XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

@Cools:

-Wat verwacht je qua netto gains i.v.g. met Test/Primo?

-Ga je dit ook nog testen zoals met Test/Primo?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.563
Als ie hier een antwoord op gaat geven lach ik me slap. Dat is van veel en veel te veel factoren afhankelijk.

Die resultaten zijn vreemd genoeg toch vrij gelijkend. Er is toch duidelijk een gemiddelde aanwezig.

Bij test-primo was dit gemiddeld 3kg pure spiermassa. Winst liep uit tijdens kuur tot +5kg en min 2kg met een daling van 1% vet.

Gezien alle resultaten en wat men na de kuur behoud was dit 3kg gemiddeld aan uiteindelijke winst. Afhankelijk van verschillende factoren kan dit wat meer of minder zijn dan. Zelfde voor het Vet% (dit blijft altijd gelijk wel of daalt).

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

@Cools:

-Wat verwacht je qua netto gains i.v.g. met Test/Deca?

-Ga je dit ook nog testen zoals met Test/Primo?

Even men resultaten van vroeger eens bekijken hiervoor. Heb je post even aangepast omdat je wss deca bedoeld ;)

Winst tijdens de kuur zal 7kg gemiddeld zijn. Verlies vocht na de kuur 3kilo ongeveer. Dus gemiddeld 4kg pure spiermassa.

Dit is 1 kilo meer gemiddeld dan primo-test omdat de omzetting naar oestrogeen van deca en zijn werking op de progesteronreceptor de anabole activiteit ondersteunen.

Dit is gemiddeld, dus weer afhankelijk van factoren kan er iets meer of minder winst geboekt worden. Vet% is meestal gelijk bij deze kuur.

Laatst bewerkt:
Wat denk je dan van een test P + NPP kuurtje?
Ik dacht qua dosissen 125mg test P EOD + 100mg NPP EOD.
Dit ook voor 6 weken .
Ik weet niet of NPP vroeger moet stoppen dan test, bij Deca is dit wel het geval...

• #1.565
Wat denk je dan van een test P + NPP kuurtje?
Ik dacht qua dosissen 125mg test P EOD + 100mg NPP EOD.
Dit ook voor 6 weken .
Ik weet niet of NPP vroeger moet stoppen dan test, bij Deca is dit wel het geval...

Ook een mogelijkheid.

375mg/week test en 300mg NPP komt dat. Nu moet je wel rekening houden dat aas met korte esters meer actieve stof bevat omdat de ester dus minder weegt.

Dus je zet meer dan je bij een enanthaat en decaonaat ester zou zetten. Bij korte esters zou 75mg test p en 50mg NPP EOD dus voldoende zijn. Je NPP bouwt ook op dan gezien deze normaal om de 3 a 4 dagen moet gezet worden (iets langere ester dan propionaat).

NPP moet je niet vroeger stoppen en bij Deca ook niet. De phenylpropionaat ester bij NPP werkt maar een dagje langer. Zelfde dat een decaonaat ester maar 4 dagen langer werkt dan een enanthaat ester.

En dag of paar dagen maakt niets uit.

Laatst bewerkt:
Als ie hier een antwoord op gaat geven lach ik me slap. Dat is van veel en veel te veel factoren afhankelijk.

Inderdaad. Ook al heeft een grote groep vergelijkbare resultaten is dat nog geen garantie dat je dat ook haalt als de andere factoren k*t zijn. Ik denk ook als je zulke vragen stelt je ook niet echt snapt hoe het werkt.

• #1.567
Inderdaad. Ook al heeft een grote groep vergelijkbare resultaten is dat nog geen garantie dat je dat ook haalt als de andere factoren k*t zijn. Ik denk ook als je zulke vragen stelt je ook niet echt snapt hoe het werkt.

Tuurlijk wel. Er is vrijwel altijd een minimum en maximum dat men uit een kuur kan halen afhankelijk van dosis en middelen. Zitten nog altijd met limieten van het menselijke lichaam. Bij 200primo-250test ga je nooit 10kg winst maken. Er is een maximum van 5kg (met 1% verlies vet). En dan moet je kijken naar wat je verliest aan vocht nadien nog (meestal 2kg).

En er is zelfs een minimum met een vrij k*tte voeding en training. Dat is ongeveer 1,5kg (met een verlies van vet dan wel, dit door hogere androgene activiteit).

Dus dan komen we op een gemiddelde van 3kg aan pure spiermassa. Met een max van 4kg en een min van 2kg.

En je kan dus heel gemakkelijk een gemiddelde vaststellen. Net zoals bij de test-primo kuren die men hier heeft gedaan. Was zelfs tot dezelfde conclusie al gekomen bij mijn eigen metingen.

Zelfde dus voor een deca-test combi is er een maximum dat wie dan ook kan behalen. En een minimum bij normale training en voeding. Men kan heel duidelijk zien wat de gemiddelde winsten dan ook zijn. Zelfde bij 500mg test only kuren.

Laatst bewerkt:
Ja maar voeding is een belangrijke factor, maar niet de enigste variabele. Tuurlijk kun je een bepaalde verwachting scheppen, maar dan moet je wel de overige variabele inschatten.

• #1.569
Ja maar voeding is een belangrijke factor, maar niet de enigste variabele. Tuurlijk kun je een bepaalde verwachting scheppen, maar dan moet je wel de overige variabele inschatten.

Voeding is een belangrijke factor inderdaad. Maar zelfs als je voeding hetzelfde is zal je harder groeien met aas. Dit omdat je anabole processen verhoogt worden. Dus zelfde voeding en training is dan toch nog meer winst.

Dus er zal altijd een minimum aan winst zijn dat je boekt bij een kuur. Dus ja kan wel degelijk zeggen wat je ongeveer kan verwachten bij een goede voeding en training.

En dat heb ik ook gedaan voor men de test-primo kuren begon hier. En zat dan ook volledig goed met mijn inschattingen.

Bij deca-test zal het mimimum 4kg zijn en max 8kg. Dit is persoonsafhankelijk, voeding en training. Gemiddeld gezien van de resultaten die ik al heb genoteerd in het verleden is er een gemiddelde van 7kg winst en een verlies van 3kg vocht. Wat uiteindelijk op een echte winst van 4kg komt.

Dus dan zie ik naar de resultaten van de meerderheid.

Ik kan dit natuurlijk alleen bepalen bij kuren waar ik redelijk wat resultaten van heb gezien. Bv bij tren-test in welke dosis dan ook heb ik geen idee wat je kan verwachten.

Laatst bewerkt:
Dus als iemand van 100kg

1800 kcal eet met 100 gram eiwitten ( om maar een voorbeeld van slecht eten noemen) die zal altijd 2-5 kg winnen met test/deca?( massa geen vocht )

Dus als iemand van 100kg

1800 kcal eet met 100 gram eiwitten ( om maar een voorbeeld van slecht eten noemen) die zal altijd 2-5 kg winnen met test/deca?( massa geen vocht )
Jezus wat een nutteloze comment, alsof ook maar 1 iemand hier met zulke belabberde voeding aan de AAS gaat. Je kunt echt wel een range van spiermassawinst opstellen bij een kuur, waarbij je een aantal uitzonderingen hebt (kuurder heeft nog weinig spiermassa opgebouwd / kuurder heeft een waardeloos voedingsschema / kuurder traint nooit). Nee he he, natuurlijk pak je dan veel meer of minder spiermassa.

Ik zal het toch maar even vragen, wat is qua voeding het beste als je vet wilt verliezen en massa wilt gainen met tren? Heb het over eiwitten, vetten, en KH's inname per dag.

Wil 30-40 min cardio doen en 3,000 kcal elke dag eten, hele dag 0 carbs tot mijn workout en als post workout 300 g carbs te eten maar weet niet of dat een slim idee is.

Ik zal het toch maar even vragen, wat is qua voeding het beste als je vet wilt verliezen en massa wilt gainen met tren? Heb het over eiwitten, vetten, en KH's inname per dag.

Wil 30-40 min cardio doen en 3,000 kcal elke dag eten, hele dag 0 carbs tot mijn workout en als post workout 300 g carbs te eten maar weet niet of dat een slim idee is.

Dat is het wel. Weet alleen wel dat je, om te groeien, wel boven onderhoud zult moeten eten. Ik werd op de manier die jij beschreef groter en niet vetter, maar dat is natuurlijk wat anders dan droger worden.

---------- Toegevoegd om 09:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:24 ----------

Jezus wat een nutteloze comment, alsof ook maar 1 iemand hier met zulke belabberde voeding aan de AAS gaat. Je kunt echt wel een range van spiermassawinst opstellen bij een kuur, waarbij je een aantal uitzonderingen hebt (kuurder heeft nog weinig spiermassa opgebouwd / kuurder heeft een waardeloos voedingsschema / kuurder traint nooit). Nee he he, natuurlijk pak je dan veel meer of minder spiermassa.

Zo'n belabberde vraag is het niet bro. Ik heb stats gezien van jongens die Cools op primo heeft gezet, dat zijn stats die aangeven dat diegene nog nooit ook maar 1 dag in z'n leven normaal heeft gevreten ( niet allemaal uiteraard en no offence naar Cools ). Cools zei zelf ook eens in een discussie met BigCat meer beginners dan BB'ers te begeleiden, dan zijn uitzonderingen als weinig spiermassa en een beroerd voedingsschema niet zo vreemd om erbij te betrekken. Vind ik dan.

