Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

:heart:

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.583

was ook niet sneller dan de impreza

Impreza was gewoon een goudhaantje toentertijd.

How Japan took over the world.. and then lost it

Was je toen al geboren? 35 000 gulden was toen ook al een hoop geld. Ook voor Jan Modaal. Prijzen zijn geskyrockt sinds de euro vooral van autos

Huizen waren toen gemiddeld rond de 150.000 gulden, dan was 35.000 voor een auto een behoorlijk bedrag.
Nu is een huis al makkelijk het tienvoudige van een auto "waard".

• #15.586
Jullie hebben wel gelijk

Snelle C-segmenters zijn er natuurlijk altijd geweest. Denk aan de GTI's, GSI's en RS'en die al sinds de jaren zeventig in de prijslijst staan. Maar de snelste Impreza, die in 1995 op de markt kwam, was toch echt anders.

Wat er dan zo bijzonder aan de Subaru Impreza GT Turbo 555 was? Het feit dat deze auto voor een prikkie (destijds kostte de auto 55.555,55 gulden, omgerekend 25.210 euro)

Had altijd in mn hoofd dat die toen rond de 30.000 was maar toch meer dan ik dachte

was ook niet sneller dan de impreza

Impreza was gewoon een goudhaantje toentertijd.

How Japan took over the world.. and then lost it

Dit is er al een van 2000, de jaren '90 BMW's stelden toen nog helemaal niks voor.
Honda Civic, CRX zaten eind jaren 80 ook al in 7,2 op de 100. Alfa's gaven toen nog ook bang voor de bucks.

Als je puur naar de inflatie kijkt valt het echt mee. De 555 van ‘95 koste omgerekend €41k nu.

• #15.589
  • #15.591
Volgens mij zijn ze nog steeds niet duur voor wat voor vermogen ze hebben

Sinds het merk zelf verder is gegaan onder Corvette zijn ze relatief duurder geworden. Denk een goede keuze, al is het enkel om het merk neer te zetten tussen andere supercars.

• #15.593
Niet in NL denk ik. Want volgens de carbase kan je ze niet meer kopen in NL

35k gulden kan je nu juist goed vergelijken met 35k euro.

jaaaaaaaaaaja.

voor 5 gulden ging ik vroeger de friettent in. Ik vrat me vol met een drankje erbij, snoepzak als toetje kopen en ik hield nog geld over.
Als ik mijn zoon 5 euro meegeef voor de friettent dan ken’ie er net een frietje speciaal voor kopen.

kom op zeg. De ‘Gulden-tijd’ was toch wel iets beter.

jaaaaaaaaaaja.

voor 5 gulden ging ik vroeger de friettent in. Ik vrat me vol met een drankje erbij, snoepzak als toetje kopen en ik hield nog geld over.
Als ik mijn zoon 5 euro meegeef voor de friettent dan ken’ie er net een frietje speciaal voor kopen.

kom op zeg. De ‘Gulden-tijd’ was toch wel iets beter.

Mwah dat is niet helemaal waar. Bij mijn horeca zaak lopen we nu ongeveer 1 op 1 met het jaar 2000, wat toen 1 gulden was is nu 1 euro. Brood is ook nog niet op die hoogte, vlees lijkt mij ook niet.
Naar de kapper als man was 25 gulden.
Verschilt ook met product, games bijvoorbeeld waren in de jaren '90 veel duurder. Een toptitel op de Super Nintendo kostte gewoon 179 gulden, de SNES zelf was 500 gulden. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Mwah dat is niet helemaal waar. Bij mijn horeca zaak lopen we nu ongeveer 1 op 1 met het jaar 2000, wat toen 1 gulden was is nu 1 euro. Brood is ook nog niet op die hoogte, vlees lijkt mij ook niet.
Naar de kapper als man was 25 gulden.
Verschilt ook met product, games bijvoorbeeld waren in de jaren '90 veel duurder. Een toptitel op de Super Nintendo kostte gewoon 179 gulden, de SNES zelf was 500 gulden. Om maar wat voorbeelden te noemen.

ik heb het over 1990-1995. Allicht was 2000 duurder dan voorgaande jaren.
Toch vind ik dat we er niet op vooruit zijn gegaan.
maar goed, dit is offtopic.

Voeding is wel duurder geworden in verhouding ja. Een tv, game, vliegreis etc. niet. Mensen weten uit gekkigheid niet meer wat ze moeten kopen.

Terug
Naar boven