Fitness Seller

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

• Topic Starter Topic Starter
upload_2016-5-22_19-45-24.png

Lijkt toch echt op Parallel!

Maar goed ! Het is jouw Topic en dus ben jij de scheidsrechter!!!!
Heb er nog eens naar gekeken en je still geopend in illustrator om te kijken of ze echt parallel tov elkaar zijn.
Het beeld is wat vaag door de beweging maar de lijnen lijken niks af te wijken van de oranje lijntjes die ik heb geplaatst. Dit toont inderdaad aan dat ze op die frame parallel stonden.

Probeer volgende keer de hold iets langer in beeld te krijgen. ;)
Ga je opnemen in de lijst. Congratz.

1.png

Lol ik wil ook sterke crushing grip voor de vervelende mensen hun nekjes! Ga ook eens coc bestellen.
Doen!
lol

Goed gezien ! Ging voor mij veel te snel :P
Inderdaad ging echt snel.

Heb er nog eens naar gekeken en je still geopend in illustrator om te kijken of ze echt parallel tov elkaar zijn.
Het beeld is wat vaag door de beweging maar de lijnen lijken niks af te wijken van de oranje lijntjes die ik heb geplaatst. Dit toont inderdaad aan dat ze op die frame parallel stonden.

Probeer volgende keer de hold iets langer in beeld te krijgen. ;)
Ga je opnemen in de lijst. Congratz.

Chick! De professionele benadering van jou doet me goed! ;)

Als je nog een beetje twijfelt, hoef je deze niet in de lijst te zetten, want ik ga snel over op Block Sets en dan is er geen twijfel meer!

Ik zeg dan ook, bij twijfel niet zomaar de voordeel regel toepassen, maar ik vond het wel leuk om het goed te bekijken.

Op naar de volgende progressie!!! :flexbiceps:

Chick! De professionele benadering van jou doet me goed! ;)

Als je nog een beetje twijfelt, hoef je deze niet in de lijst te zetten, want ik ga snel over op Block Sets en dan is er geen twijfel meer!

Ik zeg dan ook, bij twijfel niet zomaar de voordeel regel toepassen, maar ik vond het wel leuk om het goed te bekijken.

Op naar de volgende progressie!!! :flexbiceps:
Als ik nog twijfel had dan had ik je niet in de lijst opgenomen. De status van een lijst moet je imo hoog houden en daarom moet ik de regels streng hanteren. Wil voorkomen dat er claims in deze lijst voorkomen zoals dat in de forum record lijst met de grippers het geval is.
Maar met je still heb je aangetoond dat ze parallel stonden en dan is de twijfel weggenomen.

Je kunt het nog spannend maken voor Geralt als je zo doorgaat met je progressie. ;)

Als ik nog twijfel had dan had ik je niet in de lijst opgenomen. De status van een lijst moet je imo hoog houden en daarom moet ik de regels streng hanteren. Wil voorkomen dat er claims in deze lijst voorkomen zoals dat in de forum record lijst met de grippers het geval is.
Maar met je still heb je aangetoond dat ze parallel stonden en dan is de twijfel weggenomen.

Je kunt het nog spannend maken voor Geralt als je zo doorgaat met je progressie. ;)

Duidelijke taal! Goeie zaak!

Geralt en Bob zitten nog op een hoger niveau, maar ik kom er gestaag aan.

Ik denk dat ik hun niveau wel kan bereiken, omdat ik nog niet erg gericht train en maar wat aanklooi. Ik ga er wel goed mee vooruit!
Ik ben met de CoC 1.5 begonnen ongeveer 2jaar geleden en zit na legio blessures eindelijk in het CoC 3 bereik.
Er valt voor mij nog aardig wat winst te behalen door de polsen en de duimen extra te trainen zodat de gripper als een huis in je hand ligt.
Dit ga ik pas doen als ik te langzaam progressie boek en als ik de top range grippers wil gaan sluiten.
Om de 3 Credit Card Set te sluiten zal ik nog heel wat tijd nodig hebben, gezien de afvlakkende progressie wat zich voordoet naarmate het krachtniveau stijgt.
Vooralsnog is het belangrijkste het plezier en de toewijding die ik voor de grippers heb.
Deze OUWE RAMMER ramt er nog wel een tijdje op los! :headbang: :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik begreep voorheen nooit zo goed waarom je met grippers ook je extensors hard belast omdat je flexors je handen sluiten en je extensors je handen openen.
Zodra je de flexors hard aanspant zullen je extensors net zo hard moeten tegenwerken. Je extensors voorkomen namelijk dat je polsen naar binnen klappen wanneer je flexors je hand sluiten (ze stabiliseren je polsen zeg maar). Dit alleen al is een goede reden om je extensors harder te gaan trainen. Je extensors kunnen de krachtontwikkeling van je flexors beperken wanneer ze in verhouding zwak zijn. Denk dat reverse wrist curls wel goed zijn hiervoor.

