AndroidHealthClinic

Het grote Captains of Crush gripper topic

Doe om de dag een training met de grippers en ik zelf hield een beetje dit in acht:

-Warming up; 1-2 sets met een gripper die je makkelijk kan sluiten
- 2-3 sets met een gripper die je ongeveer 3-5 keer kunt sluiten. (dit kun je dus nog niet doen)
- 2 sets Forced rep/static hold. Sluit met behulp van je andere hand de gripper en probeer zo lang mogelijk vast te houden. Of ga reppen en help het laatste stukje telkens met je andere hand (maar doe negatief langzaam en op eigen kracht).

Maar nogmaals; belangrijkst is dat je de gripper goed in je hand plaatst.

http://www.youtube.com/watch?v=_XaG1G80v4k

thx man, goeie hulp

ja ik vond die gripper ook al moeilijk goed in me hand te plaatsen, heb srs nogal kleine handen :p. Goede video trouwes, kzie dat die man allemaal van die grip filmpjes heeft:D

Krijg de #1 buiten de laatste 5mm niet toe?

Kan hem op die manier wel een 20-tal keer reppen... Hoe verbeter je die laatste cm?

Krijg de #1 buiten de laatste 5mm niet toe?

Kan hem op die manier wel een 20-tal keer reppen... Hoe verbeter je die laatste cm?

Je kan het trainen door verschillende manieren, Negatieve reps, holds, en meer sets/reps maken met een lichtere gripper.

Edit: Voorbeeldje van mijn grippertrainingen:

Gripper training

Rechts:
2x5x#Trainer
3x#1
3x3x#1.5 PR, 3x3 heb ik nog niet eerder met de 1.5 gedaan

15 seconden hold met de #1

Links:
2x5x#Trainer
1x#1 2eF
Fx#1.5
3x3x#1 PR met links

15 seconden hold met #1

Laatst bewerkt:
Net de CoC #1.5 #2.0 en #2.5 in een combi besteld!
Ben benieuwd of ik er überhaupt eentje dicht krijg. Zo niet gewoon met reverse beginnen en een mooie challenge aangaan!

Waar kan ik deze grippers het beste bestellen? Ik las ergens dat er bijvoorbeeld ook fakes van zijn op eBay?

In nederland zijn er 2....Theo Burggraaf(niet meer actief op het forum) en chez moi

toen ik veel met die grippers bezig was heb ik de coc3 op 1cm na net niet dicht gekregen. Helaas door het overtrainen van mijn onderarmen kreeg ik tunnelsyndroom in mijn pols :-S
gelukkig wel weer herstelt maar ik kan nooit meer mijn onderarmen appart trainen.
Dus train met mate, en niet zoals ik alles op alles zetten om die coc3 dicht te krijgen :-P

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.454
toen ik veel met die grippers bezig was heb ik de coc3 op 1cm na net niet dicht gekregen. Helaas door het overtrainen van mijn onderarmen kreeg ik tunnelsyndroom in mijn pols :-S
gelukkig wel weer herstelt maar ik kan nooit meer mijn onderarmen appart trainen.
Dus train met mate, en niet zoals ik alles op alles zetten om die coc3 dicht te krijgen :-P

Klopt, veel mensen zijn geneigd om de hele dag in de grippers te knijpen waardoor van alles overbelast kan raken.
Benader je grippertraining zoals je iedere andere training ook zou benaderen. Dus een goede warming-up, geen eindeloze setjes, voldoende rustdagen en houd het aantal reps ook beperkt. Je wilt ten slotte sterker worden in je knijpkracht!:)

Heb nu ook grippers en ga ze vanaf volgende cycle eens toepassen in mijn schema. Op rustdagen wat mee spelen. :)

Klopt, veel mensen zijn geneigd om de hele dag in de grippers te knijpen waardoor van alles overbelast kan raken.
Benader je grippertraining zoals je iedere andere training ook zou benaderen. Dus een goede warming-up, geen eindeloze setjes, voldoende rustdagen en houd het aantal reps ook beperkt. Je wilt ten slotte sterker worden in je knijpkracht!:)

ik trainde ze om de dag, en ik belast de hele dag op mijn werk mijn handen.
en dan ook nog alle trek-oefeningen zonder streps.
dom dom dom :(
Maar het zijn wel top grippers.
Ik vond het wel een beetje raar trouwens dat ik de coc2.5 twaalf keer kon sluiten en de coc3 niet???

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.457
Ik ben nu twee jaar bezig, en krijg de Coc 3 nu dicht met rechts.

Ook met Credit card set? Want dan zou je moeten denken aan certificeren man

Na een tijdje niet met de grippers getraind te hebben, heb ik vorige week mezelf er weer aan gewaagd. 1.5 verliep soepel, dus besloot de #2 die nog in de verpakking zat eruit te halen. Sloot hem redelijk makkelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=xiv1a7e-6Nw

Terug
Naar boven