MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Cliff's v.d. laatste geruchten

– Schrapping v.d. 6 Reeks Cabriolet & Gran Coupé
– Toekomstige 6 Reeks Coupé (2018) uitgerust met nieuwe I6 (550 pk), en 200 kg lichter dan het huidige model (Aston Martin-esque design)
– X2 (FWD) qua prijs dichter bij de X3 (RWD) dan X1 (FWD)
– Reguliere X7 in 2018 - krachtigere en luxueuzere uitvoering in 2019
– Indien goedgekeurd 9 Reeks (Gran coupé) uitgerust met I6 & twee e-motors (500 pk) in 2020 (8000 exemplaren)
– EV Hatchback (2020) uit blik i.pv. carbon (3 Reeks categorie)
– Schrapping v.d. 3GT (lage verkoopcijfers)
– Concurrent voor de A1 onder de 1 Reeks
– M140i & M240 Coupé & Cabriolet op komst

Nog wat geruchten over veranderingen binnen de 1/2 reeks, maar die zijn elke week anders.

Laatst bewerkt:

Compact Berline Concept
Fotogalerij

23st554.jpg

Compact Berline Concept II (F52)
M4Ad0bB.jpg

96uxgdo.jpg

n5297MW.jpg

SHWZLtK.jpg

fYn5hLe.jpg

Verfrissend kleurtje - FWD layout een epische fout

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.804
Hoe lang blijft de 5 serie nog in produktie? loopt ook al jaren mee/

Volgend jaar komen ze met de nieuwe generatie.

5 Serie (G30)
Ma1qBPX.jpg

Cliff's v.d. laatste geruchten

– Schrapping v.d. 6 Reeks Cabriolet & Gran Coupé
About time.
– Toekomstige 6 Reeks Coupé (2018) uitgerust met nieuwe i6 (550 pk), en 200 kg lichter dan het huidige model (Aston Martin-esque design)
Die wil ik wel eens zien
– X2 (FWD) qua prijs dichter bij de X3 (RWD) dan X1 (FWD)
Ik snap niet waarom ze de X-serie niet verplicht AWD doen. Hun volledige x-drive benaming is gewoon belachelijk als dit niet zo is!
– Reguliere X7 in 2018 - krachtigere en luxueuzere uitvoering in 2019
Met een mooi prijskaartje, prijs in België zou zeker boven de 100.000 liggen (om nog maar te zwijgen over wat het in NL zal zijn :D)
– Indien goedgekeurd 9 Reeks (Gran coupé) uitgerust met i6 & twee e-motors (500 pk) in 2020 (8000 exemplaren)
Geen flauw idee hoe deze eruit zal zien, maar I'm all ears.
– EV Hatchback (2020) uit blik i.pv. carbon (3 Reeks categorie)
Een beetje laat niet?
– Schrapping v.d. 3GT (lage verkoopcijfers)
Was te verwachten
– Concurrent voor de A1 onder de 1 Reeks
Ik vind de 1 reeks maar een halve BMW (en ik rijd zelf dagelijks met één)
– M140i & M240 Coupé & Cabriolet op komst
Vind die lagere M versies zo'n vreemd aanbod. Ze zijn te duur voor wat je krijgt, in die prijsklasse zou ik eerder naar een ander merk kijken. Een M3 en hoger daarentegen begrijp ik wel volledig. Ik droom nog steeds van die rit in een M4 GTS.

Nog wat geruchten over veranderingen binnen de 1/2 reeks, maar die zijn elke week anders.
Jammergenoeg geen geruchten over de afschaffing van de 2 touring :(. Elke keer dat ik er 1 zie rijden krijg ik een onweerstaanbaar gevoel van walging en afschuw.

Geen flauw idee hoe deze eruit zal zien, maar I'm all ears

"At the moment, the Gran Coupe is the best selling version of the 6 Series, followed by the Convertible. As a matter of fact, the four-door coupe model outsells the two-door coupe 2:1 being, unquestionably, the most popular version of the range."

Dan zou de 9 Reeks zich normaliter in dezelfde prijsklasse (90.000 euro) moeten bevinden, met een duurdere cabriolet uitvoering.

Vind het wel een beetje verrassend, de GT's zijn nochtans superieur aan hun Touring tegenhangers. Ik had pas recent door dat ze op die klanten gericht zijn. :o

De 4 Gran Coupé zou nu de 3GT moeten vervangen.

2020 is hét jaar voor EV's en hybrides.

Reducing CO2 emissions from passenger cars
'Nieuwe auto's tot 3.000 duurder door verlaging Europese CO2-norm na 2020'

Vind die lagere M versies zo'n vreemd aanbod. Ze zijn te duur voor wat je krijgt, in die prijsklasse zou ik eerder naar een ander merk kijken.

Het zijn zogezegd M Performance wagens, alleen vind je die benaming nergens terug op de wagens in kwestie. :gek:

Word er wel een beetje moe van. M Performance dit, M Sport pakket dat – M remmen hier, M stuur daar – Om dan vervolgens een M2 zonder M motor uit te brengen.

Jammergenoeg geen geruchten over de afschaffing van de 2 touring :(. Elke keer dat ik er 1 zie rijden krijg ik een onweerstaanbaar gevoel van walging en afschuw.

Ik irriteer met enkel aan de Active Tourer, de Gran Tourer is nog enigszins verdedigbaar. Anderzijds vind ik dat ze beter de BMW groep uitbreiden, i.p.v. het aanbod BMW's.

Laatst bewerkt:
De nieuwe M140i xDrive is sneller dan de manuele M2 op de 100 meter sprint, en slechts 0,1 seconde trager dan de DCT. :o

Laatst bewerkt:
Nog ééntje

Z4 M Coupé
RnzXMUT.jpg
Mooi :heart:!
Zo jammer dat de Z4 een hond is met drie poten op de baan.

PS: waar zie je ergens de prijs staan? Deze staat niet tussen de M-modellen op de BMW site.
PPS: Aah, dit is de oude. Van de nieuwe bestaat er geen M-versie.

De Z Coupé is volledig geschrapt, de Z5 komt enkel in roadster uitvoering. (als ik me niet vergis)

Vreemd, want bijvoorbeeld de Z3 M Coupé heeft aardig wat fans.

• #5.814
Een van de weinige modellen zonder Hofmeister-knik

Kan me wel voorstellen dat een luciferdoos met 300 pk een epische rijervaring oplevert.

Motor Updates

M140i (i.p.v. M135i)

340 pk (+15 pk)

M240i (i.p.v M235i)

340 pk (+14 pk)

Beiden nu met B58 (I6) motor i.p.v. N55. Ironisch genoeg heeft de M2 de 'oude' N55 onder de motorkap.

Laatst bewerkt:
2002 Hommage
mmLj57k.jpg

vGtDvLP.jpg

w1xzzKX.jpg

RV9C5Ff.jpg

vQZopAm.jpg

yAt7Y5w.jpg

eHFrv9c.jpg

Laatst bewerkt:
  • #5.819
Wil wel de stats zien van die nieuwe 240i en de m2. qua tijden dan

Dit was de M235i tegenover de M2

15xmsy8.jpg

Zoals ik eerder al zei is de nieuwe M140i xDrive, met steptronic, sneller (4,4) dan de manuele M2 op de 100 meter sprint, en slechts 0,1 trager dan de M2 met DCT.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven