AndroidHealthClinic

Het grote Captains of Crush gripper topic

ik heb juist de trainer en no1 gekregen ik ben 15jaar train nog maar 5maandjes en krijg de no1 gesloten wel maar voor 1 rep, hoelang zou het duren tot ik de no2 kan sluiten? Ik train ongeveer elke dag dusja :p

Thanks

zoiezo nie elke dag trainen.. en hoelang dat kan duren dunno... ik ben er niet zo heel serieus mee bezig en heb in 4 maanden van 0 reps naar 7 reps met 1.5

ik heb juist de trainer en no1 gekregen ik ben 15jaar train nog maar 5maandjes en krijg de no1 gesloten wel maar voor 1 rep, hoelang zou het duren tot ik de no2 kan sluiten? Ik train ongeveer elke dag dusja :p

Thanks

Het duurde bij mij ongeveer 1/2 maanden meen ik me te herinneren. Sluit zelf nu de #2.5 voor 6.

Voor de 3 sluiters, hoeveel reps (mms) zijn nodig op de 2,5 om de 3 succesvol te kunnen sluiten?

is ook verschillend narrator.. sommige kunnen 12x de 1.5 en de 2 niet en de ander kan 4x de 1.5 en sluit de 2 wel...

Het duurde bij mij ongeveer 1/2 maanden meen ik me te herinneren. Sluit zelf nu de #2.5 voor 6.

Voor de 3 sluiters, hoeveel reps (mms) zijn nodig op de 2,5 om de 3 succesvol te kunnen sluiten?

Er zijn mensen die de 2.5 20x konden sluiten voordat zij de 3 konden sluiten.
Ikzelf ben nooit boven de 6 reps geweest met de 2.5
Het is maar net hoe je traint en wat voor jou het beste is...

Als je de 2.5 en de 3 vergelijkt is dat alsof je 120kg met 160kg op de bench press vergelijkt.
Of je doet negatives met de 160kg, of je doet reps met de 120kg.
Het beste kun je dus een of meerdere grippers daar tussenin hebben om de stap wat kleiner te maken...

Een BBSM (Beef Builder Super Master) zou een optie kunnen zijn.
Er is al eerder in dit topic een lijst gepost met gripper sterktes.
zoek er 1 rond de 2.7 - 2.8, je zult zien dat je progressie dan een stuk sneller gaat ;)

@TS, iedere dag trainen kan wel, maar ik raad het je niet aan.
Ik zou zeggen, hou het op 3x per week. Je zult zien dat het snel zat gaat ;)
Succes!

ja ik weet dat elke dag trainen = artitis of hoe je het ook schrijft :p maar als ik tv kijk enz pak ik gewoon een gripper en knijp (verslaaft) :D thanks voor de comment

tis zoiezo niet echt de bedoeling om het voor de tv te doen als je aan het relaxen bent... je moet het zien als een serieuzetraining waar je je op moet concentreren en neit zomaar knijpen

ja ik weet dat elke dag trainen = artitis of hoe je het ook schrijft :p maar als ik tv kijk enz pak ik gewoon een gripper en knijp (verslaaft) :D thanks voor de comment
Daar doel ik niet eens op, maar hoe denk je dat je handen voelen als je iedere dag flink traint?
Ze doen na een paar dagen zo pijn dat je ze bijna niet meer kunt gebruiken.

Ik train momenteel 2x per dag, 5 dagen per week.
Dus gewone zware overbelasting voor mijn handen, dit doe ik dus ook maar 2-3 weken.
Sowieso moet je zoiets als beginner niet doen, ook je handen hebben rust nodig, tenslotte train je de deadlift ook niet iedere dag, of wel?
;)

Trouwens, trainen tijdens tv kijken is net zo effectief als stofzuigen. Je kunt je beter even een half uurtje concentreren op de grippers 3x per week, dan ieder vrij moment tijdens andere bezigheden gaan lopen spelen....

Deadliften doe je toch ook niet tijdens het tv kijken? :D

Neen, maar hoe train je 30min ? Ik wil dit graag doen en dan 5x per week want minder lukt me niet :D , heeft iemand misschien een trainings schema? Ik moet eigenlijk in 1 of 2maand in een dynamo meter 80kg kracht kunnen drukken op school, Ik kan nu een COC no.1 sluiten, ik zal nog een no 1.5 en no. 2 bestellen, als iemand een schema heeft dat ik snel de no. 1.5 kan sluiten aub help me :D

Laatst bewerkt:
Neen, maar hoe train je 30min ? Ik wil dit graag doen en dan 5x per week want minder lukt me niet :D , heeft iemand misschien een trainings schema? Ik moet eigenlijk in 1 of 2maand in een dynamo meter 80kg kracht kunnen drukken op school, Ik kan nu een COC no.1 sluiten, ik zal nog een no 1.5 en no. 2 bestellen, als iemand een schema heeft dat ik snel de no. 1.5 kan sluiten aub help me :D

dit heeft niet echt veel met elkaar te maken ;) is hetzelfde als je iedere dag in de weegschaal loopt te knijpen man

Toen ik begon kneep ik 67kg op zo'n ding (wat Theo Burggraaff had) en ik kon toen net de #2 sluiten.
Theo zat rond de 78kg en kon bijna de #3.5 sluiten.

Vergeet dus maar vast dat jij daar 80kg op gaat drukken. Natuurlijk zit er wel verschil per meter, maar normaal gesproken is 80kg behoorlijk veel!

Een schema, tsja, dat verschilt per persoon.
Wat ik meestal doe kan ik hier wel gaan posten, maar daar heb je niets aan aangezien jij niet over dezelfde grippers beschikt als ik.

Ga eens wat lezen op gripboard.com daar vind je zoveel trainingsschema's dat je gauw zat zult beseffen dat je er toch echt zelf een zult moeten gaan maken die bestaat uit meerdere van onderstaande technieken:

- Overcrushes
- Single Closes
- Reps
- Strap lift
- Coin Hold
- Negatives
- Choker closes

En dan natuurlijk nog CCS, MMS en eventueel TNS.

Als je echt wilt, dan is een halfuurtje zo vol met oefeningen ;)

Toen ik begon kneep ik 67kg op zo'n ding (wat Theo Burggraaff had) en ik kon toen net de #2 sluiten.
Theo zat rond de 78kg en kon bijna de #3.5 sluiten.

Vergeet dus maar vast dat jij daar 80kg op gaat drukken. Natuurlijk zit er wel verschil per meter, maar normaal gesproken is 80kg behoorlijk veel!

Een schema, tsja, dat verschilt per persoon.
Wat ik meestal doe kan ik hier wel gaan posten, maar daar heb je niets aan aangezien jij niet over dezelfde grippers beschikt als ik.

Ga eens wat lezen op gripboard.com daar vind je zoveel trainingsschema's dat je gauw zat zult beseffen dat je er toch echt zelf een zult moeten gaan maken die bestaat uit meerdere van onderstaande technieken:

- Overcrushes
- Single Closes
- Reps
- Strap lift
- Coin Hold
- Negatives
- Choker closes

En dan natuurlijk nog CCS, MMS en eventueel TNS.

Als je echt wilt, dan is een halfuurtje zo vol met oefeningen ;)

ik heb die handdyno van Theo overgenomen (dat rode digitale ding) toen ik hem net kreeg kneep ik 84kg erop (sloot de #3 toen al) en nu haal ik 94kg+-

en max het lijkt er veel meer op als je denkt, je kan die handdyno stellen en als jij die stelt op een spread van 4cm + dan lijkt het echt net een gripper!

ik heb die handdyno van Theo overgenomen (dat rode digitale ding) toen ik hem net kreeg kneep ik 84kg erop (sloot de #3 toen al) en nu haal ik 94kg+-

en max het lijkt er veel meer op als je denkt, je kan die handdyno stellen en als jij die stelt op een spread van 4cm + dan lijkt het echt net een gripper!

Ik heb er toen ik bij hem was 1 x in geknepen, dus dan zal dat stellen wel veel schelen denk ik zo, want ik geloof nooit dat ik nu van 67 naar ~90kg ben gegaan, en zoveel schelen wij niet in kracht (geen 30kg iig :cool:)....

Maar dan nog, 80KG binnen 2 maanden halen vanaf de #1 blijft een onmogelijke taak.......

Ik heb er toen ik bij hem was 1 x in geknepen, dus dan zal dat stellen wel veel schelen denk ik zo, want ik geloof nooit dat ik nu van 67 naar ~90kg ben gegaan, en zoveel schelen wij niet in kracht (geen 30kg iig :cool:)....

Maar dan nog, 80KG binnen 2 maanden halen vanaf de #1 blijft een onmogelijke taak.......

Theo kneep er in voordat hij hem mij stuurde en deed toen 87kg...Hij had toen al een tijdje geen grippers meer aangeraakt.
Weet niet welke coc je sloot toen jij 67 pakte..., maar ik set die dyno ook als een gripper (positie in me hand iig) niet gewoon pakken en knijpen :P

Er zijn mensen die de 2.5 20x konden sluiten voordat zij de 3 konden sluiten.
Ikzelf ben nooit boven de 6 reps geweest met de 2.5
Het is maar net hoe je traint en wat voor jou het beste is...

Als je de 2.5 en de 3 vergelijkt is dat alsof je 120kg met 160kg op de bench press vergelijkt.
Of je doet negatives met de 160kg, of je doet reps met de 120kg.
Het beste kun je dus een of meerdere grippers daar tussenin hebben om de stap wat kleiner te maken...

Een BBSM (Beef Builder Super Master) zou een optie kunnen zijn.
Er is al eerder in dit topic een lijst gepost met gripper sterktes.
zoek er 1 rond de 2.7 - 2.8, je zult zien dat je progressie dan een stuk sneller gaat ;)

@TS, iedere dag trainen kan wel, maar ik raad het je niet aan.
Ik zou zeggen, hou het op 3x per week. Je zult zien dat het snel zat gaat ;)
Succes!

Thanks voor je antwoord, ik zal eens rondneuzen of ik nog een gripper op de kop kan tikken die ertussen zit.

Theo kneep er in voordat hij hem mij stuurde en deed toen 87kg...Hij had toen al een tijdje geen grippers meer aangeraakt.
Weet niet welke coc je sloot toen jij 67 pakte..., maar ik set die dyno ook als een gripper (positie in me hand iig) niet gewoon pakken en knijpen :P

Setten kende ik toen nog niet. Gewoon pakken en sluiten was het toen ;)
Had ook alleen nog maar gespeeld met grippers, nog niet getraind...
Kreeg toen de #2 net dicht, ook zonder te setten. maar Theo zat toen op 78kg, dus waarschijnlijk dan toch een instelling geweest denk ik zo ...

Maar ik zou het best wel eens weer een keer willen proberen. ;)

Laatst bewerkt:
Het camerawerk kan beter :D, maar de close was netjes!!!! ;)

haha had het al 2x verdoet... dus het was de derde keer in 5 minuten dat ik hem dicht kneep... ik heb idd niet echt camera skilss ervoor :P

Edit ik heb 5-6maand om van 1rep met de no.1 naar hopelijk de no.2.5 maar toch zeker de no.2 te geraken :p Ik maak nu elke week een filmpj met m'n progress :p Cya

Terug
Naar boven