Ik ben benieuwd welke 3e Nederlander zich gaat certificeren op de #3. Ik gun het Geralt wel het meest, hij werkt er al zo lang keihard voor. Ik dacht niet dat Bob zich op de cert richt. Anders kunnen jij en Paul (gast die ook @phd sport) over een tijd wel voor die 3e titel gaan misschien.

Ik begreep voorheen nooit zo goed waarom je met grippers ook je extensors hard belast omdat je flexors je handen sluiten en je extensors je handen openen.
Zodra je de flexors hard aanspant zullen je extensors net zo hard moeten tegenwerken. Je extensors voorkomen namelijk dat je polsen naar binnen klappen wanneer je flexors je hand sluiten (ze stabiliseren je polsen zeg maar). Dit alleen al is een goede reden om je extensors harder te gaan trainen. Je extensors kunnen de krachtontwikkeling van je flexors beperken wanneer ze in verhouding zwak zijn. Denk dat reverse wrist curls wel goed zijn hiervoor.

(Als je een paar dagen achter elkaar heavy overload doet, merk je precies wat er bijgeschaafd kan worden!)

Ik ben benieuwd welke 3e Nederlander zich gaat certificeren op de #3. Ik gun het Geralt wel het meest, hij werkt er al zo lang keihard voor. Ik dacht niet dat Bob zich op de cert richt. Anders kunnen jij en Paul (gast die ook @phd sport) over een tijd wel voor die 3e titel gaan misschien.

Ik gun het iedereen die er echt voor gaat! Geralt gaat er echt voor en is een voorbeeld voor iedereen. Hij heeft ons ook de grootste gripper les meegegeven met zijn eerste certificering bij Sportfood. Geralt verdient het om de eerst volgende te zijn. Ik denk dat Bob het ook gaat lukken als hij zich focust, het staat immers op zijn verlanglijstje. En derest?? wie weet??

Hee mannen, ik ben hier al heel lang niet meer geweest, maar dat was zeker geen desinteresse. Erg vriendelijke woorden bovenstaand, dankjewel daarvoor. We zullen het wel zien, het is voor mij geen race, weet ook dat jullie dat overigens niet bedoelen. Het sluiten van een 3 vanaf parallel is heel andere koek dan een CCS, dat is iedereen ondertussen wel duidelijk. Het probleem is zoals je zult begrijpen de consistentie. Met een powerlift comp werk je naar een piek, dat geldt niet helemaal voor de 3 cert, waar een vereiste is dat je consistent bent met het sluiten. Een #3 CCS tot 150lbs krijg ik wel gedaan, maar daar boven is nog steeds moeilijk. Dat komt overigens wel, maar helaas train je die pondjes d'r minder makkelijk bij dan dat je ze aan je lichaam vreet met gehaktballen. Kom nu weer wat uit een gripdip, vorige week een Elite van 169lbs gesloten, een keer redelijk parallel en daarna deep set. Mooi doel voor deze gripper is een 20mm blockset. Maar dat werkt ook met pieken en dalen voor mij. Richt me ook meer op wijdere sets ,dus probeer de aandacht wat te verdelen.
Pinch test ik weinig tot niet, heb wel een 55lbs blob redelijk gelift en thickbar zou ook redelijk goed moeten gaan.

Hoop enthousiasme zie ik, zou mooi zijn als inderdaad wat meer mensen op solid #3 niveau komen. Dat kan zeker wel, maar blijf gewoon consistent. zal wat vaker proberen te posten, ik zet af en toe overigens wel wat op mijn YT kanaal Veluwegrip.

Mooi trouwens, Ouwe, van je #3 close. Gaat de goede kant op.

IM3 cert staat voor mij inderdaad niet op hoogste rang nu. Ben afgelopen tijd vooral aan het liften geslagen. Grip pak ik er nu stilletjes aan ook wel weer wat bij.
Wanneer ik mijn TSG vibe weer terug heb, eerst maar eens mm2. Mm3 is denk ik écht een brug te ver.
Tja, misschien als Geralt nou eens dat certificaatje scoort, dat geeft wel een positieve boost!
Anecdote:
Toen Geralt op een haar na zijn certificaat miste, en alle haren op ieders arm -inclusief die van de aanwezige dames- recht overeind stonden vanwege de aanwezige adrenaline, heb ik thuis direct mijn GHP7 aangevallen en 1 of 2 dagen later deze 3x gesloten en was zo weer een stapje hoger op de GHP ladder beland.
Blijven trainen mannen! En, grip competitie/nationale grip get together in NL in Dordt is een topplan!

