AndroidHealthClinic

Het Whisky & Spirits Topic

Men zegt dat Oban peated is, ik haal het er niet uit, maar ik ben dan ook echt liefhebber van peat monsters.

rum_hav6.jpg

Havana Club Añejo Especial Gold Rum 700 ml
Van het weekend deze rum gehad. Erg lekker. Is aardig zoet met een licht scherpe nasmaak.

Ik heb een whisky glazenset gekregen. Nu ontbreekt alleen de whisky. Heb wel eens het e.e.a. op en vind het prima smaken.
Wat is nu een goede starterswhisky(s) om puur te drinken? :)

Ik heb een whisky glazenset gekregen. Nu ontbreekt alleen de whisky. Heb wel eens het e.e.a. op en vind het prima smaken.
Moeilijk te zeggen maar ik ben na de blends als Jack, Walker en Chivas regal overgestapt op Glenfidich en toen is mijn liefde voor single malt gegroeid.
Welke heb je al geproefd die je lekker vond?

Moeilijk te zeggen maar ik ben na de blends als Jack, Walker en Chivas regal overgestapt op Glenfidich en toen is mijn liefde voor single malt gegroeid.
Welke heb je al geproefd die je lekker vond?
Thanks voor de snelle reacties!
Ja daar gaat het dus mis. Wel geproefd maar nooit gekeken naar wat het was.

Een proeverij is inderdaad ook een goede, maar zoals MR aangeeft betaal je daar wel gelijk voor maar is wel de beste manier om snel verschillende smaken te proeven. Zal me er eens in verdiepen. Zie daar ook Nikka staan, die heb ik wel gedronken. Vond het lekker, weet niet in hoeverre alcohol invloed heeft want deze is wel vrij hoog met bijna 52% (als ik het zo even vergelijk).

Ik vind Black label erg fijn om te drinken. Als je hem in de sale koopt of besteld is het kwa prijs ook best te doen.

Thanks voor de snelle reacties!
Ja daar gaat het dus mis. Wel geproefd maar nooit gekeken naar wat het was.

Een proeverij is inderdaad ook een goede, maar zoals MR aangeeft betaal je daar wel gelijk voor maar is wel de beste manier om snel verschillende smaken te proeven. Zal me er eens in verdiepen. Zie daar ook Nikka staan, die heb ik wel gedronken. Vond het lekker, weet niet in hoeverre alcohol invloed heeft want deze is wel vrij hoog met bijna 52% (als ik het zo even vergelijk).

Je kan ook eens kijken of een slijter in je buurt aan samples doet. Ik zou wel een single malt doen, ongeturfd is de veiligste keuze. Glenmorangie original, glenfiddich, glenlivet, aberlour zijn allemaal rond de 30e en prima startwhiskies.

Jack honey :lick:

De laatste tijd drink ik vaak rode vodka met gin en Golden power, beter dan doordeweeks whisky denk ik :engel:

Terug
Naar boven