Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.221
Ik heb maanden 3gr macapoeder per dag genomen. Toch niet gemerkt dat dit beter was voor mijn prostaat. Daarentegen was er wel verbetering als ik twee maanden iets genomen had wat de dokter mij voorgeschreven had. Ook iets natuurlijks dat je bij de apotheker kan kopen. Prostaserene of zoiets iets in die aard.

Rode maca (andere werkt niet)? En een echo genomen voor dit te checken?

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:50 ----------

Is zaagtandpalm. Zou ook DHT verlagen, maar red maca werkt beter op de prostaat.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:51 ----------

Waarom bestel je niet gewoon deze bij de boardsponsor?

http://www.bodyenfitshop.nl/andere-producten/maca/body-fit-sportsnutrition/maca-capsules/

Dit is red maca voor zover ik opgezocht heb...

Ik zal eens navragen of dit rode maca is, want staat nergens. Dus kan ook zwarte of gele bevatten, wat dus niet werkt.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:52 ----------

Ik heb deze Red Maca gekocht:
[Link niet meer beschikbaar]

Vermoedelijk gele maca, niet werkzaam dus.

Precies, rode maca lijkt wel een zeer zeldzaam product..

• #1.223
Koop pompoenpitolie voor je prostaat.

Verlaagt ook weer mogelijk anti dht, maar red maca werkt wss weer beter voor de prostaat.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:54 ----------

Best op ebay zo te zien vanwege late levering. Ik zal bij b&f eens navragen welke maca zij hebben.

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=red+maca&_sop=15

Deze ziet me er goed uit.
http://www.ebay.nl/itm/150-x-520mg-...upplements&hash=item3f16e25a26#ht_3809wt_1078

Deze is van Inkanature, wat duurder. Maar 900mg/cap en meer caps.
http://www.ebay.nl/itm/MACA-KAPSELN...ssernährung&hash=item3cb176403b#ht_8299wt_735

Laatst bewerkt:
@Cools Op de verpakking van Sunfood staat er wel degelijk Red Maca net als bij de ingrediënten, dus dit moet toch red maca zijn? Dit lijkt me anders wel serieuze oplichting?

Front:

Back:

• #1.225
@Cools Op de verpakking van Sunfood staat er wel degelijk Red Maca net als bij de ingrediënten, dus dit moet toch red maca zijn? Dit lijkt me anders wel serieuze oplichting?

Front:

Back:

Zo te zien wel inderdaad. Hier zit het normaal in dan.

@Cools: Je claimt dat 6 weken Test/Primo 250/200 zonder benoemenswaardige risico;s zijn.
Als dit 2-3 keer per jaar zou doen neemt de kans op bijvoorbeeld hartaandoeningen niet significant toe?

Welke middelen zijn berucht voor het hart eigenlijk? only orals?

Thx

• #1.227
@Cools: Je claimt dat 6 weken Test/Primo 250/200 zonder benoemenswaardige risico;s zijn.
Als dit 2-3 keer per jaar zou doen neemt de kans op bijvoorbeeld hartaandoeningen niet significant toe?

Welke middelen zijn berucht voor het hart eigenlijk? only orals?

Thx

Die kans bestaat er natuurlijk altijd. Het is vooral DHT en ook androgenen zoals test zelf in grote hoeveelheid dat slecht voor het hart is.

Primo zet niet om naar DHT en je kan red maca gebruiken om de omzetting naar DHT te verminderen. Hierdoor verminder je de kans.

Maar oestrogeen heeft ook zijn effecten op het hart. Middelen die oestrogeen en androgeen zijn zoals deca en dianabol kunnen hierdoor slechter voor het hart zijn.

Rode maca (andere werkt niet)? En een echo genomen voor dit te checken?

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:50 ----------

Is zaagtandpalm. Zou ook DHT verlagen, maar red maca werkt beter op de prostaat.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:51 ----------

Ik zal eens navragen of dit rode maca is, want staat nergens. Dus kan ook zwarte of gele bevatten, wat dus niet werkt.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:52 ----------

Vermoedelijk gele maca, niet werkzaam dus.

Geen echo genomen maar mijn klachten waren verdwenen. Ik veronderstel dat Punjab ook klachten heeft en dat hij daarvan wil af geraken en dat hij ook geen echo genomen heeft van zijn prostaat. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik die onderzoeken over red maca tegenspreek, maar dat er ook andere middelen zijn die bij mij alleszins wel gewerkt hebben.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 18:17 ----------

Die kans bestaat er natuurlijk altijd. Het is vooral DHT en ook androgenen zoals test zelf in grote hoeveelheid dat slecht voor het hart is.

