de persoonlijke gevoeligheid toch op anabolen?

Wat denk je hiervan?
Bijwerkingen op 30mg anavar + red maca? Not gonna happen

Cools, jij beweert dat je max 5-6kg overhoud met lange cycles, en dat het daarom niet de moeite is om buiten jouw voorgestelde kuur te gaan (gezien je daar gemiddeld 3,8kg, afgaande vh gemiddelde van jouw testpersonen, mee gained en vasthoudt op 6 weken), toch?

Maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden van cycles waar dit niet het geval is:
bv deze:

begin cycle (76,6kg): http://forums.steroid.com/members-cycle-results/485458-2011-12-summer-test-enanthate-cycle-log.html

laatste spuit (85,7kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-10.html#post5881494

begin pct (85,6kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-13.html#post5897609

einde pct (84.5kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-17.html#post5942289

5 maanden later (83,5kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-18.html#post6150605

en aan de foto's te zien staat hij ook wel een procentje droger, dus dat is een pure winst van 8kg. Dubbel van test/primo cycle en minder duur.
Daarnaast ken ik iemand die het niet super nauw neemt met trainen en ook 7kg overhield van eenzelfde cycle test only, en ook nog een genetisch monster die er 10-11kg aan overhield.
Al bij al kunnen we dus stellen dat test only voor 10 weken voor dubbel zoveel gains zorgt dan test/primo voor 6, stukken goedkoper is, en je maar 1x moet kuren voor bepaalde gains ipv 2+.

Gezien deze informatie, waarom zou je zeggen dat jouw kuur nog voordelen biedt t.o.v test only? En al zeker voor iemand die van plan is om maar heel zelden te kuren?

Laatst bewerkt:
En nu ik even beter kijk naar je lijstje op p20 zie ik bij een hoop van die test-e cycles dat ze maar 8 weken zijn, geen wonder dat je dan zo'n beperkte gains hebt.
Enkel persoon 11, 12, 13 en 18 en 20 hebben langere cycles gedaan.

echter...

Persoon 11: Gewicht 84kg op 10%. Lengte 1m86; 10 weken 200 deca - 500 sustanon; zijn zelfde stats als ik als ik dat vetpercentage zou hebben, dus nog vrij ecto, en ben verder niet echt bekend met deca en sust, maar is allessinds geen tegenvoorbeeld voor een deftige cycle test e only

Persoon 12: Gewicht 90kg op 15%> Lengte 1m90, waarom verwondert het me niet dat iemand die met zulke stats gaat kuren na 4 maanden bijna alles kwijt is?

Persoon 13: 1 goed tegenvoorbeeld afgaande puur op zijn stats . Zou mooi zijn als je echter lengte;), kuurverleden en trainingstijd erbij had gezet, want is nog steeds een onvolledig beeld.

Persoon 18: gaat aan de test/tren met stats 'Gewicht 85kg op 16%'. Lengte 1m87. nuff said.

Persoon 20: Gewicht 87kg op 12%, goede stats (hoewel lengte weer mooi zou zijn geweest;) en opnieuw kuurverleden en trainingstijd:)), ben opnieuw niet echt bekend met bold/sust, maar is weeral geen tegenvoorbeeld voor een deftige cycle test e only.

En daar tegenover staan dan je voorbeelden van je test/primo cycle (21, 22, 23, 24, 25 en 26), stuk voor stuk mensen met epic stats (en daarmee impliciet bewijzen dat ze wat van trainen en eten afweten).
Ik denk niet dat je het opzettelijk doet (zoals je al zei, je hebt niets te winnen met deze aanpak te "promoten"), maar je bent biased en interpreteert de data fout bro;)

Laatst bewerkt:
Alsof je van 30 var al iets merkt heb je goede var.
Qua resultaat zul je er vast wat van merken, aangezien de gemiddelde man met 30mg Anavar op 4x eigen aanmaak zit (dit neem wel iets af door lichte onderdrukking). Maar het lijkt me sterk dat je androgene bijwerkingen krijgt van zo'n lage dosis Anavar. Anavar is de softste AAS.

