MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.544
Komt dus door de HCG?

Wil nu een kuur doen van 6 maanden, zou je dat aanraden? Ga hcg 500 iu EOD injecteren en 2 maanden een mix van nolva en clomid

Ja het houd je leydig cellen actief waardoor je sneller reageerd op je nakuur.

Als je hcg gebruikt moet je ook maar een maandje nakuren gezien je niet zoveel tijd nodig hebt om terug op te starten dan. Beste zou zijn icm hmg voor je sertoli cellen sneller te activeren (voorkomt ook onstekingen).

Dus HCG en dan 1 maand nakuren? Ik ga even wat info over HMG opzoeken en de prijs daarvan. Moet ik dat tijdens de kuur eod injecteren?

Spuit dus ong 1500 IU hcg pw

• #1.546
Dus HCG en dan 1 maand nakuren? Ik ga even wat info over HMG opzoeken en de prijs daarvan. Moet ik dat tijdens de kuur eod injecteren?

Spuit dus ong 1500 IU hcg pw

Yep ;) 500iu om de dag is inderdaad goed. Krijg je een goede opbouw. Zelfde als 1500iu om de 5 dagen in principe, maar misschien effectiever wel.

HMG valt wat duurder uit wel.

Cools, de combinatie zaagtandpalm en red maca lijkt goed te werken, merk na een week al een opklaring. Zal dit volgende week nog opvolgen.

Ben ook bezig met mijn 2de kuur aan het plannen en zou dan een tijd niet meer kuren, nu vind ik het een schande dat ik dan nog gear overhoudt. Wat zou jij aanraden:

10 weken => 250 Test/200 Primo
6 weken => x Test/325 Primo
8 weken => x Test/250 Primo

Mensen die droger willen komen te staan primo-test. Mensen die immuunsysteem willen stimuleren en kwetsuren verlichten of voorkomen stel ik deca voor.

Onderdrukking gaat heel goed meevallen op 200mg icm 250test. Zal niet heel veel sterker zijn dan primo-test.

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

Is niet perse tegengesteld. Je hebt nog altijd sterke binding met de androgeenreceptor. Je oestrogeen gaat wel hoger komen idd, zeker icm test, en je gaat ook stimulatie van progesteronreceptor hebben.

Dit is nadelig voor gyno en onderdrukking inderdaad, maar deca heeft ook zijn voordelen die uniek zijn.

Dus ik ga deze 2 kuren voorstellen als keuze.

Een derde is nog altijd anavar natuurlijk voor degen die niet kunnen of willen injecteren.

Dus stap niet van test-primo af ;)

Dus: je zou in de winter Test/Deca 250/200 kunnen doen en in het voorjaar bijvoorbeeld Test/Primo 250/200.
Zo krijg je een mooie mix:D

Alleen Test/Deca ook 6 weekjes maar? of Deca 6 weken aanhouden en de Test 8 weken?

Nakuur hetzelfde als met Test/Primo?

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:47 ----------

@Cools: Is Deca niet linker voor het hart en bloedvaten?

• #1.552
Cools, de combinatie zaagtandpalm en red maca lijkt goed te werken, merk na een week al een opklaring. Zal dit volgende week nog opvolgen.

Ben ook bezig met mijn 2de kuur aan het plannen en zou dan een tijd niet meer kuren, nu vind ik het een schande dat ik dan nog gear overhoudt. Wat zou jij aanraden:

10 weken => 250 Test/200 Primo
6 weken => x Test/325 Primo
8 weken => x Test/250 Primo

Dat is goed nieuws ;)

Als je gear over hebt vuilbak ermee :P

---------- Toegevoegd om 00:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:29 ----------

Dus: je zou in de winter Test/Deca 250/200 kunnen doen en in het voorjaar bijvoorbeeld Test/Primo 250/200.
Zo krijg je een mooie mix:D

Alleen Test/Deca ook 6 weekjes maar? of Deca 6 weken aanhouden en de Test 8 weken?

Nakuur hetzelfde als met Test/Primo?

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:47 ----------

@Cools: Is Deca niet linker voor het hart en bloedvaten?

Inderdaad ;) Beiden inderdaad 6 weken. Theorie van test langer als deca volg ik niet. Dit omdat je test nog 10-11 dagen werkzaam en deca 14 ongeveer. Dus voor die 4 dagen moet je test niet langer doortrekken. Na 14 dagen kan je nakuur beginnen.

Bij test-primo kan je na 10 dagen al beginnen met nakuren. Voor de rest hetzelfde, 10-14 dagen clomid.

Hcg bij de hand moesten je teelballen sterk krimpen tijdens de kuur. Je kan er voor kiezen de week na laatste injectie hcg of tijdens de kuur als er sterke atrofie is.

Deca zou een hogere belasting op het hart geven. Maar de vraag is wat de oorzaak is. Als dit door oestrogeen is moet je je op 200mg deca geen zorgen maken. Door interactie met progesteron receptor (moest dit een oorzaak zijn) op die dosis ook niet.

Niet roken vooral en voldoende cardio beschermd het hart tijdens een kuur trouwens.

---------- Toegevoegd om 00:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:33 ----------

Ivm haaruitval, wat denk jij van de volgende beweringen:?
http://www.testosteronehairloss.com/

prettige feesten iedereen :-)

De gebruikelijke info over haarverlies. Ben je niet zoveel mee tijdens een kuur.

Dat is goed nieuws ;)

Als je gear over hebt vuilbak ermee :P

---------- Toegevoegd om 00:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:29 ----------

Inderdaad ;) Beiden inderdaad 6 weken. Theorie van test langer als deca volg ik niet. Dit omdat je test nog 10-11 dagen werkzaam en deca 14 ongeveer. Dus voor die 4 dagen moet je test niet langer doortrekken. Na 14 dagen kan je nakuur beginnen.

Bij test-primo kan je na 10 dagen al beginnen met nakuren. Voor de rest hetzelfde, 10-14 dagen clomid.

Hcg bij de hand moesten je teelballen sterk krimpen tijdens de kuur. Je kan er voor kiezen de week na laatste injectie hcg of tijdens de kuur als er sterke atrofie is.

Deca zou een hogere belasting op het hart geven. Maar de vraag is wat de oorzaak is. Als dit door oestrogeen is moet je je op 200mg deca geen zorgen maken. Door interactie met progesteron receptor (moest dit een oorzaak zijn) op die dosis ook niet.

Niet roken vooral en voldoende cardio beschermd het hart tijdens een kuur trouwens.

---------- Toegevoegd om 00:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:33 ----------

De gebruikelijke info over haarverlies. Ben je niet zoveel mee tijdens een kuur.

Ik ken iemand die omdat hij last heeft van blessures standaard om de 2 weken 1 ml deca (100) neemt ter preventie. hij zegt nu nergens last meer van te hebben.
Vind je dat een goed idee? 50 mg deca per week is bij mijn weten medisch veratnwoord.

• #1.554
Ik ken iemand die omdat hij last heeft van blessures standaard om de 2 weken 1 ml deca (100) neemt ter preventie. hij zegt nu nergens last meer van te hebben.
Vind je dat een goed idee? 50 mg deca per week is bij mijn weten medisch veratnwoord.

Dat is zeker geen slecht idee. Alhoewel je rekening moet houden met lager oestrogeen en DHT hierbij. 100mg elke week geeft vrij goede oestrogeenwaardes en is in principe ook nog medische verantwoordt.

Alhoewel 100mg om de 2 weken ook gewoon kan gezien test waardes niet volledig onderdrukt zouden worden. 50mg/week is misschien net wat weinig gezien er eerste week minder uit de ester komt tov 100mg.

Dat is zeker geen slecht idee. Alhoewel je rekening moet houden met lager oestrogeen en DHT hierbij. 100mg elke week geeft vrij goede oestrogeenwaardes en is in principe ook nog medische verantwoordt.

Alhoewel 100mg om de 2 weken ook gewoon kan gezien test waardes niet volledig onderdrukt zouden worden. 50mg/week is misschien net wat weinig gezien er eerste week minder uit de ester komt tov 100mg.

Maar ja beter dan niks toch? zo krijg je ook minder last van deca d*ck enz

Hmm en hier en daar een weekje anavar dan bijvoorbeeld?

• #1.558

Je krijgt dan toch onderdrukking van je testosteron... Lijkt me niet goed als je altijd met te lage testwaardes rondloopt, toch? Deca neemt toch niet alle functies van test over?

• #1.560
Je krijgt dan toch onderdrukking van je testosteron... Lijkt me niet goed als je altijd met te lage testwaardes rondloopt, toch? Deca neemt toch niet alle functies van test over?

Die onderdrukking van test valt heel goed mee en is dus dosisafhankelijk. In het onderzoek dat ik plaatste halveerd 100mg deca/week je eigen test aanmaak ongeveer. Oestrogeenwaardes blijven wel gelijk.

Je DHT zal ook wel verminderen wat negatief kan zijn voor je coïtusuele functies.

Voor constant gebruik raad ik het niet aan. Maar voor paar weken op lichte dosis is het te doen (12weken bv). En al zeker icm test voor 6 weken.

Als je last krijgt op die dosis is het wel aan te raden lichte dosis test erbij te zetten natuurlijk.

Terug
Naar boven