Hoe vaak komt atrofie voor bij deca/test? Bij primo/test had ik namelijk nergens last van, de combinatie deca/test lijkt me wel wat... een stuk goedkoper voor een gelijkaardige winst in spiermassa. Ben zeker benieuwd naar meer hierover, overweeg deze combinatie als 2de kuur ;)

ik ben toch niet de enige die hier wel is kuurschema's met 8 broodjes kipfilet, avondeten en een shake zie langskomen? ( op het forum zelf)

Als je ziet wat voor vragen er regelmatig gesteld worden op het forum is het niet vreemd dat er grote kans is dat ze ook geen kennis over voeding hebben. Dat je hoopt dat iedereen dat wel op orde heeft is mooi, maar helaas niet de realiteit.

• #1.577
Dat is het wel. Weet alleen wel dat je, om te groeien, wel boven onderhoud zult moeten eten. Ik werd op de manier die jij beschreef groter en niet vetter, maar dat is natuurlijk wat anders dan droger worden.

---------- Toegevoegd om 09:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:24 ----------

Zo'n belabberde vraag is het niet bro. Ik heb stats gezien van jongens die Cools op primo heeft gezet, dat zijn stats die aangeven dat diegene nog nooit ook maar 1 dag in z'n leven normaal heeft gevreten ( niet allemaal uiteraard en no offence naar Cools ). Cools zei zelf ook eens in een discussie met BigCat meer beginners dan BB'ers te begeleiden, dan zijn uitzonderingen als weinig spiermassa en een beroerd voedingsschema niet zo vreemd om erbij te betrekken. Vind ik dan.

Dan het je niet goed gekeken ;) Ik heb ook nergens gezegd dat ik alleen met beginners werk. Ik werk met wie het maar wil.

Moet de resultaten deze week nog aanpassen. Zijn een stuk of 5 mensen bij gekomen.

Resultaten test e 250mg – primo 200mg kuur (6weken, nakuur 10dagen clomid op 50mg)

+Hope2again:-Start 85kg op 13%

-Einde 88,3 op 11% (na nakuur)

-Winst 5kg (spreken over pure spiermassa dan)

+SHaDoWLanDZ: -Start 103,4kg op 23%

-Einde 106,2kg op 22%

-Winst 4kg

+CobyBE:-Start 91,5kg op 19,8%

-Einde 93kg op 17,81% (6weken)

-Winst 3,5kg

+Gebruikuur:-Start 80kg op 11,9%

-Einde ?-week 5: 86kg op 13% (voorlopige winst 5kg)

+Annoniem 1:-Start 80,5kg op 16%

-Einde 84,8 op 15%

-Winst 5kg

+Annoniem 2:-Start 93kg op 15%

-Einde 92kg op 11%

-Winst 3kg

+Annoniem 3:-Start 90,5 kg op 11%

-Einde 93,5 kg op 11%

-4weken na nakuur 93 kg op 11%

-Winst 2,5kg

Andere kuren:

+Annoniem 4 (test e 250 mg-anavar 30mg/dag): -Resultaat 4,5kg winst en daling van 1%

---------- Toegevoegd om 14:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Dus als iemand van 100kg

Ik kan alleen maar met zekerheid zeggen als een persoon een aantal kcal eet buiten een kuur en niet bijkomt of afvalt dat hij met die zelfde kcal tijdens een kuur wel zal bijkomen.

Er is toevallig iemand van 106kg die mijn kuur heeft gedaan zoals je kan zien ;) Gewicht maakt dus niet uit. Maximum en minimum winsten blijven hetzelfde bij goede voeding en training.

---------- Toegevoegd om 14:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:10 ----------

Hoe vaak komt atrofie voor bij deca/test? Bij primo/test had ik namelijk nergens last van, de combinatie deca/test lijkt me wel wat... een stuk goedkoper voor een gelijkaardige winst in spiermassa. Ben zeker benieuwd naar meer hierover, overweeg deze combinatie als 2de kuur ;)

Het gaat iets meer spierwinst geven. Gemiddeld 1 kilo meer. Atrofie is persoonsafhankelijk, maar op deze dosis iets waar je weinig zorgen om moet maken.

Laatst bewerkt:
Dat schema'tje is heel leuk maar zijn allemaal geen beesten stats hoor gozer. Misschien dat wij een andere definitie daarvan hebben, dat kan. Die 106 kg die je aanhaalt is heel stoer maar bij 23 % blijft er als je natty gaat cutten een keer 80 kg over :')

Maargoed 't is ook een discussie die nergens over gaat, het zijn allemaal internet resultaten, iedereen moet zelf maar kiezen wat ie gelooft.

