MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Re: Het Auto Topic

Bij andere wielen kan een auto toch niet veel langzamer worden?

Had eerst 15 inch en 195 breed
Nu 18 inch 225 breed

Maar hij gaat 20 kmh langzamer op top nu.

Had mn pa het laten regelen omdat ik moest werken en hij heeft er niks aan gedaan. De software van het chippen kan ook niet ineens terug naar origineel zijn?

• Topic Starter Topic Starter
Hogere rolweerstand kost meer vermogen lijkt mij

Nu 18 inch 225 breed

Had mn pa het laten regelen omdat ik moest werken en hij heeft er niks aan gedaan. De software van het chippen kan ook niet ineens terug naar origineel zijn?

brede banden is meer wrijving, misschien is je omtrek ook wel toegenomen.

Nu 18 inch 225 breed

dat klopt toch. je gaat niet langzamer maar je stand klopt niet meer moet je laten aanpassen.. moet je hem laten ijken

Omtrek is denk ik hetzelfde aangezien de band zelf platter is.

Rolweerstand dan. Wist niet dat dat zoveel kon schelen. 0-100 lijkt ie niet eens echt langzamer maar van 120-210 wel. nu haalde die met moeite 190

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 12:33 ----------

dat klopt toch. je gaat niet langzamer maar je stand klopt niet meer moet je laten aanpassen.. moet je hem laten ijken

Maar normaal gesproken blijft de band diameter toch hetzelfde?

Omtrek is denk ik hetzelfde aangezien de band zelf platter is.

Rolweerstand dan. Wist niet dat dat zoveel kon schelen. 0-100 lijkt ie niet eens echt langzamer maar van 120-210 wel. nu haalde die met moeite 190

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 12:33 ----------

scheelt een paar km afwijking, met routeplanner kun je dat testen.

Geef eens de volledige banden maat dus is het 195/55/15 en dan naar 225/45/18 of 195/65/15 naar 225/40/18 dat scheelt nogal en geeft een tellerafwijking die bij 200+ gemakkelijk 20km/h kan zijn.

Inderdaad, hele maten even vermelden, dat kan een flinke tellerafwijking opleveren. Grotere en bredere banden/velgen is leuk maar zorgt wel voor een auto die iets minder 'fel' is. Een vergelijking die men soms gebruikt is; elke extra kilo onafgeveerd gewicht x 10 is wat je auto zwaarder wordt. Mijn winterset is bijvoorbeeld 16.4 kg en de zomerset is 19.3kg per wiel. 2.7kg zwaarder per wiel. 4 wielen, dus 10.8kg x 10 =108 kg. Hij rijdt inderdaad een stuk minder fel, vergelijkbaar met 108kg balast ongeveer. Heeft weinig invloed op topsnelheid.

Ik heb juist het omgekeerde. Na m'n motorische aanpassingen rijd m'n wagen veel slechter op m'n winterset 18 inch en rondom dezelfde maat, dan op m'n zomerset 19 inch in breedset.
De auto krijgt nu niet volledig z'n vermogen op de weg althans zo voelt het toch aan

't wiel moet dezeflde diameter blijven, want op die diameter is de teller geijkt.
Dus, simpelweg,.. velg groter = band platter.
Verder heeft wrijving en gewicht natuurlijk invloed op de snelheid idd, alleen niet op een afwijking in je teller.

Met open turbo rijden in de woestijn, gekke baardaap :o

G klasse is wss de meest complete wagen op de automarkt vandaag .

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op mijn verlanglijstje als volgende wagen staat een cl 500 . Zijn echt topbakken en best zeldzaam ;).

foto_kopie_large_13464151360.jpg

G klasse is wss de meest complete wagen op de automarkt vandaag .

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik snap niet wat mensen hier in zien, overrated 1979 design dat net iets teveel gepimped is.
Mensen in golfjes schieten ze er voor af ???

• Topic Starter Topic Starter
G500 Cabrio :hedbang:

Terug
Naar boven