AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Jezus, nu doet Mercedes ook al mee aan gare achterkant trend.
http://www.auto55.be/nieuws/23774-gle-coupe-is-de-meest-patserige-mercedes-in-tijden

1y8xaf.jpg

Tis net of je naar Audi lampen kijkt :/

Audi lampen

Not even once

Bro's,
Als jullie een eerste auto zouden aanschaffen, wat zouden jullie eerder doen. Eentje kopen van je vol budget (groot deel van je money, student) dus 4 a 5.000 euro of een afgetrapt wagentje zoals oude volkswagen golf?

Ben aan het twijfelen om eerste auto kopen gezien ik na mijn studie, over één maand, fulltime wil gaan werken en dan een auto nodig heb.

Bro's, Als jullie een eerste auto zouden aanschaffen, wat zouden jullie eerder doen. Eentje kopen van je vol budget (groot deel van je money, student) dus 4 a 5.000 euro of een afgetrapt wagentje zoals oude volkswagen golf? Ben aan het twijfelen om eerste auto kopen gezien ik na mijn studie, over één maand, fulltime wil gaan werken en dan een auto nodig heb.

Je kan ook kiezen voor een middenweg.. Nieuwe of dure auto is leuk, maar hou ook rekening met onderhoudskosten die vaak hoger zullen zijn. (en dus je maandelijkse budget erg kunnen beperken)

Het scheelt er natuurlijk aan wat je zoekt in een auto.. Golf 3 bijvoorbeeld zijn erg comfortabel en goedkoop, je moet alleen wel opletten dat ze niet rot zijn bij de dorpels.

Zou met een goedkope beginnen. Dan kun je er nog 's een kras op rijden. Hoef je er ook niet zo zuinig op te zijn.
Als je dan eenmaal vertrouwd rondrijdt kun je een nette auto kopen.

Je kan ook kiezen voor een middenweg.. Nieuwe of dure auto is leuk, maar hou ook rekening met onderhoudskosten die vaak hoger zullen zijn. (en dus je maandelijkse budget erg kunnen beperken)

Het scheelt er natuurlijk aan wat je zoekt in een auto.. Golf 3 bijvoorbeeld zijn erg comfortabel en goedkoop, je moet alleen wel opletten dat ze niet rot zijn bij de dorpels.

Zou met een goedkope beginnen. Dan kun je er nog 's een kras op rijden. Hoef je er ook niet zo zuinig op te zijn.
Als je dan eenmaal vertrouwd rondrijdt kun je een nette auto kopen.

Thanks bro's. Hoopte altijd dat je zoi reageren Peppe gezien je volgens mij verstand hebt van auto's. Als ik een afgetrapte auto zou kopen zou ik richten op een golf 2. Geinige bakjes en volgens mij redelijk goedkoop (<€1000?) anders zou mn budget rond de 4/5.000 gaan liggen.

Toevallig linkjes of tips? Waar ik op moet letten nog meer, welke sites in de gaten houden en beter particulier of garage?

Thanks bro's. Hoopte altijd dat je zoi reageren Peppe gezien je volgens mij verstand hebt van auto's. Als ik een afgetrapte auto zou kopen zou ik richten op een golf 2. Geinige bakjes en volgens mij redelijk goedkoop (<€1000?) anders zou mn budget rond de 4/5.000 gaan liggen. Toevallig linkjes of tips? Waar ik op moet letten nog meer, welke sites in de gaten houden en beter particulier of garage?

Ik werk zelf bij een VW Dealer en heb zelf ook een Golf, dus weet er wel wat vanaf ja haha. :o
Golf 2 kan je doen, rijdt leuk.. Wil je wat meer comfort zou ik eerder kijken naar een Golf 3, koop je ook voor <1000 euro en heb je net wat meer comfort. Er zijn zat mk3's die gewoon airco/clima hebben enzo.

Waar je vooral op moet letten bij Golfjes, is roest. Zeker de Golf 3 staat er om bekend te roesten bij het zijscherm onderaan en de dorpels.

Ik kan je verzekeren dat het lekker rijdt, heb zelf een Vento gehad naast mijn Mk2 en met pijn in mijn hart heb ik hem weg gedaan.. Tot op de dag van vandaag nog spijt van. :(

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Oh over kopen bij garage of particulier.. Maakt voor die auto's niet echt uit. Zou wel naar 1 kijken die niet al te lang geleden distibutieriem etc heeft vervangen. Als snelheid je niet uitmaakt kan ik je aanraden te kijken naar een 1.6 8v (AEE motor). Super betrouwbaar en erg goedkoop mocht er wat kapot gaan.

