MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

1622636047143.png

Laatst bewerkt:

In the episode, we head on an adventure to Sweden to look at the mighty BMW E39 M5 that's been off the road since 2012. All you need in one video, good food, a cat & a doggo, beautiful scenery, good cars and good company.

:gek:

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.027
Kan me geen review heugen die niet postief was over de S2000

Eén van de beste blokken ooit gemaakt, een atmosferische 2 liter 4 cilinder met 240 pk @ 8300 tpm.
9000rpm y0. Is een AP1.
Denk dat enkel een K20 blok nog beter genoemd kan worden (van Honda dan). De F20 haalt zijn papieren pk's meestal niet helaas. Wat niet wil zeggen dat ze niet hard gaat :p.

9000rpm y0. Is een AP1.
Denk dat enkel een K20 blok nog beter genoemd kan worden (van Honda dan). De F20 haalt zijn papieren pk's meestal niet helaas. Wat niet wil zeggen dat ze niet hard gaat :p.
Loopt de F20 dan minder netjes dan een K20? Heb je ooit een met een H22 gereden?

Loopt de F20 dan minder netjes dan een K20? Heb je ooit een met een H22 gereden?
Zeker niet minder netjes, het is gewoon anders. Een K20 is vooral leuk omdat je er met weinig mods veel extra pk's kunt uithalen :D. En ze zijn zga niet kapot te krijgen (als je met verstand rijdt natuurlijk en niet op een koude motor gaat doorsleuren).
Een S2000 heeft gewoon alles... Handling, snelheid,...
Met een H22 niet. Wel een B16 en B18. Die zijn dan weer leuk omdat je daar nog de rauwe, snakkende VTEC hebt.

Dus daar mag wel 100 pk bij voordat de echte fun begint :)
Helaas konden ze dat soort blokken niet meer verder ontwikkelen vanwege de emissie normen. Geen idee trouwens of je mensen dat blok net zo onderhanden hebben genomen als de K20, die laatste is ook een 2l met standaard 200pk, maar in een Ariel Atom levert die met een supercharger 350pk.

Helaas konden ze dat soort blokken niet meer verder ontwikkelen vanwege de emissie normen. Geen idee trouwens of je mensen dat blok net zo onderhanden hebben genomen als de K20, die laatste is ook een 2l met standaard 200pk, maar in een Ariel Atom levert die met een supercharger 350pk.

Laatst met een s4 gereden, ook met supercharger..was goed voor 340 pk.
Vanaf het begin knal je in je stoel. Heerlijk. Rijdt toch wel wat beter dan mijn turbo met 300pk/500nm.

Ik ben van alle markten thuis.

Terug
Naar boven