MuscleMeat

Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic

Peiling Peiling Heb je ooit via de nieuwsgroepen gedownload?

• Nee nog nooit

Stemmen: 81 31,9%
  • Nee, maar wel ooit iets over gelezen

Stemmen: 63 24,8%
  • Ja, maar vind andere sources fijner

Stemmen: 29 11,4%
  • Ja, ik download iedere dag wel iets

Stemmen: 81 31,9%

• Totaal stemmers
    254
klaas zei:
@pascal--->gebruik je grabit voor het downen??...zoja...staat dit aangevinkt??
edit>preferences>advanced>Check multiparts for errors
die shit moet aangevinkt zij anders down je veel incompleet...

nee heb Newsleecher.

Pascal zei:
Hm...welke bestanden moet ik dan via een andere server proberen te downloaden? Alleen die par bestanden?

Gelet op het aantal missende blokken denk ik dat je het niet red met de de parbestanden. Je zou ook nog een aantal van die bestanden waar veel blokken missen opnieuw moeten downen.

Ik heb newsleecher aangeschaft via een license. Dit kost bijna geen drol en je krijgt altijd updates.

Voor de rest lid van astraweb voor 5 euro per maand. Onbeperkt downloaden, ALLE newsgroepen aanwezig en alles blijft 2 weken staan.

Toppie :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Pascal zei:
Heb ook een probleem heb vanacht een aantal bb films binnengehaald en nou was alles klaar vanmorgen wilde ik gaan uitpakken deed ik eerst de lee priest film dat par2 bestand openen. Ging ie de boel controleren en normaal download hij dan die dingen bij ofzo die missen maar nou blijft ie gewoon hier op staan:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik weet niet of je hiermee het probleem oplost, maar ik heb hier soms ook last van. Quickpar maakt een tmp bestandje aan waar hij vasthoud welke files hij al gecontroleerd heeft. Verplaats alle bestanden naar een andere map en laat Quickpar opnieuw controleren. In jou plaatje moet je trouwens altijd monitor aanvinken. Dan controleer hij om de minuut of er files bij zijn gekomen. Zet alle instellingen zoals mij en alles staat al direct goed.

Instellingen Quickpar

FireStarter zei:
Ik weet niet of je hiermee het probleem oplost, maar ik heb hier soms ook last van. Quickpar maakt een tmp bestandje aan waar hij vasthoud welke files hij al gecontroleerd heeft. Verplaats alle bestanden naar een andere map en laat Quickpar opnieuw controleren. In jou plaatje moet je trouwens altijd monitor aanvinken. Dan controleer hij om de minuut of er files bij zijn gekomen. Zet alle instellingen zoals mij en alles staat al direct goed.

Instellingen Quickpar

Ik heb dat verplaatsen geprobeerd maar werkte verder niet, heb wel de instellingen veranderd zoals bij jou. Ben nu aan het proberen een paar rars opnieuw te downloaden maar ze missen steeds evenveel of nog meer :(

Waarschijnlijk is dan de parset verkeerd aangemaakt door de poster. Verder zou ik het anders ook niet weten.

FireStarter zei:
Waarschijnlijk is dan de parset verkeerd aangemaakt door de poster. Verder zou ik het anders ook niet weten.

Kan het niet gewoon aan de nieuwsserver liggen? Ik las dat die van @home nogal slecht was?

Het ligt er aan dat je teveel blokken mist. Parfiles kunnen niet oneindig repareren. Als een server niet alle blokken doorgeeft ben je aangewezen op een commerciele hoster. Wat dat betreft raad ik aan om een proefabbo bij Tweaknews te nemen, dat kost je niks en dan heb jij in ieder geval je files.

Pascal zei:
Kan het niet gewoon aan de nieuwsserver liggen? Ik las dat die van @home nogal slecht was?
Nou kijk, ik heb dit probleem ook soms, en ik maak gebruik van usenetserver, 1 van de beste newsservers die er is. Wat je zei als ik het erplaats en opnieuw laat controleren mis ik soms nog meer blocks. Dit is nu het probleem als mensen niet eerst zelf de eigen aangemaakte blocks controleren maar gelijk doen posten. Maar wat EricR ook zegt maak een proefabo aan bij Tweaknews, grote kans dat je hem dadelijk compleet binnen hebt.

En dan kan je ook direct de overweging maken om een payserver erbij te nemen. $15,- voor al die films ect is niet duur. En $15,- is ook niet veel in euro's.

Newsleecher is ook niet zo duur als je het met meerdere personen doet aanschaffen. Als je iemand kent hier op het forum die ook intresse heeft om Newsleecher te kopen dan doe je toch gewoon samen. Ze kijken echt niet of het serienummer op 2 IP adressen word gebruikt. Ik heb samen met mn buurman het programma gekocht. Werkt super nu. Als er een nieuwe beta is dan hoef je hem alleen maar te downloaden en klaar.

Usenetserver is tegenwoordig steeds minder compleet. Het ligt niet aan degenen die files posten maar aan de volledigheid van de server waar je iets vandaan haalt.

Hm eens kijken voor dat proefabbonement ja

EricR zei:
Usenetserver is tegenwoordig steeds minder compleet. Het ligt niet aan degenen die files posten maar aan de volledigheid van de server waar je iets vandaan haalt.
Echt veel geef ik er niet meer om, compleetheid. Dan is Quickpar maar 10 minuten bezig. Enige wat voor mij telt is retentie. Ik heb best vaak dat ik ineens een film zie staan en denk zovan, k*t vergeten ff kijken en ja hij staat er nog steeds op. Daarom heb ik ook een payserver genomen, puur dat je de luxe hebt te kiezen wanneer je wilt.

FireStarter zei:
Echt veel geef ik er niet meer om, compleetheid. Dan is Quickpar maar 10 minuten bezig. Enige wat voor mij telt is retentie. Ik heb best vaak dat ik ineens een film zie staan en denk zovan, k*t vergeten ff kijken en ja hij staat er nog steeds op. Daarom heb ik ook een payserver genomen, puur dat je de luxe hebt te kiezen wanneer je wilt.

Inderdaad, af en toe van een bestand een of twee parts missen is niet zo'n probleem. Mocht je heel veel parts missen dan kan die "quickpar" er wel een uurtje over doen. :(

Ik heb zowel Usenetserver en Newshosting gehad, maar vind de retentie vergelijkbaar. Newshosting wel betere compleetheid en tot nu toe geen downtime. Met Usenetserver heb ik de boel wel eens down zien gaan.

axestream zei:
Inderdaad, af en toe van een bestand een of twee parts missen is niet zo'n probleem. Mocht je heel veel parts missen dan kan die "quickpar" er wel een uurtje over doen. :(

beter dat quickpar er een uurtje over doet dan dat ie het helemaal niet doet ;)

Ik ben begonnen met Astraweb, toen werd die gigantisch klote, toen ging ik naar Ultrafeed. Toen werd die klote en toen ging ik naar Astraweb terug, toen werd die weer klote, toen ging ik naar Usenetserver en sindsdien denk ik stik er maar in :roflol:

FireStarter zei:
Ik ben begonnen met Astraweb, toen werd die gigantisch klote, toen ging ik naar Ultrafeed. Toen werd die klote en toen ging ik naar Astraweb terug, toen werd die weer klote, toen ging ik naar Usenetserver en sindsdien denk ik stik er maar in :roflol:

:D Yep het zuigt, ik heb ook nog Tweaknews en Eweka gehad. Maar die hebben helemaal rampzalige retentie. Dan is het echt 0 day downen en voor de rest naadje.

Wordt tijd dat Casema de pijp open zet voor eigen klanten op hun newsserver. Die retentie van Casema is heerlijk.

Terug
Naar boven