XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

231 pk? Ik dacht het niet. IK DACHT HET NIET!!!

362 pk

Had liever een vergelijking gezien met de Europese Mustang, maar dit is ook wel leuk.

Door jullie hippie prijzen in Nederland weet ik niet over welke wagens je het nu hebt. :(

Laatst bewerkt:
De Mustang GT kost zelfs 2x zoveel in NL dacht ik.

w6VWQgjz.jpg

5 Serie (G30)
Ma1qBPX.jpg

Een tweelingbroer van de 7 Serie zo te zien.

M5 (E34)
vgxz7Kh.jpg

$18,900

De E34 was de mooiste 5er. :cool:

Laatst bewerkt:
E34 bedoel ik, de E36 is een 3er. :o

De E28 blijft wel de meest epische 5er.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.792
Dacht quote m ff. Anders weet ik het wel weer. Maar goed, smaken verschillen. Ik vind die voor de E34 mooier. Die ene die Chris Harris heeft en een van mn favo reviews van heeft gemaakt.

Hoeveel zou men in Nederland vragen voor die klassieke M5, het dubbele wellicht?

:lol:

Ik ben al afgestapt van het idee om ooit een klassieker op te pikken. Zelfs de E46 M3 zou zijn problemen hebben, en die is nog geeneens zo oud.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.796
Waarvan akte

1, 2, 3

Boom!

http://www.autotrader.nl/klassieker/bmw-5-serie/1986/twello/7b9tv/bmw-5-serie-m5-e28-m5-286pk-collectors-item/?zoekopdracht=bmw-5-serie|brandstof--benzine

Andere site, of deze, stond dat er wel het een en ander aan gedaan moet worden. Onderstel bijvoorbeeld. Wel een opknappertje. Iets voor Henri108?
35.000€? Dat is toch een grapje?
Heb al genoeg werk aan de wagens dat ik nu heb.
Even een update misschien: Heb nog geen moer aan mijn 2002 kunnen aanraken.
Fiat 500 is nu in orde, motor volledig gereviseerd en is m'n favoriete wagen ooit geworden.
X5 verkocht want we hebben nu de nieuwe X5 hybride.
Golf mk2 moet achteraan nog hetspoten worden (maatspuitbus staat klaar). Ik wil de velgen nog zandstralen (gewoon staal). En die kutdiesel wil sinds vorige week niet meer starten, zelfs niet met een pushstart door 3 BB'ers. Mocht ik een turbo diesel vinden die in zijn gat werd gereden zou ik die kopen, maar dit is onmogelijk te vinden. Golf blijft altijd, mijn moeder is de eerste eigenaar.
Mercedes Unimog 404 wordt deze zomer aangepakt. Hout voor het achterbed ligt klaar en hij wordt volledig uit elkaar gehaald en gezandstraald. Nieuwe uitlaat en enkele kleinere stukken zijn ook aan de orde. De motor wil ik omvormen naar civiele onsteking. Hij loopt nu op 4 cylinders want die militaire boegies kosten 40€/stuk. Ik wil de compressie ook omhoog, momenteel is hij volledig standaard; gemaakt om te kunnen lopen op benzine met een octaanrating van 60. Hier hebben we minstens 95, dus als ik de juiste onderdelen kan vinden wordt dit zeker gedaan om hem zuiniger en sneller te maken.

Ik twijfel als ik ooit tijd ga vinden voor de 2002, maar de vorige eigenaar heeft er minstens 10.000€ nieuwe onderdelen in gestoken (volges eerste inspecties). En ik wil hem niet wegdoen voor de relatief lage prijs dat ik hem heb gekocht om er dan later spijt van te krijgen. Ik wil zeker ooit een 2002, maar ik ga waarschijnlijk nooit een project vinden in deze staat.

Van welk jaar is de 500?

1972 denk ik. Het is een 500L met een 650cc motor, met Abarth uitlaat van de vorige (Italiaanse en eerste) eigenaar, dus echt een b*ch om warm te starten. Zou graag het volledige interieur met leder overtrekken en nog een sportophanging installeren. Upgraden naar een gesynchroniseerde 4-bak en Pirelli Cinturato's.
Remmen ga ik zeker eens onder handen nemen, want ben al meerdere malen bijna verongelukt omdat 1 van de remmen dubbel zo goed pakt als alle andere. Ik heb vorige maand aan 90/u noodstop moeten maken en ik stond loodrecht op de baan...
Unimog heeft hetzelfde probleem, maar het verschil is dat ik niet dood zou zijn mocht ik daarmee verongelukken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven