Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hij raadt steeds nr 2 aan, dus wat denk je zelf?
Geen HCG inderdaad, dat is pas voordelig bij duren van 2+ maanden.

Ik weet niet of je het weet maar HCG wordt in het algemeen aanbevolen bij Test 500 mg en heeft dus niks te maken met de duur van de kuur.

Ik weet niet of je het weet maar HCG wordt in het algemeen aanbevolen bij Test 500 mg en heeft dus niks te maken met de duur van de kuur.

Toch niet als je 6 weken gaat kuren met 250mg test per week. Tythor Zeth heeft gelijk.

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 11:35 ----------

Die gebruikers doen dan ook kuren van 12 weken.

Als ik de kuur Test/Primo bekijk op 250/200 mg heb ik daar een opmerking over:

Volgens Cools zorgt de primo ervoor dat door binding aan het enzym 5alfareductase de testosteron minder snel omzet naar oestrogeen.
Je krijgt dan indirect ook minder omzetting naar dht?

Dit "positief" effect ga je dan toch weer tegenwerken door de primo feitelijk omdat door de primo het DHT stijgt?

Dus door primo krijg je minder conversie naar dht maar aan de andere kant is primo een dht afgeleide of in ieder geval werkt als een dht steroide. dit is toch een tegenstelling.

Sorry voor mijn onbegrip

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.265
Als ik de kuur Test/Primo bekijk op 250/200 mg heb ik daar een opmerking over:

Volgens Cools zorgt de primo ervoor dat door binding aan het enzym 5alfareductase de testosteron minder snel omzet naar oestrogeen.
Je krijgt dan indirect ook minder omzetting naar dht?

Dit "positief" effect ga je dan toch weer tegenwerken door de primo feitelijk omdat door de primo het DHT stijgt?

Dus door primo krijg je minder conversie naar dht maar aan de andere kant is primo een dht afgeleide of in ieder geval werkt als een dht steroide. dit is toch een tegenstelling.

Sorry voor mijn onbegrip

Door binding aan aromatse enzym is dat ;). Maar er is inderdaad minder omzetting naar oestrogeen in principe.

Door primo stijgt DHT niet, deze kan niet naar DHT omzetten.

Primo is geen dht afgeleide ook en dit zou ook niet uitmaken. Bij dht afgeleide, veronderstelt men dan, is er geen omzetting naar oestrogeen of DHT, dat is alles.

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 16:03 ----------

@Cools:

Vraagje:

Waarmee bouw ik de meeste schone gains mee op zonder veel bijwerkingen:
Welke heeft je voorkeur en waarom?

1) 1-4 Anavar 30 mg
1-6 Test E 250 mg
of

2) 1-6 Test E 250 mg
1-6 Primo 200 mg

Geen HCG erbij? ben al 41 jaar)?

Geen finasteride maar wel Red Maca? is dat voldoende voor iemand die gevoelig hiervoor is?

Bedankt voor je antwoorden!!!!

2de ;) Alleen injects is altijd beter.

Hcg is niet nodig voor 6 weekse kuur.

Red Maca werkt even goed, dus geen fina nee.

Door binding aan aromatse enzym is dat ;). Maar er is inderdaad minder omzetting naar oestrogeen in principe.

Door primo stijgt DHT niet, deze kan niet naar DHT omzetten.

Primo is geen dht afgeleide ook en dit zou ook niet uitmaken. Bij dht afgeleide, veronderstelt men dan, is er geen omzetting naar oestrogeen of DHT, dat is alles.

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 16:03 ----------

2de ;) Alleen injects is altijd beter.

Hcg is niet nodig voor 6 weekse kuur.

Red Maca werkt even goed, dus geen fina nee.

Je zegt dat primo geen dht is. oke een DHB afgeleide dan. maar zal de zelfde eigenschappen en werking hebben dan primo neem ik aan.
Primo heeft dezelfde androgene eigenschappen dan een bijv masteron en winny alleen, oke misschien minder sterk maar toch.

Waarom krijgen bepaalde mensen dan wel last van haaruitval/acne/prostaat bij Primo?

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 16:56 ----------

In ieder geval bedankt voor je vele geduld maar weer!