Primo zet niet om naar DHT en je kan red maca gebruiken om de omzetting naar DHT te verminderen. Hierdoor verminder je de kans.

Maar oestrogeen heeft ook zijn effecten op het hart. Middelen die oestrogeen en androgeen zijn zoals deca en dianabol kunnen hierdoor slechter voor het hart zijn.

t' Is niet met die hoeveelheden dat je klachten zal krijgen of je zou al echt een ongezond hart moeten hebben. Stelt als kuur volgens mij niet veel voor maar het grote voordeel is wel dat het ook een veilige kuur met geen of zeer weinig bijwerkingen is. Het beste is dat je op het einde van die kuur je bloed is laat testen. Dan weet je hoe het zit met cholesterol, lever en dergelijke. Je hematocriet en hemoglobine zal wel hoog zijn en dik bloed zou wel is problemen kunnen geven als je al slechte, dichtgeslibte aderen hebt, maar dat weet je voor de kuur ook al of je in die categorie van mensen zit. Die mensen zouden gewoonweg niet moeten kuren.

Sponsor kan het uiteraard alsnog in zijn assortiment opnemen, 30.000 potentiele klanten aldus de nieuwe revu;)

• #1.230
Geen echo genomen maar mijn klachten waren verdwenen. Ik veronderstel dat Punjab ook klachten heeft en dat hij daarvan wil af geraken en dat hij ook geen echo genomen heeft van zijn prostaat. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik die onderzoeken over red maca tegenspreek, maar dat er ook andere middelen zijn die bij mij alleszins wel gewerkt hebben.

Heb jij wel red maca genomen dan? Was het niet gele of zwarte? Linkje van welke jij genomen hebt ajb.

Maar zaagtandpalm wat jij genomen hebt kan inderdaad ook werken.

Laatst bewerkt:

Primo zet niet om naar DHT...

Ik dacht dat Primo wel DHT was?

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 21:12 ----------

En op zoek naar effecten van dht enz kom ik uit op dit :)
Allemaal aan de ballenzalf :)

[/COLOR]

t' Is niet met die hoeveelheden dat je klachten zal krijgen of je zou al echt een ongezond hart moeten hebben. Stelt als kuur volgens mij niet veel voor maar het grote voordeel is wel dat het ook een veilige kuur met geen of zeer weinig bijwerkingen is. Het beste is dat je op het einde van die kuur je bloed is laat testen. Dan weet je hoe het zit met cholesterol, lever en dergelijke. Je hematocriet en hemoglobine zal wel hoog zijn en dik bloed zou wel is problemen kunnen geven als je al slechte, dichtgeslibte aderen hebt, maar dat weet je voor de kuur ook al of je in die categorie van mensen zit. Die mensen zouden gewoonweg niet moeten kuren.[/QUOTE]

Hoe kan men weten of je slechte, dichtgeslibte aders hebt?

Laatst bewerkt:
  • #1.233
Ik dacht dat Primo wel DHT was?

Nee, primo is een afgeleide van Testosteron zijn structuur. Maar dit wordt gedacht omdat er geen omzetting naar oestrogeen is. Heeft gewoon met aanpassingen aan de structuur van het hormoon te maken

Proviron, masteron en anavar zijn een afgeleide van DHT. De structuur gelijkt dus op die van DHT, maar ze zijn geen DHT's. Bestaat zelfs niet, DHT is 1 hormoon met zeer sterke androgene activiteit.

Dat wil alleen zeggen dat ze dus niet naar oestrogeen of DHT omzetten. Wil dus niet zeggen dat ze even androgeen als DHT zijn. Ze zijn zelfs minder androgeen als testosteron.

Laatst bewerkt:
Of iets 'DHT is' wordt doorgaans gewoon gerefereerd naar of het 5a gereduceerd is. Primo heeft geen d4-5 binding zoals bijv. test die wel nog dus 5a gereduceerd kan worden, immers is het al gereduceerd d.m.v. een H-atoom op 5a. Wel heeft het een d1-2 binding maar daar doet 5a-reductase niks mee, die reduceert alleen d4 steroiden op c5.

• #1.235
Klopt ;) En heeft dus niets met de androgene waarde van DHT zelf te maken.

