- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is dat toch met auto's en mannen. Met een schuin oog zit ik te kijken naar een vervanger voor onze Mini Cooper S. Het is en blijft onze tweede auto, we hebben ook nog een grote diesel gestookte SUV en veel zal ik er niet meer mee rijden 5-6k per jaar. Dacia Sandero of Fiat Panda zou meer dan afdoende zijn, waarom kijk ik dan naar een Volvo V40 T5 of een Ford Focus ST?
Helemaal niet gek toch?
Juist bij een tweede auto kan je, wellicht in tegenstelling tot de daily, toch kiezen voor een fun ding?
Verbruik en andere runningcosts zijn dan van veel minder minder belang vanwege de minder afgelegde kilometers.

Helemaal mee eens, dat is ook de reden dat we toen die Mini hebben gekocht, in de tussentijd hebben we twee kinderen gekregen dus ik zit alleen woon-werk zonder kinderen in de auto en dat zijn pruts stukjes dus ergens is het kompleet zinloos nu en zonde van die paar duizend euro meerprijs. Maar als ik dan zou naar auto's denk ik steeds, maar er is ook nog een leuker model.![]()

Iets met de vervuiler betaald? Schandalig om te betalen voor je rotzooi wat je de lucht in slingert.![]()
Ja en nee, als de vervuiler zou moeten betalen moet het gewoon verwerkt worden in de brandstof (of middels km-heffing). Als ik een Lancer Evo voor de deur wil hebben om er 5k per jaar mee te rijden kost met dat een godsvermogen terwijl ik in de praktijk minder vervuilend ben dan de gemiddelde automobilist.
dat gezeik over de uitstoot van auto's ,is nog geen 0,00000001 % van de vervuiling wereldwijd
De transportsector vertegenwoordigd zo’n 20% van de totale energieconsumptie in de wereld. Echter JOUW auto is een super laag aandeel. Maar als iedereen zo gaat redeneren komen we nergens.
Mustang V8 is er ook zo een. Dacht scheelt ook iets van 80k.
Dat we dat allemaal maar collectief blijven pikken![]()
Ja en nee, als de vervuiler zou moeten betalen moet het gewoon verwerkt worden in de brandstof (of middels km-heffing). Als ik een Lancer Evo voor de deur wil hebben om er 5k per jaar mee te rijden kost met dat een godsvermogen terwijl ik in de praktijk minder vervuilend ben dan de gemiddelde automobilist.
is dit inclusief de luchtvaart en vrachttransport of alleen de personenauto's