Je zegt dat primo geen dht is. oke een DHB afgeleide dan. maar zal de zelfde eigenschappen en werking hebben dan primo neem ik aan.
Primo heeft dezelfde androgene eigenschappen dan een bijv masteron en winny alleen, oke misschien minder sterk maar toch.

Waarom krijgen bepaalde mensen dan wel last van haaruitval/acne/prostaat bij Primo?

Primo kan prostaatproblemen opleveren maar ik denk niet dat je daar last van zal hebben met deze dosis gedurende 6 weken. Volgens mij hebben alle anabole steroiden invloed op de prostaat. De ene wat meer dn de andere. De bedoeling van Cools zijn kuurtjes is om bijna geen of geen bijwerkingen te hebben maar je moet je wel de vraag stellen of het dan de moeite is om te kuren want veel winst zal er niet zijn. Allez, dat is mijn opinie. Veilig zullen die kuurtjes wel zijn.

Laatst bewerkt:
  • #1.269

Maakt niet uit waar het van afgeleid is. In principe van testosteron.

Primo heeft gelijkende androgene eigenschappen als masteron en winny ongeveer inderdaad, maar niet als DHT dus.

Omdat primo zelf een androgeen is en dit in hoge dosis is voldoende, komt nabij werking DHT dan zelf. Plus je hebt geen omzetting naar oestrogeen. En oestrogeen beschermd tegen bepaalde sides.

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 23:57 ----------

indirect door shbg te verlagen?

SHBG wordt inderdaad verlaagt bij androgenen (oestrogeen verhoogt deze). Hierdoor is er een hogere androgene activiteit.

Ik zat even te denken he. Zou hetzelfde verhaal, dat primo bindt aan aromatase en daardoor de omzetting van test naar oestrogeen vermindert, niet ook opgaan voor het binden aan 5-alfa-reductase? Als primo bindt aan 5-alfa-reductase, maar niet kan omzetten naar DHT, zou dit er dan niet voor zorgen dat testosteron minder de ruimte krijgt om te binden aan 5-alfa-reductase? Of bindt primo überhaupt niet aan dat enzym?

• #1.271
Ik zat even te denken he. Zou hetzelfde verhaal, dat primo bindt aan aromatase en daardoor de omzetting van test naar oestrogeen vermindert, niet ook opgaan voor het binden aan 5-alfa-reductase? Als primo bindt aan 5-alfa-reductase, maar niet kan omzetten naar DHT, zou dit er dan niet voor zorgen dat testosteron minder de ruimte krijgt om te binden aan 5-alfa-reductase? Of bindt primo überhaupt niet aan dat enzym?

In principe wel. Primo bind inderdaad aan 5-alfa-reductase en dit zou deels verhinderen dan test naar DHT omzet.

Maar de vraag van Horus is of je dus ook prostaatproblemen kan krijgen van primo of eventueel andere bijwerkingen. en dat antwoord is JA.

SHBG wordt inderdaad verlaagt bij androgenen (oestrogeen verhoogt deze). Hierdoor is er een hogere androgene activiteit.

niet het punt, als SHBG verlaagt komt er (tijdelijk) meer test vrij, dus meer omzetting naar DHT.

Of dat bij primo het geval is, geen id.

• #1.274
Maar de vraag van Horus is of je dus ook prostaatproblemen kan krijgen van primo of eventueel andere bijwerkingen. en dat antwoord is JA.

Ja tuurlijk. Een androgeen is een androgeen, daarom moet er geen omzetting naar DHT voor zijn.

---------- Post toegevoegd 5 September 2013 om 11:26 ----------

niet het punt, als SHBG verlaagt komt er (tijdelijk) meer test vrij, dus meer omzetting naar DHT.

Of dat bij primo het geval is, geen id.

Klopt, maar dit is bij alle aas zo.

Bij primo is dus dan niet en test gezien de dosis beperkt.

Laatst bewerkt:
  • #1.276
ergo, primo verhoogt wel dht :trollface:

Nee :p Alles aas verhogen DHT. Stel je neemt test op 500mg of 250 test met een ander middel dat wel naar dht kan omzetten heb je een sterkere verhoging naar dht.

