XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
200mg it is dan, hopelijk levert dit wat op. Nuja, wat het oplevert wordt sowieso behouden... Weinig onderdrukking, schone massa, korte kuurtijd dus snel herstel. Nakuren met nolva of raad je hier ook clomid aan?

Anavar kijk ik nog even wat het geeft de eerste dagen, zal beginnen met 30 en indien nodig verhogen.

Test + var ga ik niet doen, ondanks de lage dosis test, de kans op haaruitval blijft aanwezig. En finasteride wil ik nog lang niet aan beginnen.

Ben er zeker van ;)

Cools, ik vind het wel wat vreemd dat jij er zo zeker van bent dat 200mg primo best oké is, terwijl op zowat alle BB fora gezegd wordt dat primo pas de moeite is vanaf 400mg. En zelfs dan nog zie ik dat de meesten hun primo doseren op 600-800mg.

Welke bewijzen heb je daarvoor of welke ervaringen heb je daarmee? Behalve dan die ene vriend van jou die zo veel gegaind heeft op 200mg primo voor 6 weken.

Ik wil je zeker niet aanvallen, hoor, maar ik zou het graag weten, want binnen enkele weken begin ik aan 250mg test e en 500mg primo en ik moet toegeven dat ik me er niet lekker bij voel om elke week een halve vial in mijn reet te ledigen...

Laatst bewerkt:
Cools, ik vind het wel wat vreemd dat jij er zo zeker van bent dat 200mg primo best oké is, terwijl op zowat alle BB fora gezegd wordt dat primo pas de moeite is vanaf 400mg. En zelfs dan nog zie ik dat de meesten hun primo doseren op 600-800mg.

Welke bewijzen heb je daarvoor of welke ervaringen heb je daarmee? Behalve dan die ene vriend van jou die zo veel gegaind heeft op 200mg primo voor 6 weken.

Ik wil je zeker niet aanvallen, hoor, maar ik zou het graag weten, want binnen enkele weken begin ik aan 250mg test e en 500mg primo en ik moet toegeven dat ik me er niet lekker bij voel om elke week een halve vial in mijn reet te ledigen...

Heb deze vraag eveneens gesteld maar niet zo goed geformuleerd als de jouwe!!;)
Misschien je even terug moet lezen, maar heel kort door de bocht gezegd van mijn kant dan is dat dit door BRO science komt!:D

Heb deze vraag eveneens gesteld maar niet zo goed geformuleerd als de jouwe!!;)
Misschien je even terug moet lezen, maar heel kort door de bocht gezegd van mijn kant dan is dat dit door BRO science komt!:D

Hmmm, twijfel.
Ik vind het nogal vreemd dat je bij primo blijkbaar niet hoog genoeg kunt doseren, terwijl mocht je afkomen met 400mg deca of tren, je meteen te horen krijgt dat dat veel te veel is voor een eerste keer.

Ik denk toch dat ik voor de 500mg primo ga. Dan speel ik tenminste op safe. Liever een beetje te hoog doseren dan na 8 weken te moeten inzien dat ik beter 500mg genomen had ipv 200mg.

Ik volg uw gedachtegang volledig, maar bij deca en tren denk ik dat ze vooral doelen op het herstel en omdat het 17nor zijn, en primo reletief veiliger is en minder zwaar.

Om even zaken te kwantificeren. Primo is geen deca en deca is geen primo. Beide zijn wel anabole steroiden en omdat deze gestackt worden in een androgene combinatie is hetgeen waar we het meest in zijn geinteresseerd de eiwitsparende effecten. 3 mg deca per kg massa per week verhoogt de collageen synthese met ongeveer met 270% in week 2 na de injectie. 5 mg primo per kg massa verhoogt de collageen synthese met 180%.

Als we de collageensynthese even factoriseren (in absolute ratio's, geen procenten) voor het gemak is 1 mg deca gelijkwaardig aan 2.2 mg primo en op basis van de molmassa zonder esters kunnen we concluderen dat 1 mg nandrolone tot wel 2.5 keer beter is voor spieropbouw c.q. eiwitbehoud dan methenolone. Maar met deca heb je wel te maken met een hogere vochtretentie dus een moonface tijdens je kuur. Deca is dus aanzienlijk beter voor een bulkkuurtje maar bij hogere dosissen spelen de neveneffecten meer op dan met primo. Pro's stacken dus primo vaak met deca vanaf de dosis dat de sides met deca onplezierig worden.

Want spieren bestaan voornamelijk uit collageen?

Ik ga even voor het gemak uit dat collageensynthese recht evenredig staat met eiwitsynthese omdat spierweefsel ook voor een groot deel bestaat uit collageen. Het is dus een groffe aanname maar soms noodzakelijk binnen een discussie waar iedereen maar wat gist.

Ik ga even voor het gemak uit dat collageensynthese recht evenredig staat met eiwitsynthese omdat spierweefsel ook voor een groot deel bestaat uit collageen. Het is dus een groffe aanname maar soms noodzakelijk binnen een discussie waar iedereen maar wat gist.
Dan wijkt jouw definitie van groot deel sterk af van de mijne hehe.

Waar heb je overigens die cijfers vandaan.

Laatst bewerkt:

Heb dit op velen getest. Niet 1 vriend.

Plus onderzoeken tonen dit aan (pagina 1, post 2). En 450mg per week is 7 keer meer dan eigen aanmaak op een week, dus logisch gezien meer dan genoeg.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 23:12 ----------

Hmmm, twijfel.
Ik vind het nogal vreemd dat je bij primo blijkbaar niet hoog genoeg kunt doseren, terwijl mocht je afkomen met 400mg deca of tren, je meteen te horen krijgt dat dat veel te veel is voor een eerste keer.

Ik denk toch dat ik voor de 500mg primo ga. Dan speel ik tenminste op safe. Liever een beetje te hoog doseren dan na 8 weken te moeten inzien dat ik beter 500mg genomen had ipv 200mg.

Dat is het probleem, niemand wil 200mg proberen vanwege die stelling. Alleen door te proberen weet je zeker. Heb nog niemand gehad die er spijt van had.

Je hebt niets te verliezen het te proberen en ik niets te winnen ;) Dus raad het niet zomaar aan.

Laatst bewerkt:

Dat is een heel groffe aanname.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 23:58 ----------

Om even zaken te kwantificeren. Primo is geen deca en deca is geen primo. Beide zijn wel anabole steroiden en omdat deze gestackt worden in een androgene combinatie is hetgeen waar we het meest in zijn geinteresseerd de eiwitsparende effecten. 3 mg deca per kg massa per week verhoogt de collageen synthese met ongeveer met 270% in week 2 na de injectie. 5 mg primo per kg massa verhoogt de collageen synthese met 180%.

Als we de collageensynthese even factoriseren (in absolute ratio's, geen procenten) voor het gemak is 1 mg deca gelijkwaardig aan 2.2 mg primo en op basis van de molmassa zonder esters kunnen we concluderen dat 1 mg nandrolone tot wel 2.5 keer beter is voor spieropbouw c.q. eiwitbehoud dan methenolone. Maar met deca heb je wel te maken met een hogere vochtretentie dus een moonface tijdens je kuur. Deca is dus aanzienlijk beter voor een bulkkuurtje maar bij hogere dosissen spelen de neveneffecten meer op dan met primo. Pro's stacken dus primo vaak met deca vanaf de dosis dat de sides met deca onplezierig worden.

In mijn eerste post zie je de verschillende methodes van het meten van de anabole en androgene waarde. Zoals je ziet zijn die meetmethodes niet zo correct, maar je kan er al wat uithalen.

Maar om collageensynthese te gebruiken voor de anabole waarde? Dat is nieuw voor me.

Laatst bewerkt:
Dit blijft nog altijd een interessant onderzoek. Full text nog interessanter. GetXXL?:p

Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356623

Ah gevonden, GetXXL had het al geplaatst in ander topic.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb dit op velen getest. Niet 1 vriend.

Plus onderzoeken tonen dit aan (pagina 1, post 2). En 450mg per week is 7 keer meer dan eigen aanmaak op een week, dus logisch gezien meer dan genoeg.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 23:12 ----------

Dat is het probleem, niemand wil 200mg proberen vanwege die stelling. Alleen door te proberen weet je zeker. Heb nog niemand gehad die er spijt van had.

Je hebt niets te verliezen het te proberen en ik niets te winnen ;) Dus raad het niet zomaar aan.

Laten we even vooropstellen dat de combi niet ter discussie ligt (ook mijn favorite combi), mijn ervaring is dat ik meer nodig heb voor mijn doel, en dat ikzelf de verhouding iets anders zal doen. Meer primo minder test, hierdoor heb ik minder bijwerkingen. Voor een gemiddelde beginner is deze combi zeker voldoende en aan te raden

Ik heb nogmaals mijn logica heroverwogen en de collaageensynthese is bij nader inzien inderdaad geen goede maatstaf voor eiwitsynthese. Uit de cijfers die ik uit een circulerende post heb gehaald blijkt ook dat EQ de collageensynthese met wel 340% kan verhogen bij 3 mg/kg, het zou echter zot zijn om te denken dat EQ een betere massabouwer zou zijn dan deca. Aan de andere kant zijn deze cijfers, voor zover ze waar zijn, wel interessant als je anabolica gaat gebruiken voor de recuperatie van gescheurde pezen e.d.

Enkele quotes uit dit topic.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/primobolan-only-inject-234405/

200mg gaat je niets brengen kerel. 400-500mg minimaal pw.

Ja zou altijd wel nakuren. Primo drukt stevig op je libido

Merkte wel dat primo me haargrens flink te grazen nam haha

Alle DHT gerelateerde middelen hebben de neiging om je haar te laten verliezen.

Ik weet het Cools, wat je uitleg is over primo en DHT. Maar deze uitspraak komt van krieltje, die toch wel DE theorie en praktijkexpert was qua AAS op DBB.

Blijf dus nog steeds benieuw naar deze zaken: zal 200mg primo voor 6 weken wel zoden aan de dijk zetten? + anavar uiteraard.

Zal het effectief geen effect hebben op mijn haarlijn?

Confused.

Gaat zeker wat aan de dijk brengen, anabole waarde is gelijk aan testosteron in principe. Probeer het en je zal zien. Mensen enken minder winst te hebben omdat ze ook dalen in vet% en er minder vocht is.

Als je primo te hoog doseert gaat er een stuk minder oestrogeen zijn, met als gevolg haaruitval.

De combi 200primo-250test zorgt voor een beter evenwicht tussen oestrogeen en androgeen.

Gaat zeker wat aan de dijk brengen, anabole waarde is gelijk aan testosteron in principe. Probeer het en je zal zien. Mensen enken minder winst te hebben omdat ze ook dalen in vet% en er minder vocht is.

Als je primo te hoog doseert gaat er een stuk minder oestrogeen zijn, met als gevolg haaruitval.

De combi 200primo-250test zorgt voor een beter evenwicht tussen oestrogeen en androgeen.

Dit heeft een punt.
Winst zal sowieso niet heel erg opvallen, maar goed, ik ga het op 300mg houden (2 vials voor 6 weken, beetje verlies bijgerekend). Geloof zo al lang niet meer in de hoge dosissen die je vaak op DBB ziet, maar het jammere is dat je daardoor weinig logs ziet met lage dosissen...

250 test zou in principe voor minder kans op haaruitval moeten zorgen? Ben namelijk geen fan van test, oa om die reden. Ik merk meer en meer dat mensen test langs de kant schuiven, al moet die trend op DBB nog komen.

Dit heeft een punt.
Winst zal sowieso niet heel erg opvallen, maar goed, ik ga het op 300mg houden (2 vials voor 6 weken, beetje verlies bijgerekend). Geloof zo al lang niet meer in de hoge dosissen die je vaak op DBB ziet, maar het jammere is dat je daardoor weinig logs ziet met lage dosissen...

250 test zou in principe voor minder kans op haaruitval moeten zorgen? Ben namelijk geen fan van test, oa om die reden. Ik merk meer en meer dat mensen test langs de kant schuiven, al moet die trend op DBB nog komen.

Waarom niet?

Overigens een zeer boeiend topic, maar uit de praktijk heb ik al veel gezien dat low dose primo bijna geen reet doet.
Denk dat veel leden hier die primo al gebruikt hebben dit kunnen bevestigen.

Dit blijft nog altijd een interessant onderzoek. Full text nog interessanter. GetXXL?:p

Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356623

Ah gevonden, GetXXL had het al geplaatst in ander topic.

Begrijp ik nou goed uit die studie dat tijdens testosteron-toediening myostatine op week 6 op z,n max is, en daarna tot aan week 20 zakt naar de basale waarde; dus nog steeds tijdens gebruik van dezelfde dosis testosteron?

Terug
Naar boven