XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Nog een vraagje waar ik al even mee zit: stel dat Jan 10jaar lang aan B/C doet en daarna off komt. Piet heeft 10 jaar lang 16 weken on gekuurd en 8-10 weken off aangehouden tussen de kuren door. Zouden beide personen uiteindelijk evenlang nodig hebben om te herstellen na die tien jaar? Zie veel mensen in mijn omgeving voor die tweede optie gaan (soms zelfs langer dan 16 weken en daarna een weekje of 10 off)

Nog een vraagje waar ik al even mee zit: stel dat Jan 10jaar lang aan B/C doet en daarna off komt. Piet heeft 10 jaar lang 16 weken on gekuurd en 8-10 weken off aangehouden tussen de kuren door. Zouden beide personen uiteindelijk evenlang nodig hebben om te herstellen na die tien jaar? Zie veel mensen in mijn omgeving voor die tweede optie gaan (soms zelfs langer dan 16 weken en daarna een weekje of 10 off)

Tweede optie. Het is voornamelijk de duur van buitenwerking zetten van de eigen test productie die bepalend is voor herstel. Optie twee geeft telkens je productie de gelegenheid opnieuw op te starten. Daar waar Jan zijn productie 10 jaar lang onafgebroken heeft plat gelegd.

Hangt ook van persoon tot persoon af en de middelen die gebruikt worden. En of er HCG gebruikt zal zijn. Ik zou denken optie 2 in de meeste gevallen maar ik denk dat die 10 weken toch wat te kort zullen zijn tussen de kuren.

Misschien een domme vraag over de vraag hierboven, stel dat die 8-10 weken off worden gedaan met een serm. Verhoogd dit de kans op een makkelijker herstel?

Misschien een domme vraag over de vraag hierboven, stel dat die 8-10 weken off worden gedaan met een serm. Verhoogd dit de kans op een makkelijker herstel?
Daar kan niemand een zwart op wit antwoord op geven helaas.

Sommige blasten 5 jaar en herstellen na een aantal maand, andere doen drie weken een beetje anavar en herstellen nooit meer. Oké extreem voorbeeld dit :D

Daar kan niemand een zwart op wit antwoord op geven helaas.

Sommige blasten 5 jaar en herstellen na een aantal maand, andere doen drie weken een beetje anavar en herstellen nooit meer. Oké extreem voorbeeld dit :D

Heel extreem..

Hangt ook van persoon tot persoon af en de middelen die gebruikt worden. En of er HCG gebruikt zal zijn. Ik zou denken optie 2 in de meeste gevallen maar ik denk dat die 10 weken toch wat te kort zullen zijn tussen de kuren.

Ja denk ik ook wel maar laat ons even aannemen dat het een eeneigen tweeling is, hcG in beide gevallen gebruikt wordt op 1000iu pw (on cycle en tijdens eventuele cruises), en dat dezelfde middelen gebruikt worden. 10 Weken zullen (denk ik) sowieso tekort zijn om volledig te herstellen, of al gewoon om in de baseline terecht te komen, maar het geeft je lichaam wel even een kort singaal om weer test aan te maken. Mij lijkt het verstandiger dan te blasten en cruisen als je van plan bent om na x aantal jaar volledig off te komen maar geen idee of mijn gedachtegang klopt.

10 weken off na 16 weken onn lijkt me wel genoeg voor een gezond iemand optie 2 waarbij je off gaat zul je veel sneller herstellen

Misschien is het een hele domme vraag, maar ik kan het niet direct vinden. Kun je aangeven (zonder bloedwerk) welke bijwerkingen specifiek zijn aan een slechte anabool-androgeen ratio en hierbij bedoel ik wat is specifiek voor te hoog anabool, en te hoog androgeen? Kun je hier een uitspraak over doen of is dat te veel giswerk?

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.692
Je wil altijd zo laag mogelijk androgeen en zo hoog mogelijk anabool. Te hoog anabool is een vreemde benadering want een middel kan eigenlijk nooit een te hoge anabole waarde hebben maar een te hoge androgene waarde dan weer wel.

Testosteron is 100:100 als startpunt, maar het blijft dosisafhankelijk hoe de verhouding gaat zijn in werkelijkheid. Bij hogere doseringen kan de androgene waarde sterker stijgen bv. omdat dit van verschillende dingen afhankelijk is.

Bij een slechte verhouding of gewoon een te hoge androgene waarde zou je afwijkingen bij bepaalde bloedwaardes kunnen vinden, maar dit is weer dosisafhankelijk en ook is er nog oestrogeen.