En voor vrouwen dan? is echt een ramp qua zoeken. zat over bijwerkingen en wat wel en wat niet maar ook leveranciers geven verschillende adviezen ( de een clen en winny, de ander primo en anavar en weer een anavar en clen. laatste overweeg ik nu)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.028
@Cools: ik wil met een anavar only beginnen 30 mg per dag voor 30 dagen.
Daarbij neem ik Red Maca

Kun je stellen dat wanneer ik toch ongewenste dht bijwerkingen zal krijgen ik dit met Test/Primo 250/200 erger zal gaan ervaren?

Natuurlijk zijn de stoffen niet identiek aan elkaar maar het zegt wel iets over de persoonlijke gevoeligheid toch op anabolen?

Wat denk je hiervan?

Bij test primo heb je meer androgene activiteit, dus ja. Maar anavar only heb je dan weer laag oestrogeen.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 13:16 ----------

En voor vrouwen dan? is echt een ramp qua zoeken. zat over bijwerkingen en wat wel en wat niet maar ook leveranciers geven verschillende adviezen ( de een clen en winny, de ander primo en anavar en weer een anavar en clen. laatste overweeg ik nu)

Voor anavar deca only ;) Of als je de pil neemt (met oestrogeen en progesteron in) anavar only. Clen of winny is niet nodig.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 13:16 ----------

Qua resultaat zul je er vast wat van merken, aangezien de gemiddelde man met 30mg Anavar op 4x eigen aanmaak zit (dit neem wel iets af door lichte onderdrukking). Maar het lijkt me sterk dat je androgene bijwerkingen krijgt van zo'n lage dosis Anavar. Anavar is de softste AAS.

Inderdaad ;)

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 13:20 ----------

Cools, jij beweert dat je max 5-6kg overhoud met lange cycles, en dat het daarom niet de moeite is om buiten jouw voorgestelde kuur te gaan (gezien je daar gemiddeld 3,8kg, afgaande vh gemiddelde van jouw testpersonen, mee gained en vasthoudt op 6 weken), toch?

Maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden van cycles waar dit niet het geval is:
bv deze:

begin cycle (76,6kg): http://forums.steroid.com/members-cycle-results/485458-2011-12-summer-test-enanthate-cycle-log.html

laatste spuit (85,7kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-10.html#post5881494

begin pct (85,6kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-13.html#post5897609

einde pct (84.5kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-17.html#post5942289

5 maanden later (83,5kg): http://forums.steroid.com/members-c...-test-enanthate-cycle-log-18.html#post6150605

en aan de foto's te zien staat hij ook wel een procentje droger, dus dat is een pure winst van 8kg. Dubbel van test/primo cycle en minder duur.
Daarnaast ken ik iemand die het niet super nauw neemt met trainen en ook 7kg overhield van eenzelfde cycle test only, en ook nog een genetisch monster die er 10-11kg aan overhield.
Al bij al kunnen we dus stellen dat test only voor 10 weken voor dubbel zoveel gains zorgt dan test/primo voor 6, stukken goedkoper is, en je maar 1x moet kuren voor bepaalde gains ipv 2+.

Gezien deze informatie, waarom zou je zeggen dat jouw kuur nog voordelen biedt t.o.v test only? En al zeker voor iemand die van plan is om maar heel zelden te kuren?

Wat je overhoud aan een langere kuur is max 1kg pure spiermassa meer. Ik heb geen voordeel met mijn kuur te promoten.

Het gaat niet om de totale massa (vocht,vet en spier), maar pure spiermassa.

Probeer de kuur en je zal weten ;) Resultaten van anderen die je voor gingen staan vorige pagina.

Laatst bewerkt:
Wat je overhoud aan een langere kuur is max 1kg pure spiermassa meer. Ik heb geen voordeel met mijn kuur te promoten.

Het gaat niet om de totale massa (vocht,vet en spier), maar pure spiermassa.

wat bedoel je? heb je wel uberhaubt op mn links geklikt van dat log van forums.steroid.com? Hij weegt 10kg meer en staat zeker een procentje droger -> 11kg spiermassa. 6 maanden later 3kg verloren = totale winst van 8kg, hoe kan dat dan "max 1kg pure spiermassa meer" zijn?

