AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Heb jij wel red maca genomen dan? Was het niet gele of zwarte? Linkje van welke jij genomen hebt ajb.

Maar zaagtandpalm wat jij genomen hebt kan inderdaad ook werken.

Ik denk dat je gelijk hebt wat de maca betreft die ik gebruikt heb. Zal gele maca geweest zijn in poedervorm gekocht bij www. gekruid.be

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
Dat klopt, testosteron zet om naar DHT wat stukken androgener is. Een DHT remmer zoals Red Maca kan dit deels verhinderen.

Gezien de hoge hoeveelheid androgenen die je gebruikt zou ik me geen zorgen maken om libido. DHT is gewoon een zeer sterk androgeen. Als je andere androgenen hoog genoeg zijn is dit niet nodig voor libido ondersteuning.

Dat komt omdat je 400mg masteron gebruikt ;) Zou je ook hebben met 400mg primo.

200mg primo of 200mg masteron met 250mg test e zou niet veel verschil mogen maken op de haarlijn. Alhoewel de structuur toch verschilt en er kan meer interactie van masteron bv. met aromatase of SHBG zijn.

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 13:34 ----------

Ik denk dat je gelijk hebt wat de maca betreft die ik gebruikt heb. Zal gele maca geweest zijn in poedervorm gekocht bij www. gekruid.be

Inderdaad. In onze omstreken zijn de effecten van Red Maca nog niet zo bekend (zelfs nu niet). Die van maca zelf wel, maar dat is meestal gele maca dan. Dit heeft geen effect op de prostaat.

Maar zaagtandpalm die je hebt gebruikt doet zijn werk ook.

Laatst bewerkt:
Dat klopt, testosteron zet om naar DHT wat stukken androgener is. Een DHT remmer zoals Red Maca kan dit deels verhinderen.

Gezien de hoge hoeveelheid androgenen die je gebruikt zou ik me geen zorgen maken om libido. DHT is gewoon een zeer sterk androgeen. Als je andere androgenen hoog genoeg zijn is dit niet nodig voor libido ondersteuning.

Dat komt omdat je 400mg masteron gebruikt ;) Zou je ook hebben met 400mg primo.

200mg primo of 200mg masteron met 250mg test e zou niet veel verschil mogen maken op de haarlijn. Alhoewel de structuur toch verschilt en er kan meer interactie van masteron bv. met aromatase of SHBG zijn.

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 13:34 ----------

Inderdaad. In onze omstreken zijn de effecten van Red Maca nog niet zo bekend (zelfs nu niet). Die van maca zelf wel, maar dat is meestal gele maca dan. Dit heeft geen effect op de prostaat.

Maar zaagtandpalm die je hebt gebruikt doet zijn werk ook.

Thx Cools! :)

Dus als ik het goed begrijp is het enige verschil tussen primo en mast-e (ondanks het feit dat primo van test is afgeleid, en mast van DHT) dat primo een anabole werking heeft in tegenstelling tot mast-e. Beiden middelen zetten daarnaast niet om naar oestrogeen of DHT, wat de oorzaak is voor de doeltreffendheid van deze middelen in een cut-stack (minder vocht en waterretentie).

Zowel primo als mast-e hebben daarnaast ook een androgene werking omdat ondanks dat ze niet naar DHT omgezet worden, álle middelen die de androgene receptor activeren dit effect hebben. Klopt dit? Vandaar dat jij zegt dat ik bij zowel mast-e als primo een verhoogd libido en beter humeur opmerk dan wanneer ik alleen test-e gebruik? ;)

De grote boodsdoener in dit verhaal wat betreft DHT-conversie en negatieve effecten op de prostaat en de haarlijn is dus testosteron en niet per sé, zoals vaak werd aangenomen, masteron? (Wat te voorkomen is met 500 mg. red maca, en een goede androgene/oestrogene-verhouding in je kuur)

Als je dus van Primo en of Masteron een beter libido krijg en een beter humeur en minder slecht voor de haarlijn en prostaat zou zijn waarom wordt dan altijd aangeraden er Test bij te nemen? je zou dan toch ook een Primo only of een Masteron only kunnen doen?

Correct me if i am wrong

Heh? Masteron is androgener dan primo, en is daardoor slechter voor de haarlijn. Masteron heeft ook anabole eigenschappen.

Aan pagina 30 van dit topic, ik zit wel met meerdere vragen maar aangezien sommige al beantwoord zijn door latere post's in dit topic wacht ik nog even tot ik het volledig heb doorgenomen.

Had het wel even moeilijk met al de chemische benamingen, heb srs zelf een lijstjé moeten maken anders vergat ik vaak wat die bepaalde benaming wéér inhoud.

Top werk!

Als je dus van Primo en of Masteron een beter libido krijg en een beter humeur en minder slecht voor de haarlijn en prostaat zou zijn waarom wordt dan altijd aangeraden er Test bij te nemen? je zou dan toch ook een Primo only of een Masteron only kunnen doen?

Correct me if i am wrong

Omdat primo en masteron niet converteren naar oestrogeen. Je hebt dus test nodig voor een optimale hoeveelheid oestrogenen in je lichaam. Oestrogenen beschermen op hun beurt je haren ook. Dankzij de primo heb je niet teveel oestrogeen, zodat bijwerkingen zoals vocht- en waterretentie niet optreden.

• #1.248
Omdat primo en masteron niet converteren naar oestrogeen. Je hebt dus test nodig voor een optimale hoeveelheid oestrogenen in je lichaam. Oestrogenen beschermen op hun beurt je haren ook. Dankzij de primo heb je niet teveel oestrogeen, zodat bijwerkingen zoals vocht- en waterretentie niet optreden.

Klopt, best kan je wel de omzetting van test naar dht dan verminderen. Anders heb je nog altijd een sterk hogere androgene activiteit.

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 15:05 ----------

Heh? Masteron is androgener dan primo, en is daardoor slechter voor de haarlijn. Masteron heeft ook anabole eigenschappen.

Waarom zou masteron androgener zijn? (zou kunnen) Masteron heeft idd licht anabole activiteit.

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 15:07 ----------

Correct me if i am wrong

Oestrogeen ;) Is nodig nu eennmaal ter bescherming haren en cellen. Lichte dosis 200mg only zou wel kunnen.

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 15:10 ----------

Thx Cools! :)

Dus als ik het goed begrijp is het enige verschil tussen primo en mast-e (ondanks het feit dat primo van test is afgeleid, en mast van DHT) dat primo een anabole werking heeft in tegenstelling tot mast-e. Beiden middelen zetten daarnaast niet om naar oestrogeen of DHT, wat de oorzaak is voor de doeltreffendheid van deze middelen in een cut-stack (minder vocht en waterretentie).

Zowel primo als mast-e hebben daarnaast ook een androgene werking omdat ondanks dat ze niet naar DHT omgezet worden, álle middelen die de androgene receptor activeren dit effect hebben. Klopt dit? Vandaar dat jij zegt dat ik bij zowel mast-e als primo een verhoogd libido en beter humeur opmerk dan wanneer ik alleen test-e gebruik? ;)

De grote boodsdoener in dit verhaal wat betreft DHT-conversie en negatieve effecten op de prostaat en de haarlijn is dus testosteron en niet per sé, zoals vaak werd aangenomen, masteron? (Wat te voorkomen is met 500 mg. red maca, en een goede androgene/oestrogene-verhouding in je kuur)

Klopt. Androgeen is androgeen. Hoe sterk hangt van de stof af. En DHT is zeer sterk tov test (5maal ongeveer).

Red Maca combineren gaat dit inderdaad sterk voorkomen (zaagtandpalm kan ook).

Masteron is minder anabool als primobolan (op papier dan).

Laatst bewerkt:
Dus Red Maca staat je gains in de weg of....? :)

• #1.253
Waarom zou primo anaboler zijn? Op zulke antwoorden kan ik toch geen antwoord geven :p

Er is altijd 1 anabool anaboler ;) Op papier en aan de hand van testen op pagina 1, post 1 kan je opmaken dat primo waarschijnlijk anaboler is (meer vergelijkend onderzoek wel nodig voor zekerheid). Masteron is iets anaboler als proviron en zijn toevallig gelijkend in structuur.

---------- Post toegevoegd 28 August 2013 om 12:14 ----------

Nee, het voorkomt de omzetting van testosteron naar DHT (= vaak de veroorzaker van acné en prostaatproblemen ... maar vervult wel belangrijke functies voor bijv. je libido etc.)

Klopt ;) Er is wel voldoende androgene activiteit van de stoffen zelf dus remming van DHT gaat waarschijnlijk niet veel effect op libido hebben.

Er is altijd 1 anabool anaboler ;) Op papier en aan de hand van testen op pagina 1, post 1 kan je opmaken dat primo waarschijnlijk anaboler is (meer vergelijkend onderzoek wel nodig voor zekerheid). Masteron is iets anaboler als proviron en zijn toevallig gelijkend in structuur.
Ja I know, maar jij vraagt waarom masteron androgener zou zijn. Daar kan ik toch geen antwoord op geven, net als dat je geen antwoord kunt geven op de vraag waarom masteron anaboler zou zijn dan proviron. Er is toch ook altijd 1 anabool androgener...

• #1.255
Ja I know, maar jij vraagt waarom masteron androgener zou zijn. Daar kan ik toch geen antwoord op geven, net als dat je geen antwoord kunt geven op de vraag waarom masteron anaboler zou zijn dan proviron. Er is toch ook altijd 1 anabool androgener...

Androgener idd :p Was even verward. Nou je kan dit deels zien aan de hand van effecten op prostaat. Masteron en primo zijn dan gelijkend. Maar prostaat is maar 1 factor, alhoewel al een aanwijzing.

Androgener idd :p Was even verward. Nou je kan dit deels zien aan de hand van effecten op prostaat. Masteron en primo zijn dan gelijkend. Maar prostaat is maar 1 factor, alhoewel al een aanwijzing.
Waarom wordt masteron dan weleens een potent androgeen genoemd, en primo mild androgeen? En waarom ga je van masteron dan zo hard staan, terwijl dat bij primo minder het geval is?

Waarom wordt masteron dan weleens een potent androgeen genoemd, en primo mild androgeen? En waarom ga je van masteron dan zo hard staan, terwijl dat bij primo minder het geval is?

Antwoorden zijn hierboven deels al gegeven (Cools, correct me if I am wrong). N.a.v dit topic heb ik begrepen dat iedereen altijd roept over masteron dat het een potent androgeen is omdat het is afgeleid van DHT. Dat heeft enkel tot gevolg dat mast niet omzet naar DHT (en niet naar oestrogeen). Het hecht echter wel aan het aromatase enzym, waardoor er minder vocht en bloat optreedt als gevolg van testosteron-gebruik. Daarom word je van mast zo hard. Zowel primo als mast hebben daarnaast ook een androgene werking (hoewel die minder is dan van testosteron).

Ik word overigens van mast net zo hard als van primo (i.c.m een écht strict dieet en een shitload cardio uiteraard).

• #1.258

Hardheid is met beiden en ligt er gewoon aan dat ze niet naar oestrogeen omzetten.

Het kan wel zijn dat masteron sterker bind aan aromatase en/of SHBG en hierdoor een sterkere androgene uitwerking heeft.

Maar zoals Alainie aangeeft staat hij even hard bij beiden.

@Cools:

Vraagje:

Waarmee bouw ik de meeste schone gains mee op zonder veel bijwerkingen:
Welke heeft je voorkeur en waarom?

1) 1-4 Anavar 30 mg
1-6 Test E 250 mg
of

2) 1-6 Test E 250 mg
1-6 Primo 200 mg

Geen HCG erbij? ben al 41 jaar)?

Geen finasteride maar wel Red Maca? is dat voldoende voor iemand die gevoelig hiervoor is?

Bedankt voor je antwoorden!!!!

@Cools:

Vraagje:

Waarmee bouw ik de meeste schone gains mee op zonder veel bijwerkingen:
Welke heeft je voorkeur en waarom?

1) 1-4 Anavar 30 mg
1-6 Test E 250 mg
of

2) 1-6 Test E 250 mg
1-6 Primo 200 mg

Geen HCG erbij? ben al 41 jaar)?

Geen finasteride maar wel Red Maca? is dat voldoende voor iemand die gevoelig hiervoor is?

Bedankt voor je antwoorden!!!!
Hij raadt steeds nr 2 aan, dus wat denk je zelf?
Geen HCG inderdaad, dat is pas voordelig bij duren van 2+ maanden.

Terug
Naar boven