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

Oh over kopen bij garage of particulier.. Maakt voor die auto's niet echt uit. Zou wel naar 1 kijken die niet al te lang geleden distibutieriem etc heeft vervangen. Als snelheid je niet uitmaakt kan ik je aanraden te kijken naar een 1.6 8v (AEE motor). Super betrouwbaar en erg goedkoop mocht er wat kapot gaan.

Noobvraagje, mk3 is? :o
Liefst wil ik natuurlijk wel een autootje wat kan rijden, denk dat elke man dat wil :p dus snelheid maakt me wel wat uit denk ik. Maar betrouwbaarheid VS snelheid zou ik voor betrouwbaarheid gaan.
Hoewel prijs/kwaliteit verhouding op nummer een komt.

Noobvraagje, mk3 is? :o Liefst wil ik natuurlijk wel een autootje wat kan rijden, denk dat elke man dat wil :p dus snelheid maakt me wel wat uit denk ik. Maar betrouwbaarheid VS snelheid zou ik voor betrouwbaarheid gaan. Hoewel prijs/kwaliteit verhouding op nummer een komt.
Golf Mk3 is de derde generatie van de Golf. Zo ook voor de Mk2 (tweede generatie van de Golf)
Hier ter vergelijking: Een mk2:
MK2GolfDieselRMs.jpg

En dit is een mk3:
VW-Golf-Mk3-2.jpg

Ik zelf vind een mk2 meer charme hebben, maar als dagelijkse auto zou ik eerder voor een mk3 gaan puur vanwege het feit dat het een stuk comfortabeler is.
Qua motorisering kan je een grotere motor nemen, je moet alleen wel goed uitkijken want vaak zijn ze afgetrapt.

Thanks mate, karma volgt!

Zit er veel verschil in golfje 3 VS 4? En waar zou je zelf voor gaan als eerste auto. Een golf 3 van rond de 1000 of eerder investeren in golf 4/5 van €5.000?

Thanks mate, karma volgt! Zit er veel verschil in golfje 3 VS 4? En waar zou je zelf voor gaan als eerste auto. Een golf 3 van rond de 1000 of eerder investeren in golf 4/5 van €5.000?

Geen probleem bro. :thumbs:

Als eerste auto zou ik voor de goedkope gaan.
Je hebt nog niet veel ervaring en het risico dat je wat kapot maakt is gewoon groter.
Bovendien heb je op een Golf 5 nog afschrijving die je op een Golf 3/4 niet tot nauwelijks hebt.
Mocht je later dus een andere auto kopen, is de kans groot dat je de auto verkoopt voor het geld wat je er voor betaald. (mits je een goede prijs betaald voor een auto)

Ook tussen de Golf 3 en 4 zit weer een hoop verschil. Een beetje een nette Golf 4 met acceptabele kilometerstand betaal je rond de 2500/3000 voor. Het is wel weer een stuk nieuwer, maar wel voor betaalbaar geld.

Eigenlijk zit een golf 4 dus net tussen in, niet echt een investering en geen afgetrapte wagen. Voor een schappelijke prijs van 2.500/3000 euro. Rij denk ik jaarlijks 13.000km, dan qua beslasting en kosten beter voor een benzine gaan toch?

Eigenlijk zit een golf 4 dus net tussen in, niet echt een investering en geen afgetrapte wagen. Voor een schappelijke prijs van 2.500/3000 euro. Rij denk ik jaarlijks 13.000km, dan qua beslasting en kosten beter voor een benzine gaan toch?

Ja benzine is goedkoper dan denk ik. Golf 4 is een prima wagen hoor.
Je rijdt niet in een oude wagen, zijn zat occasions te vinden met leuke opties en ze zijn betaalbaar.

Srs thanks man!
Gewoon via marktplaats checken of andere sites?

Vw dealers (bv V Mossel) lijkt me geen optie toch

Srs thanks man! Gewoon via marktplaats checken of andere sites? Vw dealers (bv V Mossel) lijkt me geen optie toch

VW dealers verkopen zelden nog Golf 4, dus beter via marktplaats/autoscout oid.
Mocht je gaan kijken bij een auto, zou ik wel iemand meenemen die verstand heeft van auto's.

Terug
Naar boven