MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
Maar Cools, hoe kun je een injectie van eens per week nou voldoende vinden als de bloedwaardes zo gigantisch uiteen lopen? Aan het einde van de week is er nog maar 40% van de werkende stof aanwezig, en de dag erna vlieg je weer naar een 230% hogere waarde.

En nog even terugkomend op het haaruitval. Zou het qua haaruitval niet voordeliger zijn om 6 weken jouw kuur te doen ipv 10 weken een 500 mg test e kuur? De kuur duurt immers veel korter en ook hoeft er niet te worden nagekuurd met nolvadex.

En hoe ben je tot deze kennis gekomen trouwens? Je zegt hierboven dat je tot de conclusie bent gekomen na vele testen op verschillende personen. Waar moet ik dan aan denken?

Ze lopen niet uiteen. De afgifte daalt ja, maar er is altijd voldoende actieve stof aanwezig voor anabole effecten.

Er is ook niet meteen effect na hechting aan de receptoren. Dus die dagelijkse stabiele bloedwaarden is een foutieve theorie.

Korter kuren is altijd voordeliger voor je haren. Zeker niet te lang nakuren is belangrijk, dit is zeer dodelijk voor je haren.

Dan moet je denken aan een 30 tal personen. Verschillende producten in vrijwel alle mogelijke dosissen en lengte van kuren. Bloedonderzoeken, wegen, vetmetingen.

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 14:43 ----------

Waarom word er hier dan altijd geroepen om bold hoog te doseren 800mg/ml en zeker 16 weken, hetzelfde met primo die volgens vele gedoseerd moet worden op min 600 of hoger en minstens 12 weken en liever langer!

Is dit dan overbodig en of nutteloos of wat is de ondersteuning hier dan van?

Omdat mensen nogal eens vanalles naroepen als papegaaien.

De ondersteuning hiervan is door eigen ontwikkelde theorien die voor velen logisch lijken.

Ze lopen niet uiteen. De afgifte daalt ja, maar er is altijd voldoende actieve stof aanwezig voor anabole effecten.

Er is ook niet meteen effect na hechting aan de receptoren. Dus die dagelijkse stabiele bloedwaarden is een foutieve theorie.
Oke dat verandert de zaak.

Korter kuren is altijd voordeliger voor je haren. Zeker niet te lang nakuren is belangrijk, dit is zeer dodelijk voor je haren.

Dan moet je denken aan een 30 tal personen. Verschillende producten in vrijwel alle mogelijke dosissen en lengte van kuren. Bloedonderzoeken, wegen, vetmetingen.
Ben jij endocrinoloog?

De ondersteuning hiervan is door eigen ontwikkelde theorien die voor velen logisch lijken.

@Cools: Net zoals velen ben ik ook wel een beetje bevreesd voor haaruitval en ik zoek de juiste combinatie met de minste kans op haaruitval door anabolen. Natuurlijk zijn er ergere bijwerkingen maar een mooie kop met haar is natuurlijk ook niet verkeerd;)

M.a.w. Je zegt dat de voorgestelde combo van Test/Primo gezonder is dan Test only op een hogere dosering. Toch een aparte conclusie denk ik dan, omdat ten eerste primo een dht afgeleide is die je niet kan blokken met finasteride wat wel weer werkt met test. dus m.a.w. fina heeft geen invloed op primo.
Waarom is deze combi dan in jouw ogen wel gezonder voor je haargrens?

@Cools: Net zoals velen ben ik ook wel een beetje bevreesd voor haaruitval en ik zoek de juiste combinatie met de minste kans op haaruitval door anabolen. Natuurlijk zijn er ergere bijwerkingen maar een mooie kop met haar is natuurlijk ook niet verkeerd;)

M.a.w. Je zegt dat de voorgestelde combo van Test/Primo gezonder is dan Test only op een hogere dosering. Toch een aparte conclusie denk ik dan, omdat ten eerste primo een dht afgeleide is die je niet kan blokken met finasteride wat wel weer werkt met test. dus m.a.w. fina heeft geen invloed op primo.

