AndroidHealthClinic

Het grote I Xyzyx I rijtjeshuis-topic

ik was begonnen op m'n 15e in oktober, woog toen 63 kg ~10%
ik train nu bijna een jaar maar train pas serieus met split- en voedingsschema sinds april. binnen een jaar kan je al veel aankomen hoor, jij begint ook op goede leeftijd xyzyx, beter dan op je 30e beginnen ofzo

Haha ik had 4 jaar geleden gewoon moeten beginnen...

Zei het niet dat ik ook redelijk veel negatieve eigenschappen heb waaronder het constant druk maken om wat anderen denken als ik alleen ben. Daarom durfde ik toen niet naar sportschool en is er toen niets van gekomen :o .

Nouja, eigenlijk was dat vooral toen, nu eigenlijk geen last meer van maar goed.. Toch train ik liever thuis :p

sportschool is echt niet eng ofzo hoor, de mensen die daar trainen gaan je heus niet vooroordelen want ze weten dat zij zelf ook zo waren op jouw leeftijd. wat voor schema heb je dan, full-body of split?

Haha t is niet sportschool specifiek, voel me gewoon ongemakkelijk als ik alleen ergens heen moet. Wel apart want met vrienden er bij dan heb ik echt overal schijt aan.. Maar goed, inmiddels is dat gelukkig wel zo goed als over :o

Daarnaast is thuis trainen gewoon makkelijk, we hebben de ruimte dus waarom niet. De gym hier in de buurt is dermate duur dat ik het na 2 jaar al weer terugverdiend heb (er van uitgaande dat de verkoopprijs van het spul rond de 50% zal liggen

Haha t is niet sportschool specifiek, voel me gewoon ongemakkelijk als ik alleen ergens heen moet. Wel apart want met vrienden er bij dan heb ik echt overal schijt aan.. Maar goed, inmiddels is dat gelukkig wel zo goed als over :o

Daarnaast is thuis trainen gewoon makkelijk, we hebben de ruimte dus waarom niet. De gym hier in de buurt is dermate duur dat ik het na 2 jaar al weer terugverdiend heb (er van uitgaande dat de verkoopprijs van het spul rond de 50% zal liggen

ja enkel met dit ding kan je meeste spiergroepen aanpakken (benen weet ik niet, upper body wel hoewel traps en schouders moeilijk worden p:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nounou ik doe ook squats en deadlifts hoor alleen meeste dagen hang ik aan dat ding. chin-ups, pull-ups, weighted dips, leg/knee raises en ander spul.. jup blijkbaar ben ik gewoon een dummy
begrijp me niet verkeerd, bodyweight is super als assitance, alleen het moet niet de rode draad van je training vormen

begrijp me niet verkeerd, bodyweight is super als assitance, alleen het moet niet de rode draad van je training vormen

ja klopt ik train gewoon 3 keer in de week split, gewoon alle compounds van toepassing incl. wat extra isolates en bij elke dag wel iets aan dat geval. ik doe wel bijna alle oefeningen op dat apparaat met extra gewicht dmv belt met gewichten eraan.

Train je bij gym of thuis?

Ik vind bodyweight aan einde van training altijd wel leuk om die epic burn in spieren te krijgen

gym

Had laatste paar x bp altijd k*t gevoel in schouder, nu maar gewicht omlaag gegooid en 100% op techniek gelet. Uiteindelijk na 5x 12 setjes kwam ik op 12x 40. Geen last van schouder wel goede spierpijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vriend van mij vroeg trouwens ook of ik met hem mee kwam trainen bij de gym alleen hij is wel zo'n epische mooiboy, zijn gym is bij school dus kan ik alleen doordeweeks trainen en geen squatrek. Blijf wel lekker thuis trainen :roflol:

Techniek:

Schouderbladen naar elkaar toe trekken zodat je de borstspier langer maakt. Recht naar boven duwen en knijpen bovenaan. Dan laten zakken vlak voor het je borst raakt weer uitstoten.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 21:45 ----------

Probeer dat dere mind muscle connectie te krijgen. Ik voel me schouders zelden

Haha ja ik heb hem nu wel goed denk ik :p Zat raar te doen met mijn schouders waardoor ik er last van kreeg.. Nouja last is een groot woord, het voelde gewoon niet natuurlijk. Voelde hem nu ook wel meer in mijn borst..

je moet ook letten op ademhaling, als je laat zakken moet je inademen, en als je pusht moet je uitblazen.

Dan gewicht verhogen 6-8 reps is voldoende

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 21:49 ----------

Haha ja ik heb hem nu wel goed denk ik :p Zat raar te doen met mijn schouders waardoor ik er last van kreeg.. Nouja last is een groot woord, het voelde gewoon niet natuurlijk. Voelde hem nu ook wel meer in mijn borst..

Ugh so much noobery in this post. It hurts my eyes

:roflol:

Weet niet hoe ik het goed moet verwoorden. Maar goed, t voelde sowieso wel beter als de vorige keren.

En meestal verhoog ik het wanneer ik 12 reps kan, dan blijf ik boven de 8 reps.. Moet me voorlopig toch meer op techniek focussen dan de max er uit drukken

over pijn gesproken..
ben maandag van de fiets gepleurd en viel op m'n nek.. hoorde t echt kraken etc
iig internetfora hebben mij net verteld dat als ik morgen nog last van mijn nek heb, ik botkanker heb. wtf?

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 21:54 ----------

:roflol:

Weet niet hoe ik het goed moet verwoorden. Maar goed, t voelde sowieso wel beter als de vorige keren.

En meestal verhoog ik het wanneer ik 12 reps kan, dan blijf ik boven de 8 reps.. Moet me voorlopig toch meer op techniek focussen dan de max er uit drukken

wie is max?

Terug
Naar boven