Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #110.381
  • #110.382
Politie kan niks als de bank niks vrij geeft.
De bank zegt gewoon 'wij geven niks vrij, never, punt'

Simple as that heb je een volledig veilige manier om alles te doen wat je wilt, politie kan niks en bank geeft geen f**k.

Via het betaalverzoek wat ze gebruiken kan je het rekeningnummer niet zien tot na je betaald hebt, alleen de naam, maar die is elke keer anders.

De rekening wordr gebruikt als sluis, zodra het binnen is gaat het weer naar andere rekeningen.

Er zijn meerdere meldingen van de sluisrekening per week, maar de bank laat het gewoon gaan.

Dit is gewoon iemand of een groep zijn fulltime job, en ze weet(en) dat op deze manier je gewoon veilig zit.

Het adres van de sluisrekening is te achterhalen maar het adres van de andere rekeningen niet.

Niet helemaal waar, als de bank genoeg meldingen krijgt zijn ze verplicht de rekeningen te sluiten(!)

• #110.383
  • #110.384
  • #110.387
Oplichters hebben op internet echt vrij spel, dat is me al jaren duidelijk. Als je geen geweten hebt en je je daar een beetje in verdiept en het slim aanpakt kan je dat echt jaren volhouden.

• #110.388
Oplichters hebben op internet echt vrij spel, dat is me al jaren duidelijk. Als je geen geweten hebt en je je daar een beetje in verdiept en het slim aanpakt kan je dat echt jaren volhouden.

Toch lopen er zat tegen de lamp sinds een paar jaar. Dat zijn vaak ook schrijnende zaken met honderden gedupeerden. Maar met een beetje IQ kun je het inderdaad lang volhouden. Altijd scherp blijven bij internetaankopen. Als een vage bank gebruikt wordt dan gaat het voor mij al over. Alle NL banken zijn sowieso het naam + IBAN moeten overeenkomen weer aan het invoeren, daarmee wordt het al een stuk lastiger. Maar ik begrijp dat die BUNQ bank oplichters het doen met geprepareerde mailtjes/webpagina's waardoor het zo lijkt dat je naar persoon X overmaakt, terwijl het persoon Y is.

Misschien kan @basmca in PB meer details doorsturen?

• #110.389

het is echt bizar hoe makkelijk het is, en je bent gvd beschermt door de wet van zowel de politie als de gedupeerde.

• #110.391
ik vul net dat rekeningnummer in op die link van de politie '' er zijn geen meldingen van deze verkoper ''

goed systeem jongens....
Hmm, niet per ongeluk een spatie ervoor gedaan? Dat deed ik namelijk 4 jaar geleden, daardoor waren er geen meldingen bekend en maakte ik geld over. Toen het misging en ik weer dat nummer invulde waren er inderdaad meldingen bekend over de verkoper.

• #110.392
Vechten tegen de bierkaai, dit soort criminaliteit is natuurlijk ook nog geen decennia aan de gang en wij zijn in Nederland koploper waar het geld weggooien betreft qua automatisering bij instanties zoals de politie :emo:

• #110.393
Hmm, niet per ongeluk een spatie ervoor gedaan? Dat deed ik namelijk 4 jaar geleden, daardoor waren er geen meldingen bekend en maakte ik geld over. Toen het misging en ik weer dat nummer invulde waren er inderdaad meldingen bekend over de verkoper.

inderdaad zonde spatie gedaan.( bizar trouwens dat met spaties je de melding krijgt dat het prima is)

dan krijg je alleen de waarschuwing dat het een verzamelrekening is voor webshops, niet dat er al tientallen meldingen zijn van fraude.

• #110.394
als je online aangifte doet willen ze dat je alle info van de tegenpartij invult :roflol:

laat dat nou net het hele ding zijn, dat is allemaal te faken.....

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #110.395
Laatst bewerkt:
  • #110.396
  • #110.397
ben 1x opgelicht op marktplaats voor 10eu.

Met alleen de aangifte ben je al maanden bezig.
Had 1 ijverige agent die achter dit account aan zat vanwege de vele meldingen.

Na 3 maanden na de aangifte kreeg ik een mail dat de bankrekening gesloten was.

Niet dat ik er wat aan had, mm'n 10eu kreeg ik niet terug. Maar goed, er wordt dus wel wat mee gedaan. Hangt er maar net vanaf of je een agent treft die de taak op zich neemt om erachter aan te gaan.

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #110.398
Ik vind het verbazingwekkend hoe banken omgaan met dit soort zaken. Natuurlijk is iets kunnen storneren ook fraude gevoelig, ik betaal iets, krijg het en boek het geld terug, maar bij oplichting die te bewijzen is kunnen ze toch wel coulant zijn. Er zijn tegenwoordig bots die de vraagprijs bieden. Als je daarna op de marktplaats chat iets zegt reageert de bot ongeacht wat je zegt met een verhaal over dat hij is opgelicht en je identiteit wilt verifieren door een cent te storten. Ze vragen ook je bank. Ze kunnen daardoor je de correcte bank tonen in een url als banknaam.geldovermaken.nl?id=fgdfgdfgg. Deze toont een mooie kloppende iDeal pagina met een cent als betaling. Als je naar de url gaat zonder het id wordt je naar de bank geredirect. Mocht je dan iets invullen, plunderen ze geheel je rekening met de autorisatie gegevens die ze hebben gefished en de bank zegt gewoon dat het je eigen schuld is. Ik heb die pagina aan it collega's laten zien en iedereen vond hem legit. Mijn ouders zouden daar wel intrappen.

• #110.399
Ik vind het verbazingwekkend hoe banken omgaan met dit soort zaken. Natuurlijk is iets kunnen storneren ook fraude gevoelig, ik betaal iets, krijg het en boek het geld terug, maar bij oplichting die te bewijzen is kunnen ze toch wel coulant zijn. Er zijn tegenwoordig bots die de vraagprijs bieden. Als je daarna op de marktplaats chat iets zegt reageert de bot ongeacht wat je zegt met een verhaal over dat hij is opgelicht en je identiteit wilt verifieren door een cent te storten. Ze vragen ook je bank. Ze kunnen daardoor je de correcte bank tonen in een url als banknaam.geldovermaken.nl?id=fgdfgdfgg. Deze toont een mooie kloppende iDeal pagina met een cent als betaling. Als je naar de url gaat zonder het id wordt je naar de bank geredirect. Mocht je dan iets invullen, plunderen ze geheel je rekening met de autorisatie gegevens die ze hebben gefished en de bank zegt gewoon dat het je eigen schuld is. Ik heb die pagina aan it collega's laten zien en iedereen vond hem legit. Mijn ouders zouden daar wel intrappen.
Simpele regel: gewoon geen zaken doen met iemand waarbij je op een link moet klikken.

• #110.400
Ik doe dat ook nooit. Sterker nog ik zoek altijd in een bepaalde straal en haal dingen op. Bij verkopen prefereer ik ophalen, versturen vind ik maar irritant. Verpakkingsmateriaal regelen, naar het postkantoor. Alleen is een "no show" ook irritant. Maar over het algemeen speek ik af als ik toch thuis ben, ik blijf er niet speciaal thuis voor.

Terug
Naar boven