MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.241
Zet de E30 maar eens naast de huidige 1 Reeks....
EXTERIEURMATEN
lengte
spacer.gif
4319 mm
breedte
spacer.gif
1799 mm
hoogte
spacer.gif
1434 mm

Decimeter dikker geworden

Ik betwijfel of de klas van 1938 (i.e. Giugiaro, Gandini & Fioravanti) nog evenveel plezier zouden hebben met het ontwerpen van wagens anno 2020. Alle meuk waar er tegenwoordig rekening mee gehouden moet worden. Sommige ontwerpen zouden gewoon niet meer mogelijk zijn.

Je ziet soms ook de domste snufjes. Wie had die nachtcamera om dieren op de weg te zien? :roflol: Je voorlichten aanleggen en op de weg letten schijnt nochtans aardig te werken.

Laatst bewerkt:
Wacht maar totdat je een gezin hebt. De Discovery Sport van mijn vrouw heeft met de achterbank in de voorste stand bijna 900 liter bagageruimteen dan zit ik nog redelijk op de achterbank, benen iets wijd maar verder ruim zat. Dan passen er twee kinderwagens, een campingbedje 2 75l koffers een grote weekendtas en een boodschappenkrat achterin.

Met de bank in de achterste stand en een stoelzak aan de stoel komen mijn benen nog niet tegen de zak en ja bij ons zit onze dochter voorin omdat ze anders de boel onderkotst.

Ben ik sowieso niet van plan, dus dat scheelt.
Mijn MINI Cooper S verliest het op de punten toch echt t.o.v. de Discovery Sport.

Klopt, het is ook een luxe dingetje, net als een snelle soepel schakeldende automaat, climate control, Apple CarPlay, enz.

Moet je wel een eerlijke vergelijking maken.

Bvb een sedan van 50k vs een SUV van 50k
Zelfde voor coupe vs SUV crossover, hatchback vs SUV crossover ect.

Sneller - sedan
Luxer - sedan
Efficienter- sedan
Veiliger - sedan
Mooier - sedan
Hoger - SUV
Wendbaarder - sedan
Beter off road(lmao who we kidding here) - SUV
Past in een parkeerplek - sedan
Past meer in - SUV
Rijplezier - sedan.
Comfort - SUV
Duurzaamheid - sedan.

Laatst bewerkt:
Ben ik sowieso niet van plan, dus dat scheelt.
Ook voor andere zaken kan het praktisch zijn. Als je honden hebt, een paar mountainbikes zo achterin wilt gooien of een eigen bedrijf hebt, geen bestel auto kan/wil hebben, maar toch de ruimte nodig hebt.

Maar als jij een sedan superieur vind is dat jou goed recht, ik vraag me alleen wel af waarom je dan een hatchback hebt.

Ook voor andere zaken kan het praktisch zijn. Als je honden hebt, een paar mountainbikes zo achterin wilt gooien of een eigen bedrijf hebt, geen bestel auto kan/wil hebben, maar toch de ruimte nodig hebt.

Maar als jij een sedan superieur vind is dat jou goed recht, ik vraag me alleen wel af waarom je dan een hatchback hebt.

Nee dat is puur de vergelijking.
Tis meer de SUV trend voor mensen die het niet of nouwelijks gebruiken. Kopen ipv een sedan een SUV om er misschien 1x per jaar iets mee te doen wat je met een sedan misschien niet gelukt was.
Of puur en alleen een auto op stelten kopen.

Ik wilde in eerste instantie een 156 sedan, maar de 2 redenen dat ik voor de 147 gegaan ben is bouwjaar/aanbod en de 156 vond ik toch wel erg groot.

Misschien ben ik gek maar mijn 3 deurs hatchback is eigenlijk nog groter dan ik nodig heb, dus sluit voor de toekomst een coupe ook niet uit.

Als iedereen puur rationeel een auto zou kiezen, dan reden we allemaal in een Dacia Sandero oid.

Als iedereen puur rationeel een auto zou kiezen, dan reden we allemaal in een Dacia Sandero oid.

En James May zou trots zijn :roflol:

Variatie is natuurlijk prima, en goed. alleen de SUV trend gaat ten koste van een hoop, en niet alleen voor de eigenaar zelf maar ook anderen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.248
Ik betwijfel of de klas van 1938 (i.e. Giugiaro, Gandini & Fioravanti) nog evenveel plezier zouden hebben met het ontwerpen van wagens anno 2020. Alle meuk waar er tegenwoordig rekening mee gehouden moet worden. Sommige ontwerpen zouden gewoon niet meer mogelijk zijn.

Je ziet soms ook de domste snufjes. Wie had die nachtcamera om dieren op de weg te zien? :roflol: Je voorlichten aanleggen en op de weg letten schijnt nochtans aardig te werken.
Vooral Japanners zijn soms de weg kwijt. Die nieuwe prius :roflol:

Wat is dat voor achterkant??? :lol:

How Japan took over the world....and then lost it

Ik snap echt niet wat iedereen hier met dikke auto's heeft. Dat is zo slecht voor het milieu allemaal. Je kunt beter gewoon de fiets of het OV pakken..

Mijn vrouw werkt zo wat naast R’dam CS en is dagelijks zo’n 90 minuten reistijd kwijt met de auto, met het OV komt daar zeker een uur bij. Ik kan gewoon simpelweg niet op mijn werk komen met het OV.
Wel zou ik meer de fiets kunnen/moeten pakken.

Je verwacht het niet.

Verkoop Tesla 3 duikelt van 12.000 naar 36 stuks per maand

Spelen gewoon in op de markt.

De Stelvio houdt Alfa ook in leven want niemand wil een sedan meer kopen.

Wel leuk een aardig maar behalve de instap gebruik je het nooit.
Zicht op de weg verlies je weer als de rest ook een hogere grotere auto koopt.

Veel SUV hebben trouwens minder ruimte dan een gewone station, mocht dat echt een probleem zijn.

Maar ik heb mode nooit echt begrepen :lol:

Iedereen moet verder kopen wat ze willen, alleen jammer dat het in dit geval ten koste gaat van de duurzaamheid en veiligheid.

hoezo is een grotere auto minder veilig?
voor de andere misschien, maar voor jezelf is het een stuk veiliger hoor.

Kan je dat laatste uitleggen?

Nemen vaker dubbele parkeerplekken in beslag.
Minder zicht als je er achter zit.
Hoeven minder te remmen voor drempels, dus of ze worden langzaam hoger gemaakt, of ze hebben minder effect.
Gevaarlijker voor andere weggebruikers.

hoezo is een grotere auto minder veilig?
voor de andere misschien, maar voor jezelf is het een stuk veiliger hoor.

Is alleen veiliger als je er in zit en je een aanrijding hebt met een andere auto, dat is maar een klein deel van veiligheid.

Meer massa, meer schade aan de andere auto, gevaarlijker voor de inzittende van de andere auto.

Gevaarlijker voor zwakke weggebruikers. Ongeveer 60% van de verkeersdoden zijn zwakke weggebruikers. Fietsers, voetgangers, scootmobiel ect.

Meer massa, moeilijker te vertragen, dus hogere snelheid bij contact en moeilijker ongeluk te voorkomen.

Slechtere wegligging, moeilijker ongeluk te voorkomen.

Peperdure Porsche die rechtdoor gaat als je ergens voor moet uitwijken.

Maar als je een ongeluk hebt zit je toch liever in een tank van 2000 kg i.p.v. een gebakje van 800 kg?

Je gaat toch je auto toch niet uitkiezen op hoe veilig hij is voor andere weggebruikers :roflol:

Mijn vrouw werkt zo wat naast R’dam CS en is dagelijks zo’n 90 minuten reistijd kwijt met de auto, met het OV komt daar zeker een uur bij. Ik kan gewoon simpelweg niet op mijn werk komen met het OV.
Wel zou ik meer de fiets kunnen/moeten pakken.
Ik was niet serieus. Ga nooit met het OV naar werk . Als ik trouwens naast Rdam CS zou werken, zou ik het OV wel overwegen. Met de auto in het centrum is echt drama.

Niks tegen een SUV trouwens, kan het wel waarderen als voertuig waar ze voor bedoeld zijn.

Terug
Naar boven