Dus combi primo-test zorgt nog altijd voor minder DHT ;)

En dan is er nog binding aan 5-alfa-reductase om rekening mee te houden. Primo bind hieraan, maar zet niet om naar DHT.

Dus ergo, minder kans voor test om naar DHT om te zetten.

Nee :p Alles aas verhogen DHT. Stel je neemt test op 500mg of 250 test met een ander middel dat wel naar dht kan omzetten heb je een sterkere verhoging naar dht.

Dus combi primo-test zorgt nog altijd voor minder DHT ;)

En dan is er nog binding aan 5-alfa-reductase om rekening mee te houden. Primo bind hieraan, maar zet niet om naar DHT.

Dus ergo, minder kans voor test om naar DHT om te zetten.

Ja maar Primo is toch qua structuur een Dht afgeleide????????????? dus je hebt toch een puur dht derivaat??

Sorry ik snap het niet meer

Waarom krijgen bepaalde mensen dan last van typische dht bijwerkingen zoals haaruitval?? komt toch door verhoging van dht. Dermatalogen beamen dat haaruitval komt doot verhoging van dht

• #1.278
Ja maar Primo is toch qua structuur een Dht afgeleide????????????? dus je hebt toch een puur dht derivaat??

Waarom krijgen bepaalde mensen dan last van typische dht bijwerkingen zoals haaruitval?? komt toch door verhoging van dht. Dermatalogen beamen dat haaruitval komt doot verhoging van dht

Nope is het niet. Is afgeleide testosteron, maar dat doet er niet toe. Het gaat om de structuur, androgene werking van de stof en of het naar DHT en/of oestrogeen omzet.

Nee komt door androgenen verhoging en/of oestrogeen verlaging. DHT is gewoon een zeer sterk androgeen (afgeleid van testosteron in principe). Daarmee is het ook de hoofdoorzaak van haaruitval. Dit door sterkere affiniteit en androgene uitwerking op de androgeenreceptor.

Dus een hoge dosis test kan evenveel schade op haren toebrengen als DHT in lagere dosis.

Bij DHT is er gewoon veel minder nodig om haaruitval te veroorzaken.

Laatst bewerkt:

Androgenen zoals testosteron en primobolan hebben zelf, net als DHT, een androgene werking. DHT is echter een stuk potenter. Als de stof dus vervolgens ook nog eens omzet naar DHT, heb je meer androgene bijwerkingen dan wanneer het niet omzet naar DHT. Dat betekent dus dat er ook androgene bijwerkingen zijn wanneer de stof niet omzet naar DHT, omdat het net als DHT ook een androgeen is.
Dat primo lijkt op DHT qua structuurformule moet je even vergeten, want dat zegt niet alles.

Stel je hebt met eenzelfde concentratie DHT als testosteron in de scalp driemaal zoveel haaruitval mg per mg. Doordat testosteron 5a wordt gereduceerd, vormt het DHT, en is een deel van het testosteron dus eigenlijk 'verkapte' DHT, het is 'gedoemd' om te converteren naar DHT in die specifieke weefsels.

Wanneer een steroide al 5a-gereduceerd is converteert deze niet meer naar een potenter androgeen door 5a-reductie, maar is het wel mogelijk dat deze steroide ansich potenter is qua androgeen activatie. Heel simplistisch gezien is zo'n steroide dan juist voordeliger voor je haarlijn, omdat je het lager kunt doseren met dezelfde anabole potentie. Dit dus om te illustreren dat een 'DHT afgeleide' (wat een foutieve benaming is, wat je hoort te zeggen is dat het gewoon 5a-gereduceerd is) dus juist het tegengestelde zou kunnen impliceren; het kan juist een positieve eigenschap vormen in het kader van androgene neveneffecten zoals haaruitval.

Nu is het in de praktijk natuurlijk zo dat dit zich niet zo makkelijk vertaalt, 5a-gereduceerde 3-keto steroiden zijn namelijk niet zo potent in skeletspierweefsel (doordat zij ook gereduceerd worden op C3 door de aanwezigheid van 3a-HSD in het spierweefsel, wat altijd een nogal inactief androgeen oplevert) wat nu net dat voordeel van al 5a-gereduceerd zijn teniet kan doen.

Terug
Naar boven