Waar je moet op letten:
- Bloeddikte
- Witte bloedcellen
- rode bloedcellen (die zullen altijd stijgen omdat meer zuurstof door anabool effect)
- nierwaardes en lever
- cholesterolwaardes
- ontstekingsfactoren
- spierafbraak merkers (CK, gaat ook altijd hoger zijn door de sterkere spiergroei)

Je wil altijd zo laag mogelijk androgeen en zo hoog mogelijk anabool. Te hoog anabool is een vreemde benadering want een middel kan eigenlijk nooit een te hoge anabole waarde hebben maar een te hoge androgene waarde dan weer wel.

Testosteron is 100:100 als startpunt, maar het blijft dosisafhankelijk hoe de verhouding gaat zijn in werkelijkheid. Bij hogere doseringen kan de androgene waarde sterker stijgen bv. omdat dit van verschillende dingen afhankelijk is.

Bij een slechte verhouding of gewoon een te hoge androgene waarde zou je afwijkingen bij bepaalde bloedwaardes kunnen vinden, maar dit is weer dosisafhankelijk en ook is er nog oestrogeen.

Waar je moet op letten:
- Bloeddikte
- Witte bloedcellen
- rode bloedcellen (die zullen altijd stijgen omdat meer zuurstof door anabool effect)
- nierwaardes en lever
- cholesterolwaardes
- ontstekingsfactoren
- spierafbraak merkers (CK, gaat ook altijd hoger zijn door de sterkere spiergroei)

Okee heel duidelijk, bedankt! Dit verklaard denk ik ook jouw keuze om primo-mast (bold niet ivm lengte d8 ik), anavar als compounds toch? Allemaal anabool en relatief weinig androgeen.
De waardes zijn bij mij altijd binnen de referentie, behalve rode bloedcellen heb ik altijd aan de hoge kant. Jij zegt door het anabool effect, betekent dit dat boldenone in principe niet zorgt voor een verhoging maar het juist de anabole werking ervan is? Ik ben zelf een fan van bold, maar ik ben toch altijd wat huiverig voor het effect van te dik bloed etc. Zou bold vervangen door primo op dezelfde dosis (600/week) ervoor kunnen zorgen dat mijn waardes minder verhoogd zijn of heb ik dat niet goed?

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.694
Klopt, in verhouding tot testosteron want dit zet je er normaal altijd bij. Zo anabool mogelijk in verhouding tot androgeen en oestrogeen, dit beperkt de bijwerkingen van aas gebruik.

Rode bloedcellen gaat altijd stijgen bij aas gebruik, indien niet ben je olie met niets in aan het injecteren. Het kan variëren tussen middelen, maar boldenone is dus niet uniek ivm rode bloedcellen zoals gedacht wordt.

Hematocriet is belangrijk om te meten (verhouding tussen aantal rode bloedcellen en volume bloed), hoe hoger deze waarde hoe 'dikker' het bloed. Het bloedvolume kan ook stijgen waardoor hematocriet binnen de perken blijft maar dan zit je weer met een hoge bloeddruk.

Primo is een betere keuze vind ik, maar 600mg? altijd kijken naar totaal van aas niet elke middel in zijn aanbevolen dosering. 600primo +500test bv. is 1100mg aan aas, als je combineer de verhouding aanpassen ipv van elke dosering bij elkaar gooien zoals veel gebeurd. Dan kan je idd bovenstaande problemen krijgen.

Klopt, in verhouding tot testosteron want dit zet je er normaal altijd bij. Zo anabool mogelijk in verhouding tot androgeen en oestrogeen, dit beperkt de bijwerkingen van aas gebruik.

Rode bloedcellen gaat altijd stijgen bij aas gebruik, indien niet ben je olie met niets in aan het injecteren. Het kan variëren tussen middelen, maar boldenone is dus niet uniek ivm rode bloedcellen zoals gedacht wordt.

Hematocriet is belangrijk om te meten (verhouding tussen aantal rode bloedcellen en volume bloed), hoe hoger deze waarde hoe 'dikker' het bloed. Het bloedvolume kan ook stijgen waardoor hematocriet binnen de perken blijft maar dan zit je weer met een hoge bloeddruk.

Primo is een betere keuze vind ik, maar 600mg? altijd kijken naar totaal van aas niet elke middel in zijn aanbevolen dosering. 600primo +500test bv. is 1100mg aan aas, als je combineer de verhouding aanpassen ipv van elke dosering bij elkaar gooien zoals veel gebeurd. Dan kan je idd bovenstaande problemen krijgen.

Helemaal duidelijk weer, bedankt! Volgende keer wordt het wss ook test+primo op lagere dosis en kijken wat dat brengt ;)

Cools kan mariadistel/milk thistle de werking van arimidex en nolvadex verlagen?

Terug
Naar boven