XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.921
Cools, raad je aan om tijdens test only kuur provi en/of T3 mee te laten lopen?
Doel is om wat kilo's te winnen en rond zelfde vp (misschien wat zakken) blijven hangen.

Provi niet, eerder masteron of nog beter primo. Zelfde androgene activiteit, maar anaboler. T3 is niet nodig gezien je aanmaak en afgifte door androgenen verhoogt wordt.

Bij de kuur test-primo is er dan ook vrijwel altijd een combinatie van spierwinst en vetverlaging.

Provi niet, eerder masteron of nog beter primo. Zelfde androgene activiteit, maar anaboler. T3 is niet nodig gezien je aanmaak en afgifte door androgenen verhoogt wordt.

Bij de kuur test-primo is er dan ook vrijwel altijd een combinatie van spierwinst en vetverlaging.

Ik was van mening dat mast veel androgener was dan primo, maar zit daar blijkbaar goed mis. Kan je heir iets meer over vertellen Cools?

Grtz,

• #1.923
Ik was van mening dat mast veel androgener was dan primo, maar zit daar blijkbaar goed mis. Kan je heir iets meer over vertellen Cools?

Grtz,

Op papier niet, maar idd in de praktijk lijkt het wat androgener. Verschil zal niet al te groot zijn, maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Ik raad dan ook altijd primo aan gezien dit anaboler dan mast is.

--------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ---------- Anavar only is gemiddeld 2kg winst na de kuur. Dus het gemiddelde ligt lager. Bij een goede UG is het vrijwel altijd anavar. Massawinst is meestal 3 tot 4 kg waarvan 1kg vocht. Primo lijkt duur omdat de rest goedkoper is, maar het is dus niet duur. Gemiddelde is 3kg van primo-test kuur. Massawinst ligt op 4 a 5kg, tot max 6, waarvan 2kg vocht. Dus gemiddeld 1 kg spierwinst minder dan primo-test.[/QUOTE]

- - -
Zijn hier ondertussen al forumleden (niet anoniem 1 t/m 5) die 30mg var voor 4 weken hebben gepakt en daar een paar maanden na de kuur nog 2kg vvm van over hadden? Deze var discussie loopt toch al sinds 2013.

Verder vraag ik me af of kwa leverbelasting 2 kuurtjes van 30mg var voor 4 weken gelijk is aan 1 kuurtje var van 60mg voor 4 weken.

En heeft iemand die 4 weken 30/mg/dag oxandrolone neemt met een hoger vet-% (bv 18-20%) niet meer voordeel tov iemand die dezelfde kuur doet aan 11% ?

• #1.926
Zijn hier ondertussen al forumleden (niet anoniem 1 t/m 5) die 30mg var voor 4 weken hebben gepakt en daar een paar maanden na de kuur nog 2kg vvm van over hadden? Deze var discussie loopt toch al sinds 2013.

Verder vraag ik me af of kwa leverbelasting 2 kuurtjes van 30mg var voor 4 weken gelijk is aan 1 kuurtje var van 60mg voor 4 weken.

Ik zal even leden contacteren hiervoor zodat ze het zelf kunnen plaatsen.

Leverbeslasting is hoger bij hogere dosering. Het gaat allemaal om hoeveelheid en rust. Hoe meer je neemt hoe zwaarder voor je lever om dit te verwerken. Zelfde met lengte.

Bij 30mg is belasting minimaal en kan je lever een paar maanden rusten tussen de kuren in.

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:09 ----------

En heeft iemand die 4 weken 30/mg/dag oxandrolone neemt met een hoger vet- (bv 18-20) niet meer voordeel tov iemand die dezelfde kuur doet aan 11% ?

Lager vet% heeft altijd meer voordeel.

En de combi Oxandrolone - caffeïne. Correct wat op Ergogenics gepubliceerd werd ? (en elders ook)

• #1.928
En de combi Oxandrolone - caffeïne. Correct wat op Ergogenics gepubliceerd werd ? (en elders ook)

Het is mogelijk, maar de belasting op de lever zou ook vergroten dan. Ik vind het geheel onnodig en dus misschien zelfs gevaarlijk.