Probeer de kuur en je zal weten ;) Resultaten van anderen die je voor gingen staan vorige pagina.

heb ik bekeken, kwam uit op een gemiddelde van 3,8kg per kuur winst. Maw 10 weken 500mg test-e only zorgt voor 2x zoveel winst

edit: en dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met het feit dat de gains van de kerels op de vorige pagina direct na de kuur gerekend zijn, vraag me af of ze niets verliezen na enkele maanden:)
Zou goed kunnen dat het gemiddelde dan naar 3kg of minder zou zakken.

Laatst bewerkt:
  • #1.030
Is maar het reultaat van 1 persoon. Vraag is of vet% meting correct gebeurd is en opgegeven resultaten kloppen, dus daar ga ik niet op verder.

Mijn berekeningen zijn correct en is al over gediscussieerd, dus ga ik niet verder op in. Je doet de kuur of niet ;), maakt voor mij niet uit.

Is maar het reultaat van 1 persoon. Vraag is of vet% meting correct gebeurd is en opgegen resultaten kloppen, dus daar ga ik niet op verder.

Mijn berekeningen zijn correct en is al over gediscussieerd, dus ga ik niet verder op in. Je doet de kuur of niet ;), maakt voor mij niet uit.

zoals eerder gezegd, ken ook een dude die het niet zo nauw neemt met trainen die 7kg had gegained (ook pure spiermassa).
Daarnaast nog een genetisch monster die 10kg gegained had.

En vet% meting en het kloppen van opgegeven resultaten kan toch ook voor jouw voorbeelden gesteld worden?

zoals eerder gezegd, ken ook een dude die het niet zo nauw neemt met trainen die 7kg had gegained (ook pure spiermassa).
Daarnaast nog een genetisch monster die 10kg gegained had.

En vet% meting en het kloppen van opgegeven resultaten kan toch ook voor jouw voorbeelden gesteld worden?
Ja, maar om zulke meetfouten uit te sluiten heeft hij veel verschillende mensen genomen. De kans dat al die mensen fout meten is veel kleiner dan die ene persoon die 10kg had gegained.

Ja, maar om zulke meetfouten uit te sluiten heeft hij veel verschillende mensen genomen. De kans dat al die mensen fout meten is veel kleiner dan die ene persoon die 10kg had gegained.

heb meerdere test-e only logs afgeschuimd en hadden allemaal soortgelijke resultaten. Zal een van deze dagen wel eens een samenvatting maken als ik zin/tijd heb:)

Testosteron is zowat het veiligste anabool dat er is, getuige de vele lange termijn onderzoeken op relevante doses (250mg/pw of meer). Buiten gyno zijn alle bijwerkingen tijdelijk.

10-12 weken 250-375-500mg zorgt meestal voor erg goeie resultaten als eerste kuur met een relatief eenvoudig herstel.

Ik zie persoonlijk niet in waarom je als eerste kuur met zo iets duur en frequent ondergedoseerd als primo zou gaan werken.

Dus, mijn advies aan jou Angelus, neem een standaard test e only kuurtje. Gains will be made.

Testosteron is zowat het veiligste anabool dat er is, getuige de vele lange termijn onderzoeken op relevante doses (250mg/pw of meer). Buiten gyno zijn alle bijwerkingen tijdelijk.

10-12 weken 250-375-500mg zorgt meestal voor erg goeie resultaten als eerste kuur met een relatief eenvoudig herstel.

Ik zie persoonlijk niet in waarom je als eerste kuur met zo iets duur en frequent ondergedoseerd als primo zou gaan werken.

Dus, mijn advies aan jou Angelus, neem een standaard test e only kuurtje. Gains will be made.
Haaruitval van schedel en toename van lichaamshaar zijn permanent hoor ;)

heb meerdere test-e only logs afgeschuimd en hadden allemaal soortgelijke resultaten. Zal een van deze dagen wel eens een samenvatting maken als ik zin/tijd heb:)
Graag!

• #1.037

Omdat primo dezelfde anabole activiteit heeft op zichzelf als testosteron, maar het zet niet om naar oestrogeen.

Natuurlijk heeft de omzetting van testosteron naar DHT en oestrogeen een toegevoegde waarde op de anabole activiteit. Maar voor herstel en oestrogene bijwerkingen is het als man beter helft primo- helft test.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 22:06 ----------

Dat is simpel op te lossen door er of

-Finasteride 1 mg per dag bij te gebruiken of
-Red Maca 100 mg per dag of
-Saw Palmetto

Red maca is voldoende.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 22:07 ----------

Ik ken de resultaten van test only op 500mg. Gemiddeld 6 tot 8kg winst op 10 a 12 weken. Met uitzonderlijke uitschieters tot 10kg.

Verlies na kuur 3 tot 5kg. Gemiddeld 0,5 tot 1,5kg meer winst dan test-primo. Maar dan kuur je bijna dubbel zo lang, meer oestrogeen, meer onderdrukking, langzamer herstel en het duurt langer tot je volgende kuur kan beginnen dus.

En eenmalig kuren bestaat vrijwel niet. Mijn kuur is gebaseerd op langzaam en veilige spieropbouw.

Laatst bewerkt:
  • #1.038
Doe 2 van de primo-test kuurtjes en je hebt meer winst met minder bijwerkingen. Duurt iets langer, maar gezien je sneller herstelt en dus kan kuren valt dit mee.

Doe 2 van de primo-test kuurtjes en je hebt meer winst met minder bijwerkingen. Duurt iets langer, maar gezien je sneller herstelt en dus kan kuren valt dit mee.

Dus 2x 6 wekenTest/Primo 250/200 is meer gains en minder negatieve bijwerkingen dan 1X 500 Test E only van 10-12 weken?

Als je 2x dezelfde kuur metzelfde dosering neemt vlak achter elkaar dan krijg je normaliter te maken met gewenning en reageer je gewoon minder goed op.
Daarom dat die grote gasten steeds meer nodig hebben (zoals met alles, krijg je gewenning)

---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 10:16 ----------

Omdat primo dezelfde anabole activiteit heeft op zichzelf als testosteron, maar het zet niet om naar oestrogeen.

Natuurlijk heeft de omzetting van testosteron naar DHT en oestrogeen een toegevoegde waarde op de anabole activiteit. Maar voor herstel en oestrogene bijwerkingen is het als man beter helft primo- helft test.

Red maca is voldoende.

Ik ken de resultaten van test only op 500mg. Gemiddeld 6 tot 8kg winst op 10 a 12 weken. Met uitzonderlijke uitschieters tot 10kg.

Verlies na kuur 3 tot 5kg. Gemiddeld 0,5 tot 1,5kg meer winst dan test-primo. Maar dan kuur je bijna dubbel zo lang, meer oestrogeen, meer onderdrukking, langzamer herstel en het duurt langer tot je volgende kuur kan beginnen dus.

En eenmalig kuren bestaat vrijwel niet. Mijn kuur is gebaseerd op langzaam en veilige spieropbouw.

En een kuurtje Test/Primo 250/200 elke 5 dagen dus per week 350/280 verhouding is ook verantwoord? of heeft weinig toegevoegde waarde?

---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 10:17 ----------

Red maca is voldoende.

Red maca? stimuleert alleen je libido maar onderdruk niet je dht spiegels zoals de rest....

• #1.040
Gewenning is alleen als je teveel en te lang doet. Met een goede dosering en voldoende rust tussen de kuren is dit niet.

3 tot 6 maanden rust tussen je kuren (vanaf einde nakuur) en je lichaam heeft de tijd terug in evenwicht te komen. Met als gevolg telkens zelfde resultaten.

Er is een reden waarom ik 200primo-250test neem ;) Dus die doseringen blijven ook. Behalve bij een teveel oestrogeen moet test 50mg omlaag en primo 50mg omhoog. Indien nog weer hetzelfde tot 150mg test en 300mg primo. Lager hoeft vrijwel nooit.

Omdat op de verpakking staat dat Red Maca libido stimuleert wil niet zeggen dat dit zo is en dat het geen andere effecten heeft. Via de search functie vind je voldoende in dit topic over Red maca zijn effecten op de prostaat. Dit kan alleen via sterke DHT onderdrukking.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven