MuscleMeat

Shocking News Het grote: 'Oorlog in europa is in zicht' topic.

Image30.gif

of heeft het meer te maken met de industriële/technologische revolutie? de oorlog heeft de groei van de economie juist beperkt/uitgesteld.

of heeft het meer te maken met de industriële/technologische revolutie? de oorlog heeft de groei van de economie juist beperkt/uitgesteld.

Kan een gevolg zijn. De koude oorlog had ook een grote invloed op de technologische revolutie

Hmm had ik toch gelijk dat het beter voor de economie zou zijn :P

Dat plaatje geeft een hele simplistische weergave van de werkelijkheid destijds.
Hoewel er natuurlijk veel technologie en productiemethodes zijn ontwikkelt die ook voor de consumentenmarkt inzetbaar waren ontwikkelt, maar dat heeft niet voor die enorme stijging gezorgd. Dat moeten we toch voornamelijk toebedelen aan (sturende) overheden, institutionele veranderingen in het economische mileu en internationale samenwerkingsverbanden (bv. Marshallplan).

Degene die profiteren van oorlog zijn een heel select gezelschap, als individu zal je hoogstwaarschijnlijk erop achteruit gaan.

Dat plaatje geeft een hele simplistische weergave van de werkelijkheid destijds.
Hoewel er natuurlijk veel technologie en productiemethodes zijn ontwikkelt die ook voor de consumentenmarkt inzetbaar waren ontwikkelt, maar dat heeft niet voor die enorme stijging gezorgd. Dat moeten we toch voornamelijk toebedelen aan (sturende) overheden, institutionele veranderingen in het economische mileu en internationale samenwerkingsverbanden (bv. Marshallplan).

Degene die profiteren van oorlog zijn een heel select gezelschap, als individu zal je hoogstwaarschijnlijk erop achteruit gaan.

en die acties waren een gevolg van? Juist.

The Marshall Plan (officially the European Recovery Program, ERP) was the American initiative to aid Europe, in which the United States gave $13 billion in economic support to help rebuild European economies after the end of World War II in order to prevent the spread of Soviet Communism.

Er gaat geen oorlog komen, maar is positief dat mensen schrik hebben dat er wel een oorlog (in Europa) zal komen.

Steeds meer berichten verschijnen in de media dat er een oorlog gaat ontwaken in europa.

hier enkele voorbeelden:

Vertrouweling van Poetin: er komt oorlog in europa.
http://www.beurs.com/2014/07/29/vertrouweling-van-poetin-er-komt-oorlog-in-europa/51523

Harold doornbos: (War Journalist) 'toekomst gaat niet goed aflopen'
http://www.538.nl/programma/14/ruuddewild-nl/gemist/detail/19939/binnenkort-oorlog

pas op voor nieuwe koude oorlog:
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/07/rus_pas_op_voor_tweede_koude_o.html

De NAVO voert de verdediging in Oost-Europese landen op.
http://nos.nl/artikel/636614-navo-versterkt-defensie-oostgrens.html

Hoe kijk jij ertegen aan?
Discuss.

ik ben er klaar voor! ;)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/moet-mijn-survival-overleving-pakket-371708/

nee not srs, lijkt me zwaar fucked up als er oorlog komt (wat voor soort dan ook) Daar gaat me fijne welvarende leventje

in oost eu misschien hier zal niks gebeuren

tijd voor het kabinet om geld te gaan pompen in het leger we hebben niks meer

jongens we gaan helpen o wacht we hebben niks dan maar mee doen met voedsel drops

Jep, maar volgens mij hebben ze wat geld uit het potje voor interpunctie cursussen gehaald dus dat zit wel snor.

Zolang er atoombommen in de wereld zijn zal er geen clash tussen grote mogendheden plaatsvinden.

Zolang er atoombommen in de wereld zijn zal er geen clash tussen grote mogendheden plaatsvinden.

Wil niet doemdenken maar sluit het niet uit, conflict oekrainie/vs/eu vs rusland, zie ik het nog wel gebeuren.
Snap niet wat iedereen nou loopt te praten, goed voor de economie en Nederland heeft meer leger nodig?
Het enige waar het ''goed'' voor is, is meer centralisatie en de creatie van een totalitaire staat.

1962 belt, ene nerveus lachende Vasili Aleksandrovitsj Archipov met een heel verhaal maar ik versta er geen zak van joh.
MAD sluit niet uit dat ze lokaal conventioneel aan de gang gaan natuurlijk al is het maar uit vergissing. Neerhalen van het verkeerde vliegtuig bijvoorbeeld of het op eigen houtje gek doen van iemand onder de vlag van. Dat is tegenwoordig denk ik het grootste gevaar en met leiders die maar wat graag gebruik maken van iedere provocatie MAD of niet. (Nucleair gezien is het trouwens een kwestie van tijd voor de eerste fout die gemaakt wordt met een zoekgeraakte nuke, 3e wereld ikea nuke of ronduit ongeluk met een nuke en dan moet je maar kijken of iedereen verstandig reageert als de boel op dat moment op scherp staat.) Kijk maar wat je ermee doet.

Doet me denken aan Reagan die in de video van Land of Confusion per ongeluk op de nuke knop drukt.

f**k YEAH!!

In the course of the next several decades, a functioning structure of global cooperation, based on geopolitical
realities, could thus emerge and gradually assume the mantle of the world's current "regent," which has for the
time being assumed the burden of responsibility for world stability and peace. Geostrategic success in that
cause would represent a fitting legacy of America's role as the first, only, and last truly global superpower.

Terug
Naar boven