Die vraag stelde ik een pagina of 2 geleden, antwoord kwam er ook al op ;)
Primo is een DHT afgeleide maar dat maakt niet uit, het gaat om de uiteindelijke vorm ofzo. Zoek het nog even op.

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 16:09 ----------

En als 2e kuur dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:05 ----------

Heb je aanleg voor haaruitval dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:09 ----------

Ik denk dat je verkeerd zit met primobolan Cools. Primo heeft wel de typische DHT kenmerken die typerend zijn voor DHT steroiden zoals prostaat vergroting en haaruitval, acne etc

Primobolan, volgens mij vallen daar de haren van je kop af als je niet oppast. netzoals met WInstrol die OOK een DHT afgeleide is.

Zelfde. Beste combi, dus niet nodig voor wat anders.

Zit niet verkeerd met primobolan. Enigste kenmerk gelijkend met DHT afgeleiden is geen omzetting naar oestrogeen. Maar primobolan is een testosteron afgeleide (check link).
http://www.ergogenics.org/anabolenboek/index21.html

Waarom met DHT afgeleiden haaruitval erger kan zijn is omdat er geen omzetting naar oestrogeen is, net zoals bij primobolan. Oestrogeen beschermt haren en cellen, daarom combi met testosteron.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:25 ----------

De structuur waar het van afgeleid is is niet zo belangrijk. Het gaat om het uiteindelijke molecuul. Primo is een afgeleide van testosteron dus, maar dankzij zijn structuur kan het aromatase enzym er niets mee. DHT afgeleiden hebben dit kenmerk al. Trenblone is een uitzondering en is even androgeen dan DHT.

Verhindering van omzetting naar oestrogeen verhoogt de androgene bijwerkingen wel. Daarom combi met testosteron.

Dit. Je had er zelf ook al op gereageerd zie ik.

Met die 6 weken kuurtheorie zou je dus ook niet frontloaden? Is het dus ook niet waar dat frontloaden gezonder is ivm stabielere bloedwaardes gezien het verhaal hiervoor?

En hoe sta je bijv. tegenover clen tijdens of net na de nakuur als we toch in de lijn van building the perfect beast spreken?

Laatst bewerkt:
Met die 6 weken kuurtheorie zou je dus ook niet frontloaden? Is het dus ook niet waar dat frontloaden gezonder is ivm stabielere bloedwaardes gezien het verhaal hiervoor?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Frontloaden lijkt me een goed idee als je kuur maar 6 weken duurt?
Kan primobolan trouwens op 200 mg / ml verkocht worden of is dat zeer ongeloofwaardig?

Gewoon BRO science dus?;):)

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 18:02 ----------

Ging dus over je antwoord op de hoge doseringen van bold en primo, over de laatste 2 regels dus van het citaaat!

Oke dat verandert de zaak.

Ben jij endocrinoloog?

Niet in scholing, maar bestudeer het.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 13:49 ----------

Test only is sowieso negatief voor je aanhechtingen. Meer dan 250mg best niet, combi met primo voorkomt en verbetert dit zelfs.

Fina heeft effect op DHT, maar testosteron heeft op zichzelf ook androgene activiteit.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 13:51 ----------

Gewoon BRO science dus?;):)

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 18:02 ----------

Ging dus over je antwoord op de hoge doseringen van bold en primo, over de laatste 2 regels dus van het citaaat!

Yep.

Niet in scholing, maar bestudeer het.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 13:49 ----------

Test only is sowieso negatief voor je aanhechtingen. Meer dan 250mg best niet, combi met primo voorkomt en verbetert dit zelfs.

Fina heeft effect op DHT, maar testosteron heeft op zichzelf ook androgene activiteit.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 13:51 ----------

Yep.

@cools: Haaruitval wordt veroorzaakt door DHT. Je vermeld dat een verlaging van oestrogeen en door het nakuren je haren zouden kunnen gaan uitvallen.
Hoe bezie je dit in relatie met DHT dan? zijn dan 2 aparte gevallen?

Wel vervelend dat je net niet met 1 vial de kuur kan afronden :roflol:

@cools: Haaruitval wordt veroorzaakt door DHT. Je vermeld dat een verlaging van oestrogeen en door het nakuren je haren zouden kunnen gaan uitvallen.
Hoe bezie je dit in relatie met DHT dan? zijn dan 2 aparte gevallen?