Dan het je niet goed gekeken ;) Ik heb ook nergens gezegd dat ik alleen met beginners werk. Ik werk met wie het maar wil.

Moet de resultaten deze week nog aanpassen. Zijn een stuk of 5 mensen bij gekomen.

Resultaten test e 250mg – primo 200mg kuur (6weken, nakuur 10dagen clomid op 50mg)

+Hope2again:-Start 85kg op 13%

-Einde 88,3 op 11% (na nakuur)

-Winst 5kg (spreken over pure spiermassa dan)

+SHaDoWLanDZ: -Start 103,4kg op 23%

-Einde 106,2kg op 22%

-Winst 4kg

+CobyBE:-Start 91,5kg op 19,8%

-Einde 93kg op 17,81% (6weken)

-Winst 3,5kg

+Gebruikuur:-Start 80kg op 11,9%

-Einde ?-week 5: 86kg op 13% (voorlopige winst 5kg)

+Annoniem 1:-Start 80,5kg op 16%

-Einde 84,8 op 15%

-Winst 5kg

+Annoniem 2:-Start 93kg op 15%

-Einde 92kg op 11%

-Winst 3kg

+Annoniem 3:-Start 90,5 kg op 11%

-Einde 93,5 kg op 11%

-4weken na nakuur 93 kg op 11%

-Winst 2,5kg

Andere kuren:

+Annoniem 4 (test e 250 mg-anavar 30mg/dag): -Resultaat 4,5kg winst en daling van 1%

---------- Toegevoegd om 14:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Ik kan alleen maar met zekerheid zeggen als een persoon een aantal kcal eet buiten een kuur en niet bijkomt of afvalt dat hij met die zelfde kcal tijdens een kuur wel zal bijkomen.

Er is toevallig iemand van 106kg die mijn kuur heeft gedaan zoals je kan zien ;) Gewicht maakt dus niet uit. Maximum en minimum winsten blijven hetzelfde bij goede voeding en training.

---------- Toegevoegd om 14:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:10 ----------

Het gaat iets meer spierwinst geven. Gemiddeld 1 kilo meer. Atrofie is persoonsafhankelijk, maar op deze dosis iets waar je weinig zorgen om moet maken.

was ook niet echt bedoeld om te bashen hoor, geloof best dat je met jou kuurtjes goede resultaten kan behalen.

Maar ik ga altijd meer op me gevoel af, dus als ik toch wil kuren en systeem wil platgooien dan ook goed ipv 4/5 kuurtjes per jaar.

• #1.580
Dat schema'tje is heel leuk maar zijn allemaal geen beesten stats hoor gozer. Misschien dat wij een andere definitie daarvan hebben, dat kan. Die 106 kg die je aanhaalt is heel stoer maar bij 23 % blijft er als je natty gaat cutten een keer 80 kg over :')

Maargoed 't is ook een discussie die nergens over gaat, het zijn allemaal internet resultaten, iedereen moet zelf maar kiezen wat ie gelooft.

Het zijn geen internet resultaten :P Het zijn resultaten van mensen die hier op dit forum actief zijn die mijn kuur gevolgd hebben. Dus je kan hun rechtstreeks contacteren hier ;)

Los van gewicht en vet% spreken de resultaten voor zichzelf. Want volgens de meeste zou je op een hoger vet% dus minder winst behalen (alhoewel die op 106kg ook t3 had gebruikt).

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------

was ook niet echt bedoeld om te bashen hoor, geloof best dat je met jou kuurtjes goede resultaten kan behalen.

Maar ik ga altijd meer op me gevoel af, dus als ik toch wil kuren en systeem wil platgooien dan ook goed ipv 4/5 kuurtjes per jaar.

Weet ik ;) Geef maar aan dat ik dat alleen met zekerheid kan zeggen.

Dat is een verkeerde denkwijze. Want wat je behoud van een kuur, je uiteindelijke winst, hangt voor een groot deel af van je herstel na een kuur.

Dus hoe sneller je hersteld, hoe meer je zal behouden. Hoe langer en zwaarder je kuurt, hoe moeilijker het herstel (en hoe langer je nakuur ook).

En ik heb het niet over 4 a 5 kuurtjes per jaar, maar 2 a 3. Met telkens een gelijkend resultaat.

Hoe meer je zet, hoe groter de kans op bijwerkingen ook.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Ik heb hier ook nog resultaten staan van personen waar ik de metingen zelf bij heb gedaan. Heb ik 3 jaar over gedaan ongeveer. Begon met 1 persoon en toen bleven er maar bijkomen. Momenten gehad dat er dus 5 personen per week kwamen voor hun metingen enz.. Uiteindelijk mee gestopt maar.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/anabole-androgene-oestrogene-dilemma-310205/index20.html

Op deze pagina te vinden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven