MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Oke. HCG 2 keer 250iu per week is voldoende denk je?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522

Voor de meeste wel. Sommigen hebben 1000iu nodig. Kan je nog verhogen indien nodig. 500iu om de 5 dagen is goed om te beginnen. Altijd om de 5 dagen zou ik injecteren.

250iu om de 3 dagen zou ik niet doen. Dag 2 en 3 heb je juist je piek. 4 en 5 daalt dit weer. Beter 500iu om de 5 dagen.

Ik heb 2 x 250 per week gedaan en dat is te weinig.
Ik deed het van week 1 en merkte toch verkleining van de testikels.
Ik heb dan 2 x 400 gedaan en dat was veel beter...

Ik ben ook van mening dat je dit het beste altijd neemt en dus niet wacht tot je ze ziet verkleinen...

• #1.524
Ik heb 2 x 250 per week gedaan en dat is te weinig.
Ik deed het van week 1 en merkte toch verkleining van de testikels.
Ik heb dan 2 x 400 gedaan en dat was veel beter...

Ik ben ook van mening dat je dit het beste altijd neemt en dus niet wacht tot je ze ziet verkleinen...

Voor meeste is 2x250 idd te weinig. Beste dosis is 500iu per injectie. Eigenlijk is hmg nog een betere keuze.

Maar wel heel duur he ;)

• #1.526
Mijn persoonlijke ervaring is dat ze altijd verkleinen ongeacht de dosis van je kuur.
Het Cools style kuurtje deed mijn nuts ook krimpen :D

• #1.528
Mijn persoonlijke ervaring is dat ze altijd verkleinen ongeacht de dosis van je kuur.
Het Cools style kuurtje deed mijn nuts ook krimpen :D

Is persoonsafhankelijk. Zijn genoeg mensen waar dit (vrijwel) niet bij gebeurd.

Als ze bij mijn kuur krimpen is hcg ook aan te raden wel. Of in de 2 weken na de kuur even.

Ben trouwens aan het denken om er 200deca-250test van te maken. Vanwege de immuunstimulerende en onstekingsremmende effecten van deca.

Het heeft voor verschillende mensen wel meer voordeel. Ook voor degene die gevoelig aan kwetsuren zijn.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf nogal huiverig tov deca omdat ik nogal snel een vochtkop krijg.

Wat denk jij over de ietwat zwaardere kuren en aromasin?
Om vocht en gyno weg te houden en voor mensen die oestrogeengevoelig zijn?
Libido enzo...

• #1.530
Ik ben zelf nogal huiverig tov deca omdat ik nogal snel een vochtkop krijg.

Wat denk jij over de ietwat zwaardere kuren en aromasin?
Om vocht en gyno weg te houden en voor mensen die oestrogeengevoelig zijn?
Libido enzo...

Het heeft een omzetting van 20% naar oestrogeen tov testosteron. Op zichzelf is het te doen, maar in combi met test door de hechting aan de progesteron receptor kan het inderdaad de oestrogene effecten verhogen.

Maar op 200mg icm 250test is dit te doen.

Ik vind het gebruik van anti-oestrogenen iets volledig onnodig. Door je kuur aan te passen kan je al heel wat voorkomen.

Met anti-oestrogenen ga je ook de anabole effecten beperken. En is niet perse goed voor je libido.

Voor gevoelige mensen raad ik daarom altijd primo aan en de dosis aan te passen aan gevoeligheid. Dus primo verhogen en test verlagen dan.

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:50 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Dit is wel een interessante studie. Velen zeggen dat bij een injectie van 100mg deca testosteron volledig wordt onderdruk. Dit zou wel eens niet kunnen zij. En laat zien dat er een dosisafhankelijke onderdrukking is. Zelfs na 3 maanden is er nog gemiddeld helft aan testosteron aanwezig aan 100mg/week. Alhoewel bij sommigen deze stuk lager kan komen.

Ook dat er maar 20% omgezet wordt naar oestrogeen kan wel eens niet kloppen. Oestrogeenwaardes zijn maar paar % lager..

Heb 400 deca en 500 sust gebruikt en mn test levels zijn bijna weer op level na een maand. 10 weken kuur was het

• #1.532
Heb 400 deca en 500 sust gebruikt en mn test levels zijn bijna weer op level na een maand. 10 weken kuur was het

Dat is vrij snel. Natuurlijk als je hcg hebt gebruik tijdens of erna kan het sneller gaan. Ook als je testlevels meet tijdens een nakuur of 14 erna gaan deze hoger zijn.

Een maand na de nakuur heb je het beste beeld.

Mag het een maand na de nakuur al?

• #1.534
Mag het een maand na de nakuur al?

Ja, je nolvadex blijft tot max 17 dagen doorwerken. Dus dan heeft je lichaam 13 dagen zonder.

Dan heb je een beeld hoe je test waardes zijn vlak na je nakuur, dat is heel belangrijk voor je gains te behouden.

2 maanden daarna zou het volledig hersteld moeten zijn en kan je nog eens laten testen.

Is persoonsafhankelijk. Zijn genoeg mensen waar dit (vrijwel) niet bij gebeurd.

Als ze bij mijn kuur krimpen is hcg ook aan te raden wel. Of in de 2 weken na de kuur even.

Ben trouwens aan het denken om er 200deca-250test van te maken. Vanwege de immuunstimulerende en onstekingsremmende effecten van deca.

Het heeft voor verschillende mensen wel meer voordeel. Ook voor degene die gevoelig aan kwetsuren zijn.

???

dus je stapt af van test/primo???

Door deca krijg je toch meer onderdrukking en oestrogeen dan met primo??

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:12 ----------

???

Of anders proviron erbij nemen voor een drogere look?

Als je perse een droge look wilt neem je toch geen test/deca man.

Als je perse een droge look wilt neem je toch geen test/deca man.

Nee dat snap ik ook wel kerel. mij gaat het erom dat Cools altijd hamerde op Test/Primo om oestrogene effecten te minimaliseren en begint nu ineens over deca wat eigenlijk tegengesteld is qua werking dan primo

Dat vond ik frappant

• #1.538
???

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:12 ----------

Of anders proviron erbij nemen voor een drogere look?

Mensen die droger willen komen te staan primo-test. Mensen die immuunsysteem willen stimuleren en kwetsuren verlichten of voorkomen stel ik deca voor.

Onderdrukking gaat heel goed meevallen op 200mg icm 250test. Zal niet heel veel sterker zijn dan primo-test.

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

Nee dat snap ik ook wel kerel. mij gaat het erom dat Cools altijd hamerde op Test/Primo om oestrogene effecten te minimaliseren en begint nu ineens over deca wat eigenlijk tegengesteld is qua werking dan primo

Dat vond ik frappant

Is niet perse tegengesteld. Je hebt nog altijd sterke binding met de androgeenreceptor. Je oestrogeen gaat wel hoger komen idd, zeker icm test, en je gaat ook stimulatie van progesteronreceptor hebben.

Dit is nadelig voor gyno en onderdrukking inderdaad, maar deca heeft ook zijn voordelen die uniek zijn.

Dus ik ga deze 2 kuren voorstellen als keuze.

Een derde is nog altijd anavar natuurlijk voor degen die niet kunnen of willen injecteren.

Dus stap niet van test-primo af ;)

Dat is vrij snel. Natuurlijk als je hcg hebt gebruik tijdens of erna kan het sneller gaan. Ook als je testlevels meet tijdens een nakuur of 14 erna gaan deze hoger zijn.

Een maand na de nakuur heb je het beste beeld.
Tijdens nakuur ook laten doen, kwam op 28 uit.

HCG 500 iu EOD gedaan en 4 weken clomid/nolva om de beurt 100 mcg en 20 mg nolva

• #1.540
Tijdens nakuur ook laten doen, kwam op 28 uit.

HCG 500 iu EOD gedaan en 4 weken clomid/nolva om de beurt 100 mcg en 20 mg nolva

Is normaal tijdens een nakuur. Zeker als je hcg gebruikt hebt.

Laten testen een maand na je nakuur (levels droppen dan weer) hoeveel het dan is. En dan paar maanden nadien nog eens.

Terug
Naar boven