XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.424
@Cools: ik zie de laatste tijden veel oude bekenden van me die ( noodgedwongen) zijn gestopt met AAS en ze zien er allemaal in vergelijking met vroeger erg mager uit.

Komt dit nu omdat ze zonder basis al te vroeg zijn gebruiken waardoor,wanneer je moet stoppen met de AAS, je lichaam terugkeert naar het begin voordat je begon met gebruiken?

Dus stel in het begin weeg je 80 kg en door het lange gebruik van AAS/HgH weeg je op een gegeven moment 100 kg. je stopt er compleet mee en je gewicht keert dan weer terug naar 80 kg??

Ik zie het vaak de laatste tijd dat ik denk is het allemaal waard?

Ken het. Nee dit komt door overmatig gebruik en hun lichaam kan het niet meer aan. Heb al van bepaalde sportdokters gehoord over mensen die ik ken.

Die personen zwijgen erover, maar kampen na een tijdje met maag, lever en/of darmproblemen.

Anderen gaan gewoon terug naar het plateau dat je lichaam kan onderhouden aan spiermassa zonder aas. Afhankelijk van hoe je eigen testosteron aanmaak, voeding en training is bepaald wat je kan houden.

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 19:58 ----------

Wat vind je verder van ostarine Cools?
Een mattie van me neemt het nu 6weken op 25mg en is 3kg vvm bijgekomen + wat 2cm minder taille. (geen bs, zelf gemeten). Als ik verder zoek claimen vele dat dit middel GEEN sides geeft onder de 25mg, boven de 25mg zou het ook kwalijk zijn voor de lever. Nakuur is ook niet nodig voor dit product.

Dit product valt ook niet echt onder aas maar ook niet bij supplementen, valt in de schemerzone als ik het zo lees.

Site's die wel eens interessant zijn over dit product:

http://www.ergogenics.org/twaalf-weken-kuren-met-3-mg-ostarine-per-dag.html

http://www.ergogenics.org/anderhalve-kilo-vetvrije-massa-erbij-na-drie-weken-kuren-met-lgd-4033.html

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/ostarine-mk-2866-sarm-290443/index3.html

Nog niet al te goed onderzocht middel. Voorlopig van weg blijven. Komen betere middelen in de toekomst ;)

En je weet inderdaad niet wat je hebt op deze moment.

Laatst bewerkt:
Merk bij het injecteren van hcg 1x 500 iu per week dat mn ballen alsnog klein worden, weet iemand waarom? Toch 3x 2500 iu dan maar ?

• #1.426
Merk bij het injecteren van hcg 1x 500 iu per week dat mn ballen alsnog klein worden, weet iemand waarom? Toch 3x 2500 iu dan maar ?

1x week is net te weinig in principe.

2500iu is teveel. Ik zou 1000iu (max 1500iu) om de 5 dagen gebruiken. Na je kuur 3x 2500iu.

• #1.427
Natuurlijk is dit simpel veronderstelt door mij maar de testosteron spiegel zal wel een belangrijke rol hierin spelen.

Zeer belangrijk zelfs. Je kan vreten en trainen wat je wil, maar zonder goede test levels zal het maar een fractie uithalen tov een ander met goede levels.

Cools of anderen, weten jullie iets over bepaalde hormonen die de collageensynthese (m.b.t. pezen) stimuleren? Een vriend van me heeft met succes zijn schouderblessure behandeld met peptides (cjc zonder dac en ghrp6), en ik ben er ook wel in geïnteresseerd. Echter lees ik vaker (o.a. op PubMed) dat AAS en HGH de pezen niet goed laat meegroeien in verhouding met de verbeterde spiergroei, of zelfs een negatieve werking heeft. Het lijkt er dus eerder op dat de wetenschap zegt "doe maar niet". Nandrolone wordt vaak gebruikt in zulke onderzoeken, maar wellicht is er een andere steroïde dat juist wel voordelig is voor de pezen. Anyone?

(Dit topic beschouw ik als poep, want er zijn nooit bronnen geplaatst)

• #1.433
Collageen hydrolysaat (gelatine) en nog wat andere dingen verhogen collageensynthese.

Bij aas is er geen gelijke verhouding met spiergroei spijtig genoeg. Scheuren van pezen zijn dan ook vookomend tijdens of na een kuur.

Hgh en ig-1 dus zou dit icm aas kunnen verbeteren. Maar ben ook niet zeker over de kwaliteit van deze.

Ik zal me er eens verder in verdiepen gezien het wel een interessant onderwerp is.

@cools: je ideaal kuurtje van Test/Primo 250/200:

De primobolan dient dus in hoofdzaak puur als anti aromatisatie?
met 200 mg primo kun je significante massa bouwen.

Wat vind je van IGF-1 verhoging? goed of gevaarlijk?

• #1.436
Niet zo erg ;) Beetje meer kan wel.

---------- Post toegevoegd 14 October 2013 om 17:34 ----------

@cools: je ideaal kuurtje van Test/Primo 250/200:

De primobolan dient dus in hoofdzaak puur als anti aromatisatie?
met 200 mg primo kun je significante massa bouwen.

Wat vind je van IGF-1 verhoging? goed of gevaarlijk?

Nee, primo dient ter vervanging van test e voor een deel. Normaal is het 450 a 500mg test e, maar dit geeft teveel oestrogeen en DHT.

Primo heeft een gelijkend androgeen profiel als testosteron, maar zonder omzetting naar DHT en oestrogeen. Dit verlaagt het anabool effect iets, maar voorkomt wel bijwerkingen voor een deel.

Igf-1 wordt altijd verhoogt bij aas gebruik. Het heeft zijn voor-en nadelen. Voordeel is spierherstel en groei, nadeel is versnelde veroudering en downregulatie van cytochroom P450 enzymen.

Laatst bewerkt:
Cools, niet helemaal AAS gerelateerd maar goed. Hoeveel VitamineC raad jij aan in een kuur? Zie wel eens 2 gram en dergelijke voorbij komen, is dat niet heel veel? Als je bijv. die gele Roter-potjes ziet zijn die 70 mg per pil :')

• #1.438
Cools, wat raad je aan bij lage test levels, dus paar weken na na kuur zeg. Vit d en phospadylserine? Nog sups die de moeite zijn? Naast magnesium, zink goede dosis vetten en veel slaap?

• #1.440
Cools, wat raad je aan bij lage test levels, dus paar weken na na kuur zeg. Vit d en phospadylserine? Nog sups die de moeite zijn? Naast magnesium, zink goede dosis vetten en veel slaap?

Vooral vitamine D. Phosphatidylserine kan ook helpen ter ondersteuning van herstel.

Magnesium en zink zou ik niet perse innemen, maar beiden kunnen vrij testosteron verhogen.

Gezonde vetten en voldoende slaap zijn inderdaad ook een belangrijke factor.

Heb in men topic een nieuwe testbooster geplaatst, Forskolin. Deze verhoogt gevoeligheid van LH receptoren en kan ook van pas komen na een kuur.

Terug
Naar boven