AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

S2000 is gelijkaardig, 1270kg en NA 240pk (nuja, op papier...).

Altijd leuk een lichtere auto met wat paardjes.
Onze Civic indertijd woog iets van een 900kg met bijna 200pk. Leuk speelgoed :D.

De civic 5 gen? Dat was 20 jaar terug toen ik net mijn rijbewijs had mijn favoriete auto en dan blijf je er een zwak voor hebben.

Bij aanschaf van die auto en daarna nog een keer met een Prelude nooit meer dat auto geluksgevoel ervaren. Kon je maar weer opnieuw leren sneller tevreden te zijn met wat je hebt.

De civic 5 gen? Dat was 20 jaar terug toen ik net mijn rijbewijs had mijn favoriete auto en dan blijf je er een zwak voor hebben.

Bij aanschaf van die auto en daarna nog een keer met een Prelude nooit meer dat auto geluksgevoel ervaren. Kon je maar weer opnieuw leren sneller tevreden te zijn met wat je hebt.
6th Gen, originele EK4 VTi met wat foefelare aan de motor.
Interieur er volledig uit, op twee kuipstoelen na.
Niet de meest aangename wagen voor lange afstanden, maar wel veel plezier in gehad :D.

6th Gen, originele EK4 VTi met wat foefelare aan de motor.
Interieur er volledig uit, op twee kuipstoelen na.
Niet de meest aangename wagen voor lange afstanden, maar wel veel plezier in gehad :D.

Die zie je nog weleens rijden. De 5th gen zie je nergens meer. Lijkt mij leuk nog een keer zo´n guilty pleasure te hebben staan op de oprit, even terug in de tijd :)

Weegt wel maar 1.260 kg. Na stage 1 220 pk / 380 nm. Op papier zou hij dan iets sneller moeten zijn dan m'n F20. :thinking: (225 pk / 310 nm @ 1375 kg)

Ja opzich is 190pk op 1200kg best wat, zeker met zo'n hoog koppel.

Mijn auto is 150pk op 1200kg en dat is nog redelijk vlot, maar ik dacht altijd dat die FR modellen op de +-250 zaten.

S2000 is gelijkaardig, 1270kg en NA 240pk (nuja, op papier...).

Altijd leuk een lichtere auto met wat paardjes.
Onze Civic indertijd woog iets van een 900kg met bijna 200pk. Leuk speelgoed :D.

Dan toch liever een NA motor die 9000 rpm maakt dan een geknepen 1.4 turbo die bij 5500 al klaar is.

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.528

20 tips voor een eeuwig leven van je auto​

Altijd vreemd gevonden dat mensen hun wagen parkeren en in 1ste versnelling laten staan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.530
Altijd vreemd gevonden dat mensen hun wagen parkeren en in 1ste versnelling laten staan.
Doe ik ook altijd. Vaak genoeg gehad dat je handrem niet meer goed aantrekt na verloop van tijd en gewenning na zware winters ivm vastvriezen. Misschien idd wel idee voortaan in zn vrij starten.

Hoe zit dat met een automatisch elektrische handrem?

Wat voor type auto zoek je eigenlijk? Een wat snellere luxe wagen zoals je BMW, of echt een klein scheurijzertje?
Weet het zelf niet goed. Het is een beetje lastig zonder te weten of ik in euro's zal moeten opdraaien voor dat ongeluk.

Mijn voorkeur ging aanvankelijk uit naar een RWD die tussen 6-6,5 seconden aan 100 km/u zit. Ondertussen heb ik echter al van alles bekeken. Van slome SUVs en stationwagens tot de Abarth 500s. :o

Een vijfdeurs F20 LCI zou misschien nog het snuggerste zijn. Nu zijn er nog te vinden met weinig KM. :thinking: Het zou me namelijk niet verbazen als naast de 1 Serie de 2 en 3 ook FWD worden in de toekomst.

Terug
Naar boven