Fitness Seller

Het grote Captains of Crush gripper topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
We hebben sinds deze week ook de CoC bijbel in huis.

192 pagina's (Engelstalig) over alles wat met grippers en het trainen daarvan te maken heeft. Echt een aanrader voor gripper liefhebbers!:)

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 18:49 ----------

Bedankt, eens kijken of ik deze 2e hands kan verkrijgen.

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 20:17 ----------

Wat is eigenlijk het voordeel van CoC t.o.v heavygrippers?

Bijvoorbeeld dit pakket: http://www.sportfood.nl/heavy-grips-totaal-pakket/

Zijn CoC's veel zwaarder?

De CoC's zijn wat degelijker gebouwd en de zwaarste CoC is zwaarder dat de zwaarste HG.
Bij HG krijg je nu wel levenslang garantie (CoC 1 jaar), dus eigenlijk zijn beiden gewoon prima!:)

Ik heb de trainer voor een tijdje gebruikt. Kan er nu 30 reps mee maken.

Ik wil ook een CoC gripper kopen, maar hoe weet ik welke goed voor mij is? Dadelijke koop ik ene en dan is hij te makkelijk (of te moeilijk). :o

Als je er echt maar 1 wil halen zou ik gewoon de CoC #1 doen.. Dikke kans dat ie in het begin nog iets te zwaar is eigenlijk, maar dan kun je met behulp van je andere hand wel forced reps doen en zo je kracht opbouwen naar meerdere reps.

De #2 is sowieso te zwaar en de #T is misschien in het begin precies goed maar die ga je snel te licht vinden. Ik vind hem wel ideaal voor warming up.

Heb hetzelfde probleem, wil er al enige tijd 1 aanschaffen. Maar heb geen idee op welk niveau ik zit...

Ik heb de #1 besteld, zal wel wat laten horen hoe die is :p

Ik heb de #1 besteld, zal wel wat laten horen hoe die is :p
Succes ermee, en wat eigenlijk wel belangrijk is om iets te hebben om mee op te warmen. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een stressballetje ofzo of gewoon een lichte gripper die je bij elke sportzaak voor een paar euro kunt halen.
Magnesium is ook wel een aanrader en zoek met behulp van youtube filmpjes uit hoe je de gripper precies in je hand moet plaatsen etc, want dat maakt het verschil.

Probeer gewoon een van de lichtere grippers. Ga bijvoorbeeld voor een #Trainer of #0.5. Daarna kan je eventueel een zwaardere kopen.

M'n eerste was een #1.5 en die kon ik gelijk reppen. Ligt er dus een beetje aan. Ik had hierna gelijk de #2 en #2.5 gekocht, na een paar maanden kon ik de #2.5 ook reppen. #3 is nog niet gelukt. :-)

Succes ermee, en wat eigenlijk wel belangrijk is om iets te hebben om mee op te warmen. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een stressballetje ofzo of gewoon een lichte gripper die je bij elke sportzaak voor een paar euro kunt halen.
Magnesium is ook wel een aanrader en zoek met behulp van youtube filmpjes uit hoe je de gripper precies in je hand moet plaatsen etc, want dat maakt het verschil.

Thanks :), ja ik heb van die grippers die vrij easy zijn, dus dan gebruik ik die als opwarming ;)

Nou, ik heb de #1 binnen en krijg hem net niet dicht :p

en om maar even een vergelijking te maken, ik deadlift 120 x 6 strapless

Heeft iemand ook een soort van schema ofzo dat ik met de gripper kan doen , of moet ik gewoon op een rust dag wat knijpen

Heeft iemand ook een soort van schema ofzo dat ik met de gripper kan doen , of moet ik gewoon op een rust dag wat knijpen

Die deadlift staat niet in vergelijking tot het knijpen van een gripper.

Probeer eens op dagen waarin je rust hebt, of na een training, wat oefeningen te doen zoals: Negatieve reps met de gripper, Gripper Holds, Pronated Barbell Holds, Wrist Curls, etc. etc.

Die deadlift staat niet in vergelijking tot het knijpen van een gripper.

Probeer eens op dagen waarin je rust hebt, of na een training, wat oefeningen te doen zoals: Negatieve reps met de gripper, Gripper Holds, Pronated Barbell Holds, Wrist Curls, etc. etc.

Thnx man, k zal dr aan gaan werken :), sterke handen zijn bruut:cool:

Doe om de dag een training met de grippers en ik zelf hield een beetje dit in acht:

-Warming up; 1-2 sets met een gripper die je makkelijk kan sluiten
- 2-3 sets met een gripper die je ongeveer 3-5 keer kunt sluiten. (dit kun je dus nog niet doen)
- 2 sets Forced rep/static hold. Sluit met behulp van je andere hand de gripper en probeer zo lang mogelijk vast te houden. Of ga reppen en help het laatste stukje telkens met je andere hand (maar doe negatief langzaam en op eigen kracht).

Maar nogmaals; belangrijkst is dat je de gripper goed in je hand plaatst.

http://www.youtube.com/watch?v=_XaG1G80v4k

Terug
Naar boven