Belasting op de lever groter ? Ik ging ervan uit dat deze idem zou zijn gezien de 30 mg gehandhaafd blijft.

• #1.930
Cools, slaap vrij slecht op een test only kuur. Tip wat ik hieraan kan doen?

Hoeveel mg zet je per week? En gebruik je nog andere middelen/supplementen hierbij?

600mg. 's avonds ZMA en s ochtends multivit/D3/zink/calcium/omega 3 caps.

Daarnaast heb ik veel last van pip, donderdag inject en loop nu nog steeds moeilijk. Heb in mn rechterquad geinject.

• #1.934
600mg. 's avonds ZMA en s ochtends multivit/D3/zink/calcium/omega 3 caps.

Daarnaast heb ik veel last van pip, donderdag inject en loop nu nog steeds moeilijk. Heb in mn rechterquad geinject.

Ik raad aan te injecteren in je bil. De diepere injectie verlaagt de kans op pip.

Multivit is sowieso onnodig bij een gevarieerde voeding, zelfs mogelijk negatief. Zelfde voor calcium, zma en zink.

Je neemt als zma 's avonds en dan nog eens 's morgens zink? Dit kan teveel zijn (max 30mg/dag, op 15mg zit je het beste).

Omega 3 is ook geheel onnodig als je regelmatig vette vis en/of walnoten eet. Een teveel kan ook weer negatief zijn.

De vraag is nu wel waarom je slecht slaapt. Nam je deze supplementen voor je kuur al? En is het slecht slapen begonnen toen je met test begon? Indien ja ligt het misschien aan de dosis of gear zelf.

Indien het eerder begonnen is ligt het aan een van je supplementen.

@Cools:

Volgende maand ga ik met het volgende beginnen:

Week 1-8- TestE 250 mg
Week 1-8- Primo 200 mg
Week 1-10 Hcg (2x 250ie per week)
Week 13-14 Clomid 50 mg per dag

Enige opmerking hierover?

Thx anyway

@Cools:

Week 1-8- TestE 250 mg
Week 1-8- Primo 200 mg

Thx anyway

Bravo bravo!

HCG mag naar 500 volgens de laatste 'standaard'

• #1.938
@Cools:

Week 1-8- TestE 250 mg
Week 1-8- Primo 200 mg

Thx anyway

Zoals bob k al aangeeft, 500iu hcg per keer ;)

En je hcg niet doortrekken en nakuur niet later beginnen. Dit gaat herstel alleen maar negatief benvloeden.

Je kan hcg nog in week 9 en 10 zetten. Maar je clomid doet zijn werk pas als hcg uitgewerkt is. Dit is ongeveer 5-7 dagen na je laatste injectie.

Beste is om zo snel mogelijk als je kuur vrijwel uitgewerkt is te beginnen met clomid. 10-14 dagen na laatste inject. Ik raad nu aan 10 dagen na laatste inject en bij 8 weken kuur 50mg voor 12-14 dagen te nemen.

Beste is dus gelijktijdig je hcg te stoppen met je kuur. Heeft ook niet veel nut dit langer door te trekken.

Dus niet bijv. 1 tot en met 12 test.
1 tot en met 14 hcg
14 tot en met 16 nolva
Dus 1 week overlappen?
Of alleen bij clomid niet?

• #1.940
Dus niet bijv. 1 tot en met 12 test.
1 tot en met 14 hcg
14 tot en met 16 nolva
Dus 1 week overlappen?
Of alleen bij clomid niet?

Dat is een mogelijkheid. 2 weken is te kort als je overlapt, hetzelfde telt voor clomid.

3 weken dus, maar raad nolva niet aan vanwege mogelijke toxiciteit.

Mijn raad is het simpel te houden. Gelijk bij je kuur hcg (en stoppen) en 10-14 na laatste inject nakuur beginnen.

Terug
Naar boven