Oestrogeen bescherm je haren tegen de activiteit van DHT. Zonder oestrogeen vallen je haren snel uit.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 18:10 ----------

Wel vervelend dat je net niet met 1 vial de kuur kan afronden :roflol:

Haha ja weet het :p

even vraagje dan cools, heb nu 23dagen arofixen gepakt na 8 weken test 500, puur omdat ik het liggen had en ik men herstel zo makkelijk mogelijk maken wou, heb nog 5 over nu maar die kan ik beter bewaren dus? ook al zijn het er maar 5.

gaat men haar meer killen dan men herstel bevorderen? ( heb geen aanleg voor kaalheid, totaal niet)

even vraagje dan cools, heb nu 23dagen arofixen gepakt na 8 weken test 500, puur omdat ik het liggen had en ik men herstel zo makkelijk mogelijk maken wou, heb nog 5 over nu maar die kan ik beter bewaren dus? ook al zijn het er maar 5.

gaat men haar meer killen dan men herstel bevorderen? ( heb geen aanleg voor kaalheid, totaal niet)

23 dagen is normaal voldoende, afhankelijk wanneer je bent begonnen in te nemen wel. Als je 2 weken a je laatste injectie bent begonnen is 21 dagen genoeg. Clomid en nolva is 10 tot 14 dagen genoeg omdat ze een halwaardetijd van 5 en 7 dagen hebben. En dus 10 tot 14 dagen doorwerken.

Te lang innemen is onnodig bij kortere kuren, je lichaam zal sneller zelf terug aanmaken.

Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van dit topic zou ik kuren op primo en anavar, 6 weken. (uit angst voor haarverlies)
Anavar ben ik nog niet uit welke dosering, rond de 50mg probably. Maar de primo wordt mij aangeraden toch 500mg per week te gaan gebruiken, wat neerkomt op 5ml vloeistof :o

Wat denk jij hier van Cools, zal het mij wat opleveren als ik primo lager doseer?

Naar aanleiding van dit topic zou ik kuren op primo en anavar, 6 weken. (uit angst voor haarverlies)
Anavar ben ik nog niet uit welke dosering, rond de 50mg probably. Maar de primo wordt mij aangeraden toch 500mg per week te gaan gebruiken, wat neerkomt op 5ml vloeistof :o

Wat denk jij hier van Cools, zal het mij wat opleveren als ik primo lager doseer?

Ja dat levert je zeker wat op primo op 200mg. Zou niet hoger gaan.

Combi test anavar zou ook kunnen. test 250 en 30mg anavar per dag.

23 dagen is normaal voldoende, afhankelijk wanneer je bent begonnen in te nemen wel. Als je 2 weken a je laatste injectie bent begonnen is 21 dagen genoeg. Clomid en nolva is 10 tot 14 dagen genoeg omdat ze een halwaardetijd van 5 en 7 dagen hebben. En dus 10 tot 14 dagen doorwerken.

Te lang innemen is onnodig bij kortere kuren, je lichaam zal sneller zelf terug aanmaken.

ja heb 8 weken lang Test E op 750mg gehad, dan laat ik de rest van de aro voor wat het is, zal me is benieuwen want libido is nog top en ik zie mezelf niet zo hard terugvallen van 8 weekjes.

Ja dat levert je zeker wat op primo op 200mg. Zou niet hoger gaan.

Combi test anavar zou ook kunnen. test 250 en 30mg anavar per dag.

200mg it is dan, hopelijk levert dit wat op. Nuja, wat het oplevert wordt sowieso behouden... Weinig onderdrukking, schone massa, korte kuurtijd dus snel herstel. Nakuren met nolva of raad je hier ook clomid aan?

Anavar kijk ik nog even wat het geeft de eerste dagen, zal beginnen met 30 en indien nodig verhogen.

Test + var ga ik niet doen, ondanks de lage dosis test, de kans op haaruitval blijft aanwezig. En finasteride wil ik nog lang niet aan beginnen.

Terug
Naar boven