XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Dag Cools, wat vindt je van mijn bloedresultaten? Ze zijn allemaal wel binnen de referentiewaardes enkel Monocyten lichtjes erover. Bedankt.


HEMATOLOGIE
Erythrocyten 5,4 miljoen/μL 4,3 - 5,7
Hematocriet 48 % 40 - 50
Hemoglobine 16,3 g/dL 13,3 - 17,1
MCV 88 fL 83 - 98
MCH 30 pg/cel 26 - 34
MCHC 34 g/dL 31 - 37
Leukocytentelling 8840 /μL 3700 - 10500
Basofielen (%) 0,2 % 0,0 - 2,0
Eosinofielen (%) 2,1 % 0,0 - 5,0
Segmentkernigen (%) 50,3 % 39,0 - 75,0
Lymfocyten (%) 36,5 % 13,0 - 44,0
Monocyten (%) 10,9 % 3,0 - 13,0
Basofielen 18 /μL 0 - 200
Eosinofielen 186 /μL 0 - 400
Segmentkernigen 4447 /μL 1800 - 6200
Lymfocyten 3227 /μL 1200 - 3500
Monocyten + 964 /μL 260 - 950
BLOEDSTOLLING
Trombocyten 206 x10*3/μL 140 - 330
DIABETES LABO
Glucose nuchter 88 mg/dL 65 - 125

LEVERTESTEN
SGOT 21 U/L < 35
SGPT 24 U/L < 45
Y-GT 16 U/L < 55
Alkalische fosfatase 93 U/L 31 - 104

NIERFUNCTIETESTEN
Ureum 33 mg/dL 17 - 47
Creatinine 0,93 mg/dL 0,69 - 1,10
eGFR (MDRD) > 90 ml/min > 90
Urinezuur 4,5 mg/dL 3,4 - 7,8

SCHILDKLIERTESTEN
TSH 1,380 mU/L 0,270 - 4,200
T4 VRIJ 16,4 pMol/L 12,0 - 21,6
T3 VRIJ 4,4 pMol/L 4,1 - 6,8

HORMONEN & ZWANGERSCHAP
DHEA-sulfaat 379 μg/dL 160 - 449
TESTOSTERON TOTAAL 15,61 nmol/L 11,00 - 34,90
SHBG 52,0 nmol/L 11,6 - 71,2
VRIJE TESTOSTERON BEREKEND 0,240 nmol/L 0,198 - 0,619

Prima idd :thumbs:
 
Soms denk ik misschien wat teveel waardoor ik dan vragen stel, waarop ik geen sluitend antwoord weet/vind. Daarom wil ik graag, puur uit interesse, onderstaand scenario even schetsen en daar 4 vragen rond stellen.

Hypothese: veronderstel dat je een kuurverleden hebt en je OFF bent en je eigen testosteronwaarden te laag zijn. Je wil deze wat proberen verhogen met een minieme impact op je gezondheid, dan kan je bijvoorbeeld 10 weken HCG gaan gebruiken. Wanneer HCG wordt gebruikt dan aromatiseert echter een groot deel van deze endogene testosteron.

Hoe kan je dan best de kans op eventuele oestrogene sides verkleinen?

- Combineer de HCG 'behandeling' met een low dose test e (250 mg) + masteron (200 mg)
- Laat preventief low dose nolva meelopen (pakweg 10 mg ed of eod)
- Andere oplossing?

Welke dosering HCG gebruik je best?

- Gewoon 2*500IU per dag zoals tijdens een kuur
- Andere hoeveelheid die meer geschikt is om je testosteronproductie te boosten?

Wat na de HCG kuur?

- Weekje of 2-3 clomid op 25 mg om je hypofyse een zetje te geven?
- Andere oplossing?

Hieronder het schema zoals ik denk dat men het beste resultaat zou behalen, spreek me gerust tegen :D

- 10 weken HCG op 2*500 IU per week
- 10 mg nolva ed of eod om sides te vermijden
- Na de 10 weken, 3 weken nakuren met clomid op 25 mg per dag
 
Hcg+250 test+200 mast is alvast gewoon een kuur.

Denk dat het voor dit vraagstuk ook even belangrijk is wat de zwakke schakel is. Heeft de persoon in kwestie primair of secundair hypogonadisme?

Edit: Ik zou geen serm laten meelopen als je niet zeker weet of je gyno krijgt. Zou eerder aromasin achter de hand houden zodat je e2 effectief zou kunnen verlagen mocht dat nodig zijn.

Edit numero 2:
2x500iu hcg pw is leuk om de ballen actief te houden tijdens een cycle, maar als je primair hypogonadisme wilt aanpakken zul je al snel een veelvoud van die dosis moeten pakken. Ik meen dat galen daar ook eens iets over had gepost. Iets in de richting van 2000 iu per dosis ofzo?
 
Laatst bewerkt:
hcg hoger inderdaad en korter dan 10 weken clomid langer dan drie weken
 
Ik meen dat galen daar ook eens iets over had gepost. Iets in de richting van 2000 iu per dosis ofzo?

Ahja natuurlijk. Ik was dat effe volledig vergeten. Hieronder kopieer ik even een deel van wat Galen destijds postte...

Om dit te behandelen kan men aanvatten met combinatietherapie van een SERM, zoals tamoxifen of clomifeen, met hCG. Vanuit de literatuur wordt 1000-3000 IU hCG driemaal per week aanbevolen []. Deze hogere doseringen zijn benodigd door de verminderde responsitiviteit op LH/hCG die hand in hand gaat met primair hypogonadisme. Iets concreter zou men kunnen beginnen met 1000 IU driemaal per week, samen met een SERM, om na circa vier weken het totaal testosteron, SHBG en LH in het serum te bepalen. Bij een voldoende hoog totaal testosteron (>15 nmol/l in combinatie met een normale SHBG-waarde) kan men stoppen met hCG en evt. nog enige tijd doorgaan met een SERM. Bij onvoldoende resultaat kan de dosering hCG stapsgewijs worden verhoogd aan de hand van de bloedwaarden. Wanneer dan een voldoende hoog totaal testosteron wordt gemeten, kan de hCG dosering verlaagd worden, terug tot de 1000 IU driemaal per week, waarna bij een voldoende hoog totaal testosteron gestopt kan worden.

Als SERM is tamoxifen of clomifeen aanbevolen. Bij het optreden van gynecomastie geniet tamoxifen (20 mg per dag) de voorkeur, door de effectiviteit hiervan bij behandeling van deze aandoening []. Anders geniet clomifeen de voorkeur (25 mg per dag).

.

Om gyno ofzo te vermijden lijkt het me logisch tijdens het HCG gebruik nolva te nemen en daarna nog een paar weken clomid :)
 
hoe heet die ene site waar ze onderzoeken deden naar AAS? bij vele bekend hier.
ik ben het even kwijt.
 
Haarlem studie is het enige onderzoek wat mij bekend is.

Geen idee of ze een site hebben.
 
Misschien een vreemde vraag, maar wordt er in bodybuilding weleens medicijnen als Mirtazapine of Seroquel gebruikt om de slapeloosheid te bestrijden en/of eetlust te verhogen?

En welke middelen die DHT verlagen bestaan er? Is Maca de beste?
 
Misschien een vreemde vraag, maar wordt er in bodybuilding weleens medicijnen als Mirtazapine of Seroquel gebruikt om de slapeloosheid te bestrijden en/of eetlust te verhogen?

En welke middelen die DHT verlagen bestaan er? Is Maca de beste?
Ik denk die middelen je herstel behoorlijk in de weg staan...lees de bijwerkingen maar...het blokkeert je systeem....lijkt mij..
Slapeloosheid los je niet zomaar op met een tabletje....das erg persoonlijk en complex...wat denk jij?
 
Lieve Cools,

Zie jij het zitten om een topic aan te maken in het "ask me anything" subforum? Ik denk dat veel leden daar geïnteresseerd in zijn.

Dikke zoen van je lieve kapoen,
Tidus (no homo)
 
Misschien een vreemde vraag, maar wordt er in bodybuilding weleens medicijnen als Mirtazapine of Seroquel gebruikt om de slapeloosheid te bestrijden en/of eetlust te verhogen?

En welke middelen die DHT verlagen bestaan er? Is Maca de beste?

Pompoenpitten/pompoenpitolie capsules

1 gram per dag / 1 cap per dag
 
Ik denk die middelen je herstel behoorlijk in de weg staan...lees de bijwerkingen maar...het blokkeert je systeem....lijkt mij..
Slapeloosheid los je niet zomaar op met een tabletje....das erg persoonlijk en complex...wat denk jij?

Wel in acht nemen dat de werkzame dosis bij slapeloosheid maar 7,5 mg. Dat is 1/4 van de gebruikelijke dosering. Maar zou goed kunnen dat het tegendraads werkt hoor.

Pompoenpitten/pompoenpitolie capsules

1 gram per dag / 1 cap per dag

Dank. Dit middel werkt beter dan Maca?
 
Misschien een vreemde vraag, maar wordt er in bodybuilding weleens medicijnen als Mirtazapine of Seroquel gebruikt om de slapeloosheid te bestrijden en/of eetlust te verhogen?

En welke middelen die DHT verlagen bestaan er? Is Maca de beste?

van mirthazapine kom je snel aan, het laat je lichaam eerder calorieën opslaan als vet geen bodybuilding middeltje.
en dit aankomen is al vanaf lage dosering.
ik pak het om beter te slapen en wil dit laten veranderen in trazolan, heb binnenkort gesprek met huisarts.

wel actueel voor mijn situatie.
 
van mirthazapine kom je snel aan, het laat je lichaam eerder calorieën opslaan als vet geen bodybuilding middeltje.
en dit aankomen is al vanaf lage dosering.
ik pak het om beter te slapen en wil dit laten veranderen in trazolan, heb binnenkort gesprek met huisarts.

wel actueel voor mijn situatie.
Is geheel persoonsgebonden.
Ik heb jaren mirtazapine en andere meds geslikt voor slapen. Ook quetiapine.

Je komt ervan aan omdat het je honger gevoel kan verhogen.
Lang niet iedereen heeft er last van.
 
Misschien een vreemde vraag, maar wordt er in bodybuilding weleens medicijnen als Mirtazapine of Seroquel gebruikt om de slapeloosheid te bestrijden en/of eetlust te verhogen?

En welke middelen die DHT verlagen bestaan er? Is Maca de beste?

Je zou ook kunnen kijken of thc olie je helpt, de stichting SNSH verstrekt kwalitatief hoogwaardige goede olie met test rapport. Je moet enkel lid worden, maar dan heb je veel keus in wat je daar kan krijgen qua sterktes etc. Ik neem 3 druppels per dag 2 uur voor het slapen, slaap er goed en word fit wakker. Mijn bloeddruk is trouwens sinds gebruik ook iets gezakt.
 
van mirthazapine kom je snel aan, het laat je lichaam eerder calorieën opslaan als vet geen bodybuilding middeltje.
en dit aankomen is al vanaf lage dosering.
ik pak het om beter te slapen en wil dit laten veranderen in trazolan, heb binnenkort gesprek met huisarts.

wel actueel voor mijn situatie.

Klinkt aannemelijk als je ziet hoe rap de weight gain gaat bij sommige, maar ik vraag me het dus af. Mijn gevoel zegt dat het puur de enorme eetlust is die je laat aankomen. Want wat zou dat spul allemaal met je uitvreten dan waardoor je lichaam ineens vet gaat opslaan?

Trazadon (Trazolab) schijnt een ook erg goed te werken voor slaap. Ik ben vooralsnog heel positief over Miratazapine. Maar de eetlust is compleet gekkenhuis!

Je zou ook kunnen kijken of thc olie je helpt, de stichting SNSH verstrekt kwalitatief hoogwaardige goede olie met test rapport. Je moet enkel lid worden, maar dan heb je veel keus in wat je daar kan krijgen qua sterktes etc. Ik neem 3 druppels per dag 2 uur voor het slapen, slaap er goed en word fit wakker. Mijn bloeddruk is trouwens sinds gebruik ook iets gezakt.

Dat is zeker de moeite waard. Maar THC olie kende ik nog niet. Wel CBD olie. Lijkt me inderdaad dat THC olie voor slaap goed werkt aangezien dit het werkende bestandsdeel is hiervoor. Ga het eens onderzoeken.

Merk je ook dat je minder droomt? Ik slaap goed nu, maar mijn dromen zijn fucking gestoord elke dag.
 
Klinkt aannemelijk als je ziet hoe rap de weight gain gaat bij sommige, maar ik vraag me het dus af. Mijn gevoel zegt dat het puur de enorme eetlust is die je laat aankomen. Want wat zou dat spul allemaal met je uitvreten dan waardoor je lichaam ineens vet gaat opslaan?

Trazadon (Trazolab) schijnt een ook erg goed te werken voor slaap. Ik ben vooralsnog heel positief over Miratazapine. Maar de eetlust is compleet gekkenhuis!



Dat is zeker de moeite waard. Maar THC olie kende ik nog niet. Wel CBD olie. Lijkt me inderdaad dat THC olie voor slaap goed werkt aangezien dit het werkende bestandsdeel is hiervoor. Ga het eens onderzoeken.

Merk je ook dat je minder droomt? Ik slaap goed nu, maar mijn dromen zijn fucking gestoord elke dag.

Ja het dromen word minder intens, voor mij een voordeel. Jij benoemd dat je dromen gestoord zijn. Gebruik je iets van middelen als AAS of bekend met psychoses of iemand in jouw familie met schizofrenie?

Cbd olie van SNSH gebruik ik overdag, dat gaat de symptomen van mijn ADD tegen.
 
Back
Naar boven