Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Hoe wil je stilstaand boost opbouwen dan? Gewoon gasgeven heeft dan geen zin..

Geloof dat launch control enkel zorgt dat die met optimale wielspin wegrijdt, tenslotte moet je zelf het gas intrappen voor hij bij een x aantal toeren er vandoor schiet.

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

Launch control werkt veel sneller dan het menselijke brein.
Hoe denk je dat de huidige supercars sub 3 sec. gaan op 0-100? Allemaal launch control en een automaatje ;)
Daar kan geen mens tegenop.

Wel spijtig dat de handbakken er binnen aantal jaar volledig uit gaan.Als je ziet dat zelfs de auto's die als jaren de referentie zijn als ultieme "rijders-auto" à la 911 GT3 of de Clio RS van hierboven enkel nog maar als automaat te krijgen zijn. Is toch een tijdperk dat verloren gaat :(

Het heeft niets te maken met snelheid maar puur met het doseren van gas en koppeling.

Ach ja automaatjes gaat dat lastig in, maar een automaat is dan ook voor mensen die niet kunnen rijden maar alleen een beetje kunnen sturen.

Waar denk je waar mijn post over ging die je negeerde. Voor dat geld rij je een dikke Audi/BMW/Mercedes van 3 jaar oud. Gewoon een nieuwe bak met luxe en vermogen.

Maar van mij mag je een nieuwe Franse wagen kopen als je dat liever rijdt. :p

Excuus, helemaal over heen gelezen! Maar ik wil geen 3 jaar oude bak, ook al is daar de kop ervan af (waarde mindering).

Raar dan dat die opeens leeg is..

En welk deel van wat je zei over de functie van launch control kun je zelf niet dan met het gas en de koppeling? :o Zoals ik al zei, voor mensen die niet zelf kunnen rijden

Waarom denk je dat launchcontrol voornamelijk op automaten zit?

Sure thing, er zijn ook wel handgeschakelde bakken met launchcontrol en zolang als jij ook in 0,3 sec kan schakelen net zoals een wagen met DCT is dat prima. Voor de rest is launchcontrol > koppeling+gas.

Het heeft niets te maken met snelheid maar puur met het doseren van gas en koppeling.

Ach ja automaatjes gaat dat lastig in, maar een automaat is dan ook voor mensen die niet kunnen rijden maar alleen een beetje kunnen sturen.

RS heeft gewoon flippers aan het stuur om mee te schakelen. De BMW 640 van mijn zwager is ook automaat met flippers. Automaten rijden een stuk relaxter.

F1 is ook bijna volledige automaat bakken, gelukkig kunnen die gasten niet rijden :o

RS heeft gewoon flippers aan het stuur om mee te schakelen. De BMW 640 van mijn zwager is ook automaat met flippers. Automaten rijden een stuk relaxter.

F1 is ook bijna volledige automaat bakken, gelukkig kunnen die gasten niet rijden :o

Heeft inderdaad niks met goed rijden te maken..
Het is gewoon veel sneller dan een mens..

Zelf hoef ik het niet, laat mij maar lekker skakelen.

Heeft inderdaad niks met goed rijden te maken..
Het is gewoon veel sneller dan een mens..

Zelf hoef ik het niet, laat mij maar lekker skakelen.

Helemaal met je eens, ik hou ook gewoon nog steeds van schakelen. Maar ik rij zo nu en dan wel eens in een automaat en hoezeer het ook wennen is dat ik links niet mag gebruiken (ik sta soms gewoon rechts op gas en links op rem haha), het rijdt zoveel lekkerder.

Helemaal met je eens, ik hou ook gewoon nog steeds van schakelen. Maar ik rij zo nu en dan wel eens in een automaat en hoezeer het ook wennen is dat ik links niet mag gebruiken (ik sta soms gewoon rechts op gas en links op rem haha), het rijdt zoveel lekkerder.

Ja eens, het rijdt wel ongelooflijk relaxt haha.

Ik rem ook vaak met links, gewoon omdat het kan.

Excuus, helemaal over heen gelezen! Maar ik wil geen 3 jaar oude bak, ook al is daar de kop ervan af (waarde mindering).

Waarom denk je dat launchcontrol voornamelijk op automaten zit?

Sure thing, er zijn ook wel handgeschakelde bakken met launchcontrol en zolang als jij ook in 0,3 sec kan schakelen net zoals een wagen met DCT is dat prima. Voor de rest is launchcontrol > koppeling+gas.

De tijd dat schakeltijden gemeten werden in 0,x is al ff gepasseerd. Is allemaal 0,0x nu :D

Sickening
https://www.youtube.com/watch?v=_ZSG9c2imX0

Jouw ex a4 3.0tdi was ook een automaat toch? :p

---------- Toegevoegd om 00:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

Mag misschien binnenkort een testritje doen in de nieuwste Passat, hopelijk wel 1 met DSG, dan kan ik eens ervaren hoe dat rijd.

Ja er bestaan echt bizarre dingen.. Kennis van maat van mij heeft op zijn skyline een hollinger sequentiële versnellingsbak met airshifters. :D

Met 2 knopjes op het stuur kan je op- en terug schakelen.
Heel apart gezicht ook, want je ziet de pook ook gewoon bewegen, maar je hoeft je handen niet meer van het stuur te halen.

yep airshifter is wel vet.

Ook een populaire mod op de high hp build 4g63t's :D

Ja, alleen wel lastig om echt goed werken te krijgen volgens hem.
Wel erg vet gezicht haha.

Seq bak klinkt ook lekker lomp.

---------- Post added at 00:19 ---------- Previous post was at 00:11 ----------

Oh heb wen filmpje kunnen vinden van die auto.
Wel bizar apparaat zeg, 1300 pk. :D

http://youtu.be/-C7O5F9HqJI

http://youtu.be/U059pKpvzYo

RB-Raket :cool:

Laatst bewerkt:
lol, wij betalen helemaal geen nederlandse belasting voor de auto, alleen de benzine. de belasting in corsica is veel lager dan hier.

Daarmee bedoel je je ouders toch? Jij zal wel niet zoveel betalen :P

---------- Toegevoegd om 09:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

De tijd dat schakeltijden gemeten werden in 0,x is al ff gepasseerd. Is allemaal 0,0x nu :D

Sickening
http://www.youtube.com/watch?v=_ZSG9c2imX0

Dit lijkt ook op een automaat als ik zo naar zijn rechterhand kijk.

Terug
Naar boven