MuscleMeat

Het Whisky & Spirits Topic

Bezoekers in dit topic

Kijk eens rond bij onafhankelijke bottelaars en zoek dan je favoriete destilleerderijen uit.
Vraag me altijd af of je zo'n flessen er blind uit zou halen, maar voorstellen zijn altijd welkom. Ben alleen wat de fase voorbij dat een goeie whisky duur of oud moet zijn en soms komen de beste tips gewoon van andere liefhebbers. Moraalridder raadde me bijvoorbeeld een hele tijd geleden eens terecht Clynelish aan.

Bunnahabhain 12 kopen nu.

Edit: gedurfd? Probeer eens ledaig of port charlotte
Thx. Ga eens zoeken. Volgens mij ooit een sample Ledaig gehad, maar weet er niets meer van.
 
Bruichladdich? mat
 
  • Like
Waarderingen: mat
Bruichladdich? mat

PC is gedurfde bruichladdich. Ik vind persoonlijk de bruichladdich instappers niet fantastisch. Niet slecht, maar te saai voor een hele fles.

De IB's brengen bijna altijd single casks uit. Dus een IB heeft niet een specifiek profiel en kwaliteit verschilt. Een Belgische die ik ken is nectar of the daily dram. Red flags zijn voor mij te jonge sherry single casks, niet doen. Evenals alles waar 'finishes' in voor komt.
 
Ik heb het misschien al vaker gezegd maar ben nevis 10 is ook een toppert.

Edit: en benromach 10 ook :)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Bij bovenstaand rijtje wordt dat wel een behoorlijk andere prijsklasse.

Daar heb je misschien wel gelijk in, maar zo maar lukraak wat aanbevelen is wel heel erg lastig, ik denk dat je eigenlijk aleen maar een paar whisky's kunt afraden, verder valt over smaak niet te twisten.

Maar als ik het dan toch "moet" doen, dan zou ik zeggen, probeer eens Greenore single grain en Connemara peated single malt, beiden een Ierse whiskey die net wat anders smaken dan "de rest". En verder misschien (vatted) malts zoals Islay Mist en Elements of Islay.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Kom de laatste tijd telkens weer bij dezelfde flessen uit, dus gewoon eens iets anders roepen mag gerust. Vind het ook niet erg om iets in huis te halen wat minder m'n ding blijkt te zijn. Hoort er ook bij. Greenore nog niet geprobeerd, ga eens kijken.

Red flags zijn voor mij te jonge sherry single casks, niet doen. Evenals alles waar 'finishes' in voor komt.
Ik heb het misschien al vaker gezegd maar ben nevis 10 is ook een toppert.

Edit: en benromach 10 ook :)
Volgens mij ben je m'n tweelingbroer die bij de geboorte ontvoerd is naar Nederland.
 
Kom de laatste tijd telkens weer bij dezelfde flessen uit, dus gewoon eens iets anders roepen mag gerust. Vind het ook niet erg om iets in huis te halen wat minder m'n ding blijkt te zijn. Hoort er ook bij. Greenore nog niet geprobeerd, ga eens kijken.



Volgens mij ben je m'n tweelingbroer die bij de geboorte ontvoerd is naar Nederland.

Dat zou mijn gevoelens naar jou wel heel awkward maken :kiss:
 
  • Like
Waarderingen: mat
51tWJH0F2PL._SY445_.jpg
Afgelopen weekend Whisky proeverij gehad en deze vond ikzelf toch wel echt het lekkerste. Wordt niet meer geproduceerd, dus meteen maar 2 flessen aangeschaft......1 voor mezelf........en de andere waarschijnlijk ook :roflol::roflol::roflol:

edit: Zie net dat er op een veiling Catawiki al meer voor wordt betaald dan ik heb gedaan......andere verkoopsites geven ook allemaal out-of-stock aan........ I'M GONNA BE RICH........(or drunk)
 
Afgelopen weekend Whisky proeverij gehad en deze vond ikzelf toch wel echt het lekkerste. Wordt niet meer geproduceerd, dus meteen maar 2 flessen aangeschaft......1 voor mezelf........en de andere waarschijnlijk ook :roflol::roflol::roflol:

edit: Zie net dat er op een veiling Catawiki al meer voor wordt betaald dan ik heb gedaan......andere verkoopsites geven ook allemaal out-of-stock aan........ I'M GONNA BE RICH........(or drunk)

Mooi flesje is dat. Was hem even aan het zoeken, zie hem alleen op wat louche-verkoopsties voor 88 EUR. Maar bijna niet meer te krijgen idd.
 
Mooi flesje is dat. Was hem even aan het zoeken, zie hem alleen op wat louche-verkoopsties voor 88 EUR. Maar bijna niet meer te krijgen idd.

Ja ben hem inderdaad al voor die prijzen tegengekomen. Heb echter totaal geen ervaring met wat ik ervan kan/moet verwachten qua prijsstijging??? Niet dat ik nou verwacht rijk te worden, maar het is natuurlijk wel leuk om te hebben, zo'n flesje
 
D7DDC03E-96A0-4D8D-A20D-0B6E01E0043B.png
Iemand deze Singel Malt van Balentines wel eens geproefd? Ik ken de deze totaal niet, ben best benieuwd.
 
Is eigenlijk “gewoon” een Glentauchers, maar die brengt nog niet zolang single malts op de markt. Zij leverden in het verleden alleen aan blenders. Ik hev trouwens nog nooit een Glentauchers Single Malt geproefd dus ik kan je wat dat betreft niet helpen.
 
Highland park 12 yrs old als kado gekregen :lick:
Ik heb ook koelstenen gekregen maar die dingen heb ik nooit gebruikt, maakt dat de whisky ook echt lekkerder?!
 
Highland park 12 yrs old als kado gekregen :lick:
Ik heb ook koelstenen gekregen maar die dingen heb ik nooit gebruikt, maakt dat de whisky ook echt lekkerder?!

Als je whiskey in een kamer staat waar het gewoon 19 a 22 graden is hoef je het niet te koelen... Is het hoogzomer (dan sla ik t meestal over), en is het bloedheet binnen dan is wat koelen eventueel een optie...

Uiteraard moet je vooral doen wat je zelf prettig en lekker vindt! :)
 
Vind het zelf niet zo erg als ijsblokjes. Gewoon in een zipper in de vriezer zodat er geen ijs op gaat zitten. Maar in principe zijn ze niet nodig als de whisky niet echt warm is voor mij
 
Is eigenlijk “gewoon” een Glentauchers, maar die brengt nog niet zolang single malts op de markt. Zij leverden in het verleden alleen aan blenders. Ik hev trouwens nog nooit een Glentauchers Single Malt geproefd dus ik kan je wat dat betreft niet helpen.

Uiteindelijk voor de Glenlivet 15 gekozen en de Dalwhinnie destilers edition gekozen. Die laatste is wel echt wennen qua smaak.
 
Ik krijg Oban 14 Years voor kerst, heb die laatst op en beviel goed. Schijnt een "gateway to the islays" te zijn, misschien kan ik die andere fles die ik heb dan toch eens lekker gaan vinden :o
 
Back
Naar boven