[/COLOR]

t' Is niet met die hoeveelheden dat je klachten zal krijgen of je zou al echt een ongezond hart moeten hebben. Stelt als kuur volgens mij niet veel voor maar het grote voordeel is wel dat het ook een veilige kuur met geen of zeer weinig bijwerkingen is. Het beste is dat je op het einde van die kuur je bloed is laat testen. Dan weet je hoe het zit met cholesterol, lever en dergelijke. Je hematocriet en hemoglobine zal wel hoog zijn en dik bloed zou wel is problemen kunnen geven als je al slechte, dichtgeslibte aderen hebt, maar dat weet je voor de kuur ook al of je in die categorie van mensen zit. Die mensen zouden gewoonweg niet moeten kuren.

Hoe kan men weten of je slechte, dichtgeslibte aders hebt?[/QUOTE]

Als je regelmatig op onderzoek gaat, weet je dat toch. Een normale mens laat toch minstens om de twee jaar zijn bloed controleren vanaf een bepaalde leeftijd. Dan weet je toch hoe het zit met je cholesterol, tryglyceriden, enz.. En je laat toch ook af en toe je bloeddruk meten. Je hebt dan toch al een goed idee over je algemene gezondheid.

---------- Post toegevoegd 23 August 2013 om 18:08 ----------

Nee, primo is een afgeleide van Testosteron zijn structuur. Maar dit wordt gedacht omdat er geen omzetting naar oestrogeen is. Heeft gewoon met aanpassingen aan de structuur van het hormoon te maken

Proviron, masteron en anavar zijn een afgeleide van DHT. De structuur gelijkt dus op die van DHT, maar ze zijn geen DHT's. Bestaat zelfs niet, DHT is 1 hormoon met zeer sterke androgene activiteit.

Dat wil alleen zeggen dat ze dus niet naar oestrogeen of DHT omzetten. Wil dus niet zeggen dat ze even androgeen als DHT zijn. Ze zijn zelfs minder androgeen als testosteron.

Goed uitgelegd op een eenvoudige, verstaanbare manier.

Ik heb ook altijd last van klonterig bloed tijdens het kuren... Mijn ledematen slapen snel om het zo maar te zeggen, na de kuur verdwijnt dit. Dus ik vermoed hoge aanmaak van hemoglobine etc. Hoe kan je dit tegen gaan? Rutine?

• #1.238
Dat je bloed stroperig wordt tijdens aas gebruik is een voorkomende bijwerking.

Zal eens nazien aan wat dit weer lag. Dacht dat oestrogeen een van de grote factoren was hierbij.

Laatst bewerkt:

Cools, allereerst bedankt voor dit ontzettend leerzame topic ;)

Een vraag; ik heb uit de "Anabolics"-reeks van William Llewellyn geleerd dat testosteron kan converteren naar DHT door een interactie met het 5-alpha reductase enzyme, en daardoor de androgene eigenschappen van testosteron teweeg brengt (olie-output, libido, haargroei en op latere leeftijd haarverlies). Ik ben alleen op een aantal punten door de war geraakt door jouw nieuwe inzichten.

Mijn vragen aan jou omtrent dit DHT-verhaal:

- Ik ben van plan om red maca te gaan gebruiken om mijn prostaat te beschermen. Zal dit, aangezien het DHT verlaagt, invloed hebben op je libido tijdens je cycles? (Draai meestal 500 mg. test-e met 400 mg. mast-e of 250 mg. test-e met 200 mg. primo)

- Na het lezen van dit topic merk ik op dat je primo superieur vindt aan mast-e. Dit, omdat beiden hechtten aan het aromatase-enzym, waardoor er minder testosteron wordt omgezet in oestrogeen, en primo daarnaast ook nog eens een anabole werking heeft i.t.t mast-e. Het grote voordeel van mast-e vind ik daarentegen de spierhardheid, en de definitie die ik krijg van het middel. Ook stijgt mijn libido en mijn gevoel van welbehagen voor mijn gevoel enorm wanneer ik 400 mg. mast-e gebruik. Hoe is dit te verklaren als masteron zoals jij zegt minder androgeen is dan testosteron?

- Ik vroeg me af, sinds jouw bovenstaande post over het verschil tussen primo enerzijds en masteron anderzijds of een kuur met 250 mg. test-e i.c.m met 200 mg. primo of i.c.m mast-e schadelijker is voor je haarlijn, aangezien mast een DHT afgeleide is, maar toch minder androgeen is dan test-e volgens jou.

Thx voor al de moeite ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven