AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools, welke supplementen gebruik jij eigenlijk?

Heeft het nog zin/nut om tijdens een kuur vitamine D te pakken ?

Roa, the best solution to destroy body cells ;)

---------- Post toegevoegd 26 October 2013 om 16:37 ----------

Dit komt door je nakuur inderdaad. Er is een te grote remming van oestrogeen dan waardoor Red maca minder werkzaam is. Dit gezien remming van DHT maar 1 factor is. Een goede verhouding met oestrogeen is ook belangrijk.

Dus het gaat nu even de tijd nodig hebben, maar je acne zal stilaan wel verdwijnen.

---------- Post toegevoegd 26 October 2013 om 16:38 ----------

Bij sterke acne of ter voorkoming tijdens een kuur 1500mg.

En voor lichte acne buiten een kuur is 500mg voldoende.

@cools: THX geldt dat in het algemeen of alleen om de acne te voorkomen deze doseringen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.466
Algemeen ;)

Mijn weegschaal weegt maar tot op de gram. Dus als ik die red maca wil nemen, is het dan ook goed als ik 2gram neem ipv 1,5gram?

Cools even een ander vraag hoop dat je me kan helpe

Ik zit nu in de eerste week van me cycle ik cycle test tren en mast

Nou werd me aan gerade ook provi te pakke maar dat lijkt me een over kill, naast mast provi te pakken

Wat is jou mening?

je hebt er al mast bij zitten. dan is t onnodig om proviron te pakken imo.

• #1.472
Inderdaad onnodig als je al masteron neemt.

Ok dat dacht ik al , bedankt

Hi Cools (en andere leden), mijn complimenten zeg over je kennis, adviezen en geduldige uitleg aan iedereen. Zelf lees ik nu al een jaar vanaf de zijlijn mee en sinds de laatst drie dagen dit topic.

Ik ben zelf 1,90 weeg 115 kilo en heb een vetpecentage van 24 %. ik ben 31 en train sinds mijn 18e. Voorheen half jaar wel dan weer half jaar niet. De laatste 2 jaar serieus. Een jaar geleden woog ik 125 kilo met een vp van 30% ongeveer. Ik ben toen op mn eten gaan letten (meer eiwitten, minder carbs) en meer cardio gaan doen. Het resultaat zie je terug in mijn huidige stats.

Mijn postuur is van zichzelf vrij groot. Ik woog vanaf mijn 18e al rond de 100 kg.
De massa zit voornamelijk in mijn armen en schouders en rug. Deze zijn ondanks het hoge vp nog redelijk droog. Het vet zit meer op mn buik en onderkant borst. Mijn tepels zijn vrij puffy.

Nu is het zo dat ik 12 weken geleden een partiele scheur heb opgelopen in mijn triceps. Herstel gaat trager dan verwacht, ondanks de eccentrische oefeningen, omega 3, glucosamine, super cissus en whey.
Alle trek oefeningen gaan wel, maar alles wat drukken is doet nog best zeer. Bijvoorbeeld Bankdrukken voorheen top 145 en sets van 4x8 100. Nu heb ik moeite met 4x 8 70 kg. Ik heb al best wat massa kwijtgeraakt aan de romp omdat ik meer cardio en benen moet doen ivm de blessure.

Omdat fysio niet helpt, (masseren rond de tricep voor betere doorbloeding en dry needling) de orthopeed en sportarts niets kunnen doen, overweeg ik om een (cut) kuurtje te pakken. Daarnaast merk ik dat het afvallen ook stilstaat ondanks de vele cardio na kt en het eten op en onder onderhoudt(hoge eiwitten en low carb + juiste vetten ).

Mijn doel met het kuurtje zou primair zijn sneller herstel van blessure en vp droppen omdat afvallen silstaat. De massa is er, maar ik wil toch droger worden met name de buikstreek en onderkant borst/ puffy nippels.
Ik hoef niet echt groter te worden, omdat mijn bouw al vrij groot is.
Ik denk zelf dat ik gezien de vet op mn borst en buik sneller gyno zal krijgen.

Raad jij hiervoor ook de test250/primo200 aan voor 6 weken + nakuur clomid 50mg 10 dgn?

Zou dit het herstel van de blessure kunnen versnellen (primaire doel voor kuur)?
Kan ik vp nog meer droppen door +/-750 kc onder onderhoud te eten. Ik hoef niet perse groter te worden.

evt 250 test icm 40 mg var.

of kan ik beter anavar only nemen op 40 mg omdat anavar de eigenschap heeft niet te aromatiseren, je meer vet verliet en callogeen aanmaakt wat beter zou zijn voor de aanhechting. (mijn blessure zit op overgang aanhechting naar spier) en omdat als ik niet tegen roids kan de var snel ut mijn lichaam is

Ik weet dat mijn vp vrij hoog is om uberhaupt te kuren, maar ik sta al geruime tijd stil, ondanks interval training en cardio.

Ik weet dat alles draait om voeding en rust en dat ik in principe wel zou moeten afvallen, maar lijkt wel of ik mn max heb bereikt.

Het is een heel verhaal, hoop dat het een goed beeld geeft van de situatie.

Tips en adviezen zijn welkom. Nogmaals ik weet dat vp nog te hoog is voor de beste resultaten, maar ik wil gewoon snel weer kunnen knallen en hertstellen om daarna op de natural way weer verder te gaan.

alvast bedankt voor je tips/adviezen

PS deca is voor mij geen optie gezien lange herstel en te hoge vp

Hi Cools (en andere leden), mijn complimenten zeg over je kennis, adviezen en geduldige uitleg aan iedereen. Zelf lees ik nu al een jaar vanaf de zijlijn mee en sinds de laatst drie dagen dit topic.

Ik ben zelf 1,90 weeg 115 kilo en heb een vetpecentage van 24 %. ik ben 31 en train sinds mijn 18e. Voorheen half jaar wel dan weer half jaar niet. De laatste 2 jaar serieus. Een jaar geleden woog ik 125 kilo met een vp van 30% ongeveer. Ik ben toen op mn eten gaan letten (meer eiwitten, minder carbs) en meer cardio gaan doen. Het resultaat zie je terug in mijn huidige stats.

Mijn postuur is van zichzelf vrij groot. Ik woog vanaf mijn 18e al rond de 100 kg.
De massa zit voornamelijk in mijn armen en schouders en rug. Deze zijn ondanks het hoge vp nog redelijk droog. Het vet zit meer op mn buik en onderkant borst. Mijn tepels zijn vrij puffy.

Nu is het zo dat ik 12 weken geleden een partiele scheur heb opgelopen in mijn triceps. Herstel gaat trager dan verwacht, ondanks de eccentrische oefeningen, omega 3, glucosamine, super cissus en whey.
Alle trek oefeningen gaan wel, maar alles wat drukken is doet nog best zeer. Bijvoorbeeld Bankdrukken voorheen top 145 en sets van 4x8 100. Nu heb ik moeite met 4x 8 70 kg. Ik heb al best wat massa kwijtgeraakt aan de romp omdat ik meer cardio en benen moet doen ivm de blessure.

Omdat fysio niet helpt, (masseren rond de tricep voor betere doorbloeding en dry needling) de orthopeed en sportarts niets kunnen doen, overweeg ik om een (cut) kuurtje te pakken. Daarnaast merk ik dat het afvallen ook stilstaat ondanks de vele cardio na kt en het eten op en onder onderhoudt(hoge eiwitten en low carb + juiste vetten ).

Mijn doel met het kuurtje zou primair zijn sneller herstel van blessure en vp droppen omdat afvallen silstaat. De massa is er, maar ik wil toch droger worden met name de buikstreek en onderkant borst/ puffy nippels.
Ik hoef niet echt groter te worden, omdat mijn bouw al vrij groot is.
Ik denk zelf dat ik gezien de vet op mn borst en buik sneller gyno zal krijgen.

Raad jij hiervoor ook de test250/primo200 aan voor 6 weken + nakuur clomid 50mg 10 dgn?

Zou dit het herstel van de blessure kunnen versnellen (primaire doel voor kuur)?
Kan ik vp nog meer droppen door +/-750 kc onder onderhoud te eten. Ik hoef niet perse groter te worden.

evt 250 test icm 40 mg var.

of kan ik beter anavar only nemen op 40 mg omdat anavar de eigenschap heeft niet te aromatiseren, je meer vet verliet en callogeen aanmaakt wat beter zou zijn voor de aanhechting. (mijn blessure zit op overgang aanhechting naar spier) en omdat als ik niet tegen roids kan de var snel ut mijn lichaam is

Ik weet dat mijn vp vrij hoog is om uberhaupt te kuren, maar ik sta al geruime tijd stil, ondanks interval training en cardio.

Ik weet dat alles draait om voeding en rust en dat ik in principe wel zou moeten afvallen, maar lijkt wel of ik mn max heb bereikt.

Het is een heel verhaal, hoop dat het een goed beeld geeft van de situatie.

Tips en adviezen zijn welkom. Nogmaals ik weet dat vp nog te hoog is voor de beste resultaten, maar ik wil gewoon snel weer kunnen knallen en hertstellen om daarna op de natural way weer verder te gaan.

alvast bedankt voor je tips/adviezen

PS deca is voor mij geen optie gezien lange herstel en te hoge vp

het is simpelweg gewoon niet verstandig (kwa side effects die kunnen optreden) om te kuren op een dergelijke vetpercentage (ja, ik heb t zelf ook gedaan op een hoge BF% - spijt van). op 24% moet het echt heel makkelijk zijn om af te vallen, indien dit niet gebeurt.. is er iets nog niet in orde aan je voeding. je krijgt nog teveel kcal binnen dan je verbrand.

• #1.476
Zolang je de omzetting naar oestrogeen onder controle houd is het te doen.

Beginnen met 200primo-250test en indien nodig primo verhogen en test gelijk verlagen. Op deze manier behoud je de androgene waarde voor een groot deel en verlaag je de omzetting naar oestrogeen.

Je kan ook meteen bv 100mg test doen icm 350mg primo.

Anavar only zou ik niet doen gezien je toch wat oestrogeen nodig hebt voor goed herstel van je scheur.

Hi Cools en Sheikh
Dank voor het snelle reageren. Duidelijk!

Zorgt de anavar er dan voor dat het oestrogeen helemaal geblokt wordt of zal er gezien de hoge vp nog oestrogeen in het lichaam zitten, waardoor de Var toch nog optioneel is (maar minder wenselijk dan de combi primo/test)? Ben nog even benieuwd.

Heeft de hogere primo en lagere test ook een helende wekring op de aanhechtingen, zoals men beweert over de VAR?

Dank alvast?

Hi Cools en Sheikh

Zorgt de anavar er dan voor dat het oestrogeen helemaal geblokt wordt of zal er gezien de hoge vp nog oestrogeen in het lichaam zitten, waardoor de Var toch nog optioneel is (maar minder wenselijk dan de combi primo/test)? Ben nog even benieuwd.

Heeft de hogere primo en lagere test ook een helende wekring op de aanhechtingen, zoals men beweert over de VAR?

Dank alvast?
Nee, de anavar zorgt er niet voor dat het oestrogeen helemaal wordt geblokkeerd. Ik kan je geen percentages geven, maar het verlaagd je oestrogeen omdat het aromatase-enzym (het enzym dat testosteron omzet naar oestrogeen) bezet wordt gehouden, zodat testosteron er in mindere mate aan kan binden. Er zal echter nog steeds oestrogeen worden gevormd, omdat anavar niet aan alle aromatase-enzymen bindt.

Er is weinig bekend over de werking van AAS op aanhechtingen. Voor zover ik weet is de helende werking die wordt toegeschreven aan o.a. anavar, deca en primo, op niets gebaseerd.

• #1.479
Hi Cools en Sheikh

Dank alvast?

Dat hangt ervan af. Als je het alleen gebruikt dat zal je oestrogeen een stuk lager komen. Het duurt wel 4 weken vooraleer je eigen testosteron volledig onderdrukt is en eigen oestrogeen dus volledig plat ligt.

Dus het is mogelijk voor 4 weken.

Maar een goede verhouding tussen androgeen en oestrogeen is wel aan te raden voor sneller herstel kwetsuren.

Nu op hoger vet% heb je waarschijnlijk al hoger oestrogeen, dus anavar only zou kunnen dan.

De helende werking van deca komt door zijn hechting aan andere receptoren vooral. Dit zorgt voor activatie van verschillende processen die herstel bevorderen. Ook zijn oestrogene activiteit komt hier van pas.

Maar in principe gaan alle aas herstel bevorderen.

Hi Tythor,
Maakt dit dat de anavar dan toch ook optioneel is, gezien je uitleg over oestrogeen?
Ervan uitgaande dat aas WEL een helende werking zou hebben.

Dat de primo/test beter is, snap ik gezien de uitleg in de eerdere berichten.

Ik vraag hierover op door, omdat ik voormezelf de juiste keuze wil maken en var dan makkelijker zou zijn, maar de kans op bijwerkingen ongeveer gelijk als die van spuiten test/primo (niet dat ik iets tegen spuiten zou hebben)

grt

---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Dat hangt ervan af. Als je het alleen gebruikt dat zal je oestrogeen een stuk lager komen. Het duurt wel 4 weken vooraleer je eigen testosteron volledig onderdrukt is en eigen oestrogeen dus volledig plat ligt.

Dus het is mogelijk voor 4 weken.

Maar een goede verhouding tussen androgeen en oestrogeen is wel aan te raden voor sneller herstel kwetsuren.

Nu op hoger vet% heb je waarschijnlijk al hoger oestrogeen, dus anavar only zou kunnen dan.

De helende werking van deca komt door zijn hechting aan andere receptoren vooral. Dit zorgt voor activatie van verschillende processen die herstel bevorderen. Ook zijn oestrogene activiteit komt hier van pas.

Maar in principe gaan alle aas herstel bevorderen.

@Cools thx, ik snap het!

Die vier weken VAR zou dan mijn voorkeur hebben. Dit zal ws ook weinig te geen bijwerkingen hebben verwacht ik zo.

Welke dosering raad je aan voor die vier weken? Ik las in een andere post dat je zie dat gewicht niks te maken heeft met dosis.

Kan ik gezien het feit dat ik vp ook wil droppen beter onder onderhoud eten en cardio omhoog gooien?

Sorry voor de vragen hoor, maar je weet er aardig wat van af zo te horen.

(Ik ben me ervan bewust dat de Var je sterker maakt. ik zal mijn arm niet gaan forceren maar netjes en op herhalingen trainen)

Terug
Naar boven