XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Hey cools, mss een domme vraag, maar ik vroeg me af of je op een of andere manier kan bepalen of je gear correct gedoseerd is adhv je vrije testosteron waarde in je bloed. Of is het vooral genetisch bepaald hoeveel free test je zal hebben? Ik heb op 500mg test + 2x 500iu hcg bloed getrokken (wel 4dagen na de injectie, eind 3e week) en had een vrije testosteronwaarde van 51ng/dl.

adhv je totaal testosteron is makkelijker en correcter. Vrij testosteron is een berekening ipv meting.

Free & Bioavailable Testosterone calculator
Free Testosterone Calculator - Nebido - Testosterone Undecanoate

Je kan omgekeerd berekenen naar totaal testosteron met gemiddelde waardes van SHBG (is dan lager) en albumine tijdens een kuur.

Testosterone dose-response relationships in healthy young men
AJPENDO : Am J Physiol Endocrinol Metab

weekly injections of 25, 50, 125, 300, or 600 mg of testosterone enanthate for 20 wk. Energy and protein intakes were standardized. The administration of the GnRH agonist plus graded doses of testosterone resulted in mean nadir testosterone concentrations of 253, 306, 542, 1,345, and 2,370 ng/dl at the 25-, 50-, 125-, 300-, and 600-mg doses, respectively.

Conversie testosteron waardes.
Testosterone ng/dL nmol/L Unit Conversion -- EndMemo



En dan nog eens je hcg in rekening brengen.
Low-dose human chorionic gonadotropin maintains intratesticular testosterone in normal men with testosterone-induced gonadotropin suppression. - PubMed - NCBI
 
Laatst bewerkt:
Cools: Wat vind je van onderstaand 8 weken licht cut kuurtje.

1- Test 250+ Mast 200
2- 250 + 200
3- 250 + 200
4- 250 + 200
5- 250 + 300
6- 250 + 300
7- 250 + 300
8- 250 + 300

Week 11+12 10 mg nolvadex per dag
 
Cools: Wat vind je van het volgende 8 weken licht cut kuurtje.

1- Test 250+ Mast 200
2- 250 + 200
3- 250 + 200
4- 250 + 200
5- 250 + 300
6- 250 + 300
7- 250 + 300
8- 250 + 300

Week 11+12 10 mg nolvadex per dag

Prima :thumbs:
 
Was een grapje, he Cools.;)

Ik vond het zelf al onvoldoende :o

Maar het geeft wel een reëler beeld weer van hgh, is niet zo geweldig als de verkooppraatjes laten blijken (zonder insuline en test dan)
 
Cools: Wat vind je van onderstaand 8 weken licht cut kuurtje.

1- Test 250+ Mast 200
2- 250 + 200
3- 250 + 200
4- 250 + 200
5- 250 + 300
6- 250 + 300
7- 250 + 300
8- 250 + 300

Week 11+12 10 mg nolvadex per dag

Ik zou zelf denken dat je nakuur wat aan de korte kant is.
 
adhv je totaal testosteron is makkelijker en correcter. Vrij testosteron is een berekening ipv meting.

Free & Bioavailable Testosterone calculator
Free Testosterone Calculator - Nebido - Testosterone Undecanoate

Je kan omgekeerd berekenen naar totaal testosteron met gemiddelde waardes van SHBG (is dan lager) en albumine tijdens een kuur.

Testosterone dose-response relationships in healthy young men
AJPENDO : Am J Physiol Endocrinol Metab

weekly injections of 25, 50, 125, 300, or 600 mg of testosterone enanthate for 20 wk. Energy and protein intakes were standardized. The administration of the GnRH agonist plus graded doses of testosterone resulted in mean nadir testosterone concentrations of 253, 306, 542, 1,345, and 2,370 ng/dl at the 25-, 50-, 125-, 300-, and 600-mg doses, respectively.

Conversie testosteron waardes.
Testosterone ng/dL nmol/L Unit Conversion -- EndMemo



En dan nog eens je hcg in rekening brengen.
Low-dose human chorionic gonadotropin maintains intratesticular testosterone in normal men with testosterone-induced gonadotropin suppression. - PubMed - NCBI

bedankt voor het uitgebreid antwoord!

