Pietje II
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 52
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 88kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vraagje, ik heb mijn gripkracht getest op de Trainer, deze sloot ik per hand zo'n 20-25 keer, welke gripper is als vervolg het meest geschikt als ik deze zo'n 6-8 keer wil kunnen sluiten (en zo opbouwen naar meer reps)?

Leuk om je enthousiasme te lezen Ouwe Rammer!
De grippers zijn ook erg verslavend en daar schuilt ook gelijk een gevaar in: overbelasting!
Zorg dat je grippertraining behandelt als een gewone training, dus niet iedere dag, de hele dag door blijven knijpen anders stagneert je vooruitgang en heb je zo een blessure te pakken.
Een vrouw die 1,5 sluit is trouwens een echte uitzondering. Respect voor haar!
Keep on crushing Ouwe!![]()
goed topic
ik heb zelf de #3, maar krijg deze nog niet dicht, heb wel al de HG250 dicht maar die is bijlange niet zo straf. Ik train nu gericht met een grip machine, telegraph key en wrist roller om mijn handen goed sterk te krijgen
Benader het als elke andere vorm training/sport..Dus niet elke dag gek doen![]()
Het enthousiasme is er bij mij zoals bij jullie een paar jaar geleden.
Ik heb het Forum een beetje doorgebladerd en jij moet Bas zijn, toch?
Hoe ver ben jij gekomen met de CoC's?
Bedankt voor de waarschuwing 'overbelasting' en deze zal ik ter hand nemen!, want eigenlijk heb ik geen haast, maar het is moeilijk om er een dag vanaf te blijven.
Groeten van de Ouwe Rammer

Yep, Bas hier!
Ik ben zelf nooit voorbij de 2,5 gekomen.
Voor zover ik weet is Chewie je man in Nederland als het om CoC closure gaat.![]()
Ja, als ik vragen heb ga ik dat aan de 'Master' crusher van NL vragen.
Bij welk CoC nummer ben je begonnen en hoe lang heb je erover gedaan om de CoC 2.5 uiteindelijk dicht te krijgen?

Ik heb in het begin flink liggen stoeien met de 1 om die ook links te kunnen sluiten. 1,5 ging redelijk snel. 2 duurde weer een hele tijd, 2,5 lukte uiteindelijk alleen rechts.
Ik heb de grippers al een tijdje niet meer gebruikt, maar krijg weer zin als ik dit allemaal lees!
De grippers worden nog net zoveel verkocht als in 2007 dus DBB'ers wat zijn je grip stats inmiddels en post gerust je fimpjes in deze thread. Kunnen we elkaar weer motiveren. Iemand moet die 4 toch ooit kunnen sluiten?!
Ik heb in het begin flink liggen stoeien met de 1 om die ook links te kunnen sluiten. 1,5 ging redelijk snel. 2 duurde weer een hele tijd, 2,5 lukte uiteindelijk alleen rechts.
Ik heb de grippers al een tijdje niet meer gebruikt, maar krijg weer zin als ik dit allemaal lees!
De grippers worden nog net zoveel verkocht als in 2007 dus DBB'ers wat zijn je grip stats inmiddels en post gerust je fimpjes in deze thread.
Rechts de #2.5 gesloten maar niet echt overtuigend. Verder 10 reps met de #2, 39 reps met de #1. Met links maar 1 rep met de #2 en 12 met de #1. Links lijken ze altijd gewoon slechter in de hand te liggen en gaan de poten van de gripper niet recht naar elkaar toe maar eerder langs elkaar.
De #3 moet ooit nog wel eens lukken, maar certificeren wordt moeilijker. Ik krijg met een pinpas tussen de poten m'n pink er in de startpositie niet omheen, dus kan op die manier pas net een paar reps met de #2.
Die HG's verschillen echt belachelijk veel onderling, m'n eigen HG250 is duidelijk zwaarder dan de Captain of Crush #2, doe er rechts 4 reps mee. Een maat van me heeft ook de HG250 en ik deed daar zonder opwarming en magnesium meteen 25 reps mee.
Edit: volg verder geen speciaal trainingschema hiervoor, werk eigenlijk altijd op tot een max, niet de beste manier om dit te trainen lijkt me.
Ja, interessant! hoe lang heb je over het hele traject gedaan?
Ik ben erg benieuwd waar je nu dan staat? of heb je het al geprobeerd?
Ik vind het leuk dat deze topic weer op gang komt!

Die HG's verschillen echt belachelijk veel onderling, m'n eigen HG250 is duidelijk zwaarder dan de Captain of Crush #2, doe er rechts 4 reps mee. Een maat van me heeft ook de HG250 en ik deed daar zonder opwarming en magnesium meteen 25 reps mee.

In de krachtsport geldt: ''if you don't use it, you lose it'' en dat geldt ook duidelijk voor gripkracht. Net 1,5 met pijn en moeite dicht gekregen waar ik eerst 2,5 kon sluiten. Tijd om weer aan de slag te gaan dus!
Ik heb een maand of 7 er over gedaan om van 1 naar 2,5 te gaan. Naast mijn gewone training deed ik 2-3x per week grip training en deed 5 setjes van 5 herhalingen voor kracht en 2 conditionerings setjes tot 15 herhaling met een iets lichtere gripper.. Kwam ik boven de 5 herhalingen uit bij de krachtsetjes dan pakte ik een zwaardere gripper. Het ging mij tenslotte om gripkracht en niet gripconditie.
---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------
De kwaliteit van de HG's is inmiddels sterk verbeterd, dus dit soort verschillen zouden nu niet meer voor mogen komen Geddie.![]()