MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.501
Ze vonden het gewoon een mooie wagen. Ik heb wel een M pakket hey een m pakket man m m m

Waren trouwens wel medelanders. Nederlanders bengelen nog eerder liever aan een trap dan dat ze een complimentje zullen geven. kutvolk

• #15.502
Ik had zelf ook zojuist een nette spot

• #15.503
20200806_212922.jpg

• #15.505
Is een dieseltje

• #15.506
Hij heeft ook een RS7 volgens mij. O f het lijkt er op. Volgende keer maar eens checken als ik er langs loop

De Volvo vind ik ook nog best leuk ogen ja, zeker ook in het echt, maar vind je oprecht de Jag kwa looks on par met de Alfa?
Kwa interieur is het duidelijk een ander filosofie, Alfa maakt een mooi interieur zoals ze het zouden willen en proberen dan een scherm netjes weg te werken, Volvo maakt een mooi scherm en bouwt het interieur er omheen.

Vriend van mij heeft een Volvo C30, ik heb een Alfa 147, recent in elkaars auto gereden.
De Volvo is, in de praktische zin van het woord, op bijna alle vlakken een betere auto. natuurlijk een nieuwere auto, maar je merkt wel dat het anders ontworpen is, de spiegels zijn groot en vierkant, zodat je wat kan zien. in tegenstelling tot klein en afgerond, waar je geen fk in ziet.
Als je naar Spanje zou moeten rijden zouden we beide zonder twijfel de Volvo willen, maar als je over de Alpen moet, of een ritje maakt voor plezier, dan zouden we beide zonder twijfel de Alfa pakken.
Zelfde spec ook, 2 liter 150PK(1200KG), maar de Alfa voelde duidelijk sneller en speelser.
We vonden ook beide het interieur van de Volvo logischer en 'netter' maar die van de Alfa vinden we beide mooier.

Verder niet dat ik Alfa's nou perse altijd de beste auto's vind, maar ik kan de Italiaanse manier van dingen doen wel waarderen.
Je moet alleen niet te logisch nadenken over dingen, dan ga je je afvragen waarom ik met mijn Alfa elke 3 jaar/60.000KM de distributie moet doen en een gemiddelde Honda rustig 7 jaar/150.000KM met een riem doet.

als er plek is schuin voor mijn huis, recht er voor is moeilijk parkeren en moet ik over een vervelende hobbel.
uitzondering is wel April/Mei/Juni, dan zijn de bomen ongesteld.
Ik vind een XE beduidend mooier dan de Giulia, ik denk dat ik een A5 ook mooier vind.

Toen ik 5 jaar geleden onze vorige kleine auto ging uitzoeken stond de Giulietta QV echt bovenaan mijn shortlist, het is gewoon een mooie auto, maar de proefrit viel zo erg tegen dat ik dacht dat het aan het exemplaar lag, maar een ritje in een ander model was niet beter, daarna heb ik nog in een Clio 2.0, een Volvo C30 T5, BMW 125i coupé, Fiesta ST gereden (misschien nog wel iets wat me nu niet te binnen schiet) en geen van allen reden zoals ik had gehoopt. Ik was een Honda Civic Type R EP3 gewend en dat is een geweldige wagen (1 van de beste hothatches ooit), opnieuw een EP3 kopen was geen optie, die waren te oud en de nieuwere UFO (FN2) vond ik te lelijk, ik wilde eigenlijk geen VAG en geen Opel en dan houd het wel zo‘n beetje op. Een DS3 Racing leek me wel wat, maar die waren erg schaars en daardoor te duur. Mijn vrouw vond een Mini wel leuk en vroeg of daar geen sportief model van was, ik kon me eerst niet voorstellen dat ik ooit een Mini zou gaan rijden, Maar ik kwam een mooi exemplaar tegen met een sportonderstel en Recaro kuipjes en was na een paar 100 meter verkocht wat rijeigenschappen betreft, ik moest er echt wel een paar nachtjes over slapen om aan het idee van een Mini te wennen. Als ik alle keuze vrijheid zou hebben staat rijeigenschap echt ruimschoots bovenaan.

haha zal eens een kiekje schieten hoe de paardenbloempjes erbij staan.
Soms, héél soms schaam ik mij er een seconde of 10 voor. Staat ook nog eens die bulldog in de tuin te pissen en loopt er iemand langs om het Onslow compleet te maken. Misschien zegt daarom geen mof mij goedendag hier :treuren:

Voor het nieuwe huis heb ik goede voornemens, dit is als een Suzuki alto waar je niet echt tevreden over bent, die ga je ook niet meer staan te poetsen.

• #15.511
haha zal eens een kiekje schieten hoe de paardenbloempjes erbij staan.
Soms, héél soms schaam ik mij er een seconde of 10 voor. Staat ook nog eens die bulldog in de tuin te pissen en loopt er iemand langs om het Onslow compleet te maken. Misschien zegt daarom geen mof mij goedendag hier :treuren:

Voor het nieuwe huis heb ik goede voornemens, dit is als een Suzuki alto waar je niet echt tevreden over bent, die ga je ook niet meer staan te poetsen.
Zo te horen zal je vast nog wel het licht zien.

Ooit gehoord van het broken window effect?

Als je de buurt netjes wilt houden begin bij jezelf. Kan niemand je verwijten dat je de buurt naar beneden haalt. Eerste dag zal wat werk zijn. Daarna 2 of 3 keer per week een kwartiertje is genoeg.

Je zal je geestelijk ook beter voelen

Ik vind een XE beduidend mooier dan de Giulia, ik denk dat ik een A5 ook mooier vind.

Toen ik 5 jaar geleden onze vorige kleine auto ging uitzoeken stond de Giulietta QV echt bovenaan mijn shortlist, het is gewoon een mooie auto, maar de proefrit viel zo erg tegen dat ik dacht dat het aan het exemplaar lag, maar een ritje in een ander model was niet beter, daarna heb ik nog in een Clio 2.0, een Volvo C30 T5, BMW 125i coupé, Fiesta ST gereden (misschien nog wel iets wat me nu niet te binnen schiet) en geen van allen reden zoals ik had gehoopt. Ik was een Honda Civic Type R EP3 gewend en dat is een geweldige wagen (1 van de beste hothatches ooit), opnieuw een EP3 kopen was geen optie, die waren te oud en de nieuwere UFO (FN2) vond ik te lelijk, ik wilde eigenlijk geen VAG en geen Opel en dan houd het wel zo‘n beetje op. Een DS3 Racing leek me wel wat, maar die waren erg schaars en daardoor te duur. Mijn vrouw vond een Mini wel leuk en vroeg of daar geen sportief model van was, ik kon me eerst niet voorstellen dat ik ooit een Mini zou gaan rijden, Maar ik kwam een mooi exemplaar tegen met een sportonderstel en Recaro kuipjes en was na een paar 100 meter verkocht wat rijeigenschappen betreft, ik moest er echt wel een paar nachtjes over slapen om aan het idee van een Mini te wennen. Als ik alle keuze vrijheid zou hebben staat rijeigenschap echt ruimschoots bovenaan.

Dit kon ik mij ook nooit voorstellen. Maar een Countryman S beschouw ik dan toch als een wat andere auto dan een standaard Cooper.
Het rijdt ook geweldig (6 traps automaat) alleen vind ik het echt zonder dat deze auto van nieuw 50k min of meer hetzelfde interieur heeft als een Cooper van 15 jaar geleden.

Ik heb helemaal niets met auto's.
:o

• #15.514
Mensen, we kunnen inpakken en wegwezen. Deejay met nog een cijfer er achter vindt auto's helemaal niks.

Waarvan akte

Genotuleerd

Okè

Topic kan dicht

Zo te horen zal je vast nog wel het licht zien.

Ooit gehoord van het broken window effect?

Als je de buurt netjes wilt houden begin bij jezelf. Kan niemand je verwijten dat je de buurt naar beneden haalt. Eerste dag zal wat werk zijn. Daarna 2 of 3 keer per week een kwartiertje is genoeg.

Je zal je geestelijk ook beter voelen

Het ligt ook wel iets anders waardoor ik er weinig trek in heb.
Ik heb een appartement 2e verdieping en de "ondertuin" dient te worden onderhouden door de onderste bewoner, die het huurt.
Deze doet dat zeer zelden, het is zelfs nog bouwgrond vol onkruid.
De eigenaar van de onderste woning weigerde een fatsoenlijk iets aan te leggen 10 jaar geleden (grind ofzo) in overleg met ons. We wilden graag mee betalen , maar is het type "bepaal ik zelf wel of en wat ik aan doe".
Dus aangezien het grootste deel altijd er zo bij staat motiveert het ook niet om enkel mijn stukje oprit wel te doen. Als wij het straks verhuren mogen ze het lekker uitzoeken, want we houden het appartement wel aan.

• #15.516
:nanner:

Kan het nog ingewikkelder? Dacht dat de Heimatbewoners zo Pünktlich waren :thinking:

Die andere eigenaar is natuurlijk een Hollander. Wonen bijna enkel Hollanders in de nieuwbouw huizen.
Een Duitser zal het hier nooit kopen, veel te duur en lacht je keihard uit als hij de prijs hoort die je betaald hebt. Daarom hebben de echte Duitsers allemaal vlaggen in hun tuinen, denk iets duidelijk te maken.

Na 3 weken werd er al bij mij aangebeld of ik de tuin wou onderhouden. Toen kon ik mooi zeggen dat ze bij de onderburen moeten zijn.
De keer dat de onderbuur er wat aan deed toen, was op een zondag. En laat dat ook weer uit den boze zijn, op zondag iets in je eigen thuis doen. Dus kwamen ze klagen dat dit niet mocht op zondag.

• #15.518
3 woorden

Bom er op

Nee nee, je moet je aanpassen :fire:
Misschien is het ook iets dorps, zou zo maar in Nederland kunnen als je als "buitenstaander" ergens tussen komt wonen. In een Hamburg zou dit niet gebeuren lijkt me.

• #15.520
Kan wel. Heb teveel bier gezopen. Niet alles goed gelezen.

Hamburg is wel relaxte stad trouwens :thumbup:

Terug
Naar boven