Gelijk maar even mijn schuur in gedoken.
Warmingup: 20mm blockset IM3, daarna met paar mm extra, dan ghp blockset, dan ghp blockset met enkele mm's extra. Die laatste is twijfelachtig of die dicht was. Hoe dan ook, niet slecht na zo'n lange lay off. CCS is nog eens een kudde mms's extra! Mogelijk, maar nog niet daar! Oh ja, IM3 is rated at 149lbs.

Laatst bewerkt:
Warmingup: 20mm blockset IM3, daarna met paar mm extra, dan ghp blockset, dan ghp blockset met enkele mm's extra. Die laatste is twijfelachtig of die dicht was. Hoe dan ook, niet slecht na zo'n lange lay off. CCS is nog eens een kudde mms's extra! Mogelijk, maar nog niet daar! Oh ja, IM3 is rated at 149lbs.

Mooi werk Bob, die laatste was idd lastig, alhoewel ze volgens mij even elkaar raakten en door het draaien van je hand richting beeld weer openden.
Waarom vallen de ratings op de ironmind site veel hoger uit dan wat hier beweerd wordt? CoC 3 is 280lb als ik hun mag geloven
http://www.ironmind.com/product-info/grip-strength-training-tools/captains-of-crush-grippers/
Lees even in de topics mijn korte basisuitleg over grippers. Daar staat te lezen onder 'weerstand' hoe algemeen gebruikelijke ratings zich verhouden tot die van Ironmind.

Waarom vallen de ratings op de ironmind site veel hoger uit dan wat hier beweerd wordt? CoC 3 is 280lb als ik hun mag geloven
http://www.ironmind.com/product-info/grip-strength-training-tools/captains-of-crush-grippers/
Iedere fabrikant hanteert een eigen meting systeem maar zijn er niet open in hoe ze tot deze waarden zijn gekomen. Om grippers van verschillende merken met elkaar te kunnen vergelijken is een ratingssysteem uitgevonden. In dit topic https://forum.bodybuilding.nl/topics/gripper-rating-overzicht-kracht-grippers.385172/ staat een overzicht van grippers van Nederlandse grip atleten die een rating hebben gekregen. In dat topic staat uitgebreide uitleg hierover.

Mooi!
tipje....., ik vergroot de ruimte steeds met stukjes ijslolly stokjes, dan hoef je geen spijkerband meer plat te slaan!:D

Laatst bewerkt:
Klopt ja! Ach ja, je doet het met wat je hebt!

ondertussen de COC Traininer #0.5 #1 #1.5 en GHP 4 gesloten met links en rechts, geen filmpjes want niet boeiend. Wat wel boeiend is de coc #2 of hoger, wellicht gaat dat mij ooit lukken.

Boek je al progressie met de grippers ?

Gaat goed, heb eind juli de CoC #2 met links paar keer dicht gekregen, met rechts bijna. Gek genoeg is dit het enige onderdeel waar ik links sterker ben, waarschijnlijk omdat ik met links overhands en met rechts onderhands vast heb met deadliften.
Verwacht eigenlijk niet dat ik voor oktober ook de 2.5 dicht krijg maar wel dat ik sets kan maken met de #2 met links en rechts.

Gaat goed, heb eind juli de CoC #2 met links paar keer dicht gekregen, met rechts bijna. Gek genoeg is dit het enige onderdeel waar ik links sterker ben, waarschijnlijk omdat ik met links overhands en met rechts onderhands vast heb met deadliften.
Verwacht eigenlijk niet dat ik voor oktober ook de 2.5 dicht krijg maar wel dat ik sets kan maken met de #2 met links en rechts.

Kijk aan! Dat motiveert! In het begin gaat het hard omhoog. Na een tijdje gaat het steeds langzamer en moet je de balans tussen trainen en herstel vinden v.w.b grippers.

Ter indicatie : Ik kan de grippers 2 x in de week trainen, maar mijn volledige herstel is er pas als ik een week rust houd v.w.b grippers. af en toe een hele week extra rust is ook erg goed, al is mij dat nog niet gelukt tot nu toe. :D

Chick, je vroeg mij gister hoeveel tijd ertussen zat om de van CoC2.5 naar de CoC3 te sluiten.

Ik heb even in het archief gebladerd en dit is mijn gripper verleden.

De CoC 1,5 CoC2 en CoC2,5 sloot ik in iets meer dan een half jaar tijd.

Om de CoC2,5 met Credit Card Set te sluiten koste mij nog eens 9 maanden.

Vervolgens om van CCS 2,5 de CoC3 (149lb) met parallel set te sluiten koste mij weer 9 maanden.

Eigenlijk om van CoC2,5 naar CoC3 te gaan koste mij dus 18 maanden.

Best wel een lange aanloop, maar wat moet je anders als je de grippers als hobby hebt gekozen.
De progressie gaat maar voort, echter is het wel een dieseltrein geworden.
Inmiddels kan ik prima mijn CoC3 (155lb) sluiten. :flexbiceps:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven