Fitness Seller

Nieuws Het gedraai is begonnen, Wilders wil water bij de wijn doen

Nederland, het land van de compromissen.

Het getuigt overigens niet van veel integriteit (iets dat toch al ver te zoeken is in de politiek) om nu water bij de wijn te doen.
Met de verkiezingen voor het Europees parlement liep de blonde man uit Venlo nog met kreten te strooien als 'het onversneden PVV geluid'.
Nu blijkt hij bereid een en ander flink te versnijden.

Als hij dit nu te hard gaat roepen, loopt hij wel eens kan wat aanhang te gaan verliezen. Hij loopt wel erg hard van stapel nu om van 'cordon sanitaire' naar 'meest logische coalitiepartners' te gaan.
Tactischer zou zijn om nu juist flink van leer te trekken en zijn toon pas bij te stellen zodra de verkiezingen geweest zijn.

Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Niet iedereen die pvv stemt is een analfabeet weetje en ik denk dat de meerderheid wel begrijpt dat zonder compromissen te maken je niet kunt regeren. Dat stukje realisme in zijn campagne zullen ze zeker toejuichen...geen idealistische halstarrige eenzijdige visie, maar een meer bedreven en te realiseren partij programma die alsnog de kiezer zal gunstig stemmen. Dat zal het hem zeker gaan doen.

Het realisme mbt het daadwerkelijk oplossen van de problematiek is ver te zoeken in zijn ideologie.
Dit merk je goed wanneer kritische vragen gesteld worden over zijn ideeen om problemen aan te pakken. Hij reageert vrijwel nooit inhoudelijk, maar ontwijkt de vragen. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij nooit in talkshows zoals Pauw en Witteman durft te verschijnen; zodra het vuur hem aan de schenen gelegd wordt, moet hij het af laten weten.

Wilders hele partijprogramma is vorm zonder inhoud, de wat meer doordachte burger die zich ook nog enigszins interesseert voor politiek, doorziet dat.

daar heb je gelijk in :o

Een marketing technische heel slimme zet.

Zijn traditionele aanhang zal hij so wie so wel vasthouden. En met deze stap maakt hij de partij toegankelijker voor meer gematigde kiezers.

Zijn vaststaande standpunten omtrent Islam zijn duidelijk voor iedereen maar zijn harde woorden vormen een drempel voor veel gematigdere kiezers....met een standpunt over AOW en het aangeven te willen gaan regeren zouden twijfelaars wel eens over de streep kunnen trekken.

Dus het is een verstandige zet om meer stemmen te vergaren.

De islamisering zal dus gestaag voortzetten. Geertje toch, begint een beetje op W. Bos te lijken, zodra het over regeren gaat al je principes maar overboord gooien. Hoe wil hij met de CDA en VVD gaan regeren als deze juist voor de AOW leeftijdsverhoging zijn? Juist op dit punt zou hij water bij de wijn moeten doen.

De islamisering zal dus gestaag voortzetten. Geertje toch, begint een beetje op W. Bos te lijken, zodra het over regeren gaat al je principes maar overboord gooien. Hoe wil hij met de CDA en VVD gaan regeren als deze juist voor de AOW leeftijdsverhoging zijn? Juist op dit punt zou hij water bij de wijn moeten doen.

Juist niet....want zo sluit hij openlijk niets uit, maar standpunt technisch van alles....hij geeft dus de indruk alles wel te willen.

Hij behoud op die manier zijn gewenste oppositierol zonder dat hij zelf daar verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Kortom...hij kan de underdog spelen en die rol wint vooralsnog de meeste stemmen.

Immers was hij zelf bereid op alle vlakken water bij de wijn te doen. ;)

De verkiezingen worden wel interessant :)

Ik ben alleen bang voor een nieuw CDA-kabinet, maar nu met teveel rechtse invloeden.
Alhoewel ik me wel in veel standpunten kan vinden van het CDA, kunnen ze ook erg dwars liggen...

Ik gok op een nieuw paars :p VVD (Rutte komt sterk over), D66 (Pechtold goed in oppositie) en PVDA (traditioneel een grote partij).

De VVD sluit D66 uit, omdat volgens Mark Rutte, de heer Pechtold geen vaste standpunten inneemt.

Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Niet iedereen die pvv stemt is een analfabeet weetje en ik denk dat de meerderheid wel begrijpt dat zonder compromissen te maken je niet kunt regeren. Dat stukje realisme in zijn campagne zullen ze zeker toejuichen...geen idealistische halstarrige eenzijdige visie, maar een meer bedreven en te realiseren partij programma die alsnog de kiezer zal gunstig stemmen. Dat zal het hem zeker gaan doen.
Ik denk dat veel mensen die op Wilders stemmen ook helemaal niet zo extreem zijn. Ze willen gewoon bepaalde dingen anders, en dat in ieder geval dat zijn invloed merkbaar wordt
Ik vind sommige dingen ook echt wel te ver gaan, maar de basis sta ik helemaal achter. Ik zou echt niet blij zijn als Wilders 76 zetels kreeg ;) Vind het juist een voordeel dat er in een regering een aantal punten afgezwakt worden.

Laatst bewerkt:
Had het niet verwacht, maar als je echt aan de macht wil komen zeg je natuurlijk alles om je kansen te verhogen. Benieuwd of de mogelijke coalitiepartners hier een opening zien tot samenwerking. IMO beter laten regeren dan geforceerd in de oppositie.

De AOW op 65 jaar houden. Ohw god, wat een held is het ook.

Wat maakt die extra 2 jaar doorwerken nou uit? ???

Had graag gezien dat hij als voorwaarde had gesteld dat er niet langer nog dubbele nationaliteiten worden toegelaten.

Of unaniem een politiek lands standpunt omtrent Turkije, als dat niet meer zo urgent is dan moet je heel diep graven wat nou het verschil is tussen VVD en PVV met uitzondering de nadruk op ouderen en zorg die de PVV meer uitgesproken heeft.

Wat maakt die extra 2 jaar doorwerken nou uit? ??

Als er maar genoeg mensen zijn op wie het van toepassing is, zoals in bijv. een (dubbel) vergrijzende én ontgroenende bevolking, gaat dat zeker wat uitmaken. Al moet ik bekennen hier geen precieze cijfers van te kennen.

Als er maar genoeg mensen zijn op wie het van toepassing is, zoals in bijv. een (dubbel) vergrijzende én ontgroenende bevolking, gaat dat zeker wat uitmaken. Al moet ik bekennen hier geen precieze cijfers van te kennen.

Daarom snap ik het ook niet, gewoon doorwerken tot 67 zeg ik.

Jarenlang schreeuwt de PVV vanaf de domtoren dat het land beschermt moet worden en nu lijkt het erop dat een regering met de PVV waarin nog steeds Nederlandse paspoorten worden verstrekt goed mogelijk is.

Niet dat ik PVV stem of ooit van plan was, maar als ze dan toch het stuurwiel in handen krijgen, zou ik een nationalistisch Vaderland wel zien zitten maar de PVV verkoopt hier indirect hun principes voor positionering op de financiële balans. Behoorlijk elitair om zo'n ouderen beleid te willen voeren met een jonge generatie die hunkert naar een zuiverder Nederland.

Als hij wil regeren zal hij wel moeten.

Maar dan kan hij toch beter als voorwaarde stellen geen water bij de wijn te willen doen op het integratie dossier? Dat is immers steevast z'n belofte geweest en in mijn ogen ook het enige van die partij wat goed is voor het land.

Maar dan kan hij toch beter als voorwaarde stellen geen water bij de wijn te willen doen op het integratie dossier? Dat is immers steevast z'n belofte geweest en in mijn ogen ook het enige van die partij wat goed is voor het land.
Wilders is een echte onderhandelaar! Hij weet dat 150% vragen van de gewenste verkoopprijs hem uiteindelijk nog 90% zal opleveren.

De tactische zet die hij nu doet laat partijen als VVD en CDA alvast nadenken over een mogelijke uitweg om hun postjes te behouden via deelname van PVV.

Terug
Naar boven