Ik heb mijn totaal testosteron ook laten meten maar helaas heeft de bloedtest een bovenlimiet bij de dokter. Op een van die die calculators die je linkte vond ik deze formule: Concentration Testosterone = FT(free) + Alb-bound-T + [SHBG]-bound-T. Ik beschik echter niet over die [SHBG]-bound-T en kan ook niet zo snel gemiddelden vinden jammer genoeg.

Toch bedankt, dan weet ik wat ik erbij moet laten testen volgende keer ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf denken dat je nakuur wat aan de korte kant is.

voor 8 weekjes een licht kuurtje Test en Mast zou dit toch voldoende moeten zijn verwacht ik. Nakuur is ook een aanslag op het lichaam.
 
Nakuur is ook een aanslag op het lichaam.
Hoezo? 10mg nolva of 25mg clomid kan je toch zonder problemen veel langer nemen. Ik zeg niet dat het in jouw geval nodig is maar de reden die je aanhaalt om het niet te doen, klopt niet.
 
bedankt voor het uitgebreid antwoord!

Ik heb mijn totaal testosteron ook laten meten maar helaas heeft de bloedtest een bovenlimiet bij de dokter. Op een van die die calculators die je linkte vond ik deze formule: Concentration Testosterone = FT(free) + Alb-bound-T + [SHBG]-bound-T. Ik beschik echter niet over die [SHBG]-bound-T en kan ook niet zo snel gemiddelden vinden jammer genoeg.

Toch bedankt, dan weet ik wat ik erbij moet laten testen volgende keer ;)

Wat is de bovenlimiet? Zonder de exacte waarde of je SHBG is er weinig te berekenen. En albumine zou je ook moeten weten, alhoewel sommigen alleen SHBG gebruiken.
 
Ik zou zelf denken dat je nakuur wat aan de korte kant is.

Voor 8 weken op die dosissen is het te doen, mogelijk 1 weekje langer maar denk dat 2 weken voldoende is. Lichaam neemt het snel over na de nakuur omdat dosis en lengte van kuur beperkt is.
 
Hoezo? 10mg nolva of 25mg clomid kan je toch zonder problemen veel langer nemen. Ik zeg niet dat het in jouw geval nodig is maar de reden die je aanhaalt om het niet te doen, klopt niet.

Dat kan, maar onnodig in veel gevallen. Langdurig je oestrogeen blokkeren kan bijwerkingen hebben en die worden niet altijd correct vermeld in onderzoeken.
 
Wat is de bovenlimiet? Zonder de exacte waarde of je SHBG is er weinig te berekenen. En albumine zou je ook moeten weten, alhoewel sommigen alleen SHBG gebruiken.

1500 was de bovenlimiet :(

oke top, bedankt, zal het onhouden voor de volgende keer!
 
Ik heb een vraag aan Cools, volgens de boeken aromatiseert boldenon 50% minder dan testosteron maar in de praktijk lijkt dit veel minder te zijn.
Hoeveel minder aromatiseert bold ten opzichte van test?
Ik schat dat bold 75% minder aromatiseert dan test wat denken jullie?
 
Cools, ik zie vaak dat mensen clomid gebruiken in vruchtbaarheidsprotocollen om het spermavolume te vergroten. Heeft nolva hier ook effect op?
 
Ik heb een vraag aan Cools, volgens de boeken aromatiseert boldenon 50% minder dan testosteron maar in de praktijk lijkt dit veel minder te zijn.
Hoeveel minder aromatiseert bold ten opzichte van test?
Ik schat dat bold 75% minder aromatiseert dan test wat denken jullie?

Schatten is moeilijk, bloedonderzoek is interessanter maar dan zou je bold only moeten zetten (of gecombineerd met niet-aromatiserende aas zoals primo bv.). Het is alvast een stuk minder dan test waarschijnlijk.
 
Cools, ik zie vaak dat mensen clomid gebruiken in vruchtbaarheidsprotocollen om het spermavolume te vergroten. Heeft nolva hier ook effect op?

Werkt exact hetzelfde als clomid, dus waarschijnlijk ja. Beiden stimuleren de aanmaak van LH en FSH door de oestrogeenreceptor te blokkeren waardoor je hypothalamus een signaal krijgt meer GnRH aan te maken (dit stimuleert je LH en FSH en je hypofyse